Vaivat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Helkku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihan tavallisista (isommista) ruokakaupoista saa ainakin lentosukkia. Nehän toimii samalla tavalla, eikö?
 
Kyllä vaan , ite oon ostanut myös Sokokselta, Stockalta, Prismasta. Ja hinnat vaihtelee merkistä riippuen mutta tehoa ja apua antavat kyllä suurin osa ihan hyvin.
 
Mä tein viime viikolla hyviä tukisukkalöytöjä Lindexiltä ja Anttilasta, kun paljon käytetyt lentosukan nimellä olevat oli pohjasta jo niin rikki. Molemmat jotka ostin, oli polvipituiset. Lindexiltä 40 den ja Anttilasta löytyi jopa ohuemmat 20 denierin sukat, jotka oli kivan vaaleat. Mulle nuo tuppaa olemaan aina liian tummia, vaikka paketissa lukis mikä light tahansa. Kummassakaan eivät maksaneet edes kumppiä, toiset tais olla jopa alle 5 e.
 
Mulla oli keväällä ihan vaan Prismasta ostetut lentosukat reissussa mukana. Mutta kertokaahan miten napakat niiden kuuluisi olla jalassa? Nuo eivät olleet mitenkään tiukan tuntuiset ja oon kuvitellut että niiden pitäisi olla... Olikohan väärän kokoiset?
 
Minä olen käyttänyt pari kertaa (lähinnä pidemmillä automatkoilla) omia treenisäärystimiä. Urheiluliikkeistä löytyy (muistaakseni parillakympillä) ihanissa eri väreissä. Kyseessä siis urheilijoiden ja aktiiviliikkujuen suosimat "painesäärystimet" eli kompressiosäärystimet, jotka vilkastuttavat verenkiertoa ja aineenvaihduntaa. Voi käyttää sitten raskauden jälkeenkin kun raskauskilojen pudottaminen alkaa ;)

Turvotusta ei juurikaan ole ollut, joten raskausajan käyttö on ollut vähäistä. Muistakaa juoda paljon vettä! Itsellä menee 3-4 litraa päivässä. Keittiönpöydällä on litran vesipullo, jonka täytän ja tyhjennän vähintään sen kolme kertaa päivässä. Ohimennessä aina kulauksia. Lisäksi liikkumista mutta myös jalat ylös vaikka pieniksikin hetkiksi päivän aikana.

Tuolta löytyy ainakin lisätietoa säärystimistä:
http://www.juoksija-lehti.fi/Defaul...ductinfo&CatID=0&parentID=0&ItemID=553&Page=1
 
Vauva painaa päätään nyt ahkerasti alas ja viiltokipuja tulee koko ajan enemmän. Myös kauhea paineen tunne lantiossa kun herään aamulla tai sitten yöllä vessaan. Harmi kun ei pysty näin kesälomalla jäädä sänkyyn makoilemaan, vaan on noustava ylös o_O
 
Mullakin sattui yöllä kohdunsuuhun (?) Se oli ihan hirveetä :/

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app
 
Oivoivoi mä jotenkin toivon että saisin vauvani jo pihalle. En kestä enää tätä mahakipua ja jatkuvaa wc.ssä ravaamista. Mahakipu jatkunu sen 3-4 viikkoo ja ku pääsee vessasta nii siihe päälle supistukset. Itku tulee! Voiko äidin jatkuvat kivut vaikuttaa vauvaan jotenkin?
 
Ärsyttävää kipua alaselässä ja jomotusta kohdunsuun alueella. En saa nukuttua :( Ja aamulla oli kans kummallista kipua ja tuli vähän verta ja koko päivän ollu ihan epämääräinen olo..
 
