Vaivat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Helkku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä tullu nyt selkäkipu...:( ei paljoo tartte tehä et alkaa sattuu:/ seisominen ja istuminen tuskaa..kyljellee ku pääsee ni helpottaa..menispä ohi!:confused:

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mistähän tää vois johtua, kun virtsarakon täyttyessä ja tyhjentyessä mulla sattuu kohdun alaosaan todella paljon.. ? Muuten ei tunnu mitään, mutta toi kipu on ihan kamala varsinkin pissatessa ja heti sen jälkeen.. Noin kuukausi sitten oli sama vaiva ja kävin lääkärissä, joka otti mut vastaan antibioottiresepti melkein valmiina kädessään ja sanoi sen olevan pissatulehdus. Vein näytteen, mutta se oli ihan puhdas, eikä tähän liity mitään kirvelyä tms. Kätilö ohjeisti juomaan paljon vettä jos tuo kipu tulee takaisin, mutta ei siitäkään tunnu olevan mitään apua..
 
En ole edes tiennyt, ettei selällään saisi nukkua! Se on kyllä ainut asento, missä pystyn nukkumaan, joten varmaankin kuitenkin parempi nukkua kuin olla nukkumatta...
 
Kyllä mäkin joskus yöllä kun herää vessaa ni huomaa että hupsis oon selällään..jotenki huono nukkuu ku pitää kyljellää nukkuu:/

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Nyt tulee mullakin ekaa kertaa maitoa rinnoista! Hui, jännää! :grin Oon kyllä odottanutkin, milloin tää tapahtuu, kun muuten rinnoissa ei ole tapahtunut mitään havaittavia muutoksia. Paitsi vähän kasvaneet kokoa. Mulle on tosi tärkeetä, että saan imettää, vaikka eihän tämä tietenkään tarkoita imetyksen onnistumista, mutta jotenkin antaa taas uskoa, että kaikki menee hyvin! Ja että kohta on joku sylissä juomassa maitoa, eikä tarvitse paidalle valutella :Heartred
 
Mulla ei vaan tota maitoa tule eikä tullu ekassa raskaudessakaan koko aikana. Toivottavasti ei enteile imetyksen epäonnistumista taas.
 
Ja kurkku on taas kipee. Viime viikolla jo kärsittiin flunssasta ja koko ajan on jotain vaivaa. :sad001 Ehkä joku siitepöly...?
 
Aamu, eikai sulle ole puhjennut uusia allergioita tms.? Tuntuu, että oot kokoajan kipeenä :sad001 Onko neuvolasta sanoneet mitään? Mää olen nimittäin huomannut, että iho on herkempi näin raskausaikana, ja reagoin siis allergiaan iholla enimmäisenä. Nytkin on käsitaipeet rikki, vaikka kesällä on aina olleet kunnossa, ehkä mullekin on siitepölyallergia tai muu vastaava puhjennut...
 
Saako turvotukseen syödä mitään nesteenpoistolääkkeitä? Mitkä luonnon omat tuotteet vähentää turvotusta? Esim. hedelmät tai marjat? Ananaksen tiedän, mutta mun suu ei kestä sen syömistä ainakaan kovin paljoa. Säilykeananasta kestää paremmin, mutta onko se niin tehokas kuin tuore ananas?

Tässä tuntuu nyt turpoavan ku pullataikina. Varsinkin sormista huomaa aamuisin ja iltaisin sukanvarret kiristää nilkkoja.
 
Tekah, enpä tiedä. Tää on jotenkin jäänyt päälle siitä viime viikon flunssasta. Olo on sinänsä ihan hyvä, mitä nyt vähän nenä vuotaa ja pikkasen tuntuu nyt kurkku kipeeltä. Mullakin liittyy allergioihin ihottumia mutta iho on kyllä hyvässä kunnossa nyt.
 
Turvotukseen auttaa se, että jättää suolan ja sokerin pois ja juo vettä 2-3 litraa päivässä. Ananaksen lisäksi kannattaa syödä varsiselleriä, tuoretta basilikaa, vesimeloonia, kurkkua, mansikoita ja muita hyvin nestepitoisia vihanneksia, hedelmiä ja marjoja.

Mä olen siis ihan älytön nesteheittelehtijä ja nämä konstit on vuosien saatossa hyviksi havaittu. Jos ananas on pelkästää liian ärtsyä tavaraa, kannattaa laittaa blenderiin vaikka vesimeloonia sen kanssa, miedontaa ananaksen voimakasta makua ja tuollaista smoothieta pystyy juomaan isojakin määriä päivässä.

Kummankin pitää olla jääkaappikylmää tai jopa palastelun jälkeen hieman pakastettua, tulee tosi hyvä kylmä smoothie kesähelteille.
 
