Uus foorumi odotusjutuille :)

vauveli

Puuhakas puhuja
Kait se tarttis laittaa uus ketju näille odotusjutuille, kun noita saman nimisii on jo niin paljon et menee itte sun kukin hämilleen, mihin kirjottelis ja varsinkin uudet tulokkaat.

 Toukomammat 2012 on siis lista kaikista joilla laskettu aika toukokuussa ja tänne voi sit höpötellä niitä näitä.. Josko tää selventäis vähä näitä ketjuja..

 
Mä menin jo tänään huokaseen helpotuksesta, kun vuotoo ei o näkyny sit viime perjantain.. Tänään sit innokkaasti haravoimaan pihalle, ja likan kaa leikkipuistoon. Vielä muutamia vattalihasliikkeitä tuli tehtyä kotosalla.. se tais ol kuitenkin liikaa, ku taas tuli pikkasen vuotoo äsken. Tuntuu ettei sais tehä yhtään mitään. Tää on nii ihmeellistä. Mä niin luulin et se vuoto jo loppu, mut eipä loppunukkaan. No lunkisti sit vaan loppupäivä.

Muuten on menny ihan kivasti ja pahoivointi huomattavasti helpottunu tässä muutaman päivän aikana. Kuvotusta kyl on, mut ei enää sitä joka aamusta/iltasta oksentamista :D

Vattan nippailut on kans helpottanu. Mukavaa viikonjatkoja teille ja kirjotelkaas kuulumisii. Tääl o vähä hiljaiseloo ollu viimepäivät.
 
Voidaan me siirtyä tännekkin rupattelemaan mun puolesta :)

Ollu joo aika hiljaista täällä nyt. Itelläkin koulu vie kaikki voimat, ei meinaa jaksaa mitään muuta.. Oon kyllä ollu todella väsynyt nytten. Välillä on etovaa oloa ja oon huomannu, että autossa tulee kanssa välillä huono olo. Alavatsassa ei oo tuntunut juuri mitään pitkään aikaan, se vaan pömpöttää ärsyttävästi :D Että suht normaali olo ollu, ei tunnu yhtään että olis raskaana!
Tänään tuli kirje, että 11.11. olis varattu mulle np-ultra. Alle kuukausi enää siihen! Ja viikon päästä olis neuvola, en malta odottaa.. Siellä saatan saada ensimmäiset todisteet siitä, että mahassa todella kasvaa jotakin... :) Silloin viimestään tuun kertomaan taas kuulumisia!
 
Ihanaa että ultrat alkaa lähestymään! Me tosiaan miehen kanssa käytiin viime viikolla yksityisellä, kelavähennysten jälkeen ei jäänytkään kuin 65€ maksettavaksi. Nyt ylihuomenna on sitten vkoilla 9+0 kunnan tarjoama kai varaisultran nimellä kulkeva :) 10.11 on niskaturvotus <3 Täällä kanssa oireet muuten aika vähäiset, mutta väsymys on ihan järjetöntä ja töiden jälkeen ei muuta jaksakaan kun makoilla.Ois kiva nähdä teidän muiden kuvia, että mitä sieltä masusta on löytyny !

Voikaa paksusti :)
 
Saanko kysyä, oliko teillä joku syy, minkä takia saitte Kela-korvauksen varhaisultrasta? Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, kun nykyäänhän sitä ei pitäisi niin vaan saada, kun säännöt ovat muuttuneet. Me esimerkiksi ei varhaisultrasta Kela-korvausta saatu ja kyllähän se aika kalliiksi kävi. En sitten tiedä, kiertääkö jotkut yksityiset lääkäriasemat tätä sääntöä... Mutta joka tapauksessa mukavaa, että noin monta kertaa pääsette ultraan. :) Me ollaan menossa ylihuomenna niskaturvotusultraan, joten aika kovasti jännittää jo!
 
vauveli Inhottavaa kun tuo vuoto jatkuu :/ Toivottavasti menisi nyt jo ohi ! Onneksi pahoinvointi sulla jo helpottanut. :)

