Uus foorumi odotusjutuille :)

Tuntuupas mukavalta lukea täältä onnellisia tarinoita :) Kertomanne perusteella voin itekin odotella liikkeitä tuntevani muutaman viikon sisällä. Doppleri on ollu melko ahkeraassa käytössä. Ihanaa kun voi kuunnella mitä masussa tapahtuu. Sykkeen lisäksi kuuluu potkutkin ja muut kääntelehtimiset, vaikka en niitä vielä voikaan tuntea. Se on varmasti yksi ihana hetki kun tajuaa kokeneensa ensimmäiset liikkeet <3 Aatella, täällä on kohta ensimmäiset rakenneultrat! Mites, katteleekohan ne kuin mieluusti siellä sukupuolta? Tuli tosta kutsukirjeestä niin jännä olo kun siinä oikeen teroitettiin että rakenneultran tarkoitus EI sitten ole sukupuolen selvittäminen (niin ei tietty tarkoitus).. No kyllä me ainakin meinataan sitä kysellä, veikkailevat taikka ei :D Täällä siis kuulutaan niihin jotka mielellään tietäisi sukupuolen etukäteen. Väliä sillä ei ole, kunhan vauveli saa olla terve! Mukava vaan sitten esim. vaatteita ostaessa varautua.

Tuntuu että oma elämä on yhtä odotusta täynnä. Tää raskaus ennenkaikkea, mutta myös vuodenvaihteeseen ajottuvat muutto ja työpaikan vaihto. Vaikee keskittyä edes jouluun! Tulisin varmaan hulluksi jos en kävis töissä. Sen verran jouluisuutta muuttohässäkän keskelle mahtuu, että jouluradio soi ahkerasti ^^

JeRoSe:lla on ollu oikeen jännitysmomentit, huh ! Onnea hyvistä uutisista <3
 
Oho, onpas sulla Tanjainen tosiaan paljon muutoksia elämässä tiedossa! Mutta ilmeisen mukavia sellaisia. :)

Mä vähän luulen, että se riippuu ultraajasta, kuinka mielellään sitä sukupuolta lähdetään arvailemaan. Olen ainakin kuullut, että jotkut ihan mielellään kertovat, jotkut ovat nihkeämpiä. Me ollaan ajateltu, että kysytään sitten jossain vaiheessa, jos ei asia nouse muuten esiin, että voisiko jotain arvausta saada. Ei me sitä mitenkään kiveen hakattuna otettaisi kuitenkaan, kun tiedän varsin hyvin, että ihan sataprosenttista varmuutta ei voi antaa, varsinkin jos tyttöä veikataan. :)
 
vauveli Juu hyvä vain et pysyitte kotona, risteillä ehtii sittenkin kun on varmempaa että paatti pysyy pinnalla. :D Kuten JeRoSekin, mä tykkään myös ihan maankamaralla olla.
Tännekkään ei myrskyä saatu, vähän tuuli enemmän mutta vettä vaan satoi lähes kaatamalla oikeestaan koko päivän.

JeRoSe Tuosta nimestä kyseli.. Mulla on ollut pojalle nimi valmiina jo monen monituista vuotta, ennen kun edes tiesin että saan joskus lapsen. Saa nähdä onko sitten yhtään nimensä näköinen jos poika tulee :)

Onko teillä muilla toiveita kumpi tulisi,tyttö vai poika? Itse voin suoraan myöntää että oon aina toivonut poikaa ja toivon myös nyt. :) Kaveri mulle kauhisteli kuinka näin suoraa uskallan sanoa että toivon enemmän poikaa. En kuitenkaan siinä mitään pahaa näe. Tietenkin ihan tärkeintä olis että pikkunen olisi terve ja onnellinen. :) Ja ei tosiaankaan ole mikään pettymys jos pikkuprinsessa tulisi. :)

tanjainen Mä kans ihmettelin samaa, joko tässä ollaan niin pitkällä että ekat rakenneultrat alkaa olla käsillä ! Huih !

