Vaivat, kivut ja kolotukset!

Mun tekee niin paljon mieli karkkia emoticon
Huomenna voi vähän mutustella herkkuja kun mittaan enää vaan aamupalan sokerit, illalla namipussi aukeaa..
 emoticon
Sit pari päivää taukoa mittauksissa kun alkaa olemaan sormenpäät täynnä reikiä..
emoticon
Onhan se vähä itsensä huijaamista jos sillon syö herkkuja kun ei mittaa sokereita mutta arvot olis varmaan taivaissa asti jos mittais karkkipäivänä, on kai se lupa läskilläkin välillä herkutellaemoticon
Onko kellään muuten tietoa että joutuuko koko loppu raskauden mittaamaan sokereita vaikka ruokavaliolla pysyis arvot hyvänä?
En hoksannu kysyä neuvolasta asiaa.. Oli vaan puhe että jos ei ruokavaliolla pysy arvot kurissa niin sit insuliinille..

Huhtihippu: Ihan sama ongelma täällä! Köpöttely on mulla jatkunu iskias- ja häntäluukipujen takia jo muutaman viikon..

Jospa tää tästä, on vaan niin saakelin liukastaki! :O

Munkin pitää kävellä köpötellen, koska pelkään tota lonkkaa, se välillä ikään kuin pettää ja tulee ikävä vihlaisu.

Toinen syy mikä vaikeuttaa kävelyä, tuntuu et välillä pitää pysähtyy kun vatsaan tulee kova paineen tunne, mut mun mielestä ne ei oo supistuksia.. Lääkäri sano että se vauvan pää on jo aika alhaalla mun lantiossa että se saattaa olla se mikä aihettaa niitä paineen tunteita.

Mua on vaivannu koko raskauden ajan kuivat limakalvot, enpä oo jaksanu tehä asialle mitään, joskus ajattelin et jos kävis apteekista hakeen öljyä nenään mut sekin jäi...

Mulla myös ihan alusta saakka varsinkin nenä ja huulet olleet ihan ruvella. En osaa sitä edes laskea kolotukseksi :)
Joka kerta kun niistää niin veri lentää nenästä. Bepanthenillä rasvailin välilllä (siis tungin sormella rasvaa nenään) ja siitä oli kyllä hetkellistä apua.

Huulia sais olla rasvaamaassa koko ajan myös, nahat irtoaa ja huulet halkeilee. Mietin että vois olla kyllä jotain B-vit.vajettakin.

Mulla on huomenna aamulla sr ja tosi mukavasti eilen alkoi kurkkukipu. Mukava selvitä ilta puol kasin jälkeen ilman särkylääkettä, kurkkupastilleja ja teetä.. Aijaijai.

Saas nähä mitä tuolla sit käy.. Ainakin meiän beibi oli iso kun käytiin nyt taas siellä kontrollissa. Siitä enempi tuolla viimeisessä kolmanneksessa. ->

Kuivista huulista..

Itse käytin vuositolkulla vihreää miramea.. Nyt sitten jokin aika sitten ostin ihan perinteisen vaseliinipurkin.. Kylläpä on hyvät huulet.emoticon
Olin siis hirveä huulirasva narkomaani mirame aikaan, noin tunnin välein piti jyystää rasvaa huuliin kun tuntui aina kuivalta, olipa sitten kesä taikka talvi.
Nyt rasvaan vaseliinilla muutaman kerran päivässä eikä huulet kuiva yhtään.
emoticon

Vaseliini kokeiltu ja käytössä - ei sen enempää apua huulille kuin muistakaan rasvoista :/

Ultimate kirjoitti:
Mulla on huomenna aamulla sr ja tosi mukavasti eilen alkoi kurkkukipu. Mukava selvitä ilta puol kasin jälkeen ilman särkylääkettä, kurkkupastilleja ja teetä.. Aijaijai.

Saas nähä mitä tuolla sit käy.. Ainakin meiän beibi oli iso kun käytiin nyt taas siellä kontrollissa. Siitä enempi tuolla viimeisessä kolmanneksessa. ->

Mä kun kävin siellä sokerirasituksessa, niin piti olla syömättä ja juomatta edellisestä illasta klo 22 lähtien. Luulis, että noissa testeissä olis samat säännöt, paikkakunnasta riippumatta :)

Annik@:
juu, ei ihme ettei vaseliini auta. Siinähän ei oo siis yhtään ainesosaa mikä kosteuttais. Vaseliinin "teho" perustuu siihen, että kyllä se jonkun verran suojaa ihoa luovuttamasta sitä kosteutta sitten pois päin, mutta se vaatisi sen, että ihossa edes olisi kosteutta. Jos se tuntuu hyvältä, ni jees. Mutta itekään en kyllä saa siitä mitään apua, melkeen päin vastoin.

