Vaivat

Oon tänään ilmeisesti touhunnut liikaa, kun selkä on kamalan kipeä. Kävelen kuin mikäkin nivelrikkoinen vanhus...
Ja kun punkesin itseäni ylös sängystä, alkoi taas vihlova terävä kipu navan vasemmalla puolella. Sitä on ollut ennenkin, mutta se on mennyt yön (levon) aikana pois. Neuvolassa sanottiin viimeksi, että se saattaa olla jotain lihaskipua. Jos istukassa olisi jotain, niin se näkyisi hyvin tod. näk. verenvuotona. Ikävä tommonen voimakas kipu silti.
 
Mulla on tullut arpia tisseihin, mutta vatsa on toistaiseksi säästynyt niiltä. Toivotaav, että hyvä onni jatkuu loppuun asti. :)
 
Mä oon tänään vatsakipuni kanssa miettinyt voiko se jotenkin liittyä istukkaan? :eek: Kun se polttelu tuntui jotenkin juuri tossa istukan kohdalla yöllä. Todennäköisin syypää kyllä on ne rautatabletit... Vauva ainakin on liikkunut tänään silti reippaasti, mikä on hyvä vaikkakin sattuu tällä hetkellä vähän.
 
Hmm voisithan kysästä neuvolasta, vai kysyitkös jo vai muistanko väärin? Jos vaan ois jotain lihaskipuja. Hyvä että vauva kuitenkin liikkunut normaalisti :)

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
Mullakin maha on säästynyt arvilta (toivottavasti ei nyt lopussa koe jotain räjähdystä..) ja samoin rinnat. Mulla menee vaan tuosta navasta alaspäin se sellainen tumma viiva.

Ja mulla hävisi jaloista turvotus ! Kiitos ilmeisesti kuuluu helteiden poistumiselle. Oli omituista, että kengät menee ihan helposti jalkaan eikä varpaita kihelmöi koko aikaa. Vielä päivän aikana tulee vähän epämukava olo jalkoihin, mutta se menee aika nopeasti ohi. Ja sain kihlasormuksenkin takaisin sormeen :p

Tosin nyt on alkanut tulemaan oikeasti kivuliaita supistuksia rasituksessa. Menee kyllä ohi kun vähän pysähtyy ja hengittelee, mutta eilen kun nousin autosta, tuntui että menee jalat alta ja kupsahdan parkkipaikalle. :confused:
 
Mulla on koko ajan pissahätä! Taitaa vauva painaa päätään rakkoa vasten kunnolla kun jatkuvasti pitää rampata vessassa.
 
Mullakin on jatkuvasti pissahätä.
Äsken koin tähän asti pahimmat liitoskivut. Oikealla alavatsalla tuntui tosi viiltävää kipua, mikään asennonvaihto ei auttanut ja vesi vaan valui silmistä. Katoin sitten netistä, että lämpö voi auttaa. Lämmitin vehnätyynyn ja pikkuhiljaa vähän helpotti. Mutta olipa kyllä hirveä kipu.
 
Iskias hermo on jumis ollu ja useasti... On sitten niiiiin kipeä vaiva että... Samoin häpyluu/nivus kivut on arkipäivää :)
 
Eilen yöllä tuli ensimmäinen kivulias supistus, kaikki aina kysyvät että onko sulla ollu menkkakipuja että ne supistukset tuntuu siltä yleensä, aina olen vastannut että en muista siitä on niin kauan :D mutta kyllä viime yönä muistin sen tuskan! Ja nyt muutamina päivinä on yhtäkkiä sisäreisiin tullut viiltävää kipua ja sen jälkeen polttelua tai yleensä vain toiseen ettei molempiin yhtä aikaa. Samaten eilen yönä tuli taas niin viiltävää kipu kohdun suulle että ei ollut itku kaukana.

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Syysmorsian, mullakin on välillä tajunnanräjäyttäviä noi liitoskivut. Ihan todella tulee vesi silmistä, ihan kun joku tökkäis puukolla tonne sisuksiin. Kyllä nää varmaan jotain avautumista saa tuolla alakerrassa aikaseksi.
 
