Vaivat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Helkku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huh, onneksi tänään on parempi olo ja yö vei päänsäryn mennessään. Ihme kyllä kun esikoinen kuitenkin valvotti koko yön. Väsynyt fiilis kyllä on. Ei varmaan ollut ainakaan mitään mahapöpöä. Onneksi on viikonloppu ja saa lepäillä kotosalla sen mitä esikoinen antaa. Huomenna ajattelin lähteä katsomaan kesäkukkia jos laittais terassin kesäkuntoon.
 
Mulla on takana aivan järkyttävä yö.
Menin muutenkin vasta lähempänä 2 yöllä nukkumaan ja neljän jälkeen saikin nousta vessaan kamalien mahakipujen kanssa. Taas sai istua pöntöllä reilun tunnin kiitos tämän ummetuksen, luulin jo oikeasti kuolevani kun oli kamala tuskanhiki päällä eikä mitään tule pihalle ja sattuu.

Edelleen maha hieman outo ja pää järkyttävän kipeä. Ehkä munkin olisi korkea aika pikkuhiljaa hakea apteekista panadolia näihin pääkipuihin. ja vi-siblin ilmeisesti olisi tähän ummetus puoleen sopiva?
 
Mullaki oli ihan karsee yö... Mies sai lähteä baariin ja tuli vasta neljältä kotiin. Heräsin sitte hänen tuloonsa ja samalla huomasin, miten hirveen huono olo mulla oli. Oksetti aivan hirveesti ja vatsaan sekä selkään sattu kauheesti. Istuskelin sitte tunnin vessan lattialla, ku makaamisesta ei tullu mitään. Onneks on ens viikko vapaata, nii ei huonosti nukuttu yö haittaa...
 
Mulla on kanssa ollut suonenvetoja (Aamulla taisi kanssa olla ja jollain/joillain muilla myös.) Viimeksi lauantaiaamuna, kun heräsin alkoi vetää. :( Asiasta tekee vielä "ihanamman" se, että asutaan hissittömän kerrostalon ylimmässä kerroksessa ja vieläkin tuohon pohkeeseen sattuu varsinkin portaissa... Olen syönyt magnesiumpillereitä silloin kun olen muistanut. Noita pitäisi periaatteessa ottaa kaksi päivässä, mutta koska äitiysvitamiineissa on myös, otan yhden niin yhteensä pitäisi tulla oikea määrä. On vaan tainnut viime päivinä taas unohtua (ennen lauantaita) ja vaikutuksen sai huomata. x)

Alkukuusta oli myös kohdun kasvusta johtuvia kipuja, mutta nyt nuo tuntuu vähentyneen taas. Lähinnä siis suonenvedot ja melkein alusta asti mukana olleet selkä/lonkka/lantiokivut on vaivana. Ja nenäverenvuodot, ei taida olla limakalvot ihan parhaassa kunnossa ja ihmekös tuo, kun nyt siitepölykautena on pieni kestonuha ja pari flunssaakin on tässä keväällä ollut. Taitaa olla vastustuskyky heikentynyt. :\
 
Tää kuumuus alkaa olla aikas rasittavaa! Tai jaksan kyllä päivät ihan hyvin mutta kun yöllä ei pysty nukkumaan kun herää nihkeänä. Tosi painostava ilmanala. Onneksi töitä ei ole tiedossa melkein kahteen viikkoon, siellä istuminen oli aika tuskasta ja tuntu että perse sulaa kiinni siihen työtuoliin. Toivottavasti ei nyt mikään älytön hellekesä tulis, sit on tukalat paikat kun esikoinenkin nukkuu heti huonosti.
 
Mulle kans tämä kuumuus ja siihen lisäksi seisomatyö on näkynyt nyt pari päivää jalkojen turpoamisena :( Tosi inhottava olla, ku tuntuu että kun töistä kotiin pääset, on jalkojen tilalla kaks jäätävää tukkia! :D Ei auta ku heittää kannat kattoon ja antaa kylmää, se onneksi helpottaa :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Alle 20 vk oli hirveästi supistelua ja tulihan sitä tyks rampattua silloin monta kertaa viikossa , kaksi viikkoa sitten iski issias eikä päässyt itse edes sängystä ylös :( noh selkä vieläkin välillä kärttyilee sen kans toisin oppinu elää... :( Tänään taas huono päivä eilis illasta asti supistanut vähän väliä yöllä en pahemmin nukkunut ja aamulla ei päässy liikkuu ku selkä kränää vastaan pistää ylämahasta ihan kamalasti ja supistaa vasen jalka käyttökelvoton..hmm mitäs vielä niin ja jatkuva paineen tunne alhaalla kuin ilmapallo olisi tulossa ulos :eek: silmissä näkä ollu pari päivää kuin olisi juuri itkenyt..
Tosiaan esikoistani odotan rv 24+4 nyt menossa ja ittel ikää 18 vuotta et ei ikäkään paina päälle vielä ;)

Sent from my SM-N9005 using Vau Foorumi mobile app
 
Yläselkäkivut on jumalattomat! Rintaliivit auttaa onneks vähän, mut ärsyttää kun niitä pitää pitää 24/7. Vissiin tissit ruvennu painaa liikaa ja aiheuttaa nyt sit selkäkipuja :/
 
Siis viimeistään nyt alkaa olemaan liikkuminen hankalaa ja se myös näkyy hermoissa. Lähdin äänestämään kävellen, matka kestää n. 15 min kun reippaasti jalkoja liikuttaa, mutta eiköhän ne supistelut alkanut heti alkumatkasta.... murrr.. meni sitte siihen pienen pieneen matkaan, jonka normaalisti vartissa taivaltaa, niin melkein puoli tuntia. Ja vaikka kotiin sohvalle jo päässyt niin jatkuu vaan. Mulla ainakin menee hermot kun ei voi yhtään reippaammin liikkua etteikö heti supistui :/

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Päätin minäkin kirjautua tänne foorumille, niin pääsen jutustelemaan. :) Olen kyllä lukenut foorumia siitä saakka, kun Tammikuussa raskaustesti näytti plussaa.

