Uudestaan raskaana

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hemppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Madie, mä uskon että sulla on masussa kaikki hyvin! Ja mulla  on todisteita siitä että raskaudet voivat todellakin olla  paljon erilaisia. ;) Ekasta en oksentanut kuin kerran, viikolla 10, nyt olen oksentanut 6-15 viikolla melkein joka päivä ja muutenkin oireita tässä raskaudessa on paljon  enemmän.
Tiedän että hirveät ajatukset pyörivät mielessä  mutta yritä olla ajattelematta niitä huonoja asioita. Ja sä ehkä odotit tähänkin raskauteen sen hirveän pahoinvoinnin ja väsymyksen mitä oli ekassa mut jospa tää onkin vaan nii erilainen raskaus.  :)

Peukut siis edelleen pystyssä! Ja eihän tuo tuhruvuotokaan mitään merkitse, sulla on just ne viikot  varmaan milloin ois pitäny kuukautisten oikeasti olla? Jotkuthan vuotaa sillon vain ilman mitään syytä.

En tiiä onko näistä höpötyksistä mitään hyötyä mut yritä ainakin olla stressaamatta!

Voimia Madielle. Kyllä nää raskaudet voi olla erilaisia. Mä odotin sen pahoinvoinnin kestävän niinku kahessa edellisessäkin viikolle 14 asti mut nyt se kyllä on jo aika hyvin loppu ja vasta menossa 12+2. mut käykäähän katsomassa ultralla niin pääset varmuuteen. Ei silleen jaksa elää olla jos on koko ajan hirveä huoli.

Täällähän onkin paljon uudelleen raskaaksi tulleita. Onkos paljon porukkaa ihan pääkaupunkiseudulta trai lähemmin Espoosta olis mukava tutustua et vois sitte yhdesä menää talvella leikkipuistoon.

Halua olis pikku kakkoseen, mutta...Ois vissiin pakko hankkia sitä työkokemusta ensin...Harmi vaan et ikä tulee kohta vastaan tai siis ainakin nuiden geenimutaatio juttujen mitä lieneekään vois tulla vauvalle...Eli 35 lähenee pikku hiljaa mittariin....

Huoh...!!

Tsemppiä Sme:lle päätöksen tekoon! Ootko helposti työllistävällä alalla, vai onko oman alan paikkaa/työkokemusta vaikea saada?

Ite jotenkin olen pähkäillyt, että nyt kun kerran oon työttömänä, niin ehkä on parempi tehdä toinen muksu samaan syssyyn, ja hakea sen jälkeen töitä. Kun jos nyt hakisi töitä, niin sitten pitäisi olla töissäkin jonkin aikaa ennen uutta vauvaa, ja omalla kohdallani haluaisin lapset ennemmin nuorena kuin vanhana :-D

Onko sulla Sukey muuten minkä verran ikää?

Täällä ei oo tilanne vieläkään selvenny. Eilen oli kauheat kivut selässä ja alavatsassa ja odotin jo vuodon alkua, mutta ei. Tuhrua vaan. Kyllä tätä tilannetta on jo etukäteen itketty. Tänään oon sitten oudosti taas kahdesti oksentanut vaikka olo ei ole edes ollut kauhean pahoinvoiva (mulla on kyllä lievää kuumetta, mikä aina aiheuttaa vähän huonovointisuutta). No huomenna se neuvola ja sit varaamaan ultra-aikaa. Pakkohan tän tilanteen on joskus ratketa!

27, eli ei tässä niin kauhean nuoria enää olla.. kuitenkin, haluaisin lapset mieluummin lähellä 30 vuoden ikää kuin 40 vuoden ikää. Mieskin on todennut olevansa samoilla linjoilla (hän on vuoden minua vanhempi).

Jaksuja, Madie! Jos sydänääniä ei kuulu huomenna neuvolassa (ilmesiesti aika harvoin kuuluu dopplerilla niin varhaisilla viikoilla), niin koita, jos saisit neuvolan kautta lähetteen ultraan vaikka äippäpolille, eikös sen silloin saisi ilmaiseksi?

Joo niin mä meinasin kysyäkin vaikka tuskin sitä lähetettä saan. Mutta yrittää kannattaa aina :) toivottavasti ei oo sit hirveet jonot varhaisultraan, jos en mitään lähetettä saa.

