Vaivat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Helkku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
On muuten ihan selvä juttu toi juomattomuus/supistelun lisääntyminen. Ite en aina muista juoda tarpeeksi ja näin kuumina päivinä supistelee selkeästi enemmän. Pitäs muistaa syödä suolastakin mutta mulle tahtoo maistua ruoka vasta illasta kun vähän viilenee.
 
Täällä yksi uusi, joka on välillä lueskellut teidän viestejä ja nyt ehdin kirjottaa jotain itekin.
Vaivoista sen verran, että onko muilla yhtä ärsyttävää ja pelottavaa vaivaa kun sydämen lisälyönnit? Itellä alkanu vaivaan joka päivä muljahtelut ja se on tosi kurjan tuntusta.:( Tulee pitkin päivää, iltaa ja yötä. Vissiin normaalia raskausaikana, mutta häiritsee mun arkea tosi paljon.

Itellä on kaks lasta ennestään niin en ehdi täällä kauheesti käydä, mutta kiva lukea muiden juttuja niin ei ole yksin kaikkine vaivoineen ja ajatuksineen.:)
Hyviä vointeja kaikille mammoille!:)

Kolmenmamma 32+2​
 
Mulla on ollut sydämen lisälyöntejä ihan pari kertaa. Tuntuu kyllä erityisen epämukavalta, kun hengittäminen on muutenkin välillä hieman työlästä kuumalla ilmalla.
 
Mulla ei oo ollu lisälyöntejä mutta pulssi oli aamulla 98 kun mittasin verenpaineen. Mulla oli tosin järkky hiki jo silloin.
 
Perjantaina olis seuraava neuvola niin täytyy katsoa miten nämä kivut viikonlopun aikana asettuu vai paheneeko vain. Maanantaina täytyy soitella jos alkaa tuntumaan ihan liian huonolta.
Tänään on kyllä ollut taas ihan koomapäivä, olisin voinut nukkua vaikka koko päivän..
 
Kolmenmamma; mulla oli tykyttelyä alkuraskaudesta ja tosiaan oli ilkeetä.. Onneksi oli lyhytkestoisia muljahteluja. Lääkäri kommentoi niiden johtuvan siitä että raskaus kuitenkin on stressitila elimistölle..
 
Ai että kun sattuu tonne alavatsaan ja liitokseen!!! Paljon on touhua ollut tällekin päivälle mutta nyt tuntuu levossakin inhottavalta! :confused: Pakko ottaa nyt iisimmin ja onneksi ei mitään erityistä oo enää tiedossa. Paitsi huomenissa raahautua neuvolaan.
 
Piti sitten tänäänkin kyykkiä viinimarjapensaassa ja puuhastella kotiin päästyäkin kaikenlaista jalkojen päällä olemista vaativaa. Lopputulos: pakastin pullollaan marjoja ja valmiita ruoka-annoksia ja toinen setti vauvatekstiilejä pyykätty valmiiksi, mutta alaselkä kipeänä. Pitää kai kuitenkin olla tyytyväinen, että toistaiseksi kaikki kipu on keskittynyt vain siihen selkään. Voin vain kuvitella, miten pelottavia sydänoireet voivat olla!

Toivottavasti te joilla kipuja on enemmän pystytte lepäämään niitä pois... Ei varmasti ole helppoa etenkään jos on jo lapsi joka vaatii hoivaa ja huomiota.
 
Muokattu viimeksi:
En tiedä mitä olen tehnyt kun olen ilmeisesti saanut vasemman nivuseni reväytettyä.. Istumaan ei voi mennä ilman kipua, eikä nousta ylös. Nukkuminen ei onnistu kun heräilen koko ajan siihen kun pitää vaihtaa asentoa ja sattuu niin paljon koko jalkaan, sukkaa tai housuja ei voi edes kuvitella laittavansa päälle. Portaiden kävely on yhtä helvettiä ja onneksi talomme ainoa vessa sijaitsee yläkerrassa :/ autoa ei voi ajaa kun kytkimen painaminen on tuskaa.. Voi huoh! Joudun soittamaan äitini hakemaan minut heille koska en itse pysty käydä kaupassa tai tehdä yhtään juuri mitään ilman järjetöntä kipua.. Plus tähän päälle kaikki muut liitoskivut, supistelut ja tuskainen olo ja tulevat helteet! En todellakaan nauti tällä hetkellä yhtään olostani!

