Vaivat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Helkku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on satunnaisesti noita yökötysoloja, onneksi jo vähemmän. Usein ajoittuu aamuun ja välillä saattaa jopa huipta vähän. Menee nopeesti ohi.
 
Hyi kammotus, mikä yö takana! Ensin poika herätti joskus kolmen aikaan ja tuli meidän väliin. Siinä sit pyörii ja hyörii. Ite herään neljän jälkeen siihen että yrjö on kurkussa ja saan just nieltyä hapot takas alas. Pakko nousta ylös ja mennä vessaan pissalle ja juomaan vettä. Kurkku on ärtsynä mahahapoista. Kaiken lisäksi on törkeän kuuma ja inhottava nihkeä olo. Kasaan tyynyistä ite kunnon päänalustan että se jää reilusti koholle. Vasta viiden puol kuuden maissa saan unta ja sekin katkonaista. Nyt on zombi-fiilikset. Ei tule loppuraskaus yksin ei. :confused:
 
Nyt on kyllä ihan voimat pois täälläkin, toi kesäkuun viileys ei ollu huono juttu sanon ma.. Huono olo tulee ja sit huomaakin että nälkä syynä ja kun syö niin on voimat taas ihan poissa. Lepääminen auttais mutta esikoinen ei nuku kuin ne yhdet hyvät päikkärit ja sitten on taas meininkiä... Mulla kans närästi yöllä ja sitten valvottiin kahdestaan mekin tytön kanssa klo 3-5 kun hältä vaan yöuni kaikkosi johonkin taas eli tuntemukset voin Aamu kanssas jakaa :sleep002
 
En oikein kenellekään uskalla asiasta valittaa (paitsi miehelleni), kun kerrankin on lämmin sää ja kaikki muut on ihan innoissaan. Mutta voi jösses tää osaa olla tukalaa ! Ei tarvi ku istua niin hiki valuu noroina selkää pitkin, enkä jaksa tehdä yhtään mitään. Ja ruokakaan ei maistu näin kuumalla. Harmittaa miehen puolesta kun se haluaisi viettää iltapäivää ulkona, mutta minusta ei siihen oikein saa seuraa.. :(
 
Mä inhoan tätä kuumaa! Ja oon aina ollu sitä mieltä. Mä en tajua kun ihmiset aina mankuu helteiden perään, mä toivon vaan et olis viileetä ja sais nukkua rauhassa yönsä. Lohdullista kuulla että on muitakin jotka ei nauti tästä. Ja ruoka ei tosiaankaan maistu. Kauhee jano vaan koko ajan. Olo on todella naatti, ei jaksa sohvasta nousta...
 
Ja migreenihän se sitten vielä iski sahalaitoineen :sad001 ei ole mustakaan ulkona olijaksi tosiaan..
 
Mä en oo ikinä ollut mikään kesäihminen, kun hikoilen herkästi mutta näin raskaana oon ihan avoimesti näyttänyt kesävihaa! :D tää hikoilu on niin hirveetä että hikoilen suihkussakin!

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Joo kesä sucks! :D mä en tykkää kans yhtää ku ei voi mitää tehä ku kuuma kokoajan..

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app
 
Kesäflunssakin vielä iski, toivottavasti nyt ei kuume nouse tähän muutenkin tukalaan oloon! Liskojen öitä siis luvassa kun hengitys vaikeutuu entisestään...

Hesarissa muuten oli juttu että vauvoja syntyy nykyään paljon kesällä koska ihmiset yrittää ajoittaa lasten saamisen niin ettei tarvitsisi olla viimeisillään raskaana kesällä ja koska vauvan kanssa on kuulemma kivempi olla kesällä. :P Toisaalta mä oon kyllä ihan iloinen ettei tässä nyt ole imetettävää vauvaa sylissä lämpöpatterina..
 
Liitoskivuista: neuvolassa mulle sanottiin, että siihen ei ole oikein muuta apua kuin tukivyön hankkiminen. jumppa ja venyttely ei auta, koska on hormonaalista.
 
Musta toi Hesarin juttu oli hauska. Ite taas en haluais olla kesällä raskaana ja kaks kertaa niin on jo käynyt! Meillä on lapset tulleet sillon kun on halunneet. Esikoista ei mitenkään yritetty kesälle, tärkeintä oli tulla raskaaksi ja saada vauva mutta se laskettu aika sattui just heinäkuulle. Ja taas odotetaan kesällä, onneksi la on kuitenkin syyskuussa jos vähän viilenis.