Äitini lupas ostaa vaunut meille. On ostanut kaikille lapsilleen jotka saa ensimmäisensä. Mä tossa jo vähän ihastelinkin niitä ja yhdet mustavalkoiset oli kyllä tosi kivat:) Mutta onneksi tässä on aikaa ihastella vielä monenmonia.

Tänään vihdoin neuvola ! :)
 
Jerose, ehkä ne sitten oli potkuja :) Nyt oon sit kokoajan kuulostellu, eikä oo oikein tuntunut mitään :D Ja mäkin haluaisin tuollaisen virtapiikin, tuntuu että vieläkin on niin vaikea saada mitään aikaiseksi.. Jouluvalot ei todellakaan vielä ole ulkona :D
Meillä on kans muutamia nimiä pyöritelty, mutta mitään varmaa ei vielä ole. Luultavasti vasta kun näkee vauvan, niin tietää mikä on oikea nimi :)

Kevätpörriäinen, ai jo vatsan päältäkin tuntuu! Voi vitsit, en malta odottaa millon meillä alkaa tuntumaan :)

Tanjainen, sullahan on kaikennäköistä muutosta edessä, toivottavasti ei lopu jaksaminen kesken :)
Meidän synnärillä on kai semmoinen käytäntö, etteivät kovin mielellään sukupuolta kerro. Mutta mä kyllä aion kysellä, jokin arvio olis kiva saada :)

Inna, me toivotaan tyttöä. Tosiaan mies on alusta asti ollut sitä mieltä, että tyttö tulee. Mutta sormustesti povasi poikaa :D Tietysti sama se on mikä sieltä jalkojen välistä löytyy jos muuten on terve lapsi :)

Niin, ihan hullua, että alkaa rakenneultrat lähetymään. Ei tunnu yhtään että olisi jo niin pitkällä. :) Se olisi kamala paikka, jos ultrasta löytyisikin jotain vakavaa ja tässä vaiheessa joutuisi miettimään raskauden keskeytystä... Toivottavasti kenellekkään ei käy niin.

Meille tuli eilen eka vauvatavara! Ostettiin miehen työkaverilta autoistuin, jossa on myös se telakka, se on kuulemma ihan must :D Ihanaa kun alkaa konkretisoitumaan tää raskaus, kun tavaroita alkaa ilmestymään. :)
Meinaatteko te muut ostaa uutena vai käytettynä vauvan kamppeet? Me ostetaan kaikki käytettynä, mitä vaan on mahdollista ostaa. Säästetään luontoa ja rahaa :D
 
Heips!

Ihana lueskella näitä keskusteluja. Ollu työrintamalla hiukka kiirettä, mutta välillä aina käyny pikasesti täällä.

Mulla kans työ vaihtuu vuodenvaiteessa, mutta se on pääasiassa positiivinen muutos jatkoakin ajatellen. On sitten kiva homma, johon palata äippäloman jälkeenkin, kun näistä jutuista olin hiukka huolissaan aiemmin. Nyt voi olla rennommin.

Mulla kans jo lähes päivittäin liikkeitä tuntuu ja se on kyllä ihanaa. Pitää vaan muistaa, ettei panikoidu jos välillä onkin rauhallisempaa.

Nyt on silleen kivaa aikaa kun pahoinvoinnit on takanapäin ja massu rupee hieman pömpöttämään ;D

Mulle on periaatteessa kans sama kumpi tulee, mutta hiukka enemmän on tunne ja fiilikset pojasta. Mutta loppupeleissä ei merkitystä. Meillä tammikussa ultra ja ajateltiin kyllä, jos vain mahdollista, kysästä sukupuoli.

Juu, Vauveli varmaan mukavampi mennä laivalle joku toinen kerta, ollu aikas tuulista ;D Mulla on torstaina lento Lontooseen likkakavereiden kanssa :/ Mutta ei se niin paha kunhan pääsee yläilmoihin ja toivotaan että just torstaina ei ois niin paha enään. En oo kamuilleni sanonu raskaudesta vielä, mutta selvinnee heti koneessa kun en ota perinteista valkkaria ja ajattelin tietty muutekin kertoa.

