Uudestaan raskaana

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hemppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea Madie!! 
Mua vaivaa järjetön väsymys... Toivottavasti johtuis raskaudesta. Noh maanantaina testaan mikäli menkat ei ala... Ois jo maanantai...

Onnea Ami87 ja Madie! :)

Toivotaan, että pikkuinen pysyisi mukana maaliskuulle! :) 

Hermoilen välillä, kun en vieläkään tunne vauvan liikkeitä! Pari viikkoa sitten neuvolassa oli kyllä kaikki ok, mutta kun Hugosta tunsi liikkeet vatsan päältäkin jo 17+4 ja tänään on tältä pikkuiselta viikkoja tasan 17 enkä tunne mitään itsekään vielä! No, ehkä istukka on tällä kertaa edessä... 

Mulla oli se aika vasta nyt illalla. Sen takia näin myöhään vastaamassa. Eli kyllä siellä yksi pieni köllöttelijä löytyi. Meidän Luomu möykky :D. No joo se huono puoli oli kuitenki siinä et se tosiaan on viikoa pienempi ku kuukautiset näyttää. Ihan niinku epäilinki ton pahoinvoinnin alkamisen osalta. Ja nyt se pahoinvointi siis kestää vielä viikon kauemmin...... Plaah.

Se mittas kaks kertaa ja sai tietty pikkasen eri lukemat. Eli nyt on joko 8+3 tai 8+5 menossa. Laittoi eräpäiväksi 12.2.2012 noin. Sanoi et vertaa sitten siinä NT ultrassa lukemia nyt otettuihin. Mä en voi muuta sanoa ku et toi gynegologi on niin ihana ihminen. Mä en enää ikinä yritä edes mennä muiden vastaanotoille. 80egee siitä sai pulittaa mut ei haittaa. Nyt ainakin teitää varmasti missä mennään. Huomenna sitten neuvolaan.

Aika hassu päivämäärä muuten olis toi jos vauveli silloin syntyis. Ja jatkuis nää kakkoset mun lapsien osalta. Ku siis niin minä Siina kuin Eemikin niin kaikkilla meillä on sama synttäripäivä eli 22. Mut siis jokaisella oma kuukausi. Toi 12 vois sopia lukuihin ihan hyvin mukaan.

Onnea Madielle!!! Toivotaan et tällä on nyt kasvun edellytykset mukana :).

Lidia: ymmärrän et sitä niin kovasti odottaa niitä liikeitä. Mut kyllä raskaudet on aina erilaisia ja ei varmasti mene kovin montaa päivää tai viikkoa, että ne liikkeet tunnet. Usko vaan.

Paukkekin taitaa siis olla paksuna jos niin väsyttää.

Voi Eemi,ONNEA, koita jaksaa !!!
Hihkun täällä ilosta teidän puolesta ja hassua tuon numerologiankin puolesta ;)

Ihanaa, että Eemillä oli hyviä uutisia :) harmi, että meni eteenpäin tuo laskettu aika, mutta jos sen on tarkoituskin olla noin noitten kakkosten takia ;)

Kiitos onnitteluista :) vielä ei tunnu yhtään "raskaalta". Vähän rinnat arat, mutta muuten ihanan oireetonta, niinkun näillä viikoilla usein onkin.

Lidia, mulla oli viime raskaudessa edessä istukka ja se oli lopulta ihana juttu, kun vähän hillitsi potkuja loppuvaiheessa. Toivottavasti liikkeet alkaa pian tuntua :) Mulla meni sillon lähelle 20 viikkoa.

Toivottavasti Paukken väsymys on juuri raskaudesta johtuvaa! :)

Kiva kuulla että Eemillä kaikki hienosti! 

