Vaivat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Helkku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Catti: juuri äsken tulinkin kaupasta lakupussin kanssa! ;) ja nyt ostin vissyä jossa on suolaa :)

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Iness mulla on ollut saman tyyppistä vaikka aina en ole päässyt paineita tarkistamaan, neuvola ohjeisti pitämään salmiakkia tai lakua mukana heikotuskohtauksia varten. :) Koiraa lenkittäessä pahin olo tulee kun pysähtyy paikoilleen. En tiedä nostaako muka ne salmiakit niin nopeasti paineita mutta placebovaikutus on hyvä kun saa keskittyä niiden natustamiseen. :wink

On kyllä vaikea muistaa pitää ruokarytmistä kiinni kun ei oikein maistu. :sad001
 
Mullakaan ei ruoka maistu. Ja sit tulee välillä heikko olo ja väkisin työnnän jotain suuhun.

Viime yönä oli aivan kamalaa menkkajomotusta ja kun nousin ylös vessaan niin noustessa aina sikiökalvot naksu. Tai niin veikkaan että ne ne ollu jo monena yönä..

Tänään vauvakin niin rauhallinen että jopa minä, itse rauhallisuus (en tosiaan huolestu mistään herkästi, hermot kyllä menetän sitäkin herkemmin :D ) tein liikelaskentaa. En edes esikoisesta tehnyt kertaakaan ja tää oli tässä raskaudessa eka. Kyllä ne liikkeet löyty mut huh... mieskin huolestu koska mä huolestuin. Mut niistä vaivoista, ne menkkasäryt.... ei en kestä niitä. Haluis nukkua yöt :(

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Nukkuminen alkaa kyllä olla ongelma, nyt on kaks yötä mennyt ihan pätkissä, varmaan 15min välein herää, jolloin pyöriskelee ja vaihtelee asentoa. Olin reilun viikon vanhempien luona Pohjanmaalla ja siellä oli ilmastointi :Heartred Nukuin tosi paljon, yölläkin heräsin vain kerran (!) vessaan! Ja sai nukkua peitto päällä! Ja pitkien yöunien päälle vielä päikkärit joka päivä :wink Joten nyt on kyllä nukuttu varastoonkin, joten pienen univajeen kyllä kestää, toivottavasti vain jossain kohtaa unenlaatu paranisi edes vähän ja saisi nukuttua edes tunnin tai kaksi kerrallaan.
 
Tulin juuri Pohjanmaalta, vanhempien luona viikon vietin minäkin, ja silmäilin tässä, kuinka olen saanut koko kesän nauttia ilmastoinnista. Sekä mökillä että vanhempien talossa on viileä sisäilma ja uintimahdollisuus. Ne muutamat yöt mitä ollaan oltu omassa kämpässä kaupungissa, on ollu tosi hikistä.

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Joo ja mulla on nyt sitten tullu tuo yönärästys näköjään pysyväksi kaveriksi. Kele! Herään aina joskus puoli neljän kieppeillä siihen että mahahapot puskee suuhun. Ei auta vaikka olis pää koholla, pitää olla melkein puoli-istuvassa asennossa että pystyy nukkumaan. Nytkin menee iltapala myöhäseen vaikka ei pitäis.

Muuten on pari päivää ollu vähän helpompaa eikä oo supistellu niin paljoa.
 
Mulla auttaa närästykseen vissy! Vaikka luulisi sen juuri aiheuttavan sitä :D

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app
 
Sain eilen uuden ystävän päänsäryn! Juili vähän jo aamusella eilen mutta iltaa kohden paheni ja yöllä muuttui jo ihan hirveäksi. :mad: Ei auttanut särkylääkkeet eikä hierominen. Piti vaan nousta ylös lueskelemaan kirjaa ja kärsimään kun ei nukkumaankaan pystynyt, alkoi ihan yrjöttää. Takaraivossa on nytkin sellainen olo että ystäväni aikoo pitää seuraa tämänkin päivän... Missähän vaiheessa pitäisi soitella johonkin ja mihin, vai onko tämä ihan normaalia? Ei mulla yleensä tällaisia ole, hartiapäänsärkyihin on yleensä lääke tepsinyt.
 
Ei ole tarkoitus pelotella, mutta raskausmyrkytykseen kuuluu kova päänsärky. Ja se ei yleensä lähde lääkkeillä pois, näin olen ainakin lukenut. Onko muita oireita? Pystytkö mittauttamaan verenpaineen jossain? Jos jatkuu niin soittelisin kyllä synnärille.
 
Tekah samaa itsekin muistelin. :sad001 Myös sormet on kipeät nakit jo aamusta joten omasta mielestä turvotusta on mutta ei se ulkopuoliselle ehkä näy, en oikein tiedä miten hurjaa se raskausmyrkytysturvotus sitten on... En pääse verenpainetta mittauttamaan tähän hätään, aiemmin se on kyllä aina ollut hyvä tai matalaan päin.

