Uudestaan raskaana

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hemppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No todellakin laitetaan ehkäsy kuntoon tän raskauden jälkeen. Yltiö varovaiseksi alan mä, JEP!

Ihan suht ok päivä tänäänkin!! Ihan uskomatonta. Koko ajan vielä taustalla kaivertaa ja ilman purkkaa en selviäis. Se on nimittäin ollu mulle tosi hyvä apu!!! Heti ku alkaa tuntuun paha maku suussa niin purkkaa vaan suuhun nii saa maun pois ja tuntuu et se paha olokin jää siinä paljon vähemmälle ku suu on raikas. Purkkaa kyllä kuluu ihan tolkuttomasti .

Ultra on 29 pvä perjantaina. On laitettu sen varhaisultran koon mukaan ku kuukautisista olis silloin 13 viikkoo. Korjaavatkin virallisesti sen lasketun ajan sitte. Mua jotenki vähä väliä mietityttää et milläköhän viikolla sitä on menossa. Vaikka siis eihän sillä nyt oikeesti ole mitään hiton väliä edes. Mut silti sitä aina pyörittelee mielessään noita päiviä ja viikkoja. Ku ny pääsis jo sinne ultraan nii sais varmistuksen siihen laskettuun aikaan ja tän hetkisiin viikoihin nii ei tarttis niitäkää enää miettiä. Silleen en kyllä pelkaa tätä ultraa ku huomaan selvästi jo kohdun kasvaneenkin. Pakko siäl on jonku olla elossa ku kerta kasvaa.

Hemppa: Vähä hullu se sun mies ;) siis ei pahalla tietenkää. Mut helppohan sen on sanoa ku ei tartte ite kantaa, oksentaa ja synnyttää. Mut ehkä kantsis kuitenki pitää vähä pitee tauko seuraavaks koska 3 alle 4 vuotiasta on aika hurja luku hoidettavaksi. Mut siis jokainen tietty omalla tyylillään ja tahdollaan. No te näette sitte millasta on olla kahen pienen kanssa. Siitä mäki voin vain kuvitella millasta tulee olemaan ku näillä mun ekoilla on niin iso ikäero.

Ja mä kun ajattelin tänne aiemmin tullessani et tänään vaan käyn lukasemassa enkä koko ajan kirjota. Mut tääl näyttäs olevan täys suora Eemiä

No huhhuh, Hempan mies on ajoissa liikkeellä :D Mulla ei oo onneks mitään pelkoja, että mies alkaa ehdotella lisää vauvoja, koska oon joutunu näihin kumpaankin käyttämään aika paljon suostuttelua. Okei, tähän toiseen hieman vähemmän, mutta en silti usko, että innostuis kolmannesta perään.
Ja minä en ainakaan innostu. Oikeesti tulkaa sanomaan mulle kun tää toinen on syntynyt, että en oikeesti tee lapsia moneen vuoteen lisää. Miks en voinu muistaa miten hirveetä on oikeesti olla raskaana? Oon jo alkanu miettimään miks halusin toisen :D No olot on kestettävä, kun ite tähän olen halunnut. Tuntuu vaan, että olo pahenee joka päivä potenssiin 10. No eikai se loputtomiin voi pahentua. Raja on tultava vastaan muutaman  viikon päästä.

Eemi, sä annat kyllä vähän toivoa mulle, kun oot vaan reilun kuukauden mua pidemmällä ja sulla jo olot helpottaa. Ehkä mullakin kuukauden päästä. (tai sit ei)

Eka neuvola on varattu 3.8. sillon olis 8+0.

Kertokaa, että millä viikoilla teillä on ollut pahin pahoinvointi! Haluan tietää kauanko tää olo vielä voi pahentua. Vaikka tiedän, että nää jutut on tosi yksilöllisiä..
Torstaina jo oksensin kahdesti vaikka olin suunnitellut, että pidättelen vielä ainakin viikon. Jee. Viimeks vaikka oli ihan  järkyttävä pahoinvointi niin oksensin vasta 8+6..

Madie, mun piti ihan kaivaa esille mun vanha kalenteri ja katsoa, mitä olin kirjoitellut :)
Mä olin kirjoittanut viikolla 10, että "pahin olo ikinä" :DD Mutta mulla oli kans semmonen pahoinvointi silloin, että musta ei ollut yhtään mihinkään pariin-kolmeen kuukauteen.

Sitten löysin hauskan jutun, että olin testannut plussan samana päivänä, kun oli eka oksu lentänyt.

Harmi, kun ei ole moista päiväkirjaa tältä vuodelta, koska en löytänyt kalenteria!! Missään ei myydä tavallista taskukalenteria, vai miks niitä kirjanmallisia nyt sanotaankaan. Joka paikassa vaan seinäkalentereita.