Mulla on kanssa ihan hullun kuivat huulet ja nenän limakalvot. Etenkin yöllä ihan sattuu nenään. Sama ilmiö oli esikoista odottaessa, joten tää parantuu sitten vasta synnyttämällä. Pientä helpostusta tuovat kuitenkin
- Nozoil -nenäsumute (100% seesamiöljy, mukava etenkin yöksi)
- Bebanthen (sekä huulille, että joskus nenäänkin jos nozoil ei oo käsillä)
- Ceridal - siis ihan se ihoöljy jota oon täällä muutenkin jokaiseen vaivaan suositellut. Se soveltuu myös huulille oikein hyvin. (Niin ja jos alapään limakalvot tuntuu kuivilta, niin sinne vaan suihkaus tai pari Ceridalia, toimii kuulemma erinomaisesti myös siihen tarkoitukseen! Hoidettu, kosteutettu iho ei mene niin helposti rikkikään.)

Kuten sanoin: nuokaan rasvat ei tilaa paranna, mutta helpottavat kyllä kummasti. 
Mullahan ei myöskään rasvoitu tukka lainkaan näin raskaana ollessa. Mutta muistaakseni synnytyksen jälkeen sai kyllä pestä ihan päivittäin - hormonit aivan TODELLA vaikuttavat tuohon ihon ja limakalvojen kuntoon. :)

Oliko sulla AkinnA81 monelta sitten aika sinne?

Tuohon pitää olla se 12h paasto ja mulla on aika jo 7.42, joten illalla ei saa sen takia enää ton puol kasin jälkeen mitään laittaa kurkusta alas että tulee se 12h paastottua. :) Tietty jos aika olis myöhemmin huomenna siellä niin myös myöhempään ois saanut jättää ruokailun.
Ei onneks oo nälkä mut kurkku meinaa alkaa taas kipuilemaan ja hirvee jano! Täytyy lähteä käymään suihkussa jos se kosteus helpottais ja sit jo melkeen ajatella nukkumista niin menee aika nopeasti.

Ultimate kirjoitti:
Oliko sulla AkinnA81 monelta sitten aika sinne?

Tuohon pitää olla se 12h paasto ja mulla on aika jo 7.42, joten illalla ei saa sen takia enää ton puol kasin jälkeen mitään laittaa kurkusta alas että tulee se 12h paastottua. :) Tietty jos aika olis myöhemmin huomenna siellä niin myös myöhempään ois saanut jättää ruokailun.
Ei onneks oo nälkä mut kurkku meinaa alkaa taas kipuilemaan ja hirvee jano! Täytyy lähteä käymään suihkussa jos se kosteus helpottais ja sit jo melkeen ajatella nukkumista niin menee aika nopeasti.

Mulla oli aika aamulla kahdeksalta. Mä luulen, että meidän täällä pikku terveyskeskuksessa kaikki sok.rasitukset tehdään aina aamulla kasilta alkaen. Ja tosiaan, siinä ohjeessa ei puhuttu mitään 12h paastosta vaan, että edelisillasta klo 22 lähtien pitää olla syömättä ja juomatta.

Mä aloin oikein epäilemään itseäni ja et olenko lukenut ohjeet sillon oikein, mut kyllä, kun tuolta netistä terveyskeskuksen labran ajanvarauspuolelta luin ohjeet, niin näin oli ohjeet täällä meillä :)

Kappas. No sitten se vissiin parilla tunnilla vaihtelee.. :D
Mulle tuli määräys tuosta 12h:sta, joten neukkutäti vielä sano että sitten puol kasin jälkeen ei syyä eikä juua.
No, tästä selvitty hyvin! Ei ollut nälkä olleskaan, menin sinne ja oikeestaan heti kutsu kävi (aiemmin kuin oli aika) ja sain sitä kolan väristä litkua. Ei tullu huono olo eikä mitään. Aika meni nopeaa kun oli luettavaa ja se litku vei janonkin pois, joten ihan hyvissä mielin siellä olin.
Vaikka taas pelkäsin että neula pistää kipiästi niin ei ollenkaan ja verta tuli tällä kerralla hyvin. Jei!
Huomiseen sit odotellaan tuloksia. :)

Ultimate kirjoitti:
Mulle tuli määräys tuosta 12h:sta, joten neukkutäti vielä sano että sitten puol kasin jälkeen ei syyä eikä juua.
No, tästä selvitty hyvin! Ei ollut nälkä olleskaan, menin sinne ja oikeestaan heti kutsu kävi (aiemmin kuin oli aika) ja sain sitä kolan väristä litkua. Ei tullu huono olo eikä mitään. Aika meni nopeaa kun oli luettavaa ja se litku vei janonkin pois, joten ihan hyvissä mielin siellä olin.
Vaikka taas pelkäsin että neula pistää kipiästi niin ei ollenkaan ja verta tuli tällä kerralla hyvin. Jei!

