Epätietoinen taas kyselee, tällä kertaa raskausmyrkytyksestä. En epäile, että mulla olis (vielä), mutta jotenkin noi oireet ja kuinka vakavia ne on ihmetyttää... Eli päänsärky, onko se tavallista/kovaa/jokapäiväistä? Mulla kun on särkenyt päätä aamuisin, vähän, ajattelen että johtuu huonosta nukkumisasennosta. Millaiseen pääkipuun pitää reagoida? Sitten kutina. Nyt on alkanut jalkapohjia kutista vähän. Neuvolassa sanottiin, että tällainen kutina ei lähde raapimalla pois, mulla onneksi lähtee. Kädet ei kutise ollenkaan. Ja turvotus. Viimeksi, kun neuvolassa kysyivät turvotuksesta, sanoin, että on. Täti katsoi mun jalkoja ka sanoi, että turvotus on sellaista, että neste oikein tuntuu jaloissa ja kun painaa sormella niin iho ei palaudu heti ylös. Laittoi neuvolakorttiin kuitenkin turvotuksen kohdalle +/-. Nyt on tuntunut muutamana päivänä (jo aamusta asti), että jalkapohjat olis vähän pyöreät eli tuntuu kuin pallojen päällä kävelis. Mutta tällaista neuvolatädin mainitsemaa turvotusta ei ole. Verenpainemittaria ei kotoa löyty, jolla paineet voisi tarkistaa.
Eli miten se suhtaudutte/olette suhtautuneet näihin oireisiin? Pitääkö raskausmyrkytyksessa olla useampia oireita vai riittääkö vain yksi? Ja jos myrkytys nyt tulisi niin eikait se heti mitenkään pahaksi muutu..? Onko vauvalle muuta haittaa kuin korkea verenpaine..?