Kevätpörriäinen Mä sain myös Kela-vähennykset varhaisultrasta mutta silti maksettavaksi jäi 100e. Kallista huvia mutta mitäpä sitä ei pienensä eteen tekisi. :) Mä kyllä luulin että joka paikassa saa tuon Kela-vähennyksen. :o Voi ihanaa kun teillä tuo np-ultra jo ihan pian ! Tsemppiä ! :)

Täällä myös hiljaiseloa ollut, töissä menee aika ja muutenkin tuntuu olevan kaikenmoista menoa ja meininkiä. Ensi viikolla olisi eka neuvola ja tänään täyttelinkin esitietolomakkeita mitä sieltä lähetettiin. Lapsen isän tietoja kysyttiin myös, mutta hänen tietoja en siihen laittanut. Selitän sitten neuvolassa että merkitsin siihen äitini lähiomaiseksi. Lapsen isän kanssa ei kuitenkaan niin läheisiä olla joten luonnollisempaa että äitini on papereissa lähiomainen. Toki kysyin lapsen isältä että haluaako että hänen tietonsa sinne ilmoitan, oli kanssani samaa mieltä että mielummin äitini tiedot. Toki mies sitten vannotti että ei silti tarkoita sitä etteikö haluaisi seurailla meidän kasvua ja häntä kyllä kiinnostaa tämä juttu. :)

Huimausta piisaa ! Se on nyt viimepäivinä ollut kovempaa ja saakin olla tarkkana ettei ole kumossa kun nousee ylös. Vähän myös huonoa oloa ollut tänään vaikka kovasti olen yrittänyt syödä hyvin ja säännöllisesti.
 
Inna, virallisesti sitä korvausta ei kuuluisi varhaisultrasta saada, ellei taustalla ole vuotoja, poikkeavaa alavatsakipua tms. syytä, joilla ultra voidaan perustella. Pelkkä vauvan kurkistelu ei kelpaa Kelalle enää syyksi. :) Kyllähän se korvaussumma noista varhaisultrista varmasti on melkoinen vuosittain, joten se ei ole mikään ihme, että sääntöjä on kiristetty. Mutta kuten arvelinkin, jotkut lääkäriasemat ilmeisesti kiertävät tätä pykälää ihan säännönmukaisesti. Harmi, että itse satuin käymään sellaisessa, joka sitä noudattaa...
 
Mä sain kyl kans kunnon korvaukset varhaisultrasta. Maksettavaksi ei jääny kun 29€. Olin ihan äimän käkenä ja niin oli kassaneitikin. Tarkisti moneen kertaan et onks hän syöttäny summat oikein, mut useemman tarkastuksen jälkeen totes et uskotaan sitten konetta ja anto laskun :D

Viime raskaudessa se muistaakaseni oli jotain seittemänkympin paikkeilla kelavähennysten jälkeen. Kävin "Mehiläinen"-nimisellä lääkäriasemalla yksityisellä gynegoligilla Porissa.

Hirmunen nälkä koko ajan. tekis mieli jotain suolasta ja hyvää.Yhden nakin heitin jo huiviin, mut ei se oikeen maistunu. Tv:ssä pyörii thaimaalainen ruokaohjelma. Sitä kun tässä sivuvilmällä kattelee samalla ku koneella kirjottelee, ni kyllä vesi on kielellä. Ite en o koskaan thai-ravintolassa käyny, mut näyttää noi herkut kyl nii ihanilta, et tarvii joku kerta kokeilla ku eksyy isompaan kaupunkiin :D

Tarvii varmaa mennä keittään nuudeleita pian. En o moneen vuoteen syöny, mut eilen iski jo nuudelihimo ja pyysin miestä tuomaan kaupast..
Voiku pääsis kiinalaiseen pian syömään :DD Siel o maailman parasta ruokaa.
 
vauveli Teillä oli kyllä superedullinen varhaisultra ! :o Mä oon myös himoinnu kiinalaista jo pari päivää ja arvaa vain rupesko tekemään nuudelia ihan hulluna mieli kun sanoit ! :D Vaikutuksille altis... :D

Kevätpörriäinen Onhan tuo syy ihan järkeenkäypä ettei kaikki ultrakäyntejä korvata, tosiaan kallista huvia myös Kelalle.