Eipä tuo väsymys taida johtua raskaudesta. Testinkin tein aamulla mutta näytti negaa. Ei kyllä yhtään oo semmonen menkkamainen olo mut kyl se ny koittaa jotain tuhrutellakkin nii kait ne ny TAAS sitten alkaa.. ärrinmurrin. Ärsyttää siksikin ku tä kierto veny 36 päivään tosin viime kierros menikin kesken jos se vaikuttaa jotain.. yleensä kierto o 32. Noh joo olkoot ehkä sitten kuukauden päästä..

Voi harmi paukke! :( Sä oisit jo niin ansainnu uuden plussan!

Lidia tais aiemmin jossain puhua siitä kun ei ole tuntenut vielä liikkeitä ollenkaan. Just se että istukka on etuseinämässä niin vaikuttaa mut sekin että jos on taaksepäin kallistunut kohtu niinkuin mulla. Mulle nimittäin viime raskauden jälkitarkastuksessa sano lääkäri että kohtu on taaksepäin kallellaan joten kai sekin vois vaikuttaa noihin liikkeiden tuntumiseen. Mäkin olen yrittänyt kuulostella liikkeitä mutten ole tuntenut vielä mitään, luulen että tää johtuu tosta kohdun asennosta.

No voi höh Paukke :(

Mulla on muuten myös taaksepäin kallellaan oleva kohtu, mutta mä luulin, että se vaikuttaa vaan mahan kokoon. Mutta toisaalta kyllähän se loogisesti vois vaikuttaa myös liikkeisiin...

Mun kohtu on taas ihan kokonaan oikealla puolella. Niin se oli Siinaakin odottaes ja nyt taas. Mun mielestä kun mä Eemiä odotin niin se oli ihan normisti keskellä. Sille gynegologille siitä mainitsin nii se vaan katto et joo niinpäs onki ku suoraan katottaes ultralla ei näy mitään ja et se tosiaan on ihan oikeella. Mut ei kiinnittäny siihen sen enempää huomiota, puhui vaan jotain rakenteesta. En sit tullu kysyneeksi siitä et miten must tuntuu et se ekan odotusaikana oli keskellä.

Ku ny mua tiätty on alkanu mietityttään kaikki sitten myöhemmin tulevat ongelmat. Tai eihän ne ole ongelmia välttämättä ollenkaan tällä kertaa. Ku Siinahan oli ollu vähä ahtaalla ja sen jalat oli silleen vinksallaan syntyessään. Onneks eivät ollet ehtineet luutua et ei ollu kampurajalkaa ja ne paranivatki silloin tosi nopeesti. Mut siis nyt mietityttää et voinko mä sit tehä jotain sen eteen et tääki ei olis ahtaalla. Voiko sen nähä ultralla siin loppuvaihees. Siina kuiteski syntyi puoltoista viikkoa ennen LA:ta nii olen miettiny et mitä jos se oliski menny yli ja ne jalat oliski ehtiny luutumaan? Ku ehän mä nyt tietenkään mitään kampurajalkaa haluais. Et voiko sen synnytyksenki esim käynnistää ajoissa sen takia et näyttää siltä et vauvalla olis liian tiukkaa? Ja se toinen asia mitä olen tässää pähkinyt jo monta yötä: Mitäs sit ku tää päättää syntyä? Kui nopeesti se tulee? Nyt meillä on puolen tunnin matka sairaalaan. Viimeks lähettiin sairaalaan vaikka supparit ei ollu edes ihan säännöllisiä mut kovia kuitenki ja eihän me oltu edes tuntia sairaalas ku se jo synty. Ja ponnistusajaksikin on merkattu 13min ku olis vessamatkalla ku se päätti tulla enkä mä kipujen takia meinannu sänkyyn päästä. Aukeemis vauhti siis oli se et alle puolessa tunnissa 3 sentistä ja kohdunsuu oli viel tuolla ihan takana niin siihen sen pää oli jo ihan luukulla. Mun pitää varmaan lähtee sairaalaan jo siin vaihees ku alkaa vähä edes suppaileen. Mut kaippa nekin uskoo mua sit siellä ku lukevat ed synnytyskertomusta et se voi sit tulla vauhdilla. Kauhu kuvia omaan kodinhoitohuoneeseen synnyttämisestä tai tone matkalle on alkanu kiirimään mieleen.

