Vaivat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Helkku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi hiiva sanon minäkin. Muutama viikko sitten viimeksi jouduin hakemaan apteekista siihen hoitokapselin ja nyt kutisee taas... Ärsyttävä vaiva sekin.
Tervetuloa mukaan onnentunne, toivottavasti vaivat helpottaa pian...
 
Tänään olin neuvolassa ja epäili, että vauva on painanut hermoon ja tästä johtuen kipuilee. Kaikille kivuille ja kohtauksille ei suoraan koskaan saada selitystä. Jos kivut jatkuvat laittavat sairaslomalle. Vauva on ilmeisesti viikonlopun aikana kääntynyt eri asentoon, koska kohtauksia ei tällä viikolla ole ollut. Nyt vaan seurataan normaalia tiiviimmin kohdunsuun/-kaulan muutoksia. Neuvolatädin mukaan 2-3 viikon välein voidaan kohdunsuu tutkia, mutta useammin tutkimus ärsyttää turhaan paikkoja. Eli yhteenvetona oli, että jollain on kipuja ja jollain ei :cool:
 
Onko muilla sellasta että selällä maatessa tuntuu ettei saa happea. Sama juttu vasemmalle kyljelle kääntyessä. Herään usein siihen että vaikea hengittää ja pumppu hakkaa. Oikea kylki on ainoa jolla voi nukkua... tää taas aiheuttaa puutumista ja aamulla aina oikea puoli turvottaa enemmän. :/

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Juuri meinasin itsekkin kysyä tuota samaa, eli kyllä täälläkin selälleen maatessa vähän pidempään nii tuntuu semmosta ahdistusta että ei saa happea ja kauhean vaikea hengittää ja sydän hakkaa hulluna! Kyljellään en ole asiaa huomannut mutta selällään kyllä. Inhottavaa :/

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Kiitos kaikille vastauksista:) ehkäpä tämä tästä selviää. Hyvä dibbi, että sullakin seurataan tilannetta!

Tohon hengenahdistukseen liittyen: mä oon ymmärtäny että kun kohtu on kasvanu tarpeeksi isoksi, se saattaa selin makuulla painaa jotain valtimoa ja tän vuoksi tulee hengenahdistusts sikiölle ja äidille myös. Kun on kai ihan suositus että selällään ei tän takia loppuraskaudessa nukuta. Mullekin neuvolassa sanottiin että usein yöllä "luonto herättää" jos on selälleen mennyt. Näin mulle käykin harvase yö! En tiedä heräänkö hengenahdistukseen vai potkiiko vauva ahdistuksissaan.
Mutta tuosta vasemman kyljen ahdistelusta en kyllä tiedä. Mulle jopa sanottiin että juuri se olis suositeltavin kylki nukkua, koska oikealla maatessa myös jotkin elimet saattaa painaa pahasti. Ja tuo puutuminenkin kuulostaa aika kummalta:0 mutta nää jutut neuvolassa ainaskin mulle kerrottiin hengenahdistukseen liittyen:) toivottavasti syy selviäis!


Sent from my XT1032 using Vau Foorumi mobile app
 
Muistelinkin että selinmakuulla nuo tuntemukset ihan normaaleja. Oli samanlaista muistaakseni esikoisestakin...hmmm.. mulla on aika äitiyspolille perjantaina niin täytyy kysyä tuosta kylkiasennosta ja puuttumisesta samalla.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla hakkaa muutenkin sydän ihan hulluna, tuntuu että tulee pihalle :o ja joo, samaa täällä, ei pysty hengittää kunnolla selälteen.

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app
 
Mä oon pari kertaa heränny siihen ku en meinaa saada happea. Suhteellisen kamala tunne, mutta menee onneks heti ohi kun nousee. Sen siitä sitten vissiin saa kun liian kauan selällään nukkuu....