Viime yönä en saanu millään nukuttua, pyörin kahteen asti sängyssä, sitten nukuin muutaman tunnin ja heräsin vessaan.. Sitten ehdin nukkua tunnin niin piti nousta töihin, kyllä sitten olis nukuttanu ja nyt oon niiiin kuolemanväsynyt. :D

 
Heippa vaan kaikille!
Ekassa neuvolassa nyt käyty ja ultraankin pääsen jo ens viikolla, koska pissassa oli verta, mikä ei tietenkään oo hyvä juttu.. Pahoinvointi senkun jatkuu, tänään tuli jo totaalinen itkuraivari ku jatkuvasti oksettaa ja ärsyttää. Olin kylässä ja syötiin lounasta ystävän kanssa ku kesken kyläilyn jouduin pyytämään, josko saan mennä sohvalle pitkälleen ku niin alko etomaan ja päässä pyöriä. Se oli mun mielestä hiukan noloa, kun oli kyseessä ystävän laittamat sapuskat, eikä hän tiedä raskaudestakaan. Täytynee selitellä myöhemmin :)

Muuten menee ihan kivasti, lähinnä sitä mukavaa odotusta odottaessa :)
 
Heippa jälleen!

Olen nyt jokseenkin sekaisin, että minne tänne foorumilla pitäisi mikin asia kirjoittaa... Jotenkin helppoa noilla muilla foorumeilla kun on vain yksi ketju, niin kaikki asiat tulee sitten sinne. Täällä pitäisi ilmeisesti jotenkin pilkkoa asiansa useampaan ketjuun missä keskustelua käydään... Tässä nyt tulee kuitenkin minun kuulumiseni tähän yhteen ainoaan kun en jaksa erikseen kirjoitella tuonne ultrakuulumisiin.

Siinä kontrolliultrassa siis käyty tänään. Viimeksi pari viikkoa sitten kaikki oli siis sikiöllä ok, mutta sikiöpussi siis oli reilummankokoinen. Tällä kertaakin siis sikiöpussi oli siis suurenpuoleinen, tosin ei enää niin suhteettoman suuri sikiöön nähden kuin viimeksi. Ultraaja totesikin, että ilmeisesti se olen vain minä, tai siis minun elimistöni, joka nyt vain tekee näin
Varsinkin kun siis tulin huomanneeksi vanhoista valokuvista, että ekassa raskaudessakin sikiöpussi oli ainakin tuplasti isompi kuin sikiö itse, näillä viikoilla siis.

Nyt siis viikkoja n. 9+5, ja sikiö oli n. 2,8cm, eli oikeastaan jo lähempänä viikon 10 mittoja. Sydän läpätti entistä nopeammin ja voimakkaammin, reilut 170. Lisäksi sikiö liikkui hurjasti jo! Sikiöpussi oli n. 4cm. (Viimeksi siis epäsuhtaa enemmän kun sikiö oli 1,8cm ja sikiöpussi 3,8cm). Ultraajan mielestä kaikki siis on aivan loistavasti eikä mitään huolenhäivää. Aivojenkin kehityksessä kaikki ok, sekin jopa saatiin ultrattua (mahan päältä). On kyllä hurjaa tuo kasvu ollut näillä viikoilla, kun pari viikkoa sitten ultrassa näkyi vain pieni papana, ja nyt jo paljon enemmän ihmisen näköinen tyyppi siellä...