Ok, jouluvaloja täälläkin jo hieman laiteltu, ehtii niistä sitten nauttia.

Tsemppiä kaikille!
 
Juu, ei meilläkään ä-polilla mielellään kerrota, ellei oo aivan satavarma ja jos ei ite asiasta kysy. Mutta tuolla missä kävin viimeksi ultrassa, kertoi ilman pyytämättäkin ja näytti kuvaa vielä vehkeen kohilta ja sanoi, että todennäköinen hippeli se siinä, mutta satavarmaksi ei uskalla vielä luvata. Tosin toi nainen on aina tiennyt sukupuolen.

Inna: Me miehen kans aateltiin ennen jo tietoa, että ko meillä yhteisesti 2 tyttöä+1 poika, nii yks poika lisää ois hyvä, nii sitten ois 2 tyttöä ja 2 poikaa ja näin taitaakin tulla käymään.

Fianna: Käytettyinä saa melkein yhtä hyvää, ko uudet ja saapi halvemmalla. Vaunut haluaisin uudet, mutta ei oo väliä, jos löytyy hyvät, vähänkäytetyt. Ja mie kans arvostan kierrätystä sekä luontoa, nii esmes kestovaipat on tallessa.

Ja todellakin - rakenneultrat alkaa kaikilla kohta läheneen ja vastahan sitä teki plussatestin Mihin tää aika taas oikein juoksee?!
 
Fianna Mä ajattelin myös ostaa aika paljon käytettynä. Vaunut siis äiti ostaa ja turvakaukalon haluan uutena, muuten varmaan aika paljon käytettynä :) Oon samaa mieltä tuosta telakasta, se on ihan must :D

Mä tulin juuri neuvolasta, Minin sydänäänet kuului hienosti ja yksi potkukin kuultiin. :) <3 Oli aikas uskomaton tunne kuulla ne ekaa kertaa <3 Mulla oli tänään toinen terkka, oma terkka oli saikulla. Jotenkin vähän tökerö tuo täti, ei kysellyt kuulumisia eikä mitään. Sisällä olin vajaa 10min. Olisin tietysti sanonut jos jotain hämminkiä mulla olis mutta mun mielestä olis kiva jos kyselis kuulumisia tms. No onneks toi oma terkka on aivan ihana ja ens kerralla sille takas :) Seuraava neuvola oliski 2.1. :)
 
Tännehän on tullu mukavasti juttua viime aikoina..

Me aiotaan kans pääsääntösesti hankkii käytettyä tavaraa vauvalle. Toki aika paljon on edelliseltä jäljelläkin. Neiti nukkuu vielä pinnasängyssä, ni se on ainakin valmiina. Hampaita innostu vaan kutinavaiheessa sen verran terottelemaan pinnasängyn laitojen yläreunaan, et sitä ois kiva hioa ja heittää uus maalipinta päälle. Muuten ihan priimassa kunnossa sänky. Reunapehmusteen hankin varmaan huutonetistä. Siellä kun on ihan kivoja ollu ja kohtuu hinnalla.

Cracon turvakaukalo jalustoineen on jälellä. Onneks!! Pari viikkoa ennen testiä kauppasin sitä kaverilleni. Halus miettiä ja onneks mietti. :D Sit ku ilmotti ottavansa sen, olinkin jo raskaana.

Kyl sitä säästää sievosen summan ku ei kaikkee hanki uutena. Neidille tuli montaa asiaa ostettua ja se tuntu kyllä kukkarossa. Mut onneks nyt on sit valmiina seuraavalle vaunut ja sateenvarjorattaat ja tietty ihania vaatteita vaik kui paljon jos vaan on tyttö.

Kaksostenrattaat on kyl sellaset mitä oon miettiny. Tai sit sellaset sisarusrattaat joissa istutaan peräkkäin. Tuntuu jotenkin se perinteinen seisomalauta liian vaikeelta kaksvuotiaalle. Tuskin se siinä jaksaa seisoo jos lähtee kaupunkiin, et kai se istumapaikka ois parempi.. Samoin sisarusistuin, ku siin ei voi nukkuu. Kokemuksia kellään??
 
