Vaivat

tintshu, mulla tuntu ekat liikkeet siinä rv 19 paikkeilla. Istukka on edessä joten se vaimentaa ja muutenkin kun esikoista odottaa niin ei niitä liikkeitä osaa tunnistaa heti. Vaikee kuvailla miltä ne ekat liikkeet tuntuu. sellasilta pieniltä hipaisuilta, on ehkä paras kuvaus :D
 
Tunsin liikkeet sillee et tiesin varmasti et ne oli vauvan rv 17-18 paikkeilla. Mutta olin näköjään jo tuntenu rv 16 asti, en vaa tajunnu silloin vielä, vasta jälkikäteen. Niinku miiumiu sano, ne oli semmoset hipasut. Esikoinen tulossa, nyt rv 39+1.
Se milloin tuntee ekat liikkeet on vaan niin tosi yksilöllistä, kuten kaikki muukin raskaudessa o_O kaveri tunsi vasta rv22. Kyllä ne sielt tulee :)
 
Minä tunsin ensimmäiset liikkeet muistaakseni viikolla 16-17, mutta tunnistin ne vauvan liikkeiksi rv18. Nyt viikkoja on 39+3, pitäisi ostaa vauvakirja vielä kun muistaa noita alkuraskauden tapahtumia.. :)

Lisään vielä, että minä tunsin ensimmäiset liikkeet kuin pieni kala olisi uinut oikein kovaa alavatsassa :D
 
Mulla liikkeet tuntui siinä rv 17-18 kohdalla. Olin kaipaillut liikkeitä jo aiemmin, mutta sitten yks kaks yllättäen liikkeitä tuntui lomamatkalla kesken illallisen! :Heartred se oli ihana ja liikuttava hetki, kun niitä liikkeitä oli niin odottanut! Liikkeet tuntui silloin sellaiselta "möyryämiseltä" eikä ne alussa tuntunut kauaa eikä niitä tuntenut kovinkaan usein :)
 
Mulla tuntu ekat liikkeet rv 16 alkupuolella. Mut tosiaan luulin eka et ne on mahan kuplintoja :D
 
Mulla tuntui tänään aamusta tosi inhottava repivä kipu vatsassa oikealla alhaalla. Meinasin jo soittaa neuvolaan ja kysyä, että mitäs tämä on, mutta onneksi tunnin sisällä helpotti. Kävi kyllä jo mielessä vaikka mitä istukan irtoamisia, kun niin otti välillä kipeää. Mitään vuotoa ei kuitenkaan oo ollut, joten ehkä se oli vaan yhtäkkinen liitoskipu?
 
Mullaki jotai outoja repäisyjä ollut. Ja oon kans kehitelly mielikuvia kaikennäkösist istukanirtoamisista ja kohdunhalkeamsta ja vaikka mistä :confused:
 
Närästys on vaan pahentunut nyt loppua kohden. Oon kokeillut jopa sekoittaa perunajauhoja veteen ja juonut sitä, mutta ei auta kuin ehkä hetkeksi.
Eilinen "menkkakipukohtaus" antoi jo odottaa, että jotain tapahtuisi, mutta ei. Taas on rauhallista.
 
Mulla närästyksen hoitoon on määrätty Omeprazol Ratiopharm 20mg aamuin illoin. Turvallinen käyttää raskaus- ja imetysaikana. Närästys meni alkukesästä niin pahaksi, että ruokatorvi pääsi liikaa ärtymään. Jatkan lääkitystä vielä noin kuukauden päivät synnytyksen jälkeen, kuulemma närästyoireet ei välttämättä heti synnytykseen lopu :)
 
Syysmorsian, lohdutukseksi...Mullakin se närästys oli kauheeta lopussa mutta sinne se jäi sektiosaliin eikä oo enää vaivannut. :)
 