Mulla on muuten nykyään kova vauvakuume. Joka päivä ajattelen, että haluaisin jo alkaa yrittää uutta vauvaa ja oispa mulla vauva, tyttövauva....
emoticon

Joo toi ukko on ihan hupsu! Nyt se jo puhuu talon laajentamisesta, täytyi vähän toppuutella. :D Mut mä kyllä oon ite sitä mieltä että kaikki lapset tehdään peräkkäin eikä "toista satsia" 5-10vuoden päästä. :) Ajattelin kyllä että toisen ja kolmannen  välissä vois olla 2-3 vuotta ikäeroo. Ettei nyt heti alettas puuhaamaan kolmosta kun kakkonen on pihalla. :)

Madie, mun pahoinvointi alko aika tarkalleen tasan rv 6, siitä vaan paheni pari viikkoo ja sit oli pahimmillaan neljä viikkoo. :S Tsemmpiä taipaleelle.

Voi voi vaikka mitä luettavaa tullu. Pitää nyt pikasesti välillä päivittää: olin torstaina ihan hirveessa oksutaudissa jonka jälkimaininkeja sit on puitukkin ihan tk päivystyksessä asti eilen tipassa, pahoinvointilääkitystä ja kipulääkitystä saamassa. Et sellanen loopu viikko täällä. Ihan kamalaa ollu. Kualemaa olen vaan odotellu. Voi hittolainen.

Mut sit tää toinen ihan ihme juttu. Mut tämä mun vauva potkii jo!!!!!! Ja mä olen siitä ihan sata varma et se on se. Ja ne potkut näkyy vatsapeitteiden päälle ja mieskin tuntee ne!!!??? Mut siis hei???? Mähän olen vasta viikolla 11!!! Sen ultran mukaan ja kuukautisista laskettukin olis vain sen 12+2. Miten tää on mahollista??? Voiko sen tuntea näin aikasin??? Ihan ihme tyyppi. Joraa tosi usein. Mä olen ihan ällikällä lyöty. Muistaakseni Siinan tunsin vasta viikolla 16? En ole ihan varma mut luulisin tai sit ehkä aikasintaan vk 15. Mut joteki olen ollu ihan epäuskonen mut pakko se on uskoa et se on se. Ei siel mikään hyppykakka kuitenkaan ole. Ja sit sillä iha selvästi välillä hiljasta ja sit taas jytätään. Voi ihme!!!??

Mut Siinan synttäritki on tänään pidetty ja ihme kyllä olen ollu ihan hengissä päivän tähän iltaan asti ku piti taas käydä oksentamassa ja olo on ihan järkyttävä. Olisin jo niin sänkyynki menossa mut oli pakko tulla ihmettelemään tuota meidän "Luomu Leeviä" et miten se voi!!?!?!?

Voih, ONNEA SIINALLE !!!!

Mitäs kaikkea ihanaa teillä oli tarjolla?
Itsellä kun on urakka edessä muutaman viikon perästä
Hurjaa Eemi, inhottavassa taudissa oot ollu

Ja joo, jotkut tuntee potkuja jo tooosi aikaisin kuulemma..mut ite en siihen usko kun oon tuntenu vasta vkolla 15-16 ylöspäin.

Mieskin on tässä ruvennu puhumaan pikkuhiljaa kämpän ostosta ja se tuntuu mahtavalta ..tosin täällä helsingissä ne on niin pirun kalliita...enkä voisi kuvitella asuvani muualla..
mulla on asennevamma siis.
Eikä vielä hajua paljonko sitä voisi saada edes lainaa.Kerrostaloon EN muuta.

Mutta joo, Ulpukka pullaposki masussa voi kaiketi hyvin..josko vähän hiljempaa on eilen liikehtinyt,mutta liikehtinyt kumminkin .
Selkää pikkasen kolottelee välillä.. eikä mikään ihme tällä 111 cm masun ympäryksellä.
Jalat ei oo vielä turvonnut..ja vielähän ne ehtii taas paisua vaikka kuinka monta nroa isommiksi :)

Mä lähden pesee nyt kakkapöksyn kakkoja joten  hyvää alkavaa viikkoa kaikille !!!

Voi vitsit, ei mikään kiva tauti Eemillä ollut :( toivottavasti olot kohenee!

Kiva kuulla Ginessankin kuulumisia :) Oma kämppä olis kyllä kiva. No täällä asia on ajankohtainen sitten 5 vuoden päästä..

