Uus foorumi odotusjutuille :)

Ei saanu täti sykettä kuulumaan, joten laitoin mailia paikallisen yksityisneuvolan kätilölle - hän ultraa myös kotonansa ja toivon pääseväni pian sinne, koska jos lähetteellä menee, nii ei voi ikinä tietää kauanko kestää päästä ä-polille.
 
JeRoSe: Ikävä kuulla tällaisista huolista vielä näilläkin viikoilla! Toivotaan parasta!

Mulle on muuten sanottu neuvolasta, et jos jotain epäilyttävää vuotoa tai mitä tahansa muuta tulee ns. virastoajan ulkopuolella niin silloin vaan sairaalan päivystykseen. Onko sulla mahdollista mennä käväseen päivystyksessä, jotta saisit varmuuden tilanteestasi?
 
Voi ei Jerose, kylläpä jännittää sun puolesta! Toivottavasti on vain väärä hälyytys, pidän peukkuja!

Tervetuloa Zoe mukaan :)

Nurva, mulla ei vielä oo rautalisää, vaikka hb huidellut siellä 105 paikkeilla. Varmaan aloitan kuurin, jossei ole noussut ensi neuvolaan mennessä.
Mulla ei myöskään oo tullu painoa vielä yhtään, itseasiassa muutama sata grammaa tippunut. Sinänsä hauskaa, koska näytän paljon lihavammalta kuin ennen tämän turvotuksen takia :D
Ja mä katoin myös tuosta kiinalaisesta kalenterista ja mullekkin povattais tyttöä. En kyllä kauheesti luota tuohon, mutta sitten sen näkee osuiko oikeaan :)

Vauveli, meillä on kaksi keskikokoista koiraa, jotka on 3- ja 5-vuotiaat lapsen synnyttyä. Mä en todellakaan luovu niistä missään tapauksessa, ellei lapselle puhkea joku todella, todella paha allergia. Muuten kyllä yritetään siedättää ja tehdä kaikki temput, jotta koirat saa pysyä perheenjäseninä. Ja ihan varmasti hommat tulee onnistumaan, kunhan vaan totuttelee huolellisesti koirat uuteen tulokkaaseen. :)
 
JeRoSe Kovasti tsemppiä ja halit sinne ! Mulle tuli myös mieleen että voisitko päivystyksessä käydä?

Zoe Tervetuloa mukaan ja kovasti onnea !

Mä oon myös ehtiny jo harmitella tuota sisarusasiaa. Kun yksin tosiaan tätä pienokaista odottaa niin ei ole odotettavissa lyhyellä välillä sisarusta. Mutta niinkun vauveli sanoi, eihän niitä lapsia tehdä, ne saadaan. :) Jos olisin suunnitellut lapsia, niin ne olisi ollut näköpiirissä vasta monen vuoden päästä, kun enhän mä oo ketään miestä vakituiseksi kelpuuttanut edes vielä ;D Mutta nyt tuntuu siltä että näin kaiken kuuluukin olla ja musta kuuluu tulla äiti just nyt :)

Mä oon tuosta eläinasiasta samaa mieltä kun Fianna. Että niistä luovutaan vasta sitten kun lapsella on oikeasti joku paha allergia. Mulla oli koira mutta kun muutin tänne kerrostaloon niin ei sen elosta tullut täällä mitään kun oli tottunut asumaan rivitalossa ja olemaan pihalla kun halusi. Jouduin sitten luopumaan siitä mutta onneksi sai muuttaa äidilleni. :) -25 pakkasellakin pisti jarrut päälle kun olis sisälle pitänyt mennä. :D Mutta onneksi ei tarvinnut vieraalle sitä luovuttaa, kova paikka oli jo se kun ei sitä näe joka päivä eikä se oo täällä mun kanssa vaikka tiedänkin että sen on parempi äidin luona missä on iso piha olla ja juosta. :)
 
