Vaivat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Helkku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Iness, mullakin on kauhea makeanhimo! Tuo tyttö on joku sokerihiiri, ei esikoisesta tehny näin paljo makeeta mieli. Mun uusin herkku on rommipallot joita löytyy kaupan kakkuhyllyltä. Tosin menee kyllä suklaasta ja irtokarkeista lähtien kaikki. Ja siitäkös se hiiva tykkää!

Noista nukkumisista...Mä nukun aikas hyvin. Kyllä niistä kyljen käännöistä on tietoinen, sen verran vaatii työtä keikauttaa maha puolelta toiselle ja vauva yleensä potkasee sillon. Pissalle mun ei tartte herätä öisin, ainoastaan jos joudun jostain syystä nousemaan pystyyn niin sitten vessaan on mentävä. Sama oli viimeksikin mikä oli mukavaa.
 
Mä nukun nyt kuin tukki aina ne välit mitä ei esikoinen huutele käymään vierellään. Yöllä tytön kanssa valvoessa yritän tsempata itseäni sillä, että muutaman tunnin päästä taas jo nukutaan :wink onneks saa olla päivät kotona ja vauvan kanssahan sitten taas heräilyjä jatkellaan.. nyt on vielä helpompaa kun aamu alkaa sarastaa jo aikaisin mut sitten syksymmällä on vähän eri juttu. Tuossa ensimmäisessä raskaudessa tuli kyllä aamuyön unettomuus ja yöpalat tutuiksi, melkein joka yö heräili.. Nyt jos ei tarvii heräillä useasti niin on tosi virkeä olo herättyä kyllä! Ja joo, tuo hiiva on kyllä ilkeä murheenkryyni!! Irtokarkit ja suklaa maistuu täälläkin, oon yrittäny pitää ne viikonlopun herkkuna mut sitten pitää ottaa kahvin kanssa jotain keksiä tietty muuten :rolleyes:
 
Rv 30 ja elämäni ensimmäinen närästys eilen illalla. Pasta carbonara teki tehtävänsä. En tosiaan voinu aiemmin ku arvailla minkälaista närästys on, mut nyt ei o epäselvää. Apteekin pihassa nyt aikomuksena hankkia niitä rennie -lääkkeitä vastasuuden varalle.

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Mansikat on olleet mun pelastus herkkukieltoon joka koitui raskausdiabetesdiagnoosista. :) Ei toki sovi kaikille koska nekin voi nostaa sokereita mutta mulla ei sitä hedelmistä tai mistään ole tapahtunut niin uskallan näillä "terveellisillä" makeilla sentään herkutella. Jotain iloa pitää ihmisen kesässä olla. :p

Mulla on ollut tuo vähintään 3 kertaa pissalle heräily koko raskausajan. Ärsyttävää, mutta kyllä se oikeasti taitaa auttaa valmistautumaan niihin yösyöttöihin. Ennen olin tosi huono sietämään väsymystä ja melkein pelkäsin sitä väsymystä mikä unen katkeamisesta aiheutui. Nyt sietää paljon paremmin. Mutta se on kyllä rasittavaa jos ei saa uudestaan unen päästä kiinni. :angry2
 
joo oon miettiny että pitäiskö mennä myöhemmin nukkumaan ihan vaan sen takia et sit kun herää nii jos kello ois edes vähän enemmän niin vois jo nousta ylös eikä koittaa väkisin saada unenpäästä kiinni :D

tää makeenhimo on kyl ihan järkyttävää. joka päivä pakko saada jotain karkkeja, suklaata tms. vaikka en oo ikinä ollu mikää hirvee karkinsyöjä
 
niin sitäkin piti kysyä, että onko muilla rinnat kipeet? mulla on ihan sairaan kipeet. tilasin tänään sellaset urheilurintsikat, et vois kotona olla niitten kans, jos se yhtään helpottais o_O
 
Jes ihana kuulla etten ole ainoa makeanhimoinen, ajattelin että oon vaan itse opettanut itseni makeisiin herkkuihin tässä vaikka mäkään en aiemmin niistä piitannut oikeastaan ollenkaan!
 
Miiumiu, mulla on ollu rinnat kipeet ja nyt toi toinen kipeyty enempi tuolta sivulta. Mitään kyhmyjä ei tunnu. Saattaa kyllä olla mun tapauksessa lihasperäistä.
 
Mulla rinnat kipeät jos koskettaa mutta vasen särkee ja vihloo muutenkin. Huomenna itseasiassa rinta tutkitaan ultralla kun sielä on sellainen pieni patti ja osa rintaa on tiiviimpää kudosta.
Tai siis nyt varmistetaan se mitä käsikopelolla arvaillaan, että josko ois vaan tiivistä rintakudosta. :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Mun vaivat:
Näppylä takamuksessa, tää on paha, ihan totta :). Neuvolassa kakistin tämän vaivaksi, kun niin kyseli. Sheivailin huolimattomasti, jonka takia jotkut karvatupit ilmeiseti ärty. Mitään ei näy, mutta iltaisin nukkumaan mennessä kutittaa vietävästi. Tätä on jatkunut jo pitkään.

Hemoglobiini on vain 106, vaikka syön 2 rautatablettia huolellista ohjetta noudattaen joka päivä :sad001. Olen syömättä 2 tuntia ennen ja jälkeen tabun. Se oli näin matala jo raskauden alussa, ei sentään ole laskenut.
 
Voi että kun tuo vauveli nyt haluaa murjoa jotain tonne kohdunsuun tienoille. Kun se liikkuu niin saattaa vihlasta aikas ikävästi. Eikä se täyteen virtsarakkoonkaan tunnu mukavalta. Auts!
 
On muuten vähän samanlainen tuntemus kun sillon jos mies on seksin aikana vahingossa tökkässy liian syvälle. Tää tulee nyt vaan sisältäpäin.
 
Miten pitäisi suhtautua siihen, jos luulee että lapsivettä vuotaa? Onko se ihan normaalia ja voi vain seurata? Vai pitääkö mennä neuvolaan/synnärille tarkistukseen?
 
Kannattaisi varmaan soittaa neuvolaan ja kysyä.

Itse kans kertaalleen hetken epäilin, mutta tulin siihen tulokseen että se oli vain tosi vetistä valkovuotoa.
En mihinkään soitellut, mutta se vuoto menikin niin nopeasti ohi.
 
Jos epäilee lapsiveden menoa niin asia kannattaa selvittää synnärillä. Se on ihan yksinkertanen tikkutesti. Useimmiten ne on vääriä hälytyksiä mutta tohon lapsivesijuttuun liittyy kumminkin infektioriski niin parempi olla varma. Se valkovuoto voi olla todella nestemäistä, itsekin yllätyin.
 
Mulla kans tosi nestemmäistä valkovuotoa ja olen kans pähkäillyt ettei vaan ole lapsivettä.
 
Sama täällä tuon valkovuodon kanssa. Ja vuotoa on ollut koko raskausajan! Koko ajan joutuu pitää pikkuhousunsuojia, mikä ei taas tee hyvää hiivan kannalta katsottuna...
 
Niin ja kyllä on alkanut hengittäminen olla työlästä. Kuinkahan pahaksi se oikein vielä ehtii mennäkään? Välillä pitää vetää kunnolla henkeä, että sais riittävästi happea. Ainakin tuntuu siltä, että hengittäminen on mennyt pinnalliseksi kun keuhkoilla on vähemmän tilaa.
 
Takaisin
Top