Vaivat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Helkku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on kans toi hengitysongelma. Ja pahenee vaa :(

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Koko viikon vaivanneet liitoskivut. Käveleminen ja seisominen kumpikin juilii häpyliitoksessa niin perhanasti. Mitä sille voi tehdä? Auttaako liikkuminen tai venyttely, vai pahentaako vaan?

Liitoskivut alkoivat viime viikonlopun urheilusta, olis pitänyt vissiin ottaa vähän varovaisemmin.
 
Hengenahdistuksia täälläkin!Vielä monta viikkoa ennenkuin helpottaa..ja vauvan laskeutuminen tuokin varmaan sitten uudet vaivat tullessaan. :P Oon miettinyt johtuuko mun pahoinvointi/heikotusolot osaksi tosta hengittämisen vaikeudesta juurikin.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Liitoskipuihin saan hieman helpotusta kävelemällä (kestää hetken ennenku alkaa vertyä) ja sit lämmöllä (lämpökääre, tms.)

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
No joo, toi winks-naama tuli tohon ihan puskista...

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on kans välillä yhtäkkiä tosi huono olo, mut menee onneksi nopeesti poiskin. Voisko tosiaan johtua tuosta hengittämisen vaikeudesta?
Janottaa muuten koko ajan. Ja koko ajan saa käydä sit pissalla. Taitaa olla rakko aika ahtaalla...
 
Hei mullakin tulee tota että yhtäkkiä tulee huono olo mutta menee yhtä nopeasti poiskin! Mistähän se johtuu :o
 
Kyllä täälläkin on alkanut esiintyä huonoa oloa niin että tulee ihan yhtä äkkiä ja kestää hetken. Ja hengitys vaikeaa.. Ja voi juku miten pienestä hengästyy nyt, ei tarvitse kun yläkertaan kiivetä portaat ja sillon jo puuskuttaa ja tuntuu että sydän tulee rinnasta läpi ja tätä joutuu tekemään yhtä kyytiä kun meillä on ainoa vessa yläkerrassa ja siellä pitää ravata aika tiuhaan nykyään

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Hankin Mini Sunin äitiysvitamiinit (aiemmin söin D-vitamiinia sekä foolihappoa erikseen). Kun olen muistanut ottaa vitamiinin illalla, ei ole tarvinnut huolehtia levottomista jaloista ja olen saanut nukuttua paljon paremmin. :grin Taitaa olla oikeasti magnesiumista apua levottomiin jalkoihin (nimimerkillä: aina skeptinen).
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on ollu välillä hankala hengittää ja löytää hyvää asentoa kun vauva punkee tonne oikealle kylkiluihin oikein kunnolla. Varsinkin istuma-asennossa on hankala olla. Sais vauveli vaihtaa asentoa välillä. Ja epäilen nyt perätilaa kun ne liikkeet tulee tonne alas. Murjoo just pissarakkoa.

Onko muilla ruokahalun kanssa ongelmia? Mulle ei maistuis ollenkaan lämmin ruoka vaan mieluiten joku kevyt kuten salaatit. Makean himoon taas ei oo ollu mitään vaikutusta, se kyllä maistuu edelleen.
 
Makeat maistuu (nimim. nytkin syön karkkia...) valitettavasti oikein hyvin. Samoin just kevyet ruuat kuten salaatit, lämpimät ruuat vähän vähemmän, mutta kyllä mä uudet perunat ja sillit saan alas ihan hyvin :P
 
Uudet perunat kuulostaakin aika hyvältä, niiden päälle Oivariinia, ah! Pitääkin ostaa niitä viikonlopuksi. Nyt söin lounaaksi pari perunapiirakkaa, raejuustoa ja tonnikalaa. Olisin tehny salaatin mutta se oli jäätyny. o_O Jääkaapissa olis ollu omaa tekemää ruokaakin mutta sitä ei tehny yhtään mieli vaan lämmitin sitä sitte pojalle. No, kaipa se ruokahalu sieltä joskus palailee.
 
Maistuu täälläkin paremmin kylmät ruuat ja voileivät eikä tästä makeanhimosta kyllä näytä eroon pääsevän, huoh.. mutta täytyy yrittää pidättäytyä niissä edes kohtuullisessa määrässä.. paino mokomakin oli noussut muutaman kilon ihan yllättäen viime nla- käynnillä :sad001 ja alkaa kyllä tuntua olo niin punkerolta ja hengästyttää myös... vähän kun kävelee ylämäkeen niin jalkojen paino alkaa tuntua kymmenkertaisilta.
 
Mä olen alkanut värkätä erilaisia kasvissosekeittoja niin, että niitä riittää joka päivä joko lounaalle tai päivälliselle ja sitten vain syön just sitä sen enempää miettimättä. Saa nähdä, missä vaiheessa niitä alkaa tulla korvista ulos, mutta toistaiseksi ovat maistuneet ruisleivän kanssa hyvin, kun tähän aikaan vuodesta kasviksia on helppo vaihdella. Tekee kyllä ehdottomasti enemmän mieli kevyitä ruokia kuin raskaita lihamättöjä, mutta luulen että se johtuu ainakin itsellä siitä, että jälkimmäisiä pitäisi sulatella ties miten pitkään vaaka-asennossa ennen kuin pystyy taas tekemäänkin jotain.
 
Eikä närästys auta asiaa. Kaipa se luonto ikäänkuin ohjaa oikeaan suuntaan ja mieli tekee kevyempiä vaihtoehtoja. Karkkia ei lasketa.
 
Mulla on viime aikoina ollu yllättävän vähän vaivoja. Kai jossain kohtaa tulee hirvee määrä kaikkee mahdollista sitten.

Yks mitä ei oikein vaivaksi voi laskea, mutta joka häiritsee, on yösyöminen :grin kumma juttu, että päiväsaikaan ei oikein oo nälkä mut yöllä pitää puoliunissaan hiippailla jääkaapille, kääk. Asiaa ei auta yhtään se että mies on mitä mainioin rikostoveri, oon ite ennen valittanu sille yösyömisestä ja kappas vaan, nyt se on yhteinen harrastus... :wink
 
Heh, mulla ei oo yösyömisestä kokemusta, saan nukkua yöni rauhassa. :) Mä syön kyllä iltapalan aika myöhään, ehkä senkin voisi laskea jo yösyömiseksi. Tänään illalla kymmenen aikaan tajusin että oon syöny viimeksi päivällä kolmen aikaan. Mun ei vaan oo nälkä. No, nyt illalla tuli nälkä ja vauvakin rupes liikkumaan heti kun söin. Varmaan mun verensokeri oli jo tosi matalalla kun vauvakin vaan möllötteli.
 
Ehkä nämä heikotuskohtaukset ei sitten olekaan aamupahoinvoinnin comeback jos niitä on muillakin! Aamuun ja aamupäivään ne kyllä yleensä ajoittuu. Koiraa lenkittäessä kun pysähtyy iskee olot eikä uskallakaan enää kävellä pitkälle ettei pökerry metikköön. Vaikka on ihan järkevästi syönyt aamupalaa.
 
Takaisin
Top