Kiitti Aamu ja Hemppa, kun laskitte mut taas maanpinnalle ;) No kyllä mä tiesinkin, että nää olot tästä vaan pahenee sen pari viikkoa vielä ja on sitten ihan järkyttäviä ainakin kuukauden. joku 10+ viikko tais mulla viimeks olla pahin. Jotenkin oon aatellut, etten varmaan pääse menemään nyt yhtä huonoon kuntoon kun viimeks. Kun on pakko päästä sängystä ylös joka päivä ja huolehtia Niklaksesta. Viimeks vaan lopetin syömisen, kun oli niin paha olo ja sit vaan join vettä ja oksensin välissä. ja olo vaan huononi :D No tää on vaan toive, eihän sitä oikeesti tiedä meneekö huonoon kuntoon vai ei.

Mut oon päättänyt, että melko varmasti meidän lapset jää kahteen. ainakin useammaksi vuodeksi. Oon toki nainen niin saan mieleni muuttaa, mutta nyt tuntuu siltä :D

Eemi, jotkut tuntee kyllä liikkeitä todella aikaisin mutta tuo kuulostaa hurjalta että miehesikin tuntee jo ne masun päältä. Kun noilla  sun viikoilla niin se sintti on todellakin vasta 5-8cm ja jalat jotain 2cm pitkiä joten vaikee kuvitella tätä asiaa. :D  Joten pakko yhtyä Ginessan sanoihin etten itsekkään ihan tuota usko mutta jokainen meistä on erilainen! Voi hyvinkin olla mahdollista että miehesikin tuntee jo liikkeet! Ja toi että sä tunnet ne, ei oo mikään ihme. Se on todella yleistä.

Ginessa, kiva kuulla sinustakin. :) Ja hyvä että teillä menee kaikinpuolin hyvin. Ja onhan ne asunnot kalliita mutta jos haluaa unelmansa toteuttaa niin onhan se uhraduttava ja lainaa otettava!

Madie, älä maalaa piruja seinille! Voi olla että sun olo ei edes pahene enää kovin paljoo ja loppuu hyvinkin lyhyeen. Ja voi olla että sinun mieli muuttuu vielä monesti tuon lapsiluvun suhteen. Sama se on itselläkin edessä.

Täällä on semmonen vaihe että en malttais millään odottaa enää tammikuulle! Haluan uuden vauvan nyt jo syliin! Vaikka tiedän ja toivon että tulokas pysyy mahassa tammikuuhun, olen vain niin huono odottamaan jotain hyvää ja kallisarvoista! Oon semmonen "kaikkimulleheti" ihminen!!
Muuten kaikki masurintamalla hyvin, torstaina on neuvola. Vatsa on kyllä jo ihan selkee vauvamaha, siitä ei voi erehtyä.

Tässä rv 14. Ja tästä on kasvanut jo hurjasti.

Ehän mäkään uskois jos en ite olis nähny ja tuntenu noita potkuja. No perjantaina on se NT ultra. Ehkä se siellä voi valaista mua, et olenko mä hullu vai mikä mato se on joka mun masussani pomppii. Vai voiko se vaan olla niin et mun kohtu olis rakenteellisesti nin paljon kallellaan eteenpäin et se tosiaan olis niin lähellä noita vatsanpeitteitä. Ja musta muutenkin tuntuu et ku se ekan raskauden jälkeen jo siirtyi tuonne ihan oikeelle niin miks se ei voi siirtyä toisen raskauden jälkeen viel eteenpäinki. Mut tosiaan jos joku olis tullu mulle sanomaan et tuntis liikkeet täs vaihees mä olisin vähä nauraru kainaloon. Mut nyt en voi ku ite ne tunnen ja näen.

Voi ihana masun kellikka Hempalla!!! Mulla on tällä hetkellä vain ajoittan ihan järjetön turvotus. Ei tollasta vauvamasulta näyttävää kumpua.

Nii Madie tää on niin sukomatonta miten kamalaa tää voi olla et et sen itekkin menee unohtamaan hyvin nopeesti. Nyt ei auta muuta kuin kestää. Ja mä olen ihan sun kannalla näillä oloilla ei voi ajatellakkaa tekevänsä yhtään lapsia lisää.... Nii no eihän munkaan pitäny...