Kiitos e_m, Fianna ja Inna tuestanne <3 Ei mua varmaankaan oteta päivystyksessä vastaan, ko tällä hetkellä ei vuoda eikä oo lähetettä neuvolasta (ja matkaakin ois vajaat 30 kilsaa näin iltasella). Eli aamulla soitan neuvolaan ja pyyän sen lähetteen ja ehkä soitankin ite ä-polille, jotta saisin mennä käymään siellä. Nytkin ehkä kuvittelen mahani olevan jotenkin erilainen ja muka tuntuu vuotoa, vaikkei näin ole. Kauhukuvat on nii todellisia nyt!

Ja anteeksi, ko en oo muiden juttuja nyt huomioinut eli Zoelle tervetuloa mukaan :) Ja kiva, ko jaoit myös ton vuotokokemuksesi. Itekkin aina muita neuvon olemaan huolehtimatta, jos on jotain vuotoa, mutta silti en ite osaa olla ressaamatta. Vaikkei ei tarttiskaan ees ressata.

vauveli: Meillä on tällä hetkellä vajaa puolen vuojen ikäinen pentukoiruus, mutta on kyllä saanut jo käsittelyjä meän muilta lapsilta ja koirasta tulee iso. Siitä en luovu ja osittainkaan en siksikään, ko meän 3 vee OLI koirapelkoinen ja tuo meän koiruus on saanut sen pelon pois, ainakin itteänsä kohtaan. Näyttely- ja harrastekoiraksi sekä varsinkin perheenjäseneksi se on hommattu.

Tuun taas huomenissa kertomaan kuulumisia, jos on jotain kerrottavaa....
 
Voi nääs.. Toukokuisissa vähän liikaa tullu ikävii uutisii. Voi kun saisivat ny kuulumaan ja kaikki ois hyvi. Elätellään vielä toivoa. Tsemppiä ja jaksamista epävarmuuteen.
 
Uutena tänne kirjoittelen, ja taidan olla hieman epävarma minne topiciin kirjoitella. Useimmat tuntuvat kirjoittavan tänne, joten yritän tunkea mukaan, vaikka hieman surulliselta tuntuvat viime päivien viestit. JeRoSe, toivon todellakin että kaikki menee loppujen lopuksi hyvin!

Itse kävin tänään ultraäänessä, vko 14 meneillään, mutta tämä oli jo kolmas laatuaan. Tulokkaalla oli kaikki hyvin, laskettu aika siirtyi muutaman päivän taaksepäin. Ultratessa kuitenkin löytyi hematooma, joka ei ole vuotanut ulospäin, mutta on ilmeisesti jonkinasteinen riski raskaudelle. Onneksi se ei ole liitoksissa istukkaan, eli hyvinkin todennäköisesti tulee olemaan ihan harmiton. Koska raskauden alkuaika on ollut omasta elämäntilanteesta johtuen aika stressaavaa (huomasin olevani raskaana hyvin pian reilun puolen vuoden suhteen päättymisen jälkeen, miehen kanssa asiat aika auki ja pakosta tulemme asumaan eri puolilla maapalloa) ja työnikin on sitä suurimmaksi osaksi, lääkäri määräsi kaksi viikkoa "kotiarestia" eli sairaslomaa ja lepäilyä kotona. Stressaaminen ei ilmeisesti auta hematooman parantumista ja nyt mennään sitten oman ruumiin ehdoilla. Kahden viikon päästä uusi kontrollikäynti.

Tulen siis varmasti pyörimään tälläkin palstalla aika paljonkin seuraavat viikot: alkuajan pahoinvoinnit ovat vähentyneet ja muutenkin pirteämpi olo, mutta nyt sitten sairaslomalla...

Huomasin muuten saman, kuin mitä jotkut täällä jo mainitsivat: vaikka vatsa on alkanut viime päivinä tulla selvästi esiin, eikä ole enää litteä aamuisin niin kuin tähän saakka, niin painon nousua oli peräti 500 g. Hyvä, ettei nouse liikaa, mutta turvotusta on ollut sen verran, että olin itse arvellut kiloja tulleen selvästi lisää.
 