Ainoa seikka vaan mistä en henk.koht tykännyt: siitä ruskuaispussista oli vielä jonkin verran siellä jäljellä. Ultraajan mukaan se saattaa lähteä vasta viikoilla 11-12. Mutta muistan esikoisen ekoista ultrakuvista että näillä viikoilla ekassa raskaudessa ruskuaispussia ei enää ollut - ja juuri samaan aikaan myös pahoinvointi alkoi helpottaa selvästi. Toisinpa on nyt! Oksennan edelleen päivittäin, ja syöminen on ihan tuskaa. Lisäksi pahoinvointi on ollut kokopäiväistä koko ajan. Alkaa olla lievästi sanottuna kypsä olo tähän olotilaan... (Olen siis ymmärtänyt että kun ruskuaispussi häviää niin istukka huolehtii itse hormonituotannosta istukan sisällä, ja näin siis tämä hormonimäärä ei pääse koko kehoon aiheuttamaan pahoinvointia, kuten alkuraskauden ajan).

Viimeksihän lääkäri määräsi minulle pahointivointitabletteja otettavaksi yksi aamuisin. Mutta nyt kun olen pari viikkoa niitä vedellyt, niin voin todeta, että niiden hyöty on lähes olematon. Olen melkein joka aamuna oksentanut, olin sitten tabletin ottanut tai en. Joskus olen oksentanut jo ennen tablettia. Joskus melkein heti tabletin jälkeen (jolloin en ole varma onko tabletti lähtenyt oksennuksen mukana vai ei, kun ei ole huomannut), ja joskus myös pari tuntia tabletin ottamisen jälkeen. Että se siitä.

Sellaistapa lähinnä täältä, valivali... Toivottavasti olo pian paranee...
Pahoittelut että nyt jää kommentointi vähiin, palailen toisen kerran kommentoimaan muiden kuulumisia!
 
Moikka!
Kävinpä lukemassa kanssakokijoiden raskaustuntemuksia. Koittakaahan kaikki pärjätä! Mulla on eniten tuottanut päänvaivaa raskaudessa juuri tuo pahoinvointi - en millään malttais odottaa sitä päivää, kun tunnen olevani taas oman oloni herra. Pari viikkoa olin joka ilta sohvalla töitten jälkeen (ja töissäkin mietin, voiko olotilaan hakea saikkua...). Sitten vähän helpotti ja pahoinvointia jatkui enää illalla. Ilmeisesti pääsen vielä vähällä, vain pari kertaa on joutunut oksentamaan asti, muuten olen vain pitänyt suuta kiinni. Ruokavalio on ollut aivan persiillään, vaikka juuri nyt pitäisi syödä terveellisesti. Hedelmät onneksi on kaikkein helpointa syötävää, mandariinit ja ruisleipä ovat varmaan pelastaneet mut nälkäkuolemalta :D

Ens viikolla mulla olis eka ultra. En käynyt varhaisultrassa, totta puhuen en ole ehtinyt raskautta paljon mietiskellä (paitsi pahoinvointi-iltoina sitä paljon mietitä muuta) kun on remontti kesken. Siinäpä onkin ollut pala purtavana selvitä rempasta ja muutosta pahoinvoinnin ja väsymyksen keskellä. Suurkiitos kuuluu ystäville, jotka poloiset eivät edes tiedä, miten paljon ovat auttaneet. Ne varmaan vaan pitää mua laiskana ja saamattomana tällä hetkellä :D

Mulla ei ole yhtään ystävää tai tuttavaakaan raskaana nyt samaan aikaan (tai että kukaan ois kertonut ainakaan), ja oikeastaan vain yksi hyvä ystävä on äiti ennestään, joten niin poloiselta kuin tämä kuulostaakin, nämä keskustelupalstojen jutut toimii mun vertaistukena. Ja varsinkin nyt, kun en ole juuri kellekään kertonut tilastani. Ehkä ultran jälkeen sitten.Jännittää jo nyt, että mitä ekassa ultrassa tapahtuu ja mitä tietoa tulee lisää. Homma muuttuu varmaan paljon todellisemmaksi.

Jaaha. Jatkan tuon eteisen seinän tuijottamista, josko se maalais itse itsensä vähitellen...
 