Tännehän oli tullut mukavan paljon uutta juttua. :)

Tänään kävin taas neuvolassa. Onpa siellä nyt ravattukin, kun viimesen kolmen viikon aikana käynyt kolme kertaa. No ensimmäinen käynti oli oikeesti esikoisen neuvolakäynti, mutta siinä yhteydessä ekan kerran ultrattiin tää pikkanen, kun silloin vasta positiivisen testin tein ja epäilin, että raskaus on varmasti jo pitkällä. Viime viikolla sitten gynellä laskettua aikaa tarkistamassa ja tänään piti käydä vielä paperit tekemässä ajantasalle. Mutta oli kiva nähä taas vauvakin. Meidän neuvolassa on ultra, niin ultraavat joka käynnillä. Rakenneultraan sain ajan kolmen viikon päähän jouluviikolle. :)

Meillä Kasperin rakenneultrassa kysyivät halutaanko tietää sukupuoli, ja kyllä nuo neuvolan terkatki sen ihan mielellään kertoo, jos se hyvin näkyy ja sen haluaa tietää. Kasperista tiedettiin, että on poika tulossa. Ja kyllä mä tästäkin haluan tietää kumpi siellä on. En kyllä osaa oikeen ees sanoa kumpaa toivosin. Ois kiva saada tyttökin, mutta toisaalta toinen poika ois ihana, kun lapsille tulee niin pieni ikäero. Veljekset ois varmasti hyvää pataa keskenään. Eipä silti, kyllä varmasti siskonki kanssa leikit luistaa, mutta veljen kanssa varmaan paremmin sitte isompanaki menis jutut yksiin. Mies on ihan varma, että tää toinenki on poika. :)

Meillä on suurin osa tavaroista jo valmiina. Kaksostenrattaat on ihan välttämätön hankinta, että pääsen muksujen kanssa liikenteeseen. Haluan ehottomasti sellaset, joissa molemmilla on oma istuin, ja että vauvalle sais siihen kopan aluksi. En kyllä yhtään tiiä, mitkä ois hyvät. Täytyy varmaan alkaa selvittelemään eri vaihtoehtoja. :) Käytettynä ollaan aateltu nuo rattaat ostaa, jos vaan löydetään sopivat. Manducaa oon kans miettinyt. En raaskinu sitä esikoiselle ostaa, mutta tälle toiselle kyllä sen haluaisin. Kantoliinaa meillä on jonkin verran käytetty, mutta manduca vois olla näppärämpi. Vaatteita pitää myös jonkin verran ostaa, kun ehdin muuton yhteydessä niistä osan myydä kirpparilla. Ja etenkin jos tulokas on tyttö, niin täytyy niitä tyttömäisiä juttuja sitten ostaa.

Mitäs vielä.. Ai niin! Tänään tunsin ensimmäisen kerran potkun mahan päältä. :)

  
 
Taas mie täällä  Raivannu lasten huonetta, miten ne sotkeekin nii paljo ja nyt ansaitulla kahvipaussilla, anopintekeleen tekemän kääretortun kera.

vauveli: Suosittelen ehottomasti tämmösiä Gragon peräkkäinistuttavia kaksostenrattaita ja niihin saa kiinni myös Gragon turvakaukalonkin http://www.pikkuhurmuri.fi/tuotteet.php?pid=161 Hinta on korkea, mutta loistopelit ja Huutiksesta varmasti löytyy edullisesti, ko vaan jaksaa kyttäillä. Meillä oli just tollaset, mutta käytettiin harvoin, ko vanhemmat muksut ei tahtonutkaan istua enää kyytillä, vaan piti ite kävellä. Sitten meillä oli ihan normivaunut Emmaljungan Twin City Crossit ja niistä kans tykkäsin paljon. Käytettynä netistä net löysin edullisesti. Eli nettiä vaan selaileen.

