Vaivat, kivut ja kolotukset!

Olin tänään kaverin kanssa kahvilassa salaatilla. Tuli ihan yhtäkkiä huono olo ja oksensin lattialle, kun en ehtinyt 10m matkaa vessaan. Farkut, paidan hiha ja kaulaliina oksennuksessa. Ja kasvot: kun yritin pitää lautasliinaa suun edessä, niin tuli sitten paineella ja koko naamalle, silmäripsetkin oli oksussa. yäk. 


Oliko pikkuisen noloa????
Mennä pyytämään et henkilökunta siivoaisi kaaoksen lattialta.. 

Mut ei olokaan ollut kovin ruusuinen. 
Ja heti sen jälkeen oli taas ihan hyvä olo.  Tosin 3 tuntia myöhemmin oksensin kotona uudelleen, taas ihan yhtä äkkiä ilman varoitusta. 

Kaveri sanoi et oksentaminen voi enteillä synnytystä, oletteko koskaan kuullut moisesta?  
 
Oon kuullut että vois enteillä, ei tosin kukaan lähipiiristä oo kertonut kokemuksesta. Toivottavasti enteilisi :)
 
satuj: huh huh, myötätunnot täältä. Muistat varmaan jonkun aikaa tuon episodin emoticon ja ravintolan , mutta minkäs teet jos paha olo tosiaan tulee noin äkkiä ettei lyhyttä matkaa ehdi vessaan.
Mä olen kanssa kuullut että ennen synnytystä voi mennä pakki sekaisin ja joko oksentaa tai ripuloida. Tsemppiä, jos pääset pian tositoimiin!
 
Juu, olen nyt oksentanut rajusti 6 kertaa, sappihappoja myöten. Vesikään ei pysy sisällä.  Kunhan tyhjää yökkään kun ei ole mahassa mitään.

Mä kohta oksennan tän vauvan ulos :(  
 
Hmm.. Voisikohan sittenkin olla kyseessä vatsatauti? Sitä kun on melko paljon liikkeellä nyt näin keväisin.
Yritä levätä nyt ja vaikka haukata raitista ilmaa ulkona.
*Hali*
 
Juu, oksutautihan se sitten oli.  
Puoleenyöhön asti kaikki tuli ylös, myös vesi. Sen jälkeen oksentaminen helpotti. Pahoinvointi jäi, eli sain vain lasillisen vettä pikkuhiljaa tissuteltua aamu neljään mennessä. Sen jälkeen laimennettua mehua on mennyt pari lasia.

Koko yö tuli valvottua, ja aamuyöstä kiinnitin huomiota siihen et vauveli ei liiku. Yritin laskea liikkeitä mut aina päästyäni kolmeen, nukahdin.  Ja taas hetken päästä heräsin kamalaan närästykseen. Ja taas liikkeitä laskemaan, ja taas 3:n jälkeen uni voitti.  Ja taatusti pysyin hereillä yli puol tuntia kerrallaan :(  Aamulla sitten sain tarpeekseni huolehtimisesta, kun olin tunnin turhaan töninyt kantapäitä massussa jotka sitkeästi kieltäytyivät potkimasta takaisin. 

Soitin äippäpolille ja pyysivät käymään. Siellä sitten 80min KTG käyrässä oltiin, jona aikana tuli 10 liikettä.  Käyrä oli hyvä, eli vauvallla kaikki hyvin.  Mut lääkäri katsoi vielä varm vuoksi kun taas siitä laskevasta SF käyrästä puhuin.  

Vauvalla kaikki hyvin, istukka norm näköinen, napasuonen virtaus normaalia, ja lapsivettä normaalin verran.  Ja tässä vaiheessa jo oli hereilläkin ja liikkui hyvin. Mut pikkuinen se on, painoarvio vain 2,6kg.  
Mut kohdunsuu oli kiinni ja kanavaakin 2 cm jäljellä, eli aikoo kasvaa vielä jonkin aikaa masussa...

Eli vaik olo on kuin jyrän alle jäneellä eikä ruoka oikeen vieläkään maistu, on fiilis hyvä. Toi SF mitta on ilmeisesti kiusannut takaraivossa enemmän kuin tajusinkaan. 
 
Voi että on taas niin ahistava olo. Turvotusta on sormissa ja yhdestä sormen päästä on lähtenyt melkein kokonaan tunto.. Ei mitenkään mukava tunne. Jaloissakin on turvotusta ja melkein kaikki kengät puristaa. :D Onneks omistan sen verran isot talvikengät, että tuntuu mukavalta jaloissa. :)
Mahakin meinaa vähän olla sekaisin. Yöllä heräilen nyt melko usein. En silti ole väsynyt aamulla kun herään. Heräilen yöllä varmaan 5 kertaa vessaan plus vielä sen takia, kun pystyn nukkumaan vain vasemmalla kyljellä, niin sit puutuu jalka ja kylki. Oikealla kyljellä en pysty nukkumaan ollenkaan, alkaa mahassa tuntumaan pahalle. Neuvolassa sanoivat että selällään ei saisi nukkua mielellään. Koska vauvan sydänäänet kuulemma heikkenee... :o
No, mutta nyt on taas lähdettävä vessaan. :D
 
Oletko Outi222 kokeillut pientä matalaa tyynyä mahan alle oikealla kyljellä nukkuessa?  Mulla auttaa kun käärii peittoa kaksinkerroin tueksi.  

Selällään ei juu ole hyvä nukkua, estää laskimoveren paluuta. Heikentää sekä omaa verenkiertoa etta vauvankin.  Enpä ole kyllä itseäni kertaakaan selältään löytänyt herätessäni, eli ilmeisesti luonto pitää huolen asiasta.  
 
outi222: Mulla on sama ongelma ton nukkumisen kans, vain vasemmalla kyljellä on hyvä nukkua. Toi tyyny vatsan alle auttaa kyllä paljon ja samoin päälimmäisen jalan alle kun laittaa oikein paksun tyynyn (itsehän käytän miestäni tähän emoticon)  ja jalan koukkuun siihen päälle niin avot, siinä on hyvä nukkua ja onnistuu myös oikealla kyljellä. Onhan se melkosta vääntämistä ja just kun oot sen hyvän asennon saanu niin eiköhän ala kusettamaan tai jotain vastaavaa että joudut ylösnousemaan emoticon....
 
Jolane: Mikä hitto siinä onkin, että kun saa kammettua ittensä toiselle kyljelle hyvään asentoon, niin TAAS on mentävä kuselle! :DD

Täällä on koettu mies kans hyväksi "tyynyksi" :)
 
Takaisin
Top