Vaivoista sen verran, että tässä on jo jonkin aikaa satunnaisesti nänneistä tihkunut kirkasta nestettä varsinkin jos niitä puristaa. Kiinnitin asiaan huomiota, kun huomasin viimeksi eilen, että neste oli kuivunut ohueksi kerrokseksi nännin päähän. Putsasin sen ja menin nukkumaan ja asentoa vaihtaessa käsi osui nänniin ja siitä irtosi ihan tippa käsivarteen tätä nestettä. Ilmeisesti jotain maidon esiastetta? o_O Onko muille ilmaantunut tällaista "vaivaa"?
 
Joo esimaitoa. Mulla tulee jo paitojen läpi sitä, vaivaksi asti :D Yks kerta kun makasin selälläni niin luulin että kyljessä kävelee joku ötökkä nii läppäsin siihen niin maitoahan siinä vaan valu melkeen norona... :D Pitäs ostaa niitä suojia rintaliiveihin..
 
täällä kanssa alkaa liian reippaasta kävelystä supistamaan, juoksua en ole pitkään aikaan yrittänytkään. pyöräily taas on aivan ihanaa! vatsaa ei edes huomaa eikä tunnu missään, vaikka välillä polkisi kovempaakin. tietysti kaatumisen riski on mielessä, mutta yhtälailla kai portaissakin voi kaatua tai kävellessä jäädä auton alle..:oops: viikonloppuisin miehen kanssa tehdyistä pyörälenkeistä haluan nauttia niin pitkään kuin vaivatta pystyn.


sen verran tämä raskaus on minua aikuistanut, että sain vihdoin tietää, millaisia ovat suonenvedot ja närästys :rolleyes: pohkeet kramppaa aamulla, jos ne venyttää suoriksi, ja ovat arat vielä monen tunnin ajan. välillä tulee kanssa toivottua, että olisi joku röyhtäyttämässä aina ruoan jälkeen niin kuin vauvan.
 
Pitää kokeilla tuota pyöräilyä! Mies käy esikoisen kanssa useamman kerran viikossa pyöräilemässä, jospa sitä liittyis mukaan. :rolleyes:
Ja närästys täälläkin! Täytyy pitää renniet ulottuvilla varsinkin öisin.
Ja se esimaito....huoh...mulla vaivannut kanssa jo pitkään. Liivin suojukset kovassa käytössä :D

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä poljin eilen 20km ja pyöräily on selkeästi vähiten tukala liikuntalaji mulle tässä tilassa. Uintia vois testata kans, sen luulis myös toimivan.
 
Kyllä mä ihan ehdottomasti aion lähteä kokeilemaan pyöräilyä vaikkei se koskaan oo ollu mikään lemppari laji. Uimista kaipaan kovasti (harrastin seuratasolla nuorempana melkein kymmenen vuotta), mutta jotenkin noi todella pahat raskausarvet on pitäny mut poissa halleista. Mies yrittäny rohkaista mukaan, mut en oo vielä lämmenny vaikka uimista rakastankin. :(

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
jemmu, missä sulla on raskausarpia? jos ostat sellasen uikkarin mikä peittäis. :) mä käyn aina illalla/yöllä järvessä uimassa niin ei oo muita ihmisiä :)
 
Minulla taas tuo kävely ja lenkkeily on lisääntynyt raskauden myötä hurjasti. Ennen tein sitä harvoin ja kävin kuntosalilla monta kertaa viikossaMinulla taas tuo pyöräily ei sovi kun sillon, nyt sitten olen alkanut kävellä noin 30km viikossa ja käyn kuntosalilla enää silloin tällöin. Pyöräilyä olen itse yrittänyt mutta polkiessa alkaa supistetella todella ilkeästi nii ei tunnu kovin mukavalta ajaa..

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Voi kun olisikin tässä lähellä joku järvi missä käydä iltauinneilla! Olis ihanaa! Mä en tota uusien uikkarien mahdollisuutta tullut edes ajatelleeksi, kiitti vinkistä :) kumma kun ei tullut omaan mieleen. Mulla on vatsa aivan revennyt (jo erikoisesta) ja nyt tän raskauden myötä sisäreidet on aivan kamalat. En oikein tiedä millä reidet peittää, vaikka onhan niitä hamemallisiakin uikkareita. Must ne ei vaa sovi mulle. Ratkaisu varmasti löytyy, loppu on tahdosta kiinni :D

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
:D joo mullakin mahassa ihanat raskausarvet, käynkin aina normi t-paidalla ja pikkareilla uimassa järvessä :D
 
Harmi kun uimahallissa ei saa uida paita päällä :D olisin jo matkalla.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top