Vaivat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Helkku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt sitten sain flunssan riesakseni, nenä ihan tukossa, kurkku kipeä ja päätä särkee ja ihan nuutunut olo. Nykyään en saa kunnolla nukuttua ja nyt tämä vielä päälle nii tulen pyörimään vaan siis sängyssä kun ei saa unta..argh! Ja perjantaina pitäisi vielä tehdä muuttoa ja muuttaa, eli toivottavasti tämä on semmonen nopeasti ohi menevä!

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Paranemista Iness!
Mä just jouduin kieltää anoppia tulemasta esikoisen 2-vuotis synttäreille kun meinas hirveessä räkätaudissa tulla :mad: . Ei tykänny hyvää kun sanoin että katsellaan juhannuksen jälkeen et jos sit ois terve! Ei ihan vissiin ymmärtänyt että en ota riskiä et kukaan meidän perheestä sairastuu, varsinkin kun miehellä alkaa lomakin just ja keittiöremontin pitäis alkaa. :cool:

Ja heräsin viime yönä ja luulin että kuolen kun oksetti niin kovasti ja vatsaan sattui ja pumppu hakkasi rinnasta ulos. Ei kun renniet naamariin ja hetki odottelua istualtaan niin johan helpotti. Oli joku mystinen super närästys! :confused:

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Nyt on jotain ihmetautia liikkeellä kun kaikki sairastaa. Me oltiin toissa viikolla koko perhe kipeinä ja mies on edelleen flunssainen. Itelläkin aina aika ajoin kurkkukipua ja yskää. Mikälie superpöpö meille on rantautunut. Paranemista kaikille!
 
Äääh mulla menee järki tähän menkkamaiseen kipuun alavatsalla, molemmilla puolilla.. :( Alkoi n.1½ viikkoa sitten ekan kerran sattumaan vähäsen, ehkä kerran päivässä minuutin ajan. Nyt sitä on ollut tänään päivästä asti puolen tunnin välein, tuntuu pahalle..
 
Mulla kans iltasin ku meen nukkumaan ni tuntuu menkkajomotusta alavatsalla..:S

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mistähän se johtuu? Netissäkään ollu mitään järkevää vastausta, joku jossain keskustelussa sano että kohtu painaa jotain hermoja, että johtuu siitä, mutta ei sitä tiiä..
 
Mulla on kanssa nyt ilmaantunut tuota menkkamaista kipua, tosi inhottavaa. Oikein lamaannuttaa välillä :sad001 Nyt huolettaa, kun meidän pitäisi ensi viikolla lähteä ajamaan miehen kotipaikalle (matkaa n.700km), jos matkalla tuleekin kipuja tai muita oireita. Ja sitten Saksan työmatka on seuraavalla viikolla... Onko tuo menkkamainen kipu jotenkin "vaarallista", pitäisikö siitä olla huolissaan? On vain sellainen muistikuva, että neuvolassa sanottiin siitä jotain, mutta en yhtään muista mitä...
 
Tekah, aika pitkä matka, teidän pitää pitää taukoja ettei äidy kivut pahoiksi :/ Toivottavasti tauot auttaisi.

Mä en tiiä yhtään, muakin vähän huolettaa se jo. Mä heräsin yöllä myös siihen kipuun ja se oli järkyttävä! Onneks nukahin uudestaan nopeasti. Vauvakin ollut kovin vaisu eilen ja tänään..

Muok. nyt tiedän.. mun vauva ei enää potki vaan se möyrii vaan, vatsa lainehtii. :D jännä.
 
Muokattu viimeksi:
Tänään on taas tullu harjotus supistuksia useesti..koko ajan tuntuu että on maha kova vaikee hengittää:(

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla oli aiemmin noita menkkajomoja mutta nyt on ollu taas aika pitkään rauhallista. Ja onneksi siellä kohdunsuullakaan ei ollu tapahtunu mitään.
 
Jaha, olipas kiva huomata tänä aamuna että alapää tuntuis kutisevan. Taitaa olla ystävämme hiiva taas tulossa vierailulle. Voi paska! Mä inhoon hiivaa! :sad001
 
Hiiva on kyllä niin mälsää.. täällä menossa myös taas puikkokuuri emätintulehdukseen kun alkoi tuossa ennen juhannusta kutista ja oireilla ja valkovuoto muuttaa väriään :sad001 ärsyttää! enkä tiiä meneekö ohi ees tällä kun ennen on auttanut aika pian kuurin alusta.. Menkkakipumaisuus on kans ikävä tunne, mulla ei ole sitä nyt onneks ollu, muuten kyllä maha kovettuu kun reippaasti liikkuu ja muutenkin tuntuu aina välillä sellainen jännä puserrus alamahalla, ei oikein osaa sitä edes kuvailla
 
Mäkin tänne eka kertaa nyt uskaltaudun kirjottelemaan ja heti vaivoja pohdin:D

Tosiaan viikkoja minulla on nyt 28+2 ja nyt n. Viikon ajan ollut menkkamaista kipuilua enemmän ja vähemmän. Joinakin päivinä jatkuvasti ja joinakin hieman harvemmin. Tämä kipu on siis pääsääntöisesti levossa eikä rasituksen yhteydessä. Lisäksi ollut painon tunnetta kohdunsuulla tai jossakin siellä seudulla. Tunne on niin pakottava, että on pakko mennä makuulle.. Lisäksi valkovuoto on jokin aikaa sitten muuttunut vetiseksi ja lisääntynyt, tän oon myös ymmärtänyt olevan yksi mahdollinen oire näihin liittyen.

