Magnesiumia saa kyllä ilman reseptiä, mutta sen ylärajoissa tais raskauden aikana olla joku suositus.
Itse vetelin viime raskauden aikana 500mg päivässä, koska se oli AINOA tapa saada noi yölliset krampit haltuun.
Nyt syön multivitamiinia, missä on jo magnesium mukana, mutta oon lisännyt annostusta ihan omin päin. Esim. tässä on tuote, jossa yhdessä pillerissä on vaan 85mg magnesiumia http://www.valioravinto.fi/Tuote.aspx?id=50 .
Eli sen raskausmonivitamiinin lisäksi oon ottanut aina 2 tommosta (monivitamiinin otan aamulla, tuon magnesiumin otan aina illalla pari h ennen nukkumaanmenoa).
Näin magnesiumin annostus ei mene kauheen korkeaksi, ja noillahan voi itse kokeilemalla löytää, että tarviiko yhden, kaksi, kolme vai neljä nappia kramppien hallintaan.
Ei ole MITÄÄN järkeä kärsiä kramppailusta, jos siihen tosiaan voi magnesiumilla apua saada. Sitten taas: kaikilla tuokaan ei auta, ja se on jo veemäistä... :(
Ja muistakaa juoda. Vissyn mukana saa mineraaleja paremmin, kuin tavallisesta vedestä (mutta huom: BonAquat ja KevytOlot EIVÄT ole siis varsinaista vissyä... Se hartwallin Vichy on paras noilta mineraalitasapainoiltaan).
Toivottavasti kramppailu hellittää!