Ootteko muuten sitä tukivyötä käyttäneet? Jossain vaiheessa oli siitä kirjoittelua. Sain nyt tukivyön lainaan. Tuli vaan sellainen tyhmä ajatus että eikö se jotenkin purista vauvaakin kun vauva on jo kiinnittynyt tuonne alas niin se vyöhän tulee johonkin siihen sen yläkropan kohdalle. :grin Vaikka kai se vaavi aika suojassa tuolla on. Tuntuu vaan että se olisi niin lähellä tossa... Mulla on aavistus että mulla ei tota lapsivettä ihan hurjia määriä ole kun vauvan erottaa niin selvästi ja masu on aika pieni.
 
Jenniy_ kypsyttelee paikkoja :)

Tukivyöstä ei oo mitää haittaa tai vaaraa vauvalle vaikka vähän painaisikin :) näin mulle lääkäri sanoi. On se sielä kohdussa sen verran hyvässä turvassa.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on vaihteeksi ihan hyvä olo. Heti kun on vähän viileämpää niin jaksaa paremmin. Viimenen pidempi reissu tehty ennen vauvan tuloa, nyt pysyttelen kotosalla ja kerään voimia tulevaan. No, sen mitä esikoiselta nyt pystyy. Lähinnä noi liitoskivut on ne mitkä eniten haittaa. Eilen kyllä supisteli koko illan mutta varmaan se johtui siitä autossa istumisesta. Nyt hyvin nukutun yön jälkeen on taas rauhallista.
 
No mietinkin jemmu että johtuisko siitä. Ja tänään on sitten välillä vihlaissut kohdunsuun alueelle niin että tekee ihan pahaa. Ja pissattaa ihan koko ajan. Jaiks, vaikka on vielä useampi viikko laskettuun aikaan niin kai se synnytys vaan lähestyy :p
 
Jotkut alottaa kohdunsuun kypsyttelyn jo ajoissa :) siltä noi oireet mun mielestä vaikuttais. Mut voithan Jenniy_ soitella neuvolaan ja käydä tarkistuttaan sielä että mikä on meininki :)

Täälläkin on tuntunut viilenevät ilmat positiivisesti. Oon nukkunut nyt pari yötä niin sitkeästi kun ei oo tarvinnut hikoilla. Supistelee kyllä paljon ja avain älytön paine häpyluulla mut kuuluu vaan asiaan. Vauvan liikkeet on kyllä rauhoittunut että oisko tää jo kohta sitä kuuluisaa valmistautumista koitokseen. Tuskinpa, mutta aina voin haaveilla. Ja mulla on vasta nyt alkanut vaivaamaan krampit ja suonenvedot :/ ei ois tarvinnu tulla ollenkaan.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Muistakaa juoda paljon näin lämpimillä keleillä! Neuvolantäti sanoi juuri että jos pääsee vähänkin kuivumaan niin kohtu alkaa supistetella enemmän. Ja juominen auttaa myös suonenvetoihin ja kramppeihinkin, kokemusta on sillä kahden viikon ajan joka yö jalat kramppasivat ja päivällä todella kipeät, tuntui ettei voi edes kävellä ja heti kun aloin muistaa juoda enempi niin samalla loppui krampit ja supistukset vähenivät!

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulle sanottiin neuvolassa et jos verta tai lapsivettä tulee niin pitäis herkästi olla yhteydessä neuvolaan kun ollaan vielä "pienillä" viikoilla eli alle rv37. :)
 
Nyt mulla sitte supistukset tuntuu kipuna selässä... :eek: ei niin kivaa...

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on ollu molemmissa aiemmissa raskauksissa/synnytyksessä supistuskivut vain selässä. Mahan puolella ei kipua ollenkaan :) Menkkakivutkin aina vaan selässä ni voi johtua siitä..
 
Mulla kävi esikoisesta niin että synnytystä edeltävänä päivänä meni supistukset selkään... mut en mä silti huomenna synnytä! :D varsinaiset synnytys supparit tuntu mulla selässä ja jaloissa.

Muok. Jaloissa tarkottaa sisäreisiä.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top