Oih.
Tänne olikin tullut uusi ketju.
Kirjoittelin kuulumisistani tuonne vanhaan ketjuun, jos ketä kiinostaapi, niin sieltä kurkkaapi. :)
 
Pajupilli Kamalia olette kyllä joutunut kokemaan. :/ Ihmeellistä, ettei lääkäri osannut sanoa jatkotutkimuksista mitään ! Huh.. Mutta kovasti voimia ja tsemppiä sinne !

sol_ Toivottavasti ultrassa kaikki hyvin eikä se veri pissassa merkitsis mitään ikävää, tsemppiä ! Varmasti tuo sun ystävä ymmärtää kun pienokaisesta kuulee ;)

Kenai Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ! Kyllä lapsi voikin saada päänvaivaa aikaan pienestä pitäen kun pitää murehtia ;D Mutta onneksi tosiaan kaikki hyvin ja pidän peukkuja että tuo sun pahoinvointi pian helpottais ! En osaa edes kuvitella miten inhottavaa tuo on. :/

Nurva Mulla taas ruokavalio on parantunut huimasti nyt raskauden aikana. Ennen söin vähän mitä sattuu ja milloin sattuu, ei mitään säännöllisyyttä ollut. Nyt jos ei muista syödä säännöllisesti ja kunnolla niin tulee huono olo. Oonkin kyllä tyytyväinen kun oon saanut pidettyä ruoka-ajat kunnossa ja syötyäkin suht terveellisesti. :) Aamullakin syön nykyään aina puuroa mitä en oo ikinä ennen tehnyt. :DMä oon sitten sun lisäksi toinen poloinen, nimittäin täältä saa kyllä ihanasti vertaistukea ! Saa päästellä höyryjä pihalle kunnolla ja pohtia ja stressata kaikkea mikä mieleen juolahtaa. :D
Tsemppiä remontin kanssa !

Täällä oireettomuus senkun jatkuu. Rinnat aristaa kyllä edelleen ja vatsa on turvonnut heti aamupäivästä iltaan asti. Mutta muuten oon kyllä ihan elämäni kunnossa ! Toivottavasti ei tarkoita mitään ikävää. Pitäisi osata nauttia mutta.. Vaikka varhaisultrassa kaikki oli hyvin niin silti odotan kun kuuta nousevaa seuraavaa ultraa että pääsee näkemään onko masussa eloa vai ei.
Ylitin tänään itseni ja häärin kolme tuntia keittiössä. En todellakaan ole mikään kodinhengetär ja yleensä mun kannattaa pysyä keittiöstä kaukana. Mutta leivoin elämäni ensimmäisen kerran sämpylöitä ja ne kyllä onnistui niin hyvin että. :p Ruuaksi tein kermaperunoita ja kanaa kermakastikkeessa. Nam ! Ehkä musta vielä tuleekin pullantuoksuinen kotiäiti :D (juuri hehkutin kuinka terveellisesti syön..) :DD No yleensä joo mutta vapaapäivän kunniaksi päätin herkutella. :)

Tulkaahan muutkin kertomaan kuulumisia ! :)
 
No, kirjoitetaanpa jotain tännekin kun tällainen uusi ketju on avattu. Ensinnäkin Pajulle pahoittelut ja voimia jatkoon. Minun käsitykseni mukaan julkisellakin puolella pitäisi ehdottomasti päästä tutkimuksiin kolmen keskenmenon jälkeen. Kannattaa ottaa varmasti yhteyttä esim. suoraan gynen polille tms. ja pyytää neuvoa sieltä, eikä tyytyä yhden lääkärin mielipiteeseen. Tsemppiä!

Täällä olo on vähän tasoittunut, edelleen tulee ällöttävä ja huono olo, jos en muista syödä tasaisesti, mutta kyllä tässä helpompaa on kuin vaikkapa pari-kolme viikkoa sitten. Ruokavalion terveellisyydestä en turhaan huolehdi, koska olen ollut ravitsemuksellisista asioista kiinnostunut jo paljon ennen kuin raskautta edes suunniteltiin, joten ruokavalioni pitäisi olla melko terveellinen. Teen itse joka päivä ruokaa tuoreista aineksista, eikä meillä oikeastaan eineksiä tai edes puolivalmisteita ruokakaapissa nähdä.