Zoe: Ompa ihanaa, ko teillä on neuvolassa ultra - oispa täälläki, mutta se nla, jossa käyn, on pieni eikä resurssit riitä. Pääneuvolassa taitaapi olla. Meillä oli kans toi Manduca, mutta mie oon nii kova hikoileen, nii yhtä tuskaa oli, samoin kävi liinan kanssakin. Vauvat on sellasia lämpöpattereita, että.

Mutta jeps, nyt moppi käteen ja tanssaamaan sen kans.


 
Joo, huomaa että mulla on nää kamojen nimet hallussa (ja muutenkin kaikki vauvajutut)... Niin, siis turvakaukalo se kai on mikä ostettiin ;D Kuitenkin siinä se vauva matkustaa autossa :D Sekin oli näköjään Graco, voikos ton liittää sit joihinkin vaunuihinkin? Vai mitä Jerose puhui.. Pitäisköhän mun vähän opiskella näitä juttuja ennen kuin se vauva tulee :D

Zoe, tosi kiva kyllä, jos neuvolassakin ultrataan. :) Meillä ei oo myöskään tällä kunnalla varaa tuommosiin hienouksiin :D

Mulla on "vasta" seuraava neuvola 9.12. ja mä haluisin jo nyt kuuntelemaan sydänääniä! Toivottavasti ne kuuluu tällä kertaa :)
 
Täälläkin taisi tuntua ensimmäiset vipellykset masussa eilen, mahtavaa :)

Me aiotaan hankkia kans käytettynä mahdollisimman paljon. Eihän noita tavaroita pitkään tarvitse niin tuntuu vähän turhalta niihin tuhansia euroja laittaa... Isä on luvannut kustantaa vaunut onneksi, joten saadaan uudet ja juuri sellaiset kuin halutaan, mutta muuten katsellaan varmaan käytettynä kaikki. :) Sitterin äiti meille jo nappasikin jostain työpaikan kierrätyssysteemistä. ;D Itse olen kirppareita vähän katsellut, mutta vasta muutamia vaatteita tarttunut matkaan.

Meillä ei ole erityistoiveita lapsen sukupuolen suhteen, kumpi tahansa on tervetullut, mutta aiomme kyllä kysyä kumpi siellä on jos vain mahdollista on. :) Kiinnostaa tietää, kun kerran mahdollisuus on, ja helpottaisihan se lapsesta puhumistakin. :) Itselläni on tyttötunne, miehellä taas poikatunne, saas nähdä kumpi osuu oikeaan. 

Mulla on alkanut olla pientä identiteettikriisin poikasta ilmassa nyt, sen verran vieraalta alkanut oma kroppa tuntua.... Ihan jo se, että noiden mammavaatteiden kanssa näyttää aivan erilaiselta, ja kun tosiaan tuota painoakin on tullut kosolti jo lisää. Napa alkaa kadota, nännit tuntuu jättimäisiltä, ensimmäiset venymisarpien poikasetkin alkaneet ilmestyä... Apua! Kuka tää mammaihminen on ja mihin se on piilottanut mun kropan! :p

Huomasin tänään vieläpä, että mulle on ilmestynyt linea negra! Vaikka vielä haalea onkin. Voi eih! Onko kohtalotovereita? ;D

 


niamur kirjoitti:

Huomasin tänään vieläpä, että mulle on ilmestynyt linea negra! Vaikka vielä haalea onkin. Voi eih! Onko kohtalotovereita? ;D



Oon jo tuolla aikaisemmin tätä valitellut, että mulla on kanssa... Ja koko mahan pituudelta :D Toivottavasti ei tummene tuosta yhtään enempää!
 