Tsemppiä Madie! Toivotaan, että masuasukilla kaikki hyvin. Voisitkohan päästä terveyskeskukseen ultraan neuvolasta? Ettei tarvitsisi yksityisellä käydä. Kävin kahdesti tk:ssa ultrassa selvittämässä tämän raskauden kulkua, kun mulla menkoista oli ihan turha ruveta viikkoja laskemaan. Neuvolasta lähettivät ultraan. Toivottavasti pääsisit ultraan. 

Meillä on torstaina rakenneultra, toivottavasti kaikki hyvin ja selviää kumpiko täällä potkii! Aloin tuntemaan liikkeet ehkä puolitoista viikkoa sitten, eli melkein neljä viikkoa myöhemmin kuin Hugolta! Vaikka nyt olis pitäny osata kuulostella liikkeitä.  On nää raskaudet ihan erilaisia. Mulla on ollu eri oireet näistä. Tai siis parin viikon huonon olon jälkeen tästä ei ole ollut yhtään mitään, Hugosta taas ei oikeastaan pahaa oloa ollenkaan, mutta rinnat oli tosi arat melkein koko raskauden Hugoa odottaessa. 

Sukey Sosiaalialasta on kyse, joten töitä kyllä löytyy...paitsi ei oikein kauheasti päivätöitä oo...Suurin osa vuorotöitä...

Tsemppiä Madielle, toivottavasti tänään saat mielenrauhan, edes jollain tavalla. Toivotaan et kaikki on hyvin!

Näitä teidän juttuja lukiessa vauvakuume senkun vaan kasvaa. Eilen sanoinki miehelle et vauvakuume on toooosi kova, hän vaan totes, että onkohan mahdollisesti kyseessä myös se, että en halua takas töihin. Ehkä joo... Mulla ei tosiaankaan oo hinkua töihin, siellä kun on kaikenlaista häsläystä ja pomo on näin etäisyyden päästä alkanu ärsyttää ihan hirveesti. Varmaan kaikki menis heti taas niinku ennenki ja viihtyisin tosi hyvin ja poika varmasti viihtyis hoidossa, mutta se ajatus ei innosta sit pätkääkään. Sinänsä olis helppo mennä takas töihin jos vaikka olis siinä vaiheessa jos raskaana, ni mulle annettas siinä vaiheessa varmasti aivan eri tehtäviä kuin mitä teen normaalisti. Se olis kyllä ihan kiva. Ja sit ei tarttis ottaa mitään paineita kun tietää et kohta taas jään pois. No, katsotaan nyt miten yrittämisen käy, kohta käydään tosi toimiin!!! Mitähän sitä muuten tekis isona niinku työkseen..? (Ikää just kohta 30...:))

Tänne onkin tullut paljon tekstiä sit viime kerran, hienoa! :)

Ja tsemppiä kaikille yrityksiin ja sen suunnitteluun. Itsekin olen ihminen joka haluu nuorena lapset niin jää sitten aikaa vanhempana olla kaksistaan miehen kanssa. :)

Madien kuulumisia täällä odottelen, olet ajatuksissani! Toivottavasti tilanne selviää tänään ja vielä parempaan suuntaan. :) Positiivista on kuitenkin se että vuoto ei ole kirkastunut.

Lidia, tuu kertomaan ultrauutiset siellä käytyäsi. :)

Täällä ei uutta. Oksu lensi tänä aamuna. Ilman pahaa oloa tai mitään. Yölläkin pitäisi  siis syödä ettei maha olisi tyhjä aamulla, se mua oksettaa! Heti syötyä tulee taas hyvä olo. Liikkeet tuntuu ja voimistuu päivä päivältä. Tasan kolme viikkoo rakenneultraan, sitä odotellessa! :)

Hemppa, mä niin tiedän tuon oksennuksen.. Viime raskaudessa just tuollalailla oksensin vielä viikolla 18 vaikka ei ollu ees huono olo. Kumma juttu... Nytkin se oksennus tulee joka aamu vaikka ei olis ees paha olo.

Kiitos kaikille tsempityksistä! Tänään on jo tosi paljon parempi mieli. 2 tunnin päästä olis neuvola, mutta ilmeisesti mun oireetkin on alkanut palailla :D tänään oon oksentanut pari kertaa ja koko ajan se meinaa tulla. Olo on niin ihana, kun on ihan karmee flunssakin. Mutta en valita, jos kaikki on vauvalla ok :) palaillaan kuulumisten kanssa muutaman tunnin päästä.

