Minullakin on ollut aikamoista turvotusta jo heti alkuraskaudesta. Tämä on ensimmäinen raskauteni. Olen vasta nyt viikolla 4+6 ja vatsani on turvonnut todella paljon. Lisäksi nestettä on kertynyt muuallekin kroppaan. Terveydenhoitajana työskennellyt äitini, joka ei vielä tiennyt raskaudestani vihjaili siitä jo pari päivää ennen kuin plussasin! Tämä masu pömpöttää niin tavattoman paljon!
Aikaisemmin, kun käytin hormonaalista ehkäisyä olin jatkuvasti turvoksissa. Lopetettuani ehkäisyn paino putosi -7 kg. Nyt kyllä kaikki on tullut takaisin! Kahdessa viikossa painoa tuli lisää 7,5 kg. Olen ollut tosi terveellisellä kasvispainotteisella ruokavaliolla, enkä ole syönyt mitään ylimääräisiä herkkuja. Yritän olla monipuolisella ja riittävällä ravinnolla ja, jos tulee kiloja niin tiedän, etteivät ne ainakaan johdu mässäilystä.
Olen luonnostani aika kurvikas ja nyt vähän huolestuttaa kuinkakohan isoksi paisun tässä raskauden edetessä. Kaksi lasta synnyttänyt ystäväni sanoi, että näyttäisi, että raskauteni saattaa olla pidemmällä kuin luulen tai, että saattaa olla monikkoraskaus! Kuukautiset tulivat tosin viime kuussa ihan normaalisti. Asia selviää vasta maaliskuussa, kun pääsen ultraan! Millaisia kokemuksia teillä on? Onko iso masu alkuraskaudessa enteillyt monikkoraskautta tai pidemmällä olevaa raskautta?
Mies lohduttelee ja sanoo, että masu on söpö ja pussailee sitä. :)