Kaikkee sitä kerkee yön tunteina miettimään jos ei saa nukuttua.

En osaa Eemi tuohon käynnistysasiaan sanoa mitään, mut ehdottomasti kannattaa mainita asiasta jossain vaiheessa neuvolassa, tai sitten lääkärille/kätilölle ultrassa. Kyllä niiden kuuluu sit tutkia asiaa vaikka ylimääräisessä ultrassa, tai ainakin vakuuttaa sut/teidät kunnolla, ettei kampurajalan vaaraa ole. Ja lähdette sit vaan ajoissa sairaalaan, vaikka supparit olis melko olemattomiakin emoticon Tosielämän tarinoita kuultuani en edes luottais, et ambulanssi olis ajoissa paikalla...

Onnittelut viimeksi raskautuneille:) Mulla vauvakuume vaan kovenee, kait tässä parin kuukauden päästä vois oikeesti alkaa jo yrittämäänkin... Sitä odotellessa!! Eemi, tuli ihan selvä näky susta synnyttämässä teidän kh:ssa... Hih. Mutta onpahan ainaki ihana tapetti seinällä synnyttäessä;) !! Jotain kivaa siis siinäkin. Mut joo, vauhdilla vaan sairaalaan heti ekoista suppareista.

Dessa, onnea yritykseen kunhan sen aloitatte. :)

Eemi, muakin mietityttää tuo synnytys. Viime synnytys oli aika "vauhdikas", poika oli kuitenkin 7h lapsivesien menosta maailmassa ja meilläkin kun on yli tunnin ajomatka sairaalaan. Mut kaikki menee sit omalla painollaan, ei auta murehtia nyt tämmösiä asioita. Joko olo yhtään helpottunut?

Ei ihme jos tätä mammaa vähän väsyttää ja laiskotuttaa. Hb enää 107!!!!! Kaks viikkoo sit oli vielä 118! Raskaus ja reuma alentaa kumpikin hb:ta joten just mun tuurilla nyt tää laskee ihan hurjaa kyytiä... Vaikka viikkko sit vielä äitille sanoin että nyt on ihan hyvä olo, ei edes  väsytä niin paljoo ku ennen. :D No neljän  maissa selviää, saanko alottaa kunnon rautakuurin, nyt oon syöny vaan satunnaisesti kun ei oo viel uskaltanu raskauden takia ku oon kuitenkin näin alussa niin syödä hirveesti.

Eemi: mietin itsekin välillä synnytystä, Hugo syntyi 3h sairaalaan menosta, mutta Siina on ollut vielä nopeampi! Kaasua ensimmäisestä supistuksesta :) 

Tuntui, että ihan hyvään aikaan lähdettiin sairaalaan eikä muutenkaan mitään kammoa jäänyt, mutta en tahdo mennä tälläkään kertaa sairaalaan liian myöhään. Tai aikaisin. Mutta viedään kyllä Hugo hoitoon heti kun supistukset alkaa tai ruvetaan ainakin järkkäämään juttuja valmiiksi. Enkä uskalla lähteä reissuun enää viimeisillä viikoilla kyllä. No, mutta eiköhän se ihan hyvin mene. 

En tiä miten ihmeessä mut tänään on ollu ihan erilainen päivä. ähän etovaa oloa ja huonoa sellaista oli vain tuossa klo 15- 18 aikoihin. Muutoin on enimmäkseen tuntunut ihmiseltä. Tää on ihan uskomatonta. Ei kyllä pitäs tulla heti hehkuttamaan. Kuitenki huomenna sit taas erittäin huono päivä.  Mut ei auta kuin toivoa. Ens viikon la olis kuitenki Siinan synttärijuhlat järjestettävä. Olenkin tässä ihan kauhulla niitä odottanut ja miettinyt et mitähän siitäkin tulee? Mut nyt jotenkin pilkahti sellanen toivon kipinä.