Hyviä uutisia  Kävin nyt aamulla siellä ultrassa ja masussa oli vauhdissa erittäin vilkas kaveri. Syän löi hyvin ja muutenkin kaikki oli kunnossa, mitat vastasivat viikkoja - pääperämitta 9 senttiä. Mulla on paksu ja iso istukka, joka eessä, nii ilmeisesti sen takia eilen ei saanut neuvolassa niitä ääniä kuulumaan - huh helpotusta! Ja meille taitaa olla pojankloppi tulossa Se verenvuoto on tullut ehkä jostain kohdunkaulasta jonkun ponnistelun/noston takia, ko vuotoa ei ollut istukassa eikä sen takana eikä sitä toista alkiota ollut enää havaittavissa eli se oli kuihtunut pois.
 
Mahtavia uutisia Jerose!! Minä jo pelkäsin pahinta, mutta onneks ei tarvinut enää sinun poistua toukomammoista! :)

Ja tervetuloa Cassava :)
 
JeRoSe Ihanaa kuulla mahtavia uutisia ! :)

Cassava Tervetuloa mukaan ! :) Kamalan paljon kyllä ollut ikävyyksiä täällä toukokuisissa, sullakin kun tuo hematooma aiheuttaa huolta :/ Mutta rauhassa vain otat niin hyvin menee :)

Täällä taistellaan flunssaa vastaan, kurkku karhea ja vetämätön olo. Toivottavasti nyt ei iskisi kunnolla päälle, millään ei huvittaisi sairastella.
Taidankin loppupäivän ottaa ihan rennosti kun ei ole mitään pakottavaa tekemistä, viikonloppuna pitäisi töihin enkä millään olisi saikulla.
 
Kiitos Fianna ja inna :)

Inna
: Mulla tossa tovi sitten oli flunssa ja sain sen lyhentymään sarvikuono-huuhtelukannunlla - on aivan uskomattoman mahtava vehe. Saa apteekista. Ja suosittelen suuresti hommaan sellasen, jos sellasta ei oo. 
 
JeRoSe: Olipa mukava kuulla, että pienellä on kaikki hyvin. :)

Tervetuloa Cassava!

Täällä on ollu pitkästä aikaa taas huonon olon päivä. Tästä ällötyksestä vois kyllä jo luopua, vaikkei oksentaa oo tarvinutkaan. No kaiken kaikkiaan pahoinvointi on ollu paljon lievempää kuin esikoista oottaessa, joten pitäs kai vaan olla tyytyväinen.

Oisko muuten mitään ideaa, jos alettais kirjotella kuukausitopiceihin? Eli siis joka kuukaudella aina oma keskustelu, johon vois kirjotella kaikkea yleistä. Tai sitten otettas joku pidempi ajanjakso, esim. toisen kolmanneksen jutut jne.. Sitten vois tietysti olla omia aiheita ultrille, masukuville yms. Tuntuu kyllä vähän tyhmältä heti uutena tällasia ehotella, mutta aika monella tuntuu olevan epäselvää mihin kirjottelis. Kuukausitopicit toimi ainaki meillä joulukuun 2010 odottajissa hyvin. :)
 
Noi kuukausitopicit vois aivan hyvin alottaa jo ens kuusta alkaen - kyllä se selkeyttää huomattavasti kirjottelua :) Eli kannatan Zoen ehotusta 
 
JeRoSe Kiitos vinkistä ! :)

Mun mielestä myös nuo kuukausitopicit on hyvä idea, kannatetaan ! :)