Fianna: Juu, noi Gragon jutut on sellasia, että ne passaa yhteen eli pitää olla samaa merkkiä. Tarttikohan siinä olla se joku "autobaby"-malli, jotta saa kaukalon esmes rattaisiin/telakkaan. Ai hitto, meänki pitää uus turvis ostaa autoon, ko oon menny myymään ajat sitten omamme pois. Turvista en mielellään osta käytettynä, ellei oo satavarmaa, ettei sen kans oo kolaroitu.

niamur: Mulla ei oo koskaan ollu tota fiilistä, etten ois sinut kroppani kans raskaana ollessa, mutta tääkin on niin yksilöllinen asia jotta. Toki joskus aina kaipaa sitä trimmiä entisen urheilijan kroppaa, mutta pitäähän se nyt lapset kropasta nähä  Nii ja kyllä se tumma viiva siitä sitten lähtee pois synnytyksen jälkeen.

Mutta jeps, mie alan pakkaan tavaroita - lähetään lasten kans mun kotipaikkakunnalle mummolaan.
 
Heippa kaikille, täällä uusi palstailija! Olen nyt muutamien päivien ajan lueskellut ketjun juttuja ja täytyy sanoa että aikamoista jännitysnäytelmää on ollut monella.. Näistä nyt päällimmäisenä onneksi Jerose sulla ja vauvalla on nyt kaikki hyvin! :) Itse stressaan kaikesta vaikka tää onkin toinen raskaus ja esikoisen odotus meni hyvin. Nyt vaan yritän ajatella, että asiat menee niin kuin on mennäkseen ja kaikella on tarkoitus. Jännittää tosi paljon se, että lasten ikäero on sitten vaan 1 vuos ja 4 kk. Siitä huolimatta odotan jo innolla masuvauvan syntymää. Onkos täällä muilla kokemusta pienestä ikäerosta?

Meille on myös sanottu (sukulaiset, erityisesti anoppi), että kyllä sen vauvan nyt pitäis sitten tyttö olla kun esikoinen on poika. Täytyy myöntää et työttöolo mulla on ollut ja tais se kiinalainen kalenterikin näyttää tyttöä. Jos taas poika tulee niin saapahan esikoinen pikkuveljen ja mikäs sen mukavampaa. :) Samat vaatteet yms. käyvät. Nyt on kyllä kätevää kun kaikkea tavaraa on, ainoastaan kaksostenrattaat tarvittais. Mites noissa peräkkäin istuttavissa, mahtuuko niiden kanssa bussiin hyvin?

En malttais millään odottaa joulua ja sen jälkeen tulevaa rakenneultraa. Ultra on siis vasta 27.12., jonne tuntuu olevan ikuisuus. Toisaalta kohtahan on jo joulukuu ja lahjojen hankinta yms. pitää kiireisenä. Olen niin jouluihminen ja taisin ekat glögit ja piparit vetästä joskus marraskuun alussa.  Kerran luin jostain et inkiväärituotteita ei sais syödä, mut piparithan sisältää inkivääriä..? Kai niitäkin pitäis vetää ihan urakalla et siitä jotain haittaa olis..


 
Hei!

Mulla on myös hieman identiteettikriisiä, muttei paljon... Kropan kanssa ei vielä (paino on pysyny samassa), mutta hiukka pelkän millanen "elefantti" minusta tulee ;) mutta välillä on sen asian kanssa, että miten minun "omalle" elämälle ja "työ uralle" käy. Haluan lasta, mutta luultavasti elämä muuttuu kovin. Olen aika maalaisjärkinen ihminen, jotan varamsti kohtuudella osaan laittaa asioita tarkeysjärjestykseen. Ystävät, joilla on jo lapsia antavat hyvin ristiriitaisia kommentteja. Välillä he ovat rättipoikkiväsyneitä, mutta sanovat kuitenkin, että lapsen saaminen on parasta mitä elämässä voi tapahtua.

Nyt olen nähnyt viime öina tosi hauskoja unia, aivan omituisia. Yks yö söin kiposta raakaa jauhelihaa inoissani. Toisessa unessa miehellä oli oma asunto ja toinenkin nainen, mutta se ei tuntunt haittavan yhtään minua. Kertaalleen synnytin todella kookkaan tyttövauvan ja lähdin samantien kotiin ja siellä mietin, että mitä tämän vauvan kanssa pitikään tehdä, kun en hoksannut kysyä...

