Vaivat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Helkku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos komppailusta. Onneksi saan olla vielä tämän yön kotona ja jos eivät heti huomennä käynnistä, toivon, että pääsen muinakin öinä vielä kotiin. Viimeksi esikoista odottaessa kun oli tämä sama vaiva, oli kauheissa kutinoissa mahdoton nukkua sairaalan muovitetuissa sängyissä, ne vaan pahensi kutinaa ja suostuivat sitten siihen, että käyn kotona nukkumassa. Tai yritän nukkua, ei se himassakaan tahdo onnistua koska kutina on aina yöllä kovimmillaan.

Toi on kyllä varmaan tosi ilkeä olotila kun kutisee noin! Kovasti tsemppiä tältäkin suunnalta ja onnea matkaan!

Voi en pysty edes kuvittelemaan miten hirveä olo sulla Sakura on kutinan kanssa. Mua stressaa heti, jos vähänkin kutisee enkä voi pitää tällä hetkellä ees villasukkia, kun nekin kutittaa muka hirveesti.

Sain nyt sitten Ardusalia ja Ataraxia hepatoosiin. Kumpikin lääke normaalisti kielletty raskauden aikana mutta hepatoosiin noita säännönmukaisesti määrätään. En joutunut jäämään yöksi mutta huomenna taas ultrattavaksi ja käyrää otattamaan. Ma katsotaan taas labrat, että onko lääkkeet vaikuttaneet ja ti kontrolli, jossa päätetään käynnistyksestä.

Eli aika standardi toimenpiteet hepatoosin suhteen. Vielä ei ole lääkkeet auttaneet kutinaan mutta olen toiveikas jos nyt ensi yön saisi sitten nukuttua edes vähän paremmin.

Mulla myös väsymys riesana ja maanantaina neuvolassa verenpaineet koholla, se alapaine varsinkin. Sf oli kasvanut edellisestä käynnistä 4cm! Antoivat tälle päivälle uuden pikaisen verenpaine/sf-mitta-ajan ja molemmat oli noussu. Sf oli ma-to aikana kasvanut 2cm! Siis mitä? :D No, sain lähetteen Jorviin missä huomenna tutkitaan tilannetta tarkemmin. huoh...

No hyvä Sakura että päästävät kotiin yöksi. Toivotaan että kutina ja hepatoosi uskoo lääkettään! Ja että muutenkin menee kaikki hyvin !

Mulla myös väsymys riesana ja maanantaina neuvolassa verenpaineet koholla, se alapaine varsinkin. Sf oli kasvanut edellisestä käynnistä 4cm! Antoivat tälle päivälle uuden pikaisen verenpaine/sf-mitta-ajan ja molemmat oli noussu. Sf oli ma-to aikana kasvanut 2cm! Siis mitä? :D No, sain lähetteen Jorviin missä huomenna tutkitaan tilannetta tarkemmin. huoh...

Oliko eri mittaaja? :D aika nopea nousu :D

Hei kaikille syyskuulaisille! :) Olen jo seurannut teitä tammikusta lähtien, mutta nyt oli pakko päästä avautuu vähäsen ;) uni ei vaa tuu! Mieski vaa tuhisee siin vieres onnellisena ja mä en vaa saa unest kiinni..ni ajattelin nyt vihdoin liittyä tänne ja valittaa vähäsen. Ei kyllä pahemmin oireita muita, pientä turvotusta jaloissa mutta johonki on muut vaivat hävinneet nyt loppua kohden.

On ollut "kiva" seurata miten samankaltaisia vaivoja muilla on ja se auttaa oikeasti jollain oudolla tavalla kun tietää et muutki kärsii samoista jutuista välillä.

LA mulla 23.9. Olikohan Sakuralla sama? Ja esikoinen tulossa.
4d ssä käyttiin rv 20 (tuli lähete nkl:lle kun niskaturvotusta jne) ja siellä todettiin että tyttö tulossa <3

Tulevana sunnuntaina täytän 30v ja ois tarkoitus pitää allasjuhlat (meidän kerrostalon saunaaltaalla) kavereille la ja su on sit kahvittelut suvun kanssa.. saapi nähdä miten käy :)

Ja toivottavasti auttaa noi lääkkeet kutinaan Sakura, mä en kestä edes hyttysenpuremia... en voi kuvitellakaan millaista toi on :confused:

Mä oon miettinyt että miten Sakura kestät sitä kutinaa! Oon atoopikkona sekasin jo pienestäkin kutinasta... kaikki myötätunto sulle ja toivottavasti lääkkeet auttaa!

