Uudestaan raskaana

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hemppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hienoa, että kaikki hyvin masussa Hemppa! :) Tiedätkö milloin laskettu aika olisi?

Me käytiin ultrassa viime viikolla, nyt viikkoja on 13+5 ja laskettu aika 14.12. Kaikki oli hyvin masuasukilla, joita on siis yksi ;) Nyt taas sama homma kuin Hugon kanssa, oireet loppu kahteen viikkoon ja nyt ei mitään vaivoja. Tosin Hugosta oli vain tosi lievää pahoinvointia iltaisin jos en ollut syönyt kunnolla, nyt oli kaksi viikkoa jatkuva kuvotus. Ja nyt maha on heti pompahtanut esiin, tai semmoinen pömppö tullut niin kuin olisin lihonut (mahdollista sekin ;D). 

Toivottavasti kuuluu muiltakin pian ilouutisia! Itsestä tuntuu ihan pöhköltä miten helposti kaikki on mennyt nyt, Hugoa odoteltiin neljä vuotta. 

Onnea Hempalle ja Lidialle hyvistä uutisistaemoticon

Toivottavasti pian näen sen Lidian pömpön :)

EI hittolainen !!!!!!!

Nii siis ei voi olla totta mut on kuitenki. Voe perhana. Yäk ällöttää.

Ja EIHÄN MULLE KÄY NÄIN !!!!!!!!

Nii siis tai sit kävi kuitenki. Oho! Paksuna pirulainen. Ja kuukautisten mukaan nyt olis jo niinku 7+5 tänään. Tosin en ole siitä varma, tää paha olo on alkanu ehkä noin viikko sitte. Siinastakin se alkoi silloin ku oli jotain 6vko täynnä. En tiä. Täs on nyt tänää vähä miehen kanssa pähkitty asiaa.

Ja kuns iis mullahan ei ole ikinä mitään kuukautiskiertoa ollutkaan. Omilla hormoneilla ehkä 3-4 kuukautiset vuodessa. Edelliset lapset on tehty hormonihoitojen avustuksella. Ja tuossa särkylääkkeessä mitä nyt syön tuohon vasta puhejnneeseen nivelpsoriaasikseen niin sanotaan et alentaa hedelmällisyyttä. Ja mullahan oli ne yhdet kuukautiset Siinan Syntymän jälkeen. Tää ei niinku käy järkeen. Mut niin vaan tikkuun tuli samantien kaks viivaa ku se edes kastui.......

EEEEMIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!!!!!!

Purskahdin nauruun ja sitten rupesi itkettämään, eikö sulla pitänyt jäädä Siinaan lapsien teko?
Apuva ja silti niin ihanata, ONNEA jos saan siis onnitella????<3
Huhhuh, elämä järjestää kaikenlaista ;)

koskas sun la on?

Onnea Eemille! emoticon

Luin taaperoarkea-keskustelua, ja ihmettelin, että mikä äklötys Eemiä on nyt kohdannut, mutta täältähän se selvisi.. Lähetä vähän niitä plussatuulia tännekin, kun kerran noin hyvin toimivat

Eemi , ei hitto! Surkuhupaisaa ihan! Aika hassua.... No mitäs nyt ootte päättäny tehä? Ja onnea!!! :) Muistelin minäkin että sanoit että Siina on teidän viimeinen? Käytittekö te ehkäisyä?
Ajattelin tuossa jokunen aika sitten sinua ja sitä että kun sanoit Siinan olevan teidän viimeinen että niinköhän oikeesti.. No näin se kohtalo kolauttaa.

Mitä silmäni näkevätkään... Mä just toissapäivänä ajattelin teitä kateellisena, kun teidän ei enää tarvii stressata vauvanteosta. Mutta eipä teidän nytkään tarvinnut :)

Voi toivottavasti alkujärkytys muuttuu onneksi!<3
Varovaisesti onnittelen HURJASTI!emoticon  (siis tosi järkevä lause)

Väkisinkin tässä ajattelee, että kohtaloako? :)
Voimia asian sulatteluun!

Mäkin sain kaks vahvaa viivaa.. Ovistikkuun. Eli katsellaan mitä parin viikon päästä sanotaan.