Noh, eli ainakin päässä ilmeisesti pyörii monenlaista ;) mitä itse ei huomakkaan...

 
Eikös Linea negrasta oo joku uskomus, että tarkottais sitä, että ois poika tulossa? :D Näin esikoista oottaessani kuulin.. Mulla esikoisesta siis se oli ja mun kohalla piti paikkansa. :) Se viiva häipy jossain vaiheessa synnytyksen jälkeen. Ei oo ainakaan vielä tässä raskaudessa ilmestyny.

Dulce, meillähän on melkein saman ikäiset esikoiset ja toisenkin laskettu aika melkein samana päivänä. Aika hauska. :)
 
Jerose, kiitti kun valaiset vähän näistä asioista :D Täytyy sit katsella rattaita, joihin tuo turvaistuin sopisi.

Dulce, mäkin juuri kuulin, että inkivääriä ei suositella raskaana oleville ja mä oon vasta vähän aikaa sitten keksinyt tuon mahtavan mausteen ja tungen sitä joka paikkaan! ;D Ennenhän sitä suositeltiin raskauspahoinvointiin, että ei se kovin vaarallista voi olla... Mä ainakin aion syödä kohtuudella, sen avulla uppoaa ruoka niin hyvin, kun muuten on niin hankalaa saada alas lämmintä ruokaa.

Geisha, kiva kuulla että muillakin pyörii kaikenlaista päässä. Itekkin usein mietin sitä, että olenkohan valmis, tuleeko elämästä lapsen kanssa vaikeaa vai sopeudutaanko me tähän muutokseen hyvin. Ja mulla on koulut ihan kesken ja sitäkin oon miettiny, että kauankohan kestää valmistumiseen.. Olis kiva päästä tekemään alan kesätöitäkin, mutta ne on yleensä ihan muualla päin Suomea, mitenkäs lapsen kanssa sinne pääsen... Näitä oon pyöritelly ja jahkaillu ja miettiny, mutta sittenhän ne vasta selviää, kun sen arjen näkee. "Uran tekemistä" vauva luultavasti vaikeuttaa, mutta toivottavasti ei niin paljoa, että se haittaisi :)

Ja Zoe, oon kans lukenu tuosta uskomuksesta, että linea negra ennustaisi poikaa. Mutta oon nyt lukenu useampia vauvafoorumi ketjuja ja siellä uskomus oli aika hyvin kumottu. Eli ihan yhtälailla oli tullut tyttöjä ja poikia, vaikka linea negra oli ollutkin. :)
 
Kauheeta, hulluks tulee näiden kanssa mitä saa ja ei saa syödä. Vähän väliä käy niin että mussuttaa jotain hyvällä ruokahalulla ja sitten jostain lukee/kuulee että kiellettyjen listalla on ;( Mä en varmaan koskaan kykene noudattaa "täydellistä" raskausajan ruokavaliota, eikä noita voi muistaa.. Hetkeks stressaannuin siitäkin kun töissä söin sekaleipää jossa oli pellavansiemeniä, tuli semmonen olo että tää alkaa olla jo vähän hölmöä tää mun murehtiminen :D

Pari päivää on ollu ihmeen korkee syke ja rasittunu olo muutenkin. En tiedä voiko olla raskauteen liittyvää vai oonko vaan jostain muusta syystä niin rasittunu ? Onhan tässä asioita monta yhtäaikaa, etten ihmettelisi, mutten tällasta jytää muista että olisi ennenkään ollu. Mahaakaan kun ei ole minkäänlaista. Kuulostaako kestään tutulta? Täytynee vaan kääntyä lekurin puoleen jos tää jää päälle. Mietin tossa juuri (mulla on semmonen käsitys ainain..) että onneksi raskaus on tässä kohtaa valtti- oireet otetaan ehkä yleisesti vakavemmin, kuin jos korkean sykkeen vaivaamana menisin "muuten vaan" lääkäriin..

MÄ EN OSAA PÄÄTTÄÄ otanko nyt sen influenssarokotteen vai en, KÄÄK!
 
Takaisin
Top