Tosin, väittäisin melkein joka yö nukkuvani pari lyhyttä pätkää selällään ilman mitään ongelmaa. Pääasiassa toki kyljellään..
 
Mä juuri neuvolassa kysyin tuosta nukkumisasennosta, koska tulee tosin usein unissaan käännyttyä selälleen kun niin on välillä paras nukkua. Mulle kanssa sanottiin että kyllä luonto herättää eli tulee sen verran huono olo ja siihen herää, sitten voi nousta ylös tai vaihtaa kyljelleen. Eli ei se vaarallista ole vaikka selälläänkin välillä koisisi. :)

Onko muilla tullut aamupahoinvointeja tai muita huonovointisuuksia takaisin? Mulla on ollut ihme heikotus/tykytyskohtauksia, tuntuu että pumppu hakkaa kauhean kovaa ja lihakset on ihan voimattomat. Erityisesti aamuisin välillä myös yrjöttää. En kaipais pahoinvointeja takaisin kun ne vihdoin tossa välissä loppuivat!
 
selällään nukkuminen ei täälläkään tunnu hyvältä.

Onko muille tullut luomia? Mulle on tullut ihan hirveesti lisää mm. kaulaan, selkään ja rintoihin... Tosi ärsyttävää ja niitä tekee mieli raapia vaikkei saisi...
 
täällä ainakin on alkanut tulemaan taas pahoinvointiaaltoja silloin tällöin, melko lieviä mutta kuitenkin. pari paivää sitten tuli aamupala ylös pitkästä aikaa.

olen myös ihan järkyttävän väsynyt koko ajan - yöunet jäävät pariin tuntiin kun ensin ei meinaa saada unta, ja sitten pitääkin jo herätä vessaan. päivät sitten menevätkin torkkuessa, välillä pitää väkisin nousta laittamaan ruokaa tms. pienetkin jutut tuntuvan kauhean työläiltä, ja tahtoisin vain nukkua koko ajan.
 
Mulla on tullu sellasia varsiluomia kaulaan ja niskaan. Ja sit jotai patteja, oon aina repimässä niitä :D yks varsiluomi tuli nännin vieree nii irrotin sen :D

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app
 
Mulle kanssa on uni maistunut, oonkin miettinyt mitä sillä loppuraskauden kovalla väsymyksellä tarkoitetaan että koska sen kuuluisi alkaa... oonko tässä jo ottanut varaslähdön unisuuteen. :D Nyt lomalla ei väsymyksestä ole haittaa kun voi nukkua aamulla pidempään ja ottaa päikkäreitä, töihin palailu vähän kyllä ahdistaa.
 
Jopas, mullekin catti tuli yks pieni varrellinen luomi nännin viereen. En oo vaan uskaltanut irrottaa sitä vaikka mieli tekisi.
 
Luomia täälläkin kasvaa kuin sieniä sateella! Varsiluomia ja tavallisia. Rintoihin ja kaulaan varsinkin.:eek:
 
Voi ei rakko navassa, eipä osannut arvatakaan mitä kaikkea pientä kivaa voi raskaus tuoda tullessaan. :D Mulla ei muuten napa ole alkanut pullottaa yhtään ja raskaana oleva kaveri kysyikin missä sun napa on, ehkä se vielä sieltä pompsahtaa...
 
Mun maha on kova ja pinkeä pallo, jossa pullottava napa poukkoilee kävellessä. Laitan siihen huomenna laastarin. Vähällä olen päässyt jos voin kävellä niin paljon että saan napaan rakon.:)
 
Jouduin tänään ottamaan napakorun pois kun napa on näköjään alkanut tulla ulospäin.. Kai toi napa palautuu kuoppaansa raskauden jälkeen ?
 
Olenkin ihmetellyt miten yhtäkkiä on rintojen alle ilmestynyt pari pikkuruista varsiluomea. Toisen jo vahingossa kynsäsin irti. Toivottavasti ei ole haitallista..

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top