Itekki Hesassa asuneena ja sieltöä kämpän omistaneena niin ei kyllä taida kovin helposti huokeaa rivaria tai muuta kuin kerrostalolähiötä löytyä. Aika hyvin saa kuvetta kaivaa ja pankkia suostutella. Kiva kuulla Ginessastakin taasen. Ja niin ihana et olit käyny tuolla helmikuisissakin 2012 mulle viestiä laittamassa. Niin lämmittää . Mut tiäkkö et täällä maalla on mukavaa ja paljon halvempaa. Kerrostaloon täälä pääsis aika hätäseen ku talonki rakentaa Hesan kerrostalo kolmion hinnalla

Ihana masu Hemppa! Voi vitsit, odotan kyllä minäkin jo aikaa, kun mahan tunnistaa vauvamahaksi eikä oo vaan tuollainen turvonnut pullataikina :D Ymmärrän nuo sun tunteet, ettet jaksais tammikuuhun odottaa, mutta nyt kun sulla on pahat olot ohi ja pien poika pitää kiireisenä niin aika varmaan menee hujauksessa ja kohta jo ihmettelet mihin se raskaus katosi ;)

Eemin linjoilla kyllä, että maalla on paljon mukavempaa ;) ite en ihan Helsingin kokoiseen paikkaan vois kuvitella sopeutuvani. Tampere on just hyvän kokoinen, mutta kyllä mekin täältä vielä maalle palataan melkovarmasti.

Heippa vaan kaikille!
Enpä oo täällä aikoihin käynnytkään, mutta nyt ajattelin taas pistäytyä kun tuli sitte plussattua tänään!
Mullahan oli viimeks la 24.8, mutta poju syntykin sitten vasta 4.9..
Nyt ois sitten uus la 30.3.
Täällä näyttäis olevan paljon muitakin jotka oottaa nyt sitten seuraavaa pienellä ikäerolla.. =)

Onnea Essi83! 

Täällä tuntuu jo liikkeet <3 Vaikka äsken vasta harmittelin ja odottelin että millon ne alkavat tuntua. Viikon ajan oon nyt tuntenu semmosia ihan pieniä hipsutuksia alamasulla ja kyllä, ne on mun vauvan liikkeitä! <3 Miten mahtavalta se tuntuukaan, en edes muistanut. ::)

Mulla ei muuten niitä liikkeitä ole tuntunu sen sunnuntain jälkeen ku ihan pari kertaa ja nekin joko yöllä ennen ku nukahtaa ja tai sit aamuyöstä ku jokku hormonit valvottaa. Kysyinki jo mieheltä et tapahtuko sillon sununtai iltana jotain sen kaltasta vai olenko mä nähny unta. Ku en oikein itekkä enää usko. Se katto mua vähä kieroon et hö näithän sä ny ite ja tunsit paremmin ku mä.....  No joo olin päättäny et kuhan se seuraavaks olis nii hyppely tuulella niin otan videokuvaa todisteeksi et uskotaan varmasti. Mut eipä ole tullu uusia hyppelyitä siihen malliin. Silloin se intautuihkin mun oksentamisesta, enkä mä ole oksentanu sen sunnuntai illan jälkeen. Enkä kyllä oksennakkaan vaan siinä toivossa et saisin taas tön ötötkän liikkumaan.

Onnea Essille!

Mä en millään malttais odottaa pe aamuun ja sinne ultraan. Klo 10.30 on onneksi jo aika et ei tartte iltapäivään asti odottaa. Tahtoo niin mahda millanen luomu leevi siellä pyörii. Ku eihän siin aiemmassa ultrassa mitään muuta näkyny ku joku möykky, jossa vilkku valo (sydän).

Noh nii!! Ultrassa tosiaan käyty. Meillä on vaan vieraita viikonlopun nii on vähä hulinaa. Nyt pieni lepo hetki muilla, joten minähän lähin teille kirjotteleen.

Kaikki siis erinomaisen hyvin. Paha olokin jostain ihmeen kaupalla on vähentynyt ihan selvästi ja mä voin taas syödä kunnolla. JESH!!!!

Mutta siis vauveli siellä ensin nukkui ja antoi hienosti mitata kaikki mitä pitikin. Lopuksi päätti sitten herätä ja alkaa postkimaan sitä ultralaitetta. Muutenhan en ole tässä viikon tässä liikeitä tuntenutkaan, mutta nyt kun oli kova vastassa niin potkut tuntuivat. Kaikki mitat olivat niinkun pitääkin ja oliko NT nyt 1,16 eli ei riskiä suurempaa. Uusi laskettu aika nyt tarkentui eli se on 11.2.2012. Eli aivan samoihin meni sen ensimmäisen ultran kanssa noi mitat ajat. Ku silloinhan LA olisi ollut joko 10.2 tai 12.2 ja nyt siis siitä välistä 11.2. Se merkattiin nyt sitten viralliseksi ajaksi neuvolakorttiinkin.

Tässä kuvassa näyttäisi, että Luomu Leevi imeskelee peukkua <3

Voi ihanuus Eemi emoticon ,onnea köllöttelijästä ja aika mahtia kun piti paikkansa  n.suurinpiirtein LA.

Nyt nauttimaan raskausajasta <3
Voihan Eemi paksusti <3

Takaisin