Ootteko te tutustunu noihin Facebook-kirppiksiin? Meillä ainakin täällä Valkeakosken alueella on tommoinen ja on aivan ihana paikka. Tänään bongasin sieltä suklaalevyä vastaan ison pinon Vauva ja Kaksplus lehtiä. Ja niitä on tommoinen suht iso pahvilaatikollinen. Suurin osa tämän ja viime vuoden lehtiä. Arvatkaa vaan mitä tää mamma tekee loppuillan ;)

 
Joo noi kuukausitopat vois olla ihan jees :)

Mä yritin ehtiä noita facebook-kirppiksiä, mut meidän alueella ei oikein ollut kamalasti tarjontaa... Täytyy tyytyä normi kirppiksiin. Onneks saa tuttavilta vaatteita ja lehtiä, niin ei tarvi paljon ostella :)

Siis mulle on tullut tuohon navan yläpuolelle viiva ja navan ympärille tummia ihokarvoja! Aika ällöttävän näköistä :D Nyt myös tunnen selkeästi että mahassa on jotain ylimääräistä, kun vaihdan asentoa tms eli kohtu on ilmeisesti kasvanut. Olo on jo tosi hyvä, vielä välillä aamuisin saattaa vähän öklöttää, jos maha on ihan tyhjänä. Sais tää turvonnut maha jo vaihtua siihen oikeeseen vauvamahaan!
 
Heippa taasen pitkästä aikaa! Taas niin kiirettä pitänyt ettei ole tänne joutanut ja sen mitä koneella on niin naamakirjassa lähinnä lorvailee.. :) 

Meillä kaikki hyvin, huomenna alkaa muistaakseni 19. viikko. Maha on vieläkin aika huomaamaton ei ole kukaan kysynyt mitään eikä olo ole sen kummempi (luojan kiitos)! Parin viikon päästä on rakenneultra että sitä odotellessa... :)

Ikävä huomata että täällä oli taas keskenmeno ollut :( Olen niin pahoillani sen täytyy tuntua pahalta. Pitää muistaa olla kiitollinen että itsellä on mennyt kaikki hyvin tähän asti.

Ainiin ja kolmatta viikkoa liikkeet tuntuu, mies tunsi eilen ne kädellä jo!

Hyviä vointeja kaikille!
 
Mahtavii uutisia JeRoSe!! Ihanaa et kaikki oli kunnossa ja vilkas kaveri löyty masusta täysissä elinvoimissaan. Vai että poika! :D Onneks olkoon. Mäkin niin oottelen tammikuun ultraa et sais tietää kumpi tulee. Sitten pääsis sisustaan ja osteleen kaikkee kivaa valmiiksi.

Uusille tervetuloo mukaan.

Meen piti lähtee eilen illalla risteilylle, mut viime tipassa käännyttiinkin takas ja soitettiin terminaaliin, et saako vielä peruttaa vaikka matka oli maksettu seisovineen kaikkineen. No onneks se onnistu. Siirrettiin näillä näkymin tammikuun puolelle, ku piti joku päivä heittää yhtäkkii, eikä ollu allakkaa mukana. Mies pelkäs ettei risteilystä tulis mitään tolla myräkällä. 21-23m/s tuulta, ja hirmuset allot, ni ois menny matka mitä suuremmalla todennäköisyydellä hytissä oksennellessa. Ihana huolehtiva mies.. Soitti jo päivällä ja jutteli siljan henkilökunnan kanssa.. sielläpäin ei suositeltu matkaa. Tärinä ja kova keinuminen ku vois olla pahasta. Punnittiin ja punnittiin, mut päätettiin kumminkin lähtee. No, kun oltiin tunti ajettu kuunneltiin merisäätiedote radiosta, ja sillon mies päätti et ei, nyt kyllä käännytään takas. Sano vielä et aattel jos sen takii tulis keskenmeno, ni itelles ei ikinä antais anteeks, ku väkisten lähteen mysrkyn riepoteltavaks.
Hesen kautta kotiin ja sillee :D Tänää saikin lukee iltapäivälehdistä miten Linda Line oli perunu eiliset ja tän päivän risteilyt ja silja oli myöhässä jne.. Onneks ei menty.
Kotona oli turvallista nukkuu myrskyn aikana vaikka peltikatto kolisi:)