Täytyy kai uskaltautua sinne synnärille soittaman jos tämä jatkuu tämänkin päivän! Kun ei neuvolaankaan voi näin sunnuntaina soittaa, siellä tuota ilmeisesti normaalisti seurataan. On vaan jäänyt vähän trauma etten haluaisi soittaa synnärille mitään ylimääräistä mikä ei sinne ehkä kuulu, kun joskus raskauden alkupuolella oma terveyskeskus käski soittaa sinne kun mulla oli kovia vatsakipuja (nyt tiedän että varmaan liitoskipuja) ja sieltä vaan tiuskaistiin että "tämä on synnytyssali, onkohan nyt oikea paikka soittaa tällaista asiaa." Tyhmänä vaan pyytelin anteeksi enkä edes tajunnut sanoa että itseasiassa mua ohjeistettiin soittamaan nimenomaan sinne...
 
Verenpainemittari olisi kyllä kova sana tässä kohtaa! Muistelen lukeneeni että ilman korkeaa verenpainetta ei raskausmyrkytyksestä ole kyse. Ei ole tullut ostettua kun paineet on olleet koko ajan hyvät.
 
Soittele vaan rohkeasti, kyllä niiden pitäisi vakavasti ottaa varsinkin jos sanot, että epäilet tämän liittyvän raskausmyrkytykseen! Mää sain verenpainemittarin lainaan vanhemmilta, se kyllä rauhoittaa oloa kummasti, vaikka mulla ei varsinaisia oireita ole ollutkaan, lievää päänsärkyä silloin tällöin.

Niin, ja tuli mieleen vielä, että muista juoda paljon! Nestevaje voi myös aiheutaa päänsärkyä!
 
Oon mielestäni kitannut vettä kyllä ihan reilusti ja tuntuu ettei silti pissareissut ihan vastaa sitä nestemäärää... taitaa osa jäädä turvotukseksi. Tosin siitä saa osaksi syyttää itseäänkin kun en ihan suolattomalla ruokavaliolla ole ollut.
 
Onko sulla Itu1 taipumusta migreeniin? Mulla ei muuten mutta raskausaikana kyllä. Pää todella kipeä ja yrjö lentää jos migreeni ehtii päälle. Tavallinen särkylääke ei auta, ainoastaan panacod. Ei oo kuulemma kovin yleistä että migreeniä potee vain raskaana, mutta mahdollista. Mulla oli kyl niin vakava eka kohtaus että sain neurologisia oireita ja epäilivät halvausta...mutta se on toinen juttu se :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Päänsärky voi johtua monesta eri syystä mutta jos ei lääkkeetkään auta niin olis hyvä ainakin tsekata verenpaine ja pissan protskut varmuuden vuoksi.

Viime yönä ei onneksi närästänyt mutta älysin heti laittaa itteni niin kohoasentoon ettei hapot nouse suuhun asti. Catti, mä en normaalisti tykkää kivennäisvesistä mutta nyt näiden helteiden aikaan ne on maistunu todella hyvin. Mun suosikkeja on kuplamehut ja Pirkan appelsiinikivennäisvesi. Se onkin ollut loppu monesta kaupasta viime aikoina.
 
Ei oo ollut migreeniä koskaan,ei kyllä raskausaikanakaan tällaisia päänsärkyjä.Ei oo kuitenkaan pahentunut tänään vaikka vähän on sellainen paineen tuntu päässä.Laskeskelen tässä liikkeitä parhaillaan kun kovin on rauhallista masussa ja soittelen sitten varmuuden vuoksi jos ei vauvalla/itsellä ala energiatasot nousta. :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kyllä sinne polille kannattaa soitella. Mikään ei oo turhaa kun omasta mielenrauhasta kyse. Ja vauvasta.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Terveisiä päivystyksestä! Päänsäryn syy jäi mysteeriksi koska verenpaineet oli enemmänkin matalaan päin, ei taida auttaa muu kuin ruinata lisää hartiahierontaa tuolta tulevalta isältä. Mutta eipähän tarvitse raskausmyrkytystä pelätä! Vauva oli tosi vaisu liikkeissään koko päivän mutta heräsi tietysti potkuttelemaan ultrassa. Niinhän se menee aina kun lääkäriin lähtee, kuume laskee ja vaivat katoaa kun sinne asti pääsee. :grin Eli päänsärky jäi, mielenrauha säilyi!
 
Hyvä ettei ollu ainakaa sitä raskausmyrkytystä! :) ja sait mielenrauhan. Nyt käsket joo sen miehen hieroa kunnolla! ;)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Hyvä ettei ollu myrkytystä! Mullakin oli pari viikkoo sitten monena iltana päänsärkyä ja hirveetä paineentunnetta päässä, ei auttanu panadolit, päivystyksessä kaikki oli ok eli jäi sekin mysteeriksi :D

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top