Uusi raskaus haaveissa

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Madie, joo, nämä ovat toiset kuukautiset synnytyksen jälkeen. Onneksi kierto ei venynyt ihan tähtitieteelliseksi, ei tarvitse enää miettiä, että missä vaiheessa mennään.

Kuulostaa hyvältä, toivottavasti saadaan kumpikin jatkaa pulinaa sekä täällä että maaliskuiset 2012 -ketjussa

 
Ihana, kun te ootte niin täpinöissänne siellä! emoticon

Mun täytyy lopettaa tän ketjun lukeminen, kun alkaa itelläkin tehdä uutta vauvaa mieliemoticon

Mää muistan, kun viimeks odottelin menkkoja, mää odottelin tosi tosi kauan, ennen kuin ostin edes testin. Vaikkakin olin silloin jo varma plussasta :) Silloin mentiin sellasella periaatteella, että nappaa kun nappaa, ei tekemällä tehty, vaikka molemmat haluttiin tosi paljon.

Jooh, ihania aikoja emoticon
 
Nyt on TOOOOOODELLA kova kuume, kuume, vauva, vauva!!

Pitäis vaan vielä malttaa odottaa tää laihis loppuun. Ei malttais. Ja lisäks mulle on tarjottu töitä toisesta firmasta, jos sinne päätän mennä, lähdenkin töihin jo nyt syksyllä. Mutta sen suhteen kaikki on vielä auki. Ei vaan viittis tehdä uudelle työnantajalle sitä, että onkin sit heti raskaana... Kyllä tietysti heti muutaman kk työsuhteen jälkeen, mutta ei heti:)

Ns vahinkovauvoillehan ei voi mitään, tuun tässä raskaaks jos tuun, mut nyt ei vieläkään voi alkaa yrittää. Onko nää meidän taaperot sitten jo oikeesti niin isoja, että sitä alkaa kaipaamaan pientä nyyttiä? Voih.

Kuume, kuume, kuume, kuume.
 
Täällä kans yksi kuumeilija! Ensimmäiset kuukautiset synnytyksen jälkeen alkoivat viime viikolla, tytön ollessa reilu 10 kk. Enhän mä niitä ikävöinyt, mutta uutta raskautta yrittäessä kyllä vähän auttaa . Noin kolme kuukautta ollaan oltu ilman ehkäisyä mutta ei mitenkään yrittämällä yritetty. (Menkat sais kyl loppua, nyt on jo 8 päivä menossa.)

Tais olla tuolla toisessa ketjussa puhetta kun on raskaus mennyt kesken. Itsellä meni ensimmäinen raskaus kesken viikolla 10 ja meidän tyttö ilmoitti tulostaan paria viikkoa ennen keskenmenneen laskettua aikaa. Jälkeenpäin olen ajatellut että jos se eka ei olis mennyt kesken niin nyt meillä ei olisi tätä rakasta lasta. Ei tämä nyt varmaan hirveästi lohduta, mutta olen yrittänyt ajatella, että lapsi tulee sitten kun sen on tarkoitus tulla. Joka tapauksessa jaksamisia niille jotka keskenmenon ovat kokeneet.

Ja onnea kaikille yritykseen!
Viimeksi eilen katselin tytön vauvakuvia: onko se muka joskus ollut niin pieni
 
Tintsu82, minä myös katselen silloin tällöin vauvakuvia! Mulla on pari kansiota mun facebook-profiilissa perhettä ja kavereita varten, kun täällä muailmalla asun... niin niin siellä on aika paljon kuvia, ja monesti tulee katottua uudestaan ja uudestaan vauvakuvia sieltä!
Mutta sairaala-aikaisia kuvia kun katson, tulee vaan tippa linssiin, kun se oli niin kamala aikaa...
 
Herätellään tätäkin ketjua täältä henkiin..

Mä tuskailen täällä kierron pituuden kanssa, ekat menkat oli 3.7 ja nyt olis sitten kp31/? menossa. Viikonloppuun mennessä pitäisi siis jotain tapahtua.

Ennen Elsan syntymää mulla oli aika pitkä kierto, 34 pvää. Mahtaakohan se yleensä pysyä saman pituisena?

Tää onkin paljon kutkuttavampaa kun mä muistin, mä koko ajan kuulostelen menkkaoireita ja olen ollut jo monta kertaa varma että nyt ne alkoi..
 