Kertokaas kokeneemmat mulle tästä supistushommasta! Kun on kivuttomia harjoitussupistuksia ja sitten on niitä menkkakipuversioita jotka jo tekee valmisteluja ja jos oon oikein ymmärtänyt, erityisesti niitä on siinä lähellä synnytystä osana sitä prosessia. Tai ainakin kai aika monella on päivää, paria ennen sellaisia supistuksia jotka ei kuitenkaan ole säännöllisiä. Onko nämä ihan hetkeä ennen synnytystä tulevat kuitenkin jo tosi kipeitä eli tunnistaako ne? Vai voiko näitä kaikkia supistusten eri muotoja erottaa toisistaan? :grin

Mulla on ollut koko raskausajan kivuttomia harjoitussupistuksia, jotka tosin nyt loppuvaiheilla oli jo vähän aiheuttaneet kohdunkaulan lyhenemistäkin. Nyt parina päivänä on ollut kipuakin mukana, mutta hyvin lievää -olen joskus kärsinyt kovemmista menkkakivuistakin. Onkohan tässä vielä tulossa joku kolmas aste ennen sitten niitä ihan oikeita pitää lähteä sairaalaan -vaiheen supistuksiakin...
 
Toisilla on ennakoivia supistuksia, enemmän tai vähemmän kivuliaita ja toisilla ei ole välttämättä ollenkaan ennakoivia ennen niitä varsinaisia. Eli voi olla että tulee se kolmaskin aste ennen niitä varsinaisia tai sitten seuraavaks tulee ne varsinaiset.
Mulla oli esikosta yhtenä iltana niitä valmistavia ennen vesien menoa. Nyt tällä kertaa on niitä tullut viikon jo enemmän ja vähemmän...

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Okei eli ei voi tästäkään sen kummempia päätelmiä tehdä kuin että jotain tapahtuu mutta ei tiedä miten nopealla tahdilla. :)
 
Mulla lähti viimeyönä limatulppa liikkeelle :D ei tietenkään lupaa mitään sen kummempaa, mut ainakin jotain edistystä! Jeeeiiii!!!

Niin ja nyt on sellaset lonkkasäryt ilmestynyt että huh... Yöllä ei meinannu vessaan päästä.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Itu1, mulla on ollut ihan samanlaista! Alkuun kaikki supistukset kivuttomia, mutta nyt on jonkinaikaa tullut vähän kivuliaampia. Tai tottapuhuen, niistäkin mietin välillä, onko tämä nyt supistus vai ei... Todella hämäävää kun ei tiedä! Ja joskus mietin, osaankohan lähteä edes sairaalaan, kun ne "oikeat" supistukset alkaa...

Nyt on alkanut tilassa tapahtunut muutoksia. Alkaa olla paineen tunnetta alapäässä ja (ehkä parempia) supistuksiakin. Nyt viikkoja 37+4, että kyllä ens viikon jälkeen saisi mun puolesta alkaa tapahtumaankin jo! :)
 
Tuo paineen tunne on toinen juttu jota en oikein ymmärrä, kun neuvolassa kysytään onko ollut sellaista! Taisin sitä jo aiemminkin täällä ihmetellä. Onko se jotain erilaista kuin se kun tuntee vauvan tunkevan päätä alaspäin? Onko se jotain sellaista laajempaa lantion alueen painetta eikä sellaisia erillisiä tuntemuksia että jotain liikkuu alaspäin... vai mitä ihmettä!
 
Mulla sattuu niin pirusti nyt tonne alapäähän etten tiedä miten päin olis. Mikään asento ei tunnu hyvältä ja vauva oikein survoo päätänsä tonne alas. Koko alavatsa on ihan hellänä. Mua on alkanu tosissaan vituttaa tää raskaana oleminen kun koko ajan sattuu! Aaaaaarrrgghhhhhh!!!!!!!!! Ja paineen tunne, sitäkin löytyy valitettavasti.
 
Voi ihanaa etten ole yksin! Tiedän Aamu tasan tarkkaan mistä puhut!! Nyt alkaa olla alapää niin kipeä että koko oikeaa jalkaa särkee ihan hervottomasti ja mikään asento ei ole hyvä paitsi jumppapallon päällä istuminen on kaikkein paras

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Musta se paineen tunne on juurikin sitä, kun vauva puskee alaspäin. Tai jos ei ole niin sitten en tiedä, mitä se on :grin
 
Voisi kuvitella että se olisi sitä, mutta sitten taas viimeksi kun neuvolatäti kysyi asiasta sanoin että tuollaista on ollut niin kuulosti ettei se kuitenkaan ollut sama asia jota hän tarkoitti... Hankalaa tämä kaikkien tuntemuksien kuvaaminen. :grin
 
Takaisin
Top