No nytpä se iski ihan hirveän olon. Söin kolme palaa suklaata, joka ei ollu laktoositonta vaikka intolerantikko olenkin. Sen jälkeen tuli maha kipeäksi, huono-olo ja hiki. Ja se on jatkunut jo yli 2 tuntia. Närästääkin ihan kamalasti. En tajua, miten näin paha reaktio, kun yleensä pystyn syömään suklaata kaksikin riviä eikä tuu mitään.
Ja nyt on vaikea erottaa onko mahassa myös muuta kipua eli supistelua, kun on niin tuskanen olo kauttaaltaan. Oon jo monesti ollut varma että pian täytyy oksentaa, mutta ei oo onneks tarvinnut (kop kop). Rennienkin otin, mikä autto hetkeksi. Yöh, miten tää nyt menis ohi?
 
Voi tuo närästys sitten on kiusallinen ja inhottava vaiva.. :/ toivottavasti helpottaa teillä kun vauva on tullut maailmaan! Minulla loppui kuin seinään närästys synnytyksen jälkeen, raskauden aikana ei voinut syödä yhtään suklaata kun samantien närästi mutta nyt voi syödä ilman minkäänlaista närästystä. Ja tuo itselläkin on tuo laktoosi intoleranssi ja ennen suklaa laittoi mahan ihan sekaisin mutta nyt vauvan synnyttyä niin ei mitään enää, en tiedä onko se hyvä asia kun tulee syötyä nyt ehkä liikaa sitten suklaata kun mitään vaivoja ei tule :D

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Miten teillä jotka olette jo synnyttäneet niin on parantunut eppari? Ja onko jälkivuotoa vielä? Itsellä synnytyksestä 11päivää ja tähän asti joutunut syömään särkylääkkeitä paljon päivässä että pystyisi olemaan tuon eppari kivun kanssa ja ulkona ei hirveästi pysty kävellä kun heti alkaa särkeä todella paljon. Tänään pärjännyt vain kahdella särkylääkkeellä ja muutenkin tuntuu että paranee ihan hyvin jos ei liikaa touhua. Ja jälkivuoto ei ole pariin päivään tullut, mutta kai se voi myös pitää taukoa ja alkaa uudestaan.

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Tänään onkin vaivana ollut päänsärky. Otin yhden 500mg para-tabsin, muttei juuri auttanut. Nyt tuntuu, että päänsärky pahenee vaan koko ajan.

Miten nopeasti raskausmyrkytys voi iskeä? Eilen neuvolassa oli kuitenkin pissa ihan puhdas ja verenpainekin ihan normilukemissa (vaikka olikin vähän noussut edellisistä kerroista). Vai onko tää nyt sitä migreeniä, joka on onneks pysytellyt poissa koko kesän?
 
Voihan se olla migreeniä mutta eikös raskausmyrkytyskin voi iskeä aika yllättäen?
 
Kannattaa varmaan seurailla paheneeko vointi edelleen.. Ja voihan sitä parasetamolia ottaa vielä lisää, vuorokaudessa yhteensä 3000mg parasetamolia on vielä ihan suositusten mukaista. Lepoa ja nesteitä vaan paljon! Toivotaan, ettei raskausmyrkytystä olisi kuitenkaan!
Mulla tuli tällaisena raskauden "ilona" pukamat.. Onneks huomasin ennen kuin ne kerkesi mennä pahemmiksi.
 
Päänsärky onneksi helpotti illalla. Ehdin kyllä jo huolestua, mutta ei varmaan mitään hätää, koska tänään pää on ollut normaali. Nyt vaan tuli ruuan jälkeen kamala olo. Oksettaa ja närästää ja supisteluakin on samaan syssyyn. Ja maha on muutenkin kipeä. Voi itku taas.
 
Iness, eihän oo mitään tulehduksen merkkejä? Riippuu tietysti epparin/repeämän laajuudesta mutta aika äkkiä ne kivut yleensä helpottaa. Tai jos siellä on joku tikki irronnut liian aikasin?
 
Takaisin
Top