Mulla oli ennen raskautta kierto suunnilleen 29 - 30 päivää, nyt synnytyksen jälkeen kierto on ollut joka kerta 36 päivää. Eli kaipa se voi muuttua. Parissa ekassa kierrossa tuli tehtyä raskaustestikin, kun en ajatellut, että kierto venähtäisi noin pitkäksi, tästä eteenpäin osaa varmaan olla hötkyilemättä ja odottaa rauhassa..

Ovulaatiolaskurin mukaan h-hetki olis luvassa perjantaina emoticon
 
Vaikka mulla alko kuukautiset jo marraskuussa niin en oo saanu niitä säännöllisiks. Ennen oli aina 28 ja nyt ne oli 30-38 eli ainakin pari päivää tuli kiertoon lisää. Saa nähdä kuinka kauan menee sitten, jos tää toinen lapsi syntyy maaliskuussa, kun ollaan taas jossain säännöllisessä kierrossa.

Plussatuulia kamalasti teille yrittäville! :)
 
Mulla on pysynyt aika samana, eli noin 32 päivää. En aina muista merkitä muistiin, niin en nyt voi oikein tarkistaa :I Mutta ei ole siis muuttunut.
 
Aika paljonkin siis toisilla muuttunut.. Mä nyt toivon ettei se kovin paljon ainakaan pitenisi, siinähän usein käy niin ettei ovuloi ollenkaan ilmeisesti jos on pitkä kierto.

Mä en viimeksikään saanut kertaakaan tikutettua ovista, joten niitä tikkuja en ole hankkinut, raskaustestejä tosin ostin useamman odottamaan.

Mulla pitäisi alkaa lauantaina kuukautiset, ihanasti 30v. synttäreiden kunniaksi. Jospa ne ei olisi yhtä hirveät kun viimeksi. Muut oksentaa kun on raskaana, ja mä menkoista
                                                                                                                   emoticon
 
Hei,

löysin hiljattain tämän ketjun ja keskustelut ja uudet vauvakuumeilut tuntuu täällä niin tutulta, että uskaltauduin kirjoittelemaan. Jonnekinhan tätä uutta vauvakuumetta pitää päästä fiilistelemään. Lyhyesti taustaa: ensimmäinen "lapsemme" (keskeytynyt keskenmeno) on enkelivauva keväältä 2009. Toisen raskauden myötä meille syntyi ihana tyttö 9.8.2010. Tyttäremme on ollut ainakin tähän asti helppo ja hurmaava. Sairastelutkin on laskettavissa yhden käden sormilla. Niinpä sitten meidän päät on pistetty aivan sekaisin, että uusi vauvakuume on jo päällä. En olis tätä kyllä arvannut, jos vuosi sitten oltais kysytty. No mutta, kierto on jotakuinkin 31-34 pvää ja nyt on menossa kp 27. Peittoja heiluteltiin pariin otteeseen kuun puolen välin jälkeen ja katotaan kuinka käy. Emme kuitenkaan yrittämällä yritetä eli ennemminkin ollaan asenteella tulee, kun on tullakseen.

Tämä meni nyt omanapailuksi, mutta toivottavasti saan liittyä joukkoon iloiseen.
 
Tämä vauvakuume tekee miut hulluksi.. .. Kaupoissa tulee kateltua ja hypisteltyä niitä ihan pikkuisia vaatteita, näen melkein joka yö unta, että olen raskaana..ja kuulemma isännällekkin puhun vaan vauvoista ja siitä kuinka ihanaa ois olla taas raskaana..MUTTA. Pakko olis saada isommmat äitiyspäivärahat seuraavan muksun aikaan..eli töihin ois pakko päästä. Suurin ongelma vain on nyt se, ettei tällä seudulla tunnu olevan pidempää työpätkää tarjolla edes sairaanhoitajille. Keikkailuun en halua ruveta, kun Eetun hoitoasiat on sitten niin hankalia..Kunnalliseen hoitoon en laita, jos ei ole vähintään 3 kuukauden sopimusta mihinkään..Kyllä ärsyttää..jopa lääkärikin kannustais jo uuteen raskauteen, mut tää talous ei anna periks yhtään. Mur.
 
Huh, että on huojentunut olo. Homma siis hoitui loppuun luonnollisesti

Maanantaina vielä ultraan tarkistamaan tilanne, ja toivon, että lääkärikin toteaa kohdun tyhjentyneen.

