Vaivat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Helkku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miltä liitoskivut tuntuu? Mulla on ollut aika kovaa kipua alavatsalla, nivusten kohdalta ylöspäin siihen, missä kohtu alkaa, erityisesti vasemmalla puolella. Varsinkin yöllä alkaa sattua ja pakko vaihtaa kylkeä. Ajattelin soittaa neuvolaan maanantaina, kun perjantaina pitäisi lähteä Saksaan, joten haluan varmistua, että kaikki on kunnossa. Oon yrittänyt miettiä, mistä se kipu voisi johtua ja noi liitoskivut on ainoa, mikä tulee mieleen ja voisi tuntua tuolla alueella...
 
Kyllä se napa luultavasti siitä "normalisoituu" kun vaavi syntyy maha palaa normaaleihin mittoihinsa :)

Mä en oikeestaan oo ees varma miltä ne liitoskivut tuntuu, kun mulla ollut nivusissa melkein koko raskauden ajan kipua, olen sitten päättänyt että se on liitoskipua :D ja just öisin pahempi. Voi siis kyseessä olla, Tekah, liitoskivut, ainankin kuulostaa siltä, mitä oon tota googlea nyt lukenu liitoskivuista.
 
Mulla on olo kokonaisuutena ihan jees mutta pikkukremppoja löytyy ja hyvin samalta kuulostaa kun muillakin täällä. Mulle tuli ekassa raskaudessa varsiluomia, nyt ei oo näkyny niitä mutta tuntuu että olemassa olevat luomet on vähän kasvaneet ja joku pieni tullut lisääkin.

Liitoskipuja on ajoittain, nyt on ollut pitkiä autossa istumisia eikä ne tunnu mukavalta enää. Olo helpottuu heti kun pääsee kävelemään. Istuessa vauva murjoo rakkoa ja häpyliitosta, ihan kun protestoisi tilan puutetta.

Nukkuessa asennon vaihdot häiritsee kun pitää heilauttaa koko kroppa toisinpäin. Välillä herään selälläni mutta ei siitä huono olo tuu, lähinnä sattuu jonnekin nivusen tienoille.

Pieniä juttuja ainakin toistaiseksi, niiden kanssa pärjää kyllä. Toivottavasti loppukin menis hyvin. Suppareita ei juurikaan oo kuten ei ensimmäisestäkään.
 
Niin ja listasta jäi puuttumaan vielä se paha olo jota ajoittain tulee. Viimeksi tänään oli oksettava olo, edeltävästi olin juonut kahvia kupin. Välillä tulee noita oksetusoloja. Mulle ihan uutta kun viimeksi ei ollut tämmöstä.
 
Täällä on alkanut häpyluu olemaan ajoittain kipeä, yleensä vaikka sohvalta ylös noustessa tuntuu kipua ja muutenkin välillä liikkuessa..ei ole kovin mukavaa kipua :/ ja pohkeet ovat alkaneet krampata todella usein aamuisin :(

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla kramppaa kans pohkeet helposti aamuisin. Kun herätessä vähän venyttelee, kramppi on heti lähellä. Magnesium on nyt auttanu.

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Tänään 27+0 ja sen kunniaksi valvotti yöllä levottomien jalkojen vuoksi... Alussa ei ollut mitään ja nyt vaikka ja mitä :rolleyes:
 
Mua vaivaa (ihan oikeasti) eniten se, ettei mua vaivaa väsymyksen lisäksi oikein mikään. Lenkkeillessä kyllä supistaa, mutta sekin menee nopeasti ohi kun lepää hetken. Ei närästä, ei hengästytä juuri enempää kuin aiemmin, lihakset ei kramppaile eikä ole liitos- tai selkäkipuja. Moni noista varmaan selittyy sillä, että maha on kasvanut niin vähän, mutta silti on vähän semmoinen olo että onko kaikki ihan normaalisti... no, ehkä kurittomassa paastosokerissa on sitten sitäkin enemmän huolehtimista -- ja sillä kun voi olla vaikutusta lapseenkin :(

Mutta niin kauan kuin tyyppi kasvaa normaalisti oireettomuudesta huolimatta, pidän mielelläni tämän olotilan niin pitkään kuin mahdollista...
 
Voi perhana, kyllä se nyt on niin että on haettava se hiivakuuri. :sad001 Heräsin yöllä kauheaan kutinatunteeseen. Inhottava riesa! Pitää oikeasti ruveta karsimaan makeita pois jos se altistaa tolle vaivalle. Tässä raskaudessa näitä tuntuu nyt tulevan. Huoh!
 
