Vaivat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Helkku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään taisin tajuta mitä on liitoskivut! Luulisin ainakin, että tämä omituinen tunne ja vihlonta kohdun alapuolella ja nivusissa on sitä. Nyt vielä pärjään näiden kipujen kanssa ja toivon todellakin ettei nämä tästä pahenisi, vaikka niin taitaa käydä.
 
Toivotaan ettei pahene sulla! Mulla ollu jo niin pitkään kun muistan nii noita liitoskipuja, tai en tiiä onko en niitä, mutta nivusiin sattuu ylösnoustessa ja kävellessä iltaisin..
 
Tänään on onneksi jo vähän parempi olo flunssan suhteen joten olen luottavainen että tää alkaa mennä ohi. Viikonlopuksi olisi vaikka mitä suunnitelmia joten ei huvita möllöttää enää sisällä.

Sen virheen tein eilen että aika myöhään illalla vielä söin ennen nukkumaan menoa. Seuraus oli sitten se että heräsin yöllä about kolmesti siihen että mahanesteet nous suuhun. Yäk! Vaikka pää oli jo valmiiksi koholla kun tätä probleemaa oli jossain vaiheessa ja se meni sit ohi. Hyi hyi! :confused:
 
Täällä on päästy vaivojen suhteen niin vähällä, että yksi kaveri rohkeni jo taannoin epäillä, olenko raskaana ollenkaan. Itseä vaivaa kai joku iäkkään ensiodottajan neuroosi: kun kaikki on ollut koko raskausajan (24+1 vkoa) niin helppoa ja hyvin, alkaa jo epäilyttää, että ennen pitkää saan vielä osani ongelmista korkojen kera.

Eilen tehtiin reipas kävelylenkki himourheilijakaverin kanssa, ja supistuksia, jotka tuntuu joskus yksin hitaammallakin tahdilla lenkkeillessä ihan kamalilta, en tuntenut siinä jutellessa ollenkaan. Selkä on ollut kipeä ja jäykkä muutaman kuukauden, mutta muutama päivä sitten ostettu jumppapallo tuntuu tehneen jo nyt pieniä ihmeitä. Sitä paitsi tuntuu että vatsalihasten venymisvihlaisutkaan eivät tunnu niin pahoilta, kun niitä "auttaa" venyttelemällä itse siinä pallon päällä. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan, ei edes maksa paljon!

Joka tapauksessa mahdollisimman vaivattomia aikoja kaikille :)
 
Täällä on alkanut vaivaamaan närästys sekä öiset suonenvedot pohkeessa! Yöt tosi katkonaisia kun vuorotellen närästää, vetää suonta tai pissattaa :/ Päivällä sitten vois nukkua vaikka koko ajan mutta kun on tuo kohta 1v täystuho touhuumassa :) ei auta ei.
 
JMJ, mää kanssa kärsin öisistä suonenvedoista ja ikinä ennen eivät ole oleet näin pahoja! Keskiviikko yönä heräsin varmastikin 20 kertaa suonenvetoihin; edellisenä päivänä oli ollut työpaikan kesäretki ja tullut paljon käveltyä ja se kyllä kostautui. Perjantaina kävin hierojalla ja hieroi pohkeet kunnolla auki ja viime yönä suonenvetoja ei sitten ollut. Ja toivottavati pysyvätkin poissa!
 
Onneksi mulla ei ole noita yöllisiä kramppeja enää esiintynyt, kop kop! Jossain vaiheessa oli. Ja mahanesteiden kurkkuun nouseminen yöllä näyttäis nyt estyvän yksinkertaisesti sillä ettei syö liian lähellä nukkumaan menoa.
 
Oon kuullut, että magnesiumin pitäisi auttaa jonkin verran suonenvetoihin. Täytynee kokeilla mikäli tästä vielä pahenee :( Syön kyllä odottaville ja imettäville tarkoitettuja vitskuja missä myös magnesiumia mutta ehkä vielä vähän lisää sitten!
 
Perhanan ummetus! Eilisillan wc-reissu oli täyttä tuskaa kun vatsa oli kovalla. Koko yön sitten särki takapuolta ja heräilin siihen kipuun useita kertoja, sen lisäksi oli sitten mahakin kipee ja supisti että oikein kiva combo! Mä sain esikoisen synnytyksessä sisäisen pukaman joka aina välillä ilmoittelee itsestään ja nyt on erityisen pahana. Nyt on taas aloitettava Vi-Siblinin käyttö, ei tuollaisia vessareissuja kestä kukaan.
 