Ja Lidian ultrauutisia odotellaan täälläkin :)

Mulla oli sijainen niin ei kuunnellut sydänääniä eikä oo mahdollisuutta päästä muualle ultraan, kun yksityiselle. Toosi turha käynti. Plus painan tällä hetkellä enemmän kun viimeks viikoilla 32+2. ei ristus. No kyllä se paino varmaan tippuu, jos tää raskaus jatkuu.

Mä täällä jatkan mun yksinpapatustani :DD

Mutta miten teillä muilla on menny painonnousu tässä uudessa raskaudessa? Nouseeko samaan tahtiin kun viimeks vai hitaampaa vai nopeampaa?

Meillä on nyt ultra varattu 9.8 klo 16. Eli vajaa viikko pitää vielä elää epätietoisuudessa, jos nyt vuoto ei jatku taas. Sit meen suoraa acutaan ultraan.

HÖH! Suomessa on kyllä kiva kun on tuo neuvola, mutta välillä kyllä ihmetyttää sen toiminta...
Miksi se sijainen ei siis voinut kuunnella niitä sydänääniä? Eihän se mikään syy ole, että on sijainen...
  emoticon  emoticon

Mä tulen varmaan kaipaamaan mun omaa lääkäriä täällä, jos suomessa raskaudun :D Mulla oli siis sama lääkäri ihan alusta ihan loppuun, eli hoiti synnytyksenkin. Ja ultrattiin joka kerta, eli jopa kahden ja viikonkin välein loppuraskaudessa.

Madie, voi kökkö ettei voinut edes yrittää kuunnella sydänääniä. Mut toisaalta ymmärrän, sulle ois voinu tulla ihan hirvee huoli  JOS niitä ei oliskaan sit kuulunu, siksi ei varmaan edes yrittäny.

Aamu, toi on ollu varmaan ihana systeemi et yks ja sama ihminen ollu koko raskauden ajan mukana. :) Ja synnytyksessäkin vielä.

Painosta: Mulla oli tullu ensimmäiseen 16 vikkoon lisää painoa 1,4kg. Ekassa raskaudessa ehkä suunnilleen saman verran. En nyt jaksa hakee entistä neuvolakorttia ja kattoo. :D

Mites sulla Madie sit toi paino? Paljonko se on nyt  noussu?

Oisko mulle tullut painoa vähän alle 5 kiloa. Tuntu hirveän paljolta. Mutta toisaalta imetyksen lopetus alla enkä oo yhtään katsonu mitä oon syöny. Viimeks multa tippu kyllä kahden ekan käynnin välissä 4 kiloa oksentelun takia niin voi hyvin olla nytkin edessä, jos sama meno jatkuu mitä tänään. Oon flunssassa ja kuumeessa ja sen takia ei oo pysynyt mikään sisällä tänään, kun lisää kai jotenkin tuota mahan rentoutumista...

Mulla menee painonnousu aika samassa kuin ensimmäistä odottaessa. Piti ihan katsoa neuvolakortista :) Painoa kertyi yhteensä viimeksi n. 12-14kg (riippuen ottaako ne kauheat turvotusheilahtelut mukaan). 

Ultrassa kaikki pienellä hyvin :) Skannasin kuvan koneelle, mutta en osaa liittää sitä tähän. Ihanat kuvat sai kyllä 4D:stä! 

Pieni mies sieltä on sangen selvästi kuulemma tulossa :) Esikoinen on Hugo - nimiehdotuksia otetaan vastaan :) Mies ei lämpene vieläkään mun Urho-ehdotukselle. 

Madielle niin paljon tsemppiä!  Harmi ettei sydänääniä kuunneltu. Voimia ultran odotteluun! 

Onnea Lidialle poikauutisista :-)

Millaisista nimistä te miehen kanssa yleensä pidätte? Lyhyistä, pitkistä, vanhanaikaisista vai kenties nykyaikaisemmista?

Itselle tuli mieleen Hugo ja Eino, mutta nimiä on vaikea ehdottaa, jos ei tiedä yhtään, millaisista nimistä toiset ylipäätään pitävät :-D

Takaisin