Olin ylimääräisellä lääkärintarkastuksella viime viikolla. Siellä todettiin, että kohdunsuu on alkanut pehmentyä, mutta onneksi muuta muutosta ei ollut. 2 viikon päästä uusi tarkastus.

Tässä kovasti vain pohdituttaa, että kuinkahan herkästi tässä silti kannattaisi esim. Äitipolille mennä. Kipuja ollut välillä niin että vatsakin mennyt sekaisin.

Onko kellään teillä kokemuksia tällaisesta tilanteesta vielä tullut? Onkohan yleistä? Olenkohan turhankin huolissaan?

Ja olen tosiaan ensisynnyttäjä.


Sent from my XT1032 using Vau Foorumi mobile app
 
Kyllä kannattaa aina ottaa soitto jos vaan siltä tuntuu ja mennä käymään jos ne haluu, saa itsekin mielenrauhan, eikä stressaa sitten kun kaikki onkin hyvin. :) Ikinä ei voi olla liian huolissaan :)
 
Olen itsekin potenut samantyylistä vaivaa! Alkoi menkkamaisilla kivuilla ja paheni päivittäin. Kävin äitipolilla tarkastuksessa 24+1 ja kohdunsuu oli kiinni ja kohdunkaulaa hyvin jäljellä. Nyt viikkoja 26+1 ja tuntemukset pahentuneet. Kivut tulevat pitkien istumisjaksojen jälkeen (töiden jälkeen), kun lähden liikkeelle. Tällöin koskee mahaan niin, ettei juuri mitään pysty tekemään ja samalla alamahassa kovaa paineen tuntua. Kipu säteilee tällöin kovasti myös selkään ja reisiin ja maha menee ihan kovaksi. Saan "kohtauksen" menemään ohi makaamalla sikiöasennossa tai jäljittelemällä asentoa istumalla. Huomenna neuvolaan.
 
Niin itsestänikin tuntuu, että vähän liiankin herkästi hyvä ottaa yhteyttä. Toki hieman hävettää jos yhtenään alan siellä ravaamaan.. Lisäksi pohdin, että saakohan sisätutkimusta edes kovin usein tehdä. Jostain muistan kuulleeni, että se lisää riskiä tulehduksista ym.. Tää 2viikkoa vaan tuntuu niin pitkältä ajalta odottaa kipujen kanssa.

Dibbi voitko sitten kertoa mitä neuvolassa sanottiin?:) ja sun vaivat kuulostaa kyllä samalta kuin mun. Mulla muuten isona apuna on ollut kuuma suihku!

Sent from my XT1032 using Vau Foorumi mobile app
 
Mullakin on nyt kahtena iltana ollut menkkamaisia jomotuksia, jotka säteilee selkään ja reisiin. Ylihuomenna on onneksi lääkärintarkastus, niin voipi kysellä kaikesta mikä mieltä painaa. On onneks vieläpä tosi mukava naislääkäri, eikä mikään mörökölli. :) Toivottavasti kaikki ois ok. Sillä samalla käynnillä ultrataankin pikkuinen vielä, kun silloin verikokeessa istukkahormoni oli hieman koholla. Luulis kyllä et on ihan normaalisti kasvanut, ku potkut tuntuu niin voimakkaina ja masu on kasvanut hurjasti.

Flunssa on muuten rantautunut tännekin. Vissiin vilustuin vähän mökillä juhannuksena, vaikka lämpimästi pukeuduin. Höh.
 
Niin ja tsemppiä & lämpimät halaukset kaikille kipujen kanssa hermoileville! :Heartred Kuten tossa ylempänä catti jo kirjoittikin, kyllä ihan oman mielenrauhan vuoksi kannattaa ottaa yhteyttä. Ja ikinä ei tosiaan voi olla liian huolissaan oman pikkuisen voinnista.
 
Tervetuloa mukaan Onnentunne! Mukava saada lisää uusia rupattelemaan! Ja komppaan minäkin cattia ja Loooraa- äitipolille voi aina soitella neuvoa saadakseen ja itekin näin teen, sitä varten siellä ovat ja tekevät kuitenkin vain meidän odottavien kanssa työtä niin parhain tietämys heillä odotuksesta ja synnytyksestä ja kaikesta tästä.. Nytkin soittelin aiemmin suoraan sinne kun ihan ei nla-lääkärin ajatukset mua vakuuttaneet näistä mun laskimovaivoistani. Ja ystävällistä palvelua sain ja kätilö vaati pyytämään lähetettä heille jne ja asiat alkoivat järjestyä. Mulla on fiksu ja kokenut nla-täti mutta eipä sekään voi lääkärien yli käydä. Kun kuitenkin vauvojemme parasta tässä vaan aina ajatellaan :Heartpink ja musta on ainakin niin raastavaa kun joku juttu alkaa ressata mieltä- sitä sitten vaan pyörittelee päässään eikä oikein saa mitään muuta mietittyä.. Ja sama juttu että neuvolantädille kyllä kilautan herkästi jos joku alkaa mietityttää, helpottaa kun saa kannanottoa ammattilaiselta.

Kurjia tosiaan nuo menkkakivut- toivottavasti helpottaa itse kullakin niin on mukavampaa odottelua jatkaa!
 
Takaisin
Top