Vaivat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Helkku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Iskias vaivat tuntuu olevan yleisiä, ihanaa etten oo ainoa. Vaikka tätä vaivaa ei kyllä kenellekään oikeasti toivoisi. Neuvolassa kun mainitsin kivuista pääsin heti lääkärille joka kirjoitti vahvoja kipulääkkeitä, joita voi ottaa kun enää mikään muu ei auta. Onneksi ei ole toistaseks tarvinnu niihin turvautua, mut koska oon kotiäiti 2-vuotiaalle niin ei auta sänkyyn jäädä makaamaan siksi nämä lääkkeet. Lääkäri antoi myös jumppa ohjeita ja lähetteen fysioterapiaan. Eli suosittelen heti mainitsemaan neuvolassa kivuista, apua on saatavilla.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Nyt on sitten meikäläisestä tullut taas raskauden aikainen lääkkeiden käyttäjä :sad001 eli laskimotukoksien ehkäisyyn pistän napapiikin joka ilta.. jalkaa särki ihan kunnolla edellisviikolla ja kohjut ovat niin mojovat että hyvä tietysti jos piikein vältytään isommalta harmilta. Ja pistäähän diabeetikotkin itseään monta kertaa päivässä, mut silti jotenkin synkistää alkaa taas tuota koko ajan pinkeytyvää mahaa piikittämään :sad001 Onneksi löysin hyvältä tuntuvat tukisukat, mieluummin kärsii vaikka sitten kesähelteiden kuumuutta kuin kipua ja pelkää tukoksia..
Tällä hetkellä toivon että aika lentäisi vieläkin nopeammin kohti synnytystä...
 
Mäkin muuten söisin luumuja, mutta ne nostaa mun verensokeria ihan liikaa.. Alkuraskaudessa liotin luumuja yön ja join ne aamulla, oli kyllä taistelemista että sai sokerit taas alas :) en haluaisi pistää insuliinia yhtään enempää kuin mitä on pakko, pistän siis aina kun syön! Mikä ei ole nyt raskaana helppoa, kun vatsaan en saa enää pistää.. Kylkiin vaan ja se vähän sattuu.. Siksi vetelen Vi-sibliniä kun sen jälkeen verensokerin nousu on hallitumpaa :) olen myös yrittänyt juoda paljon vettä koko raskauden ajan, mutta sitten saakin juosta pissalla puolen tunnin välein :grin
 
Mä oon pitäny Vi-Sibliniä tauolla jo pidemmän aikaa ja maha on toiminu onneksi nyt ihan hyvin ilman sitäkin. Mutta samantyyppistä vaivaa mullakin oli aiemmin mistä Santtu88 tuolla raportoi. Jos olin päivänkin ilman niin heti meni vatsa kovalle. Yksi syy muutokseen mulla voi olla se että taidan juoda nykyään enemmän vettä.

Iskias-vaivat on todella yleisiä raskauden aikana. Mulla on onneksi sekin vaiva nyt kadonnut, ainakin hetkeksi. Tukivyö vois auttaa ja itsekin sitä harkitsen. Samaten selkälihasliikkeet.
 
Eli fysioterapia ois raskausaikana ihan mahdollista? Kävin kyllä jo lääkärissä ton iskias-asian takia (joka tosin oli vaan mun oma diagnoosi, voihan tuo olla joku muukin hermo-ongelma) mutta sain vaan saman tien saikkua eikä mitään muuta. Fysioterapiakysymykselle se vain naureskeli. En tiiä mitä siinä käynnillä tapahtui, täti oli kiinnostuneempi painelemaan mun vatsaa kuin kuulemaan selästä mitään. :D
 
Itu1 jos lääkäri ajatellut että menee levolla ohi niin ei siksi fysioterapiaan ohjannut, kummallinen reaktio kyllä. Aamu tuossa mainitsikin tukivyön. Itsellä oli edellisen raskauden kanssa tukivyö todellinen pelastus ja tässäkin raskaudessa aion ottaa käyttöön kunhan masun koko sitä alkaa vaatimaan. Suosittelen kyllä kaikille selkävikaisille! Selkälihas liikkeet auttaa kans mut tietysti jokainen jumppaa miten pystyy. Tässä on kyl fyssarista apua kun osaa antaa yksilöllisiä neuvoja.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Onko teillä tuosta tukivyöstä jotain tarkempaa suositusta vai onko niissä edes juurikaan eroja esim. merkin suhteen?
 