OHO EEMI!!! Onnea onnea!! :) Enkö mää jo sanonu jossain ehkäisykeskustelussa että kohta oot taas maha pystyssä, hmmm.. :P
Ei hitsi. Tuon on pakko olla kohtaloa jo. Onnea paljon! (Jos siis onnittelut kelpaa)

Madielle plussatuulia! *puuuuuuh*

Ohhoh, Eemi! Onnea! :) 

Siina on laittanut sun hormonitoiminnan pyörimään ;) Me odoteltiin Hugoa yli neljä vuotta (sai kuitenkin alkunsa ihan luomuna ilman hoitoja) ja nyt tulin raskaaksi joku 7kk synnytyksestä!! Luulin tosiaan, että kakkosta saisi odotella. Kaverilla on menkat kaksi kertaa vuodessa ja sai nyt ihan luomuna parin vuoden odottelun jälkeen vauvan :) Ei ne taida ihan todennäköisyysprosenttien mukaan noi hommat mennä!

Tsemppiä sulatteluun! 

Jos tää paha olo ei olis näin ällöttävää niin ehkä alkais tuntua paremmalta. Mut tänään nyt sit ekaa kertaa kävin puhuttelemas posliini pyttyä.

Niin todellakin piti Siinan olla viimenen. Mut mä tiedän et katuisin aina sitä jos tän menisin keskeyttämään. Ja pitäshän sitä ny kahen aikusen parisuhteessa elävän ihmisen tietää miten niitä lapsia saattaa tulla. Ny on enää myöhästä itkee ku pulla on jo uunissa. Mut ku siis todennäkkösyys tälle raskauden alkamiselle oli kuitenki ehkä 1/ 100 nii ehkä sit tosiaan on kohtalo ja näin tarkotettu. Ei meillä kuitenkaan vällyt ihan niin tiuhaan ole heiluneet mut kuitenki nyt keskimäärin kerta viikkoon. Välillä enemmän välillä vähemmän.

Mut vaikeaa sulattaa tän olon takia. Mä kun sairastelin tossa keväänki jo ihan muuta niin must tuntuu et mua koetellaan nyt liikaa. Mä en jaksais. Kuhan tää olo vaan helpottais nii ehkä sitä sitte vois alkaa nauttimaanki tästä. Ja siitä pidetään tiukasti kiinni et seuraavaks hoidetaan ehkäst ajoissa kuntoon. Enää ei tule lisää ylläreitä.

Ja aatella kui monta vuotta ja kyyneltä sitä meni ennenkö Eemi sai aikoinaan alkunsa. Ja mä olin niin aktellinen niille, jotka tuli kertoon et OHO mä  oon raskaana. Ja ajttelin vain et ei mulle käy niin onnellisesti ikinä.

Ja joo Emilia muistan et jmoni muukin on sanonut noissa ehkäsykeskusteluissa jotain tuon suuntaista. Mä en vaa oikeesti uskonu et niin vois käydä.

Madielle tosiaan plussatuulia. Vaikken mä tiedäkkään kui niitä lähetetään.

Vaik mua jotenki hirvittää toi ajatus et Siina on sit vasta puoltoist vee. Se on niin pieni. Se tulee oleen niin mustasukkanen. Eikä raukka ollenkaan ymmärrä, et sen pitää jakaa äitiä. Nytkin se kattoo aina heti kieroon jos Eemi joskus harvoin mun sylissä on. Ja väliin pitää yrittää tukkia.

Joo'o tutkimattomattomat on elämän tiet.

OHO! Se on varmaan tyttö sitten jos noin kovasti oksettaa? :D

No, mutta on kyllä Eemillä käynyt tsägä! Tuo on hirveetä tuo pahoinvointi. Mä kans oksensin 247 ekat kolme kuukautta, se oli kamalaa.

Eemi :). Elämä vie ja elämä kuljettaa, ja mä ainaki uskon kohtaloon. Onnea! Ja toivottavasti pahaolo hellittäis pian.

Mitenkä niin tulee tyttö jos on ällö olo? Mulla oli todella helppo raskaus, ei tarvinnu ku kaksi kertaa oksentaa, mut se johtu kyllä ihan jostain muusta kuin raskaudesta. Ja tyttö syntyi :) Mut onnea Eemille, toivottavasti se oksetusolo menee nopeasti ohi. Meillä ei oo tulossa vielä toista, ei varmaan seuraavaan viiteen vuoteen ainakaan.