Ja mä kannatan kans ehottomasti noita joka kuukausi vaihtuvia keskustelufoorumeja. Helpottaa kummasti jos vaikka haluu ettii jotain juttuu, ettei kaikki oo samassa klöntissä. 2010 toukukuussa, meil oli raskaus jaettu kolmeen osaan ja sekin oli hyvä idea. Eli kuka vaa kerkee torstaina uuden ketjun alottaa, ni kirjotellaan sit sinne :D
 
Oon nyt tuntenu pari kertaa niinkuin olisi elohiiri alavatsassa, tökkii vähän sillein samanlailla, niin voiko ne olla potkuja? Ei tosiaan usein tunnu, mutta eilenkin useampi tökkäisy tuntui samalla kerralla.
 
Jaa, mä en oo näköjään muistanut kirjoittaa liikkeistä tänne. :) Kiva, kun niin monella on alkanut jo tuntumaan. Mä tunsin ekat liikkeet (mistä olin varma, että niitä ovat) 16+3 ja yllättäen jo vajaa viikkoa myöhemmin (eli nyt pari päivää sitten) mies tunsi pari tönäisyä vatsan päältä! Olivat siis selkeästi voimakkaampia potkuja, kyllä mä sen itsekin tunsin, mutta en olis uskonut, että noin pian ne voi jo tuntea myös päältäpäin. No, mies oli tietysti tosi iloinen asiasta ja niin olin minäkin. :) Nyt on siis epävarmuus helpottanut, koska olen liikkeitä tuntenut ihan päivittäin. Totta kai tiedän, että voi joskus tulla päiviä, ettei niitä tunnekaan, kun sikiö tuolla muljuaa milloin mitenkin päin.  Joka tapauksessa tuntuu mukavalta, että sieltä pieniä muistutuksia tulee, että "hei, täällä mä oon".
 
Fianna: Just siltä ne ensimmäiset liikehdinnät tuntuu  Sellaselta, että joku kutittelis höyhenellä. Mie tunsin viikonloppuna ekan kunnon monotuksen, ko kattelin sängyssä telkkaria kyljelläni maaten eli onnistu potkaseen jotenkin istukan ohitte. Nyt muistan, että joka kerta se on aivan ihana tunne.

Inna: Noista Facen kirppareista- ite oon paljon kauppaa niissä tehnyt ja varsinkin Muumijuttuja seuraan päivittäin, keräilijä, kun olen.

vauveli: Ei ois muakaan saanu mihkään laivalle, jos oli karmee myräkkä, tosin ei mua sais suosiolla laivalle muutenkaan. Tykkän olla jalat tukevasti maassa, hih! Onneksi ei meillä ollut myrskyjä, vaikka peltikatto hieman tuulessa vinkuki.

Tänään tunsin ekan kerran saaneeni virtapiikin. Silitin meinaan lakanapyykkiä ja muutenki meni aikaa pyykkihommissa. Sitä kun kertyy mukavasti 7 hengen perheessä. Oispa toi virtapiikki nyt pitkäkestoista, ko oon ollu nii mahottoman vetämätön jo viikko tolkulla  ja huusholli vaatis nyt kunnon siivousta. Sitä siis ootellessa. Noh, eilen saatiin jouluvalot uloskin, sisällä ollu jo muutaman päivän.

Hei muuten, jokos te ootte pähkineet vauvalle nimeä? Ite oon koittanut makustella joitain nimiä, muttei mikään oo hyvä: Luulen, että vasta vauvan syntymän jälkeen se oikea nimi tulee, ko tutustuu vauvaan ja näkee "minkä nimen näköinen on".

Nyt jotain iltapalaa ja töllön eteen.
 
Takaisin
Top