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä oon onnistunu reväyttää ilmeisesti ihan ylhäält mistä toi maha alkaa..sattuu ku käännän yläkroppaa:( en sit tiiä voiko siitä johtua ku tuntuu et toi maha on kovin alhaalla et rasittuis siitä, et lihaskudokset venyy:/

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Iness voisko olla iskias? Mä aiheutin itelleni mehevät iskiaskivut aiemmin raskaudessa nostamalla toispuoleisesti jotain ei edes hurjan painavaa. Mulla tuntui se kipu lonkassa enemmänkin mutta mulla on sellainen mielikuva että voi säteillä nivuseen tai koko jalkaankin. Mietin silloin onko seuraavat neljä kuukautta samaa helvettiä ettei voi kävellä kun jalka voi yllättäen pettää alta mutta meni onneksi levolla ohi eikä ole palannut! Toivotaan että sullakin pian helpottaa!

Sydämen tykytyksiä on ollut myös. Joskus ei meinaa pystyä nukkumaan kun kuulee oman pulssin niin kovana. Luulin että mulla olisi silloin korkea verenpaine mutta selvisi että verenpaine onkin noiden kohtausten aikana matalalla ja syke yrittää korjata tilannetta hakkaamalla kovempaa. Neuvolatäti suositteli niihin hetkiin salmiakkia. :)
 
Mulla onneks mennyt tykytykset ohi, ainakin toistaiseksi. Inhottavia kyllä!

Vauvan pää painaa tuonne alas luoden niin kovaa painetta että seisominen on hankalaa. Tuntuu että yrittää väkisin painaa itsensä ulos. Jos oon päässyt istumaan vältän ylös nousemista kaikin keinoin :D .

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Sattuu, vihloo, supistaa.....Aijai! Ei todella oo herkkua täälläkään tämä olo. Nyt vauva survoo päätään tonne alas ja on neuvolankin mukaan jo alhaalla. Oli toi neuvolareissu aikas rankka, nyt on sen verran huono elämä....:sad001
 
Liitoskivut <3 en pystyny enää istumaan pöntöllä oikein päin mut väärinpäin pissiminen onnistu, sattu sen verran haaroihin :D

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app
 
En tiiä voiks unettomuutta sanoo vaivaks..:/ mut en oo parii yöön nukkunu melkee yhtää..ja päiväunillakaa ei sit oikee saa nukuttuu..alkaa olee PIKKASEN tööt olo:( ja asiaa pahentaa kun tuo kuopus heräs moooonta kertaa yöllä vaikka ei mitää hätää ole, liekkö hampaita tai sitte kasvukipuja..

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Muokattu viimeksi:
Unettomuus on kyllä vaiva ja paha sellainen jos multa kysytään. :sad001 Tietty en ole siihen ultimaaliseen väsymykseen vielä kovin tottunutkaan kun ei ole lapsia ennestään. :wink Mulla oli samanlainen jakso pari viikkoa sitten, väsymys oli niin ylikierroksilla ettei päikkäritkään onnistuneet. Töiden loppuminen helpotti, nyt saa päivällä paikkailtua univelkaa. On kyllä päikkärit paljon syvempää unta kuin normaalisti! Sellainen olo kuin joskus kun on nukkunut krapulaa pois, ei meinaa millään palata tolkkuihinsa tähän päivään.
 
Nälkä koko ajan, mutta sit kun yrittää päättää, mitä söisi, mitään ei tee mieli :rolleyes:
 
Täällä melkein samaa mutta niin että tekee mieli jotain mutta ei tiedä että mitä tekee mieli :D ja nyt kun pääsin nivuskivustani eroon ehkä kokonaan niin nyt verenpaine vaivaa.. Välillä tulee yhtä äkkiä seisoessa todella huono olo, sydän tykyttää, silmissä alkaa pimetä ja hiki tulee, ja tätä on ollut yllättävän paljon nyt lähi aikoina mutta en ole ennen huomioinut sitä kun ajattelin että se johtuu helteestä mutta nyt tänään kun tuo tuli niin mittasin verenpaineen niin paineet oli 95/58 ja syke 118 :/ eli välillä verenpaineet tippuvat yhtä äkkiä ja tulee todella huono olo :-S

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Täälläkin tota unettomuutta ollut. Ei vaan meinaa saada unenpäästä kiinni, pari tuntia menee sängyssä pyöriessä ja ennen "aamua" heräilee siinä välissä väh. 5 kertaa. Todella ärsyttävää.

Iness, sullahan on aika matalat verenpaineet :/ kokeile lisätä suolankäyttöä ja syö lakua jos vähän ees nousis? :)

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top