Hemppa mulla muuten ollu aina ennen ja vielä Siinaakin odottaessa enneminki korkea Hb. semmosta 130- 145. Ja nyt tänä keväänä se onki ollu vaan jotain 123 tai jotain aina ku olen käyny niitä turvakokeita ottamassa. Toivottavasti ei ny hirveesti laskis sit vielä tän raskauden myötä. Yleensä on kyllä laskenu just tonne 120 ja vähä päälle mut ku on ollu ennen aina varaa laskea.

Pitää siitä ahtausasiasta koittaa sit neuvolassa puhua lääkärin kanssa viimestään silloin vikassa tarkastuksessa. Ku eihän siellä kohdussa ole ahdasta ku vasta sitten loppuvaiheessa. Ottaa puheeksi ehkä jo aiemin neuvolantätin kanssa. Jos sil olis kokemusta.

Yksin keskustelua jatkan ku ei muutakaan tekemistä. Tänään ei ole ollu ihan niin hyvä päivä. Ihan ku ennustinki. Mut en ole kuitenkaa oksentanu. Must alkaa tunuun et mun sais syödä vain pastasalaattia, nuudelia ja tonnikalaa ja puuroo. Kaikesta muusta tahtoo tulla huono olo. Nii tosin eilen kyllä käytiin maccarissä syömässä ja huono olo oli vasta muutama tunti sen jälkeen. Et ehkä se macciruoka kelpaa kans ;).

Yöunien pituus varmaan myös vaikuttaa asiaan. Ed yönä nukuin hyvin pitkät unet ja ieln illalla en meinannu saada millään nukuttua ja unet jäi siksi lyhyemminksi. Vaikka Siinkai herättyään eka seiskalta nukahti meidän sänkyyn vielä ja jatkoi ysin asti!!!! No mä en tiätty heti saanu kuttua ku aattelin et eihän se nyt tietenkää enää nuku ja koitin itteeni herättää. Mut sit ku olin ihan hereillä nii Siina nukku. Tiätty :D.

Mut kyllä tää nii vihoviimenen raskaus on. Ei ikinä enää tätä!!! Ja nyt tehään kaikkemme sen eteen et ei varmasti käy vahinkoja. Tekis mieli jopa laittaa putket tukkoon et ei varmasti enää vois käydä hassusti.

Täällä syödään nyt siis  rautaa 2 tablettia päivässä.  Huomenna meen verikokeisiin jossa katotaan raudan imeytymistä ja muita raudan arvoja mun verestä. Lääkäri halus tällaset kokeet laittaa varulta. Että imeytyykö rauta hyvin.

Eemi tsemppiä. Mut positiivista että yks päivä ollut helpompi. Kohta se vähenee päivä päivältä ja sit huomaat kun sitä ei enää olekkaan. ;D Millon sulla on ultra?
Ja mä muuten kans  huomasin et yöunien pituudella ja katkonaisuudella on todellakin merkitystä myös tuohon oloon.
Ja paree laittaa ehkäisy kuntoon tän jälkeen jos oot tota mieltä. :)

Täällä mies jo puhuu kolmosesta? Vaikka kakkonenkaan ole syntynyt. Siis puhuu tyyliin että entäs sitten kun noita vilkkaita pikku kavereita on kolme jne.. Ite oon nyt miettiny että sama ois nyt tehä lapset samaan syssyyn eikä jättää yhtään myöhemmäksi niin saapahan sitten joskus viettää myös sitä lapsivapaata aikaa  sitten 20-vuoden päästä. :D Mut en oo miehelle vielä tätä sanonut, sehän innostuis heti kun puhuisinkaan uusista vauvoista. Odotetaan nyt että tää kakkonen syntyy. 

Takaisin