Vaivat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Helkku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mul on tullu välillä sellasta viiltävää kipua tonne alavatsan sivuun. mitähän se on? :o Se tulee esim. kyykystä noustessa tai joskus kun sängyssä vaihtaa asentoa, yskii tai nauraa :o
 
Miiumiu, mulla on samaa! :o Eilen kun nousin jotenkin huonosti sängyltä niin tuntui että joku olis puukolla viiltäny alavatsaan, tohon vasemmalle puolelle. Ja paristi viillelly muutenkin. En tiiä yhtään mitä se on, mutta huojentava kuulla että jollakin muulla samanlaista niin ei varmaan mitään vaarallista :)

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app
 
Mä oon ymmärtänyt että noi viiltelyt juuri voi olla liitoskipuja, usein liittyy yskimisiin tai nopeisiin liikkeisiin. En kyllä ole mikään asiantuntija mutta tuli tuota aihetta lueskeltua jossain kohtaa paljon kun mulla oli noita silloin alkuvaiheilla. Vauvan työnimi olikin jossain vaiheessa Viiltäjä Jack...
 
Mullakin on noita viiltäviä kipuja vatsan sivuilla ja olen ajatellut, että ne ovat kohdun ja lihasten venymisestä johtuvia.

Tällä hetkellä mua häiritsee eniten kuorsaus! Olen alkanut kuorsaamaan ihan älyttömästi ja kovaan ääneen. Mies on jo ajat sitten alkanut käyttämään korvatulppia, mutta kuuluu nyt kuulemma niidenkin läpi. :oops: Havahdun itsekin omaan kuorsaukseeni aika ajoin ja varsinkin silloin kun olen juuri nukahtanut. Tosi ärsyttävä vaiva sekä mulle että miehelle.
 
no huh, helpottaa kuulla etten oo ainut. Mulla siis ollu tota viiltävää kipua silloin tällöin koko raskauden ajan. pitkään aikaan noita viiltoja ei tullut ja nyt on alkanu taas. eikai kuitenkaan mitään vakavaa :)
 
Turvotus, närästys, liitoskivut, supparit.....Kaikkea löytyy! Pahimmat on noi liitoskivut, hyvä jos yhden kauppareissun selviän. Sen jälkeen onkin yleensä kurja olo. Kun makoilee niin koko kroppa menee jumiin ja kävelen kun joku ankka. Iskias jomottaa. Ja tuo helvetin helle sais jo loppua! Tällä menolla musta tulee karsea herhiläinen kun en saa nukuttua kunnolla. Todella alkaa tuntua siltä että olis kiva olla vähemmän raskaana!
 
Aamu tiedän niin nuo tunteet! Paitsi turvotukselta olen säästynyt vielä, mutta kiroan joka päivä että vihaan kesää, vihaan kuumaa koska ihan koko ajan on hiki vaikka ei mitään tekisi, pelkästään sohvalla istuessa hiki valuu päästä! Argh.. Ja nukkuminen on vaikeaa kun niin kuuma että ei mitään järkeä ja hyvää asentoa ei löydy sitten millään ja kokoajan pyörittävä sängyssä.. Tuntuu välillä että olis niin valmis jo synnyttämään!

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä on ollut tuuletin yöunien pelastaja, mukavan viileetä. :)

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app
 
Onneksi täältä löytyy kohtalotovereita joita myöskin ahdistaa tuo trooppinen ilmasto. Mulla on ollut monta päivää tosi huono olo tuon painostavan ilman vuoksi. :sad001 tulis vaan syksy äkkiä, tai viilenis ees vähä! Tuntuu että on pinna ihan saakelin kireellä 24/7.
 
Viiltävää kipua on ajoittain täälläkin. Ja kuorsaus joo! En oo ikinä kuorsannut, niin nyt se on alkanut. Toisaalta, saapa mieskin välillä maistaa omaa lääkettään :D Yleensä mies kuorsaa niin, etten saa nukuttua.
Onkohan mun lantionpohjan lihakset surkeessa kunnossa, kun välillä aivastaessa lirahtaa vähän pissaan housuihin... :/
 
Kauhulla luin lehdestä sääennusteita tulevista trooppisista öistä! Muutenkin on nukkuminen vaikeaa ja se tosiaankin näkyy pinnan kireytenä. :sad001 Työpaikalla tuo tropiikki jatkuu, nyt sainkin pari päivää sairaslomaa supistelujen takia mutta kyllä väsymys ja kuumuus oli syynä myös levon tarpeelle. Ihmetyttää kyllä jo ettei liitoskipuja ole ollut oikeastaan yhtään alun jälkeen mutta pitää olla iloinen vaan!
 
Me ihan suosiolla hankittiin ilmastointilaite. Käytettynä ei paljoa maksanut. Toimii talvella myös lämmittimenä :D
Nyt saa sentään nukuttua ja sisällä olo on inhimillistä. Pihalle mua ei sitten meinaa saadakaan :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Mun maha on tunnoton.. Onko tää ihan normaalia? Onko muilla samaa? Tai ei nyt ihan täysin tunnnoton, mutta tunto heikentynyt huomattavasti ja muutenkin kova ja kiristää. Tosi tukala olo...
 
Jees, tunto on heikentynyt ja kupu ihan kova. Eiköhän tää oo normaalia. Sama juttu taitaa olla sillonki, ku turpoo joku nilkka tai vaikkapa alahuuli jonkun kolhasun takia.

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Kyllä; niin on kiristävää ja tukalaa olo aina välillä, etenkin iltaisin että pakko on käydä hetkeksi huilaamaan kun tuntuu pahalta olla pystyssä. Se onneks auttaa. Ja närästääkin taas useammin kuin aiemmin. Ja kumartelut lattialta jotain nostaessa ahistaa kans. Sitten vielä tarvis noita mokomia lantionpohjanlihaksia jumpata- ei vois kyllä vähempää jaksaa..
 
Mua on alkanu huimaa hirveesti, tää on jo kolmas päivä kun huippaa :/ Tuntuu että maailma pyörii, yks päivä meinasin kaatua ku humahti päässä niin pahasti, "törmäsin" seinään. Mistähän vois johtua?? Hemppa oli viime viikolla vielä 119, ja oon juonukkin entistä enemmän.

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app
 
Olisko joku jumi hartioissa tai niskassa? Tai sit asentohuimausta..

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Entä verenpaineet? Kannattaa varoa äkkinäisiä ylösnousuja, istu heti sängyn/sohvanreunalla ennenkuin nousut niin paineet ehtii tasautua.
 
Mullakin on jonkun verran ollut huimailuja, veikkaan että verenpaineilla on ollut osuutta asiaan. Tulee kyllä mieleen auringonpistoskin jos kovasti huimaa! Jos siis Catti olet ollut auringossa, itse olen piileksinyt sisällä vain. :grin

Eipä ole kyllä tullut varta vasten treenailtua lantionpohjan lihaksia täälläkään. Toisaalta nyt kun on pari päivää supistellut, on joutunut pidättelemään koko ajan muutenkin kun tuntuu että voi lirahtaa. Kai sekin harjoituksesta käy... Tää voi olla tyhmä kysymys mutta mistä tietää onko ne lihakset ihan hyvässä kunnossa? Oon kuullut että ne voi olla vähän ylikunnossakin, tosin en harrasta mitään sellaista liikuntaa joten omalla kohdalla tuskin on vaaraa...
 
Takaisin
Top