Mulla on uusi yritys keskiviikkona... Jospa sitä tällä kertaa saisi sen kokeen suoritettua. Normaalisti se paasto pitäisi olla noin 12 h, mutta lääkäri sanoi minulle että paastoa vain noin 10 h koska aikaisemmin ei pysynyt se juoma sisällä. Liian pitkä paasto voi kuulemma myös väärentää niitä arvoja. 

Eli tässäkin on sitten vain suositus tuo 12h. On se kyllä jännä miten toisissa paikoissa puhutaan samoistakin asioista ihan erilain tai tehdään erilain. Olis kai sitä ihan ymmällään jos muuttais johonkin :D

Tsemppiä keskiviikkoiseen koetukseen! Pidetään peukkuja että pysyis nyt nesteet sisällä, kuten kuuluu. :)

Onko teillä tosiaan kielletty veden juontikin? Meillä päin saa juoda vettä sillä sehän ei sillä kaloreita lainkaan. Itse ainakin join vettä ton 12 tunnin paaston aikana ja eivät sanoneet labrassa mitään kun sanoin juoneeni vettä.

Auh! :(
Tänään tuntui ekaa kertaa työpäivän aikana tuo häntäluun kipeytyminen. Näköjään nyt alkaa tuntumaan tää pitkään ahterillaan oleskelu, eli normaali työasentoni. Ekassa raskaudessa se oli vaan jos käveli tai seisoi pitkiä aikoja.

Toivottavasti toi muinaisjäänne tuolla ahterin syvyyksissä ei nyt ala liikoja kiukuttelemaan, on nimittäin aika kokonaisvaltaisesti rampauttavaa jos häntäluuhun sattuu joka asennossa...

Kyllä mullakin noi limakalvot on tavallista kuivemmat ollu raskauden aikaan. Nenä varsinkin, kipee ja helposti tulee verta. Bpanthen ja sit oriflamen tender care on olleet maailman parhaita tähän. Oon ihan tunkemalla tunkenu niitä nenään ja myös huuliin ja kunnon kerroksen. Iltasin kun laittaa nukkumaan mennessä, niin voi ihana minkä tuntuset huulet ja nenä aamulla :D

Sokerirasitukseen meille tuli sellaset ohjeet että 12 h syömättä ja juomatta, paitsi vettä saa juoda, mut ei kai sitäkään nyt litratolkulla, mut siis suuta saa kostutella vedellä. Ja näin se järkevältä kuulostaakin, kun ajatellaan että sokeriarvoja testaillaan niin paasto on se 12h syömättä/juomatta ja sit kuormitetaan sitä haimaa ja testaillaan miten se sitä insuliinia tuottaa ja laskeeko sokerit normaalisti vai onko insuliinin tuotannossa jotain häikkää. 

Juuri kun pääsin viime viikolla sanomaan että ei oo vielä kolotellut eikä muuta niin nytpä on sitten. Selkä meinaa ihan tosissaan krempata :/ Äsken jo vesijuoksu teki kipeää puolen tunnin jälkeen.. Kiva kiva..

Tukka kirjoitti:
Ultimate kirjoitti:

Mulla on uusi yritys keskiviikkona... Jospa sitä tällä kertaa saisi sen kokeen suoritettua. Normaalisti se paasto pitäisi olla noin 12 h, mutta lääkäri sanoi minulle että paastoa vain noin 10 h koska aikaisemmin ei pysynyt se juoma sisällä. Liian pitkä paasto voi kuulemma myös väärentää niitä arvoja. 

Tällä kertaa sain suoritettua koko sokerirasituksen ilman ongelmia. :) Asiaan varmasti auttoi se, että paastosin vain 10 h ja koe pääsi alkamaan oikeaan aikaan. Sekä se, että sain pötkötellä sängyssä koko 2 tuntia eikä tarvinnut istua lainkaan. Nyt sit jännätään niistä tuloksia....

Takaisin