Ihanaa kun täällä on monta muutakin "kesä ja kuumuus on perseestä"-tyyppiä. Musta tuntuu että oon aina vähemmistönä kun vihaan helteitä. Mä oon kans yksin hikinen possu, eikä mitään tosiaan tarvitse edes tehdä. Pelkkä olemassaolo riittää siihen että hiki valuu....

Sinitiitulle jaksamista migreenin kanssa, toivottavasti se on nyt jo mennyt ohi.

Onneksi viime yön sai nukuttua ihan kohtuullisen hyvin. Esikoinen tosin taas heräsi ja tuli viereen potkimaan mutta nyt ei ollut niin ahdistavan kuuma. Hankittiin tornituuletin makkariin ja se tuntuis onneksi auttavan.
 
Kiitos Aamu- onneksi helpotti tunnin sisään migreeni eikä pitkään aikaan ole ollutkaan mut ilkeetä kun ei tahdo nähdä sillon mitään.. Tuo tuuletin on varmaan aikas näppärä vehje! Ja oikein nautin eilen illalla kympin jälkeen terassilla kun alkoi olla sopiva keli ulkona piipahtaa :)
 
Voihan helle! Olin tänään töissä ja kyllä jalat on kun tukit ja hiki valuu vaikkei tee mitään. Turvotus helpotti hetkeksi kun olin pitkällään mutta nyt taas jalkoja kihelmöi. Pitää varmaan kohta ottaa sormukset pois kun sormetkin on ihan nakit. Ja loppumaton jano vaivaa. Työpäivän jälkeen oli pakko mennä makoilemaan kun rupes vielä supisteleen. Onneksi on vaan kaks työpäivää enää jäljellä niin sit saa keskittyä täysin kotona olemiseen.
 
Supistelusta puheen ollen. Huomasin tänään että itekkin voi mitata sf mitan ku supistaa, se kohtu tuntuu niin selvästi sillon :D muuten en ite ainakaa tunne sitä niin selvästi
 
Mulle kävi eilen huonosti, tai oikeastaan kyse oli ehkä enemmän huonosta tuurista. Tulin bussilla HKI-TKU ja bussin ilmastointi oli rikki..! Koko matkan (2,5h) bussissa sisälämpötila, ja tuntui vielä pahemmalta kun tiesi paljonko se on, +32 astetta. Viiden minuutin välein vilkuilin kelloa, että milloin ollaan perillä... No, matkasta selvittiin, mutta koko illan tosi paha olo, oksennus nousi kurkkuun useita kertoja, heikotti ja joka asennossa oli huono olla. Sain varmaan jonkin pienimuotoisen lämpöhalvauksen matkan aikana ja siitä johtui heikko olo. Eli, pitäkäähän äidit nesteytyksestä huolta näillä helteillä! :)
 
No huh voin vaan kuvitella sun tuskan siellä bussissa :/

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app
 
Bussi+kuumuus =järkyttävää, plus tuohon raskaus nii huhhuh! Uskon sen miten huono olo siitä tulee ja miten tukalaa on ollut :/

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä oon nyt töissä ollessa pitäny vesipulloa pöydällä että tulis juotua kunnolla. Onneks on janottanu vähän väliä. Tänään oli viileämpi päivä mistä oon tosi ilonen. Jos sais vaikka nukuttua vähän paremman yön kun muutama yö on mennyt ihan harakoille hikoillessa. Jännä juttu sekin että tänään kun oli viileämpää niin vauva oli heti paljon aktiivisempi. Eli ilmeisesti helteillä tosiaan on vaikutusta. Vielä yksi työpäivä ja sitten saa unohtaa työelämän pitkäksi aikaa. Hiphei! :smiley-bounce012
 
Äää nää sukkapuikko raapasut alakerrassa..pakko aina pysähtyy ku tulee sellanen raapasu:/ pelottaa vaa ettei vaa tee mitää muutoksii kohdunsuulla:/

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on ny pari päivää ollu kans tuo häpylyy aivan järkyttävän kipeä. Tai ei siis normaalisti ollessa, mutta välillä kun vaihtaa asentoa/liikkuu niin saattaa vihlaista aivan kamalan kovaa. Se kipu on jotain aivan järkyttävää, että varoivaisesti saa kyllä liikkua.

Ensimmäistäkään supistusta en kuitenkaan ole bongannut.
 
Takaisin
Top