Täälläkin ilmeisesti supparit johtunu hiivasta! Ensin ei vaan ollu mitään hiivan oireita mutta sitten viimeviikon lopulla ne yhtäkkiä pamahti. Nyt kun aloin hiivalääkettä käyttään niin supparit kadonnu kokonaan! Onneks!

Sent from my XT1032 using Vau Foorumi mobile app
 
Ja juu kuulemma hiivaan altistaa just sokeri :( ja lisäks ei kannata mitään saippuoita ym käyttää alapesuihin. Ihan vedellä vaan jos voi, kuulemma.

Sent from my XT1032 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä teen aina alapesut pelkällä vedellä. Makea on maistunut ja raskauskin itsessään voi altistaa tulehduksille. Mutta täytyy nyt popsia vähemmän suklaata jos pysyis sitten poissa. Ton kutinan kanssa on raivostuttavaa elää. :sad001 Soitin just sokerirasituksen tulokset ja ne oli priimaa joten ei ainakaan radista johdu hiiva.
 
Syyskuinen, oo vaan iloinen ettei sulla oo kipuja tms :) ei mullakaan nyt sillei, mitä muitten juttuja lukenu muutaku selkäkivut ja liitoskivut ja hengityksen vaikeus vaivaa.

Mulls ei oo vielä ollu hiivaa tässä raskauden aikana, mutta se on kullä inhottava! :s

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app
 
heräilettekö öisin? ja saatteko hyvin nukuttua? mä en meinaa saada unta illalla ja sitten herään jossain vaiheessa yötä ja olen jonkin aikaa hereillä (1-2h) kun ei meinaa millään uni tulla uudestaan. ärrsyttävää. ja yöllä kun herään on tosi pirtee olo, mut ei viiti keskellä yötä alkaa mitään touhuumaan :D sit aamulla kun herään, oon ihan rättiväsyny :/
 
mun ei tarvi ihan noin kauan olla hereillä yöllä jos herään, mutta heräilen tosi usein. ja ihan sama mihin aikaan menee nukkumaan, uni ei meinaa tulla ja aamulla väsyttää. ja vaikka kuinka väsynyt on kun menee sänkyyn, se jotenkin katoaa ja tuntuu että vois tehdä vielä jotain. ehkä tuo heräily liittyy jotenkin mahdollisiin yösyöttöihin valmistautumiseen.
 
Mäkin heräilen yöllä aina vähintään 2 kertaa, yleensä 3 ja aina pitää käydä pissalla. Onneksi saan melko hyvin unenpäästä kiinni uudestaan, mutta joskus yöt on kyllä pitkiä, kun ei saa nukuttua. Levottomat jalat vaivaa nyt tosi paljon, vaikka käytän magnesiumsuihketta joka päivä.
Lisäks on närästys on pahentunut, jalat väsyy hirmu helposti ja turpoaa. Samoin sormet on turvonneet, toivottavasti synnärillä ei vaadita sormusten poisottamista...
 
Yöheräilyä ja valvomista oli muutama viikko, mutta sitten aloin vain mennä myöhemmin nukkumaan -- siis aloin nukkua vähemmän kuin unentarve on ollut ennen raskautta. Tuntuu kyllä hassulta ajatella, että kroppa alkaisi säädellä unentarvetta uudenlaiseksi, mutta kai se sitten on mahdollista.

Äitiyspolilla tökättiin käteen iltainsuliiniresepti ja varattiin huomiseksi neuvonta-aika, mutta sanottiin kyllä, etten olisi voinut tehdä tälle mitään enempää kuin olen jo ruokavaliolla ja liikunnalla tehnyt. Toivottavasti paastoarvot alkavat nyt pysyä hallinnassa... Teki lääkäristä päästyä kamalasti mieli pizzaa ja suklaata, mutta tiedän että mässäilystä tulisi kamalan huono omatunto (huonosta olosta puhumattakaan). Päivän synnit: leivän päällä (kasvisvuoren alla) maksamakkaraa ensimmäistä kertaa raskausaikana ja välipalaksi pistaasipähkinäöverit :rolleyes:
 
Mun tekee välillä niin paljon suklaata mieli että en kestä! Oon koko raskauden aikana syönyt suklaata varmaan 5kertaa, mutta se alkaa närästämään niin paljon että ei renniet auta. Nyt en uskalla syödä sitten ollenkaan koska se närästys mikä siitä tulee on ihan karmeaa :/

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Mullakin just suklaa on yks pahimmista, mikä aiheuttaa närästystä, mutta eilenkin tuli syötyä muutama pala Marabouta, kun oli vaan pakko saada maistaa...:rolleyes:
 
Takaisin
Top