Vaivat

Onnea lapitar!

Ollaan me syyskuun äiditkin tosi eri vaiheissa, kun itsellä eivät ole vielä edes ne menkat alkaneet :p
 
Mulla alkoi täysimetyksestä huolimatta jo kun vauva oli 2kk ja ovat olleet ihme kyllä säännöllisetkin,eli teoriassa voisi pikkusisaruksia jo tehtailla. :D
 
Mun kaveri tuli kyllä aika putkeen esikoisensa jälkeen uudelleen raskaaksi vaikka menkat ei olleet ehtineet näyttäytyä kertaakaan joten ei hätää! :D Maidon nousu kyllä tuntui siltä mitä kuvittelen vaihdevuosien ja kuumien aaltojen olevan..
 
Juu ei oo paljo menkkoja näkyny... Aikaisemmin olivat todella epäsäännölliset, joten katotaa mihi muuttuvat..
 
Onnea lapitar!

Ei täälläkään ole menkat alkaneet. Käsittääkseni suurimmalla osalla ei ala niin kauan kun imettää, mut sit osalla jostain syystä alkaakin.

Joku kyseli tuolla aiemmin, onko vielä jotain vaivoja. Mun lonkat kipuilee yhä. Jäiköhän se nyt pysyväksi vaivaksi. Ainakin se alkoi mulla jo varhain... :/ Sektiohaavankin tuntee välillä. Ei siihen satu mutta... no, vaikea selittää.
 
Miulla on aikoinaan kipuillut oikea nivunen/lonkka. Syynä selän alimman lannenikaman muutaman millin virheasento. Tämä synnynnäinen "vika". Kivut loppui kuin seinään kun sain syvät vatsalihakset kuntoon. Synnytyksen jälkeen meinas taas kipeytyä, mut nyt ku pystyy taas vatsoja tekee ni kivut kaikonneet. Onneks. Toivottavasti Vargynja siullaki vielä helpottais!
 
Mullakin juilii jonku lonkkien ja alaselän välimaasto,en tiedä onko se iskias kyseessä.Raskausaikana alkoi mut veikkaan että joku valuvika on kyseessä.
 
Tuohon täysimetys ja raskaus- asiaan täytyy kommentoida, että täysimetyksen ehkäisyteho perustuu siihen, että imettää 3h välein. Jos väli pitenee niin ehkäisyteho laskee. Joten ei ihme, että näitä "täysimetyksestä huolimatta tulin raskaaksi" -tapauksia on :p
 
Itu1 miulla alkoi aikanaan kivut samalla tavalla, viimiseltään siirtyi nivuseen.. Sain kolmesti kortisonipiikin "limapussi tulehdukseen". Fysioterapeutti selvitti sit onneks oikean syyn. :)
 
Täytyisi yrittää pitää itsestään mahdollisimman hyvää huolta liikkua, levätä, venytellä, syödä terveellisesti ym, mutta mä olen ainakin aina niin väsynyt, jos omaa aikaa on, niin kyllä se sohva ja suklaa vetää vaan puoleensa :D onko teillä muilla limakalvo-ongelmia? Itse huomasin ongelmia petipuuhien jälkeen, eipä ole aiemmin ollut. Ja lisäksi flunssaa pukkaa, taas!
 
Täytyisi kyllä fysioterapeutille raahata itsensä!Jälkitarkastuslääkäri sanoi vaan joka vaivaan että ei enää tässä vaiheessa voi johtua synnytyksestä..Eihän kroppa nyt parissa kuukaudessa oikeasti palaudu!
 
Hullua, että se lääkäri sanoi noin, sillä esimerkiksi raskaus ja imetys vaikuttaa näköön (sarveiskalvoon) vielä jopa puoli vuotta imetyksen jälkeen. Miksei sitten muuallekin?
 
Onko muilla ollut hiustenlähtöä synnytyksen jälkeen? Yleensä tulee kai jo 1-3kk, mutta mulla alkanut nyt vasta :O lähtee ihan reippaasti kerralla.
 
Takaisin
Top