Mää oon syönyt magnesiumia suonenvetoihin monta kuukautta, ehkä alkuun auttoi muttei enää. B12- vitamiiini kuulemma voi auttaa kanssa.
 
Täälläkin vissiin tollanen sisäinen pukama, ainankin tuntuu siltä kun sattuu peräsuoleen, tai sellanen jännä paine siellä kokoajan ja pienen pieni kipu, varsinkin istuessa. Mulla ei oo ikinä ollu pukamia niin en oikein tiiä miltä tuntuu kun on sellanen :D
 
Eilen oli jotenkin maha tosi outo; ei selvästi tuntunut supistelevan tai "kovettuvan" mutta jotenkin kipeä ja alamaha jomottava.. Pieni siellä kovasti liikuskeli etenkin illasta ja vessassa sai taas rampata usein. Liekö sitten vaihdellut asentoaan ja teki painontunnetta ihan alas tai jotain? Suonenvedoista ei mun ole nyt tarvinnut kärsiä niin kuin viimeksi, ehkä nämä tiiviit tukisukat joita suonikohjujeni takia joudun käyttämään auttavat paremmin nyt. Eikä onneksi ole jalkojakaan särkenyt nyt (koputtaa puuta tää..) Parempi edelleen kuumuus kuin kipu.
Selässä kyllä päivän päätteeksi jo välillä huomaa että kannettavaa etupuolella on!
 
Tekah ja JMJ, älkää luovuttako magnesiumin kanssa jos suonenvedot vaivaa. Lukekaa monivitamiinitablettinne kyljestä missä muodossa magnesium siinä on. Kaikki mun näkemät monivitskut sisältää magnesiumoksidia, joka on hyvä laksatiivi, muttei siitä magensiumia kehoon juurikaan imeydy. Hankkikaa magnesium ihan erikseen, jossain muussa muodossa kuin oksidina, esim. sitraattina. Se on kalliimpaa, mutta imeytyy paljon paremmin. Toinen vaihtoehto on ihon kautta imeytyvä magensiumöljy. Se vaikuttaa nopeasti, mutta haittapuolena se saattaa hiukan kirvellä.

Mulla on kamalan huono omatunto siitä että unohtelen vitamiinejani. Varsinkin kalaöljy oli mielettömän pitkään tauolla kun unohdin että sitäkin voisi käyttää. Magnesiumiakaan en ole enää käyttänyt kun krampit ei vaivaa. Sitäkin pitäisi ottaa ettei ne tule takaisin. Tänään löräytän magnesiumöljyä kunnolla selkään.
 
närästyksen lisäksi olen onnistunut hankkimaan jostain ihanat ilmavaivat :confused: vatsakin löysällä ja voimat vaan poissa. tietysti juuri nyt, kun sunnuntaina pitäisi lentää suomeen pitämään häät. rattoisa 10 tunnin lentomatka tulossa :rolleyes:
 
Kiitti, Raketti, vinkistä! Mulla on erillinen magnesiumlisä ja katsoin, että se sisältää magnesiumsitraattia. Hieronnan jälkeen ei ole (ainakaan vielä) ollut suonenvetoja, joten laitan nuo pahimmat vedot sen piikkiin, että pohkeet oli vain ihan liian jumissa. Teki kyllä tosi kipeää, kun hierottiin auki, mutta on auttanut, joten suosittelen muillekin!
 
Joo täytyy kans varmaan hankkia jotain extra magnesiumia jos noi suonenvedot meinaa tulla jäädäkseen! :)
 
Onko kenelläkään muulla ollut vielä liitoskipuja? Mulla on ollut viimeisen parin päivän aikana häpyluu arka. Lievästi inhottava tunne. Ekassa raskaudessa alkoivat vasta rv30 jälkeen. Tällä viikolla on neuvolalääkäri joten pitänee kysellä siltä ja samalla tulee tsekattua kohdunsuun tilanne vaikka supistuksia ei oo nyt ollu.
 
Palautuuko se? :D esikoisestakin oli napa kovilla eikä se ihan entisensä ollut sen jälkeen mutta nyt pullahtanut kokonaan ulos! Hhhaha :D en olis muuten huomannut mutta esikko alkoi tökkimään sitä..

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top