Grenie, sitä kait oksettaa normaalia enemmän, jos on tyttö tulossa, kait jotain hormoonijuttuja?
Ei ole omakohtaista kokemusta, mulla on vain poika, ja oksua ja pahaa oloa oli silti sen 247 :)

Mun paras kaveri sen sijaan sai ensin pojan, ei mitään pahaa oloa, mutta toinen oli tyttö ja oli pahaa oloa.

Mutta luulen kuitenkin, että on ihan ihmisestä ja raskaudesta kiinni.

Ei mullakaan ollut tytöstä mitään pahoinvointia. Muutaman viikon oli aamuisin pientä etomista, ennen kuin sai syötävää, mutta kertaakaan en oksentanut. Ja meni tosiaan aika nopeasti ohi.

Täysin hormonijuttu siis. Vaikka ennen tuollaisista on pyrittykin ennustamaan sukupuolta. Luinpa jopa Yhteishyvä-lehdestä, että aikoinaan, jos haluttiin poika, pidettiin sängyn alla lapsentekohetkellä länkiä (ja jos oikein haluttiin pelata varman päälle, oli isännällään sillä hetkellä päässään karvalakki). Keritsimet sängyn alla taas johtivat tyttöön :-D

Hmm, mulla poitsusta ollut juurikaan mitään oloja...mutta neljästä tytöstä vkoille 15-16 24/7 närästys ja oksu olo.Toisista tytöistä on lentäny laatta ja toisista vaan koko ajan kuvottanut ja pahasti....

Mutta jollain toisella saattaa olla juuri toistepäin ,pojasta paha olo jne...ollaan yksilöllisiä..eikä masun muotokaan välttämättä mitään sano.Niinkuin kolmosta oottaessakaan,takaa näkyny kun kävelytyylistä että oon raskaana ja tyttö oli...

Nii siis joo. Eemistä eli pojastani oli etovaa oloa, en oksentanut kertaakaan mut lähellä oli. Siinaa kun odotin olo oli ihan karsee koko ajan. Ainoastaa yöt oli rauhalliset. Ja itseasiassa olen tässä ajatellut että mahdollisesti poika, koska tämä antaa välillä hetken hengittää toisinkuin Siina ei antanut hetkeäkään. Paha olo ei siis katoa kokonaan missään vaiheessa (muuta kuin yöllä nukkuessa) mutta on siis selvästi helpompaa muutamana hetkenä päivässä. Toisin kuin siis Siinan kanssa ei ollut minkään laista hetkeä.

Eli mun käsitykseni on mun kohdalla, et tyttö oksuttaa enemmän. Mutta sehän ei tietenkään käy yksiin kaikkien kanssa. Ja kaikki eivät tosiaan voi pahoin ollenkaan. MÄ SIIIS OLENNN NIIIN KATEELLINEN NIILLE!!!!! Mut toisaalta koska olisin huomannu olevani raskaana? Ku nyt oaha olo oli se, joka herätti. Ja kuukautisten mukaan silloin oli 7+5. Käyn seuraavalla viikolla kattomas gynegologilla mikä tirriäinen siellä jyllää. Ja saan samalla varmistuksen viikkoihin. Ja tietty koko juttuun. Vaikka siis 12 viiko normaali ultrakin olis jo alle 4 viikon kuluttua. En jaksa odottaa niin kauan et saan tietää varmasti kärsinkö turhaan. Tai jotain.

Siinan aikana paha olo alkoi viikolta 6 mut nyt ku olen tässä tuumannu niin en ole ihan varma alkoiko mulla Eemistä paha olo kunnolla vasta silloin 8 viikon tienoilla. Ja se vähä helppas jo 10 viikon jälkeen mut jatkui kuitenkin sinne 14 viikkoon. Voi mä niin toivon et tää vois mennä niinkuin se eka. Ja niin toivon et oltas jo tosiaan siis niin pitkällä ku kuukautiset näyttäs. Koska jos ei olla se vaan on kaikki aika lisää pahaa oloa.

Vau Eemi! Onnea! Kyllapa kavi tuuri! Toivottavasti huono olo helpottaa pian.

Me ollaan alotettu jo tutuksi tullut hormoonihoito kolmosen tekemiseksi. Katsotaan kuin kauan talla kertaa kestaa. Ekaa yritettiin hoidon voimin 5 kk ja tokaa 8 kk. Mutta ei mulla kiire.. Harmi vaan, kun noi hormoonit keraa nestetta, ei viitiis niita kauaa kayttaa..

Takaisin