Aamu, voi olla allergista varsinkin jos sulla on ennen ollut allergiaoireita keväällä/kesällä. Nyt ainakin on joidenkin kasvien allergia-aika. Toisaalta mulla oli aikasemmin keväällä flunssaa flunssan perään (ja vatsatauti välissä) niin että olin melkeen kokoajan kipeenä. Oon käsittänyt että raskaana ollessa vastustuskyky voi olla heikompi. Johtuu nuhailu sitten mistä hyvänsä, toivottavasti menee pian ohi.

Mulla on alkanut tulemaan välillä esimaitoa (vai mitä se olikaan nimeltään) rinnasta. Jostain syystä vaan toisesta, toivottavasti ei tarkoita sitä ettei toinen toimisi sitten vauvankaan kanssa... Hankin liivinsuojia kun ensimmäisen kerran tuli, mutta käyttöön ne ei ole päässeet. Sitä kun tuntuu tulevan vaan illalla suihkun jälkeen. Eipä ainakaan tule (vielä) noloja tilanteita, mut kylpytakki odottaa pyykkiin pääsyä, kun siinä on nyt sitten kuivunutta esimaitoa. :\

Ikävämpänä uutuutena taitaa olla närästys hiipimässä kiusakseni. Ainakin oletan sen olevan närästystä (kun ei ole ikinä ollut). Pari kertaa vasta ollut ja siinä oli jo pari kertaa liikaa.
 
Se on totta että raskausaikana on alttiimpi saamaan infektioita. Mä ite epäilen että tää on enemmän sitä kun allergiaa ja viime viikkonen flunssa oli aika kova tauti. Tai sitten tässä raskaudessa allergiaoireet tuli voimakkaampina. Viimeksi pääsin helpolla.

Mä heräsin tänä aamuna ihanaan pohjekramppiin. Sellaista ei ole aikoihin ollutkaan. Jalka ei onneksi jäänyt kipeäksi kun yleensä tuollaisen jälkeen se jomottaa koko päivän.
 
Sakuralla olikin kattava lista nesteenpoistoon. Lisään siihen vielä, että kaali auttaa myös :)

Onko teillä tukisukkia käytössä? Mun pitäisi matkaa varten hankkia. Onko malleissa/merkeissä tms. eroa? Ja mistä sellaiset kannattaa ostaa?
 
Tekah mä itse käytin viime raskaudessakin tukisukkia ja mun mielestä sidosteen tukisukat parhaimpia. Ostin itseasiassa sidosteen lentosukat ja tykkäsin niistä kovasti!

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on vaan lentosukat enkä oo niitä muuten käyttänyt kun lentokoneessa. Ne on aika kuumat ja hiostaa.
 
Käytän koko ajan tukisukkia ja viimeisin hyvä löytö on apteekista. Eivät olleet edes suhteessa kalliimmat kuin kaupasta ja tosi hyväntuntuiset. Eroja kun on kovasti, välillä puristaa resori niin ettei vaan yksinkertaisesti voi pitää. Esim Sokoksella myös hyvät valikoimat. Mulla kuluu pieni omaisuus tähän asiaan kun tuossa oireilevassa (joka nyt onneksi ollut hyvä) jalassa joudun pitämään reisitukisukkaa ja niitä saa vain tilaamalla erikseen. Eikä muuten mutta kun kantapäät on tosi kuivat niin sukkakin hajoaa aina välillä. Ei vaan jaksa päivän päätteeksi enää jalkojaan rasvailla kun puuhaa on muutenkin tarpeeksi.. Oon vähän kuin Peppi Pitkätossu eriparisukkineni mut ei se haittaa- kunhan vauvalla ja itsellä on hyvä olla niin se on tärkeintä.
 
Närästystä ja jalkojen väsymistä on paljon. Vauva liikkuu onneksi melko paljon. Välillä tuntuu, kuin mahassa olisi "elohiiri". Onko se tosiaan vauvan liikettä vai mistä johtuu sellainen, kuin lihaskramppi, missä jossain kohtaa mahaa "vatkaa" (tosi vaikea selittää, miltä se tuntuu...)
 
Tukisukat käytössä täälläkin päivittäin. Auttavat enimpään turvotukseen vaikka jalat väsyykin helposti.
 
En oo ihan varma onko se vauvan liikettä se vatkaaminen, mutta siltä se ainankin tuntuu ja netistä kun luin niin aika monella tätä samaa. Mulla ollu sellasta, ja näkyy päällepäinkin. Jos oikein ymmärsin että jos täristää ja ei näy päällepäin niin vauva pissaa? :D
Mulla on myös tota että jalat väsyy tosi helposti, ei pysty melkein mitään arkipäivästä tekee, ku pitää vähän väliä istua :S
 
Takaisin
Top