Sen jälkeen voi suunnata ajatukset uuteen vauvaan, joskaan ei varmaan ihan veren maku suussa aleta hommaa jatkamaan..
 
Hyvä juttu, ettet mihinkään kaavintaan joutunut tai lääkkeellistä tyhjennystäkään ei tarvittu :)

plussatuulia, kun aika on kypsä!

 
Hienoa  että luonto päätti hoitaa homman omin avuin. Mullakin sillon tyhjeni onneksi aivan itsestään kohtu enkä käynyt missään tarkistuksissa kun vuoto kesti viikon ja loppui siihen.
 
Mä ajan siippani varmaan ihan hulluuden partaalle tämän vauvakuumeeni kanssa. Mä olisin voinut potkaista tänä aamuna itseäni kun tokaisin sille, että 'et kai sä tuollaisia boksereita jalkaasi laita' (ne oli muka liian tiukat) Mies totesi tyynesti ettei suostu keskustelemaan alusvaatevalinnoistaan mun kanssa ainakaan aamulla ennen kuutta emoticon

Hassua, ei mulla ennen Elsaa ollut näin pahana yhtään. Tuntuu ihan fyysisenä tarpeena saada vauva, alkaa varmaan se kuuluisa kello tikittää kun 30 tuli täyteen.emoticon
 
Tweety, emoticon ! Sulla taitaa olla aika pitkäpinnainen mies, oma ukko ei varmasti olisi vastannut noin diplomaattisesti tuohon aikaan aamusta..

Itselle ainakin muistui tuona muutamana viikkona, kun oli taas raskaana, että pitäisi osata nauttia myös siitä ei-raskaana olosta, kun saa syödä ja juoda mitä haluaa.. Heti kun plussa pärähtää testiin, niin alkaa kaikenlaiset rajoitukset "haitata elämää". Vaikka onhan se lopussa saatava palkinto kaiken sen "kärsimisen" arvoista
 
Hei, mulle on tullut myös näitä ajatuksia päähän tässä keskiraskaudessa että nyt kun saan tämän vauvan pihalle, aion nauttia elämästä "vapaana" ja saa tosiaan syödä ja juoda mitä haluaa. Ei tarvii aina olla huolissaan millon mistäkin, saa elää ja nauttia ilman raskautta! Vaikka ei tämäkään hirveää ole mut jotenkin sitä nyt kaipaa sitä "normaalia olotilaa". Niin hassulta kuin se kuulostaakin.

Jotenkin niin osuvasti Sukey sanoi että pitää osata myös nauttia siitä ei raskaana-olotilasta! Tän aion kyllä muistaa sit ens vuoden puolella!
 
Iltaa,

eikö olekin jotenkin hassua, kun tässä hedelmällisessä iässä ei ole raskaana niin haluaisi olla raskaana ja kun on raskaana, niin haluaisi kuitenkin olla normaali. Tää on kuin merimiehen ongelma: kun on merellä, tekee mieli maihin ja kun on maissa, niin tekee mieli merelle! Mie esimerkiksi vaihtaisin tällä hetkellä päiväni oikein mielelläni raskauspäiviksi.

HP86 ja Tweety: olen kans välil aivan vauvakuumehöperö. Juttuihinne on helppo yhtyä. Vauva-asiat pyörii päässä tuon tuosta. Itseasiassa tässä syyskuun aikan vauvakuume vähän helpotti, kun mietin kovasti töihinpaluuseen (työt alkaa ensi viikolla) liittyviä arkiasioita. Nyt kuitenkin oon saanut mielenrauhan jo arjen sujuvuudesta ja kas kummaa vaavihaaveet palas takaisin. Argh. Miehen kans tänään puhuttiin perheenlisäyksestä ja hän ei ole viel oikein ehtinyt ajatella asiaa. Toki hänkin haluaa lisää lapsia, mutta hän oli hieman yllättynyt, että nytkö jo... Ollaan kumminki oltu ilman ehkäisyä heinäkuusta lähtien, mutta antaa tärpätä sitten kun tärppää.

Toivottavast ens viikol alkava työarki helpottaa miun vauvakuumetta. Järki kuitenkin sanoo, että ei tässä mikään kiire ole. Nim. merk. kp 3/28 jalat maassa, pää pilvissä.
 
Takaisin
Top