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

catti: ei kun sama mittaaja se tässä outoa onkin...Katsotaan mitä tää päivä tuo tullessaan! :)

Jee! Lääkkeet toimii! Ei ne kutinaa kokonaan vieneet pois mutta kuitenkin niin, että sain nukuttua. Nyt on aika mahtava olo kun sai levättyä. Ehdin jo olla huolissani, että miten jaksan synnyttää jos en pysty nukkumaan yhtään mutta jos nää lääkkeet nyt jatkossakin takaa mulle yöunet niin sit olen kyllä ihan voimissani.

Kohta taas takaisin Kätilöopistolle tutkittavaksi ja hutkittavaksi.

Kiitos ihmiset komppauksesta!

Nyt multa tutkittiin ultralla sisäelimiä, eli haimaa, maksaa ja etsittiin sappikiviä, koska joskus hepatoosille saattaa syy löytyä sieltä, harvemmin kyllä. Ja ei siis löytynyt multakaan mitään vikaa mistään noista.

Eli suurimmaksi osaksi hepatoosille ei löydy muuta syytä kuin geenit, että elimistö vaan sattuu olemaan yliherkkä hormooneille. Samasta syystä hepatoosin sairastaneet, eivät voi käyttää hormonaalista ehkäisyä. Hedelmöityshoidot olis varmaan kans tästä syystä poissuljettuja.

Noniin luulin että vaivat vähenee kun on synnyttänyt mutta ei.. Koko ajan todella heikko olo, kun yläkertaan kävelee vaihtamaan vauvalle vaippaa nii joutuu vessaan päästyä nojaamaan hetken pesukoneeseen kun silmissä pimenee :/ tämä voi kyllä johtua ihan siitä että ruoka ei maistu sitten yhtään, kotiin päästyä olen syönyt päivisin ehkä kolme kertaa ja kaloreita ei hirveästi yli 1000 tule mitenkään, mutta en vaan pysty syömään ja jos syö kunnon ruokaa nii maha menee ihan sekaisin.. Ristiriitaista sille että muuten kyllä ummettaa todella paljon..:/ ja toissapäivänä epäilin että yksi tikki olisi tuolta alhaalta revennyt kun ihan kaikki teki kipeää ja nyt sitten alkoi nousta lämpö..eli voi olla että tikki revennyt ja tulehtunut tai että rintatulehdus tulossa..argh..tekisi mieli vaan koko ajan itkeä. Ja näitä kaikkia kruunaa ihan jatkuva päänsärky, joka voi tulla siitä että syön niin huonosti tai että kun sain spinaalipuudutuksen että siitä on tullut spinaali päänsärky. Täytyy huomenna soittaa neuvolaan jos ei nyt illan aikana särkylääkkeet ja lepo auta. Olisi vaan ollut kiva nauttia näistä ensimmäisista päivistä ja viikosta kotona vauvan kanssa kunnolla kun mieheni on koko viikon meidän kanssa.

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app

Ehkäpä tuo päänsärky ja heikko olo nyt tulee siitä että tajusin että en juo varmaan edes litraa nestettä päivässä vaikka tällähetkellä kun imettää nii pitäisi juoda se 3-4litraa. Ja syödäkkin täytyisi suunnilleen aina kun vauvakin syö, eli ehkä on alettava nyt tsempata tuon ruuan ja juomisen suhteen

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app

Mulla on tänään ollu huimausta, ärsyttää kun ei uskalla vaavia pitää sylissä ku pelottaa että pyörryn :/

Ei varsinaisesti vaiva, mut koska ootte tuntenu ekan kerran vauvan liikkeitä? Varsinkin ensikertalaiset. Ja miltä se on tuntunu? Itellä nyt 18+0 ja en oo osannu viel tunnistaa liikkeitä.

Takaisin