Oli tietysti helpotus, että NT-ultrassa kaikki näytti hyvältä ja ollaan miehen kanssa todella onnellisia ja iloisia tästä odotuksesta. Parisuhteessakin menee ihanasti (no, on kyllä mennyt siitä lähtien kun tavattiin :D ), joten oltaisiinko tässä siirtymässä pian kohti sitä ah, niin ihanaa ja energistä keskiraskautta....? Toivottavasti!

Muokkaus: Ja nyt vasta huomasin, että olenhan mä tänne jo kirjoittanut! Kai se raskaus oikeasti tyhjentää päätä... :P
 
Kylläpä harmittaa Pajupillin puolesta. :( Mun mielestä teidän pitäis päästä kunnalliselle lapsettomuustutkimuksiin nyt jo. Tosin jonotusajat taitaa olla aika pitkät, mutta samallahan sitä voi yrittää onnistumista luomuna :) Toivottavasti teillä onnistaisi ja seuraava raskaus etenisi loppuun asti!

Ja olipa ihanaa lukea kaikkien onnistuneista nt-ultrista! 

Mulla ollu nyt sitä pahaa oloa oikeastaan joka päivä ja varsinkin autossa oleminen alkaa oksettamaan todella paljon. Se on aika ärsyttävää, koska vietän kuitenkin joka arkipäivä bussissa sen 2,5 tuntia yhteensä ja kokoajan pitää pidätellä oksennusta... :/ Kertaakaan en silti ole oksentanut, onneksi. Täällä kanssa turvotusta tosi paljon ja rinnat kipeinä. Oon ollut edelleen tosi väsynyt ja alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään tämä saamattomuus. Mitään ei jaksaisi tehdä ja kaikki tuntuu niin raskaalta. Lenkkeillessäkin hengästyn ja väsyn tosi nopeasti. Varmasti osasyy alhaisella hemoglobiinilla, pitää varmaan alkaa syömään rautaa. Niin ja kokoajan palelee ja pissittää sekä olen huomannut, että aamuisin nykyään suu on kuiva ja maistuu ihan järkylle. :s

Olen myös syönyt nyt säännöllisemmin kuin ennen, suht terveellisesti olen syönyt aina. Minäkään en ikinä ennen tehnyt aamupuuroa, mutta nyt syön sitä joka aamu :) Hedelmiä kuluu edelleen paljon ja muutenkin olen syönyt pienempiä annoksia kuin ennen mutta useammin. Tuntuu, että ei vain jaksa kerralla syödä paljoa. Karkkia on tullut syötyä paljon vähemmän kuin normaalisti, mikä on tosi hyvä juttu!

Huoh, tänään ei oo kyllä mikään mennyt putkeen, ihmekkös tuo kun on maanantai. Aamulla tiputin puurolautasen lattialle ja niitä palasia keräillessä viilsin sormeni. Sitten koulusta tullessani bussi ei mennytkään sinne mihin kuvittelin, niin piti kävellä monta kilometriä tuolla kylmässä... Nyt oon sitten ihan poikki. Huomenna olis taas neuvola ja mä niiin toivon, että ne sydänäänet saataisiin kuuluviin! Infoilen siitä huomenna lisää :)
 
Nonni, neuvolassa käyty. Yritettiin kuunnella sydänääniä, mutta ei saatu niitä kuuluviin. Doppleri kyllä monta kertaa näytti löytäneensä ne, mutta mitään ei kuulunut. Kokeiltiin ihan kahdella eri laitteella ja molemmat (ainakin olevinaan) löysi sykkeen. Jollakin tapaa se sai hieman uskomaan tähän raskauteen, mutta kyllähän siihen uskoisi paremmin jos olisi itsekkin kuullut ne. Saan mennä käymään ennen nt-ultraa vielä uudestaan, jos nyt jäi liikaa häiritsemään :D Jotain 170 se doppler ehdotteli, eli jos se oli alkion syke, niin ihan ookoo lukemissa sen sit pitäisi olla.