En nyt osaa linkkiä puhelimella tähän liittää mutta itellä ollu Anita merkkinen tukivyö. Älyttömän hyvä. Siinä on tarpeeks paksu ja jämäkkä vyöosa. Vyötä kiristämällä saa kunnolla tukea jos tarve vaatii. Googleen kun heittää hakusanaksi Anita tukivyö niin pitäis löytyä. Ei kyllä oo edullisimmasta päästä mutta itsellä ollut ainakin jokaisen euron arvoinen.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Hui kun kirjoitin taas huonoa suomea :D

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Kellään vaivana kylmät jalat? Itellä yöaikaan jalat aivan jäässä pyllystä alaspäin..kylmä ei ole mutta mies huomauttelee asiasta


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kyllä! Ja jalkojen lisäksi kädet ja niistä saan kuulla paljon..

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla päinvastoin kädet ja jalat hikoaa helpommin kuin ennen. Ennen olin vilukissa mutta nyt on yleensä ihan sopiva olotila silloin kun muut valittelee kylmää.
 
Mulla tulee herkästi liian kuuma, varsinkin yöllä ja nukunkin nykysin pelkät pikkarit jalassa. Muuten oon kyllä aina ollu kova palelemaan jaloista ja käsistä.

Ällö vaiva on toi valkovuoto joka on taas lisääntynyt. Tuskin on mitään tulehdusta mutta sitä vaan tulee ja tulee. Inhaa kun on pikkarit märät! En haluais ottaa pikkuhousunsuojia käyttöön kun ne hiostaa ja se valkkari vaan yltyy siitä kahta pahemmaksi. Jatkuvasti saa suihkutella alapäätä. :sad001
 
Joudutteko paljon ravaamaan vessassa yöllä?Mulla kaksi pissareissua on viime aikoina riittänyt,aiemmin joutu viisikin kertaa ravaamaan. :/ En tiiä johtuuko sekin supistuksista vai mistä.Mitenköhän paljon sitten loppuvaiheessa saa juosta...Mut onhan tää hyppiminen ihan hyvää harjoitusta heräilyyn. :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Joo, mulla ainaki vauva tykkää tai oikeestaan RAKASTAA potkia virtsarakkoon nii saa kokoajan juosta vessassa :D
 
Jalkoja kylmää tääläki, ja oikeastaan viluttaa muutenki, varsinki ulkona. Onneks ei ole ainakaan vielä tullu tavaks toi yöllinen vessaravaaminen! Päivällä kyllä saa käydä useinki, mut aamullakaan ei välttämättä ihan heti herätessä ole kauhea hätä. Mistä lie johtuu, voi toki olla, että pikkusen kasvaessa se sit alkaa. :D

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
 
Mun ei tartte herätä öisin vessaan ollenkaan mutta aamulla se rakko onkin sitten niin täynnä että hyvä kun ei pitkin kinttuja valu. :)

Pahoinvointi is bäk! Mä luulin että siitä olis jo päästy mutta ei. Aamulla söin omenan ja yhtäkkiä tuli ihan järkky oksetusolo. Koko päivän ollu vähän etova olo ja nyt särkee päätäkin. Hirvee väsy. Oliskohan joku mahatauti vaikka ei mun mahassa kyllä mtään tunnu.
 
Vessassa tarvii kyllä ravata läpi yön täälläkin. Ainakin 2-3 kertaa yössä.. Ja jos vauva potkii rakkoa, niin tuntuu että vois melkein jäädä sinne vessaan nukkumaan :)
 
Takaisin
Top