Toisaalta, kyllähän sen sitten siellä ultrassa näkee, onko siellä ketään vai ei. Ei se siitä miksikään muutu, käynkö uudelleen kuuntelemassa ääniä vai en. Tuntuu, että välillä on ihan unohtunut koko raskaus, niin varmaan pystyn odottelemaan sinne ultraan asti. :)
 
Pajupillille halaukset!! Toivottavasti ois heti tärpääny viime ovulaatiosta uudelleen, vaiks ei se sitä menetettyä korvaakkaan.. Se on raskasta kun saa monta keskenmenoo peräjälkeen. Itellä oli kans aikoinaan kolme km parin vuoden sisällä ja sen jälkeen meni kymmenen vuotta ilman et tärppäs. Siin meni aikalailla jo toiveet lapsesta. Viime vuoden keväällä kuitenkin saatiin tyttö ja nyt uutta pukkaa taas. Et joskus se onni kääntyy omalla kohdallakin. Tsemppiä teille.

Tääl o pahoinvointi yltyny ihan hirveks. Eilenkin oksensin 4 kertaa. Ja yöllä kyökein sängyssä ja jouduin tekeen hapankorppua ja imeskeleen suolakurkkua et helpottais. No helpottihan se hetkeks. Parin tunnin päästä oksensin kuitenkin taas. Mies toi aamulla lähtiessään uutta korppua sänkyyn. Sillä mentiin taas muutama tunti kunnes anto ylen. Sellanen olo niinko ois joku pahemmankin sortin vattatauti. Ei kiva. Nytkin kiertää niin vimmatusti että..

Vuoto on muuttunu olemattomaksi tihkuksi, mitä tulee pari kertaa viikossa ihan inan pyyhkiessä. Väriltään ennemmin rusehtavan ku punasen väristä..
No kaikki oli ainakin pari viikkoa sitten siellä ultrassa hyvin, et kait tää sit vaan on tällasta et jollai tiputtaa ja toisella ei, minkään kuitenkaan olematta huonosti.

Huomenna on vihdoin se neuvola. Epäilen ettei ne sydänääniä vielä kuuntele, mut kattotaan.. Mukavaa viikkoa kaikille.

 
Fianna, tiedän, ettei tämä lohduta, mutta ei kannata olla yhtään huolissaan, jos ei vielä sydänäänet kuuluneet. :) Monissa neuvoloissahan niitä ei tosiaan vielä suostuta tuossa vaiheessa kuuntelemaan. Ja jos laite kuitenkin jollain lailla välillä rekisteröi tuommoisen 170-sykkeen, niin ei se voi muuta olla kuin sikiön syke. Ja ihan oikeissa lukemissa on. :) Jos se nyt jää häiritsemään, niin voithan sä mennä tosiaan vaikka viikon kuluttua uudelleen, silloin on varmasti jo paljon paremmat mahdolliset saada äänet kuuluviin, tuossa vaiheessa sikiö kuitenkin kasvaa aika vauhtia!
 
Vauveli: toivottavasti sulla pian helpottas pahoinvointi! Tässä raskaudessa en ole vielä oksentanu kertaakaan, onneksi!

Tääläkin on esiintyny hieman vuotoa, tai oikeastaan vain verensekaista limaa pyyhittäessä eilen ja tänään, tänään vähemmän. Soittelin asiasta jo neuvolaan ja meinas, että jos tulee runsaasti ja ihan kunnon verta, niin sitte soitella uudestaan. Ens viikolla on kuitenki neuvola (ensimmäinen vasta!), siellä katotaan ultralla sitte.. Toivottavasti kaikki on hyvin :).
 
Takaisin
Top