Uudestaan raskaana

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hemppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi onnea Heini! :)
Toivottavasti tämä vauveli pysyy loppuun asti mukana!

(Kuume sen kun kasvaa...)

Kiitti Madie!

Kyllä se toinen pikkuinen teillekin vielä tulee, tiedän tasan sun tunteet. :)

Aamu, erityisesti keskenmenon jälkeen toivotetaan usein vauvalle tarrasukkia ja liimaa jotta jaksaisi pysyä mukana :)

Onnea Heini!!
Positiivista energiaa niin pikkuruinen jaksaa matkustaa mukana..
emoticon

Madie kato näin…emoticon
pakko oli laittaa oli niin koominen...

Onnea Heini! Hienoo Asali että muistutat miten niitä lapsia taas tehdään;) tolla konstilla vois onnistuakin! :)

Onnea Heini :) 

Mua mietityttää nyt aina välillä, että oonkohan kuvitellut koko jutun :) Oireet hävisivät, pahoinvointi loppu oikeastaan viime viikolla ja nyt ei mitään tuntemuksia. Ehkä lievä kuvotus joskus välillä, mut ei mitään suurempaa. Vielä 13 päivää uuteen ultraan, ekassa ei näkyny juuri mitään, lääkäri sanoi jotenkin kaarrellen, että vaikuttaa että siellä olisi sikiö, korkeintaan viikolla 7 ja sykettä ei näy, mutta ei pitäisikään näin varhaisessa vaiheessa välttämättä näkyä... mitenköhän pian vuoto alkais jos pikkuisen matka olis päättynyt... Tai sitten stressaan vaan turhasta niinkuin viimeksikin! Ehkä ei pitäis valittaa, että pahoinvointi on loppu tai ainakin lieventynyt :) 

Tuntuu vaan niin hölmöltä nyt hakea töitä, kun jos onkin kaikki hyvin ja kaikki meneekin hyvin niin en välttis menekään töihin syksyllä, ehkä sen 4kk pärjää pikkurahalla. Olis vaan vähän hönö olo mennä uuteen työhön niin lyhyeksi aikaa. Mutta en kyllä sano vielä mitään kun on kuitenkin niiin epävarmoilla viikoilla vielä! 

Sori, kun tuun tänne avautumaan, mutta tää tuntuu ainoalta paikalta johon tää vois liittyä.. Voi kun mulla olis plussauutisia!

Mua ahdistaa niin paljon. Vauvakuume on ihan hirmuinen ja tästä ei tunnu tulevan yhtään mitään. Oon jo tyytynyt siihen, että ei tärpännyt tästäkään kierrosta (oon testannu 3 negaa), mutta miksei ne kuukautiset voi alkaa, että vois aloittaa uuden yrityksen! No nyt on vasta kp 33, mutta jokainen päivä ahdistaa yhä enemmän. Kiva jos tästä tulee joku 50+ kierto niin hyvästit vauvanyritykselle.
Ei tässä muuten mitään, mutta keksin viime viikolla lohdutukseksi, että lähden nyt tulevana viikonloppuna juhlimaan omia ja miehen serkun synttäreitä ja entä jos ei oo kuukautiset alkanut ja testi näyttää silti negaa.. Pitääkö mun jäädä kotiin odottamaan menkkoja, koska saatan olla raskaana? Ärsyttää, jos ei oo mitään kivaa odotettavaa...

Anteeksi siis vielä tästä purkautumisesta, mutta ehkä joku tietää nää tunteet.. Ja osin toivon, että jos käyn täällä mainitsemassa, että kuukautiset on myöhässä niin taikaiskusta ne alkaa samantien ;) Ei oo kyllä mitään oireita niiden eikä raskauden suhteen.

Niin ja sitten vielä kiva lukee tarinoita, joissa esikoinen on tärpännyt heti ja seuraavaa tehtiin 6 vuotta.

Madie, reippaasti vaan juhlimaan synttäreitä. Kun eikös se oo niin, että äidin syömiset ja juomiset vaikuttaa vasta 7 raskausviikon jälkeen, ja jos ny on kiertopäivä 33, niin silloin se 7 viikkoa ei oo viel täynnä. Plus et saat ehkä ajatukset hetkeksi johonkin muuhun kuin tätiin ja raskauteen ;-)

Itse en kyllä osaa yhtään lohduttaa, kun meillä tyttö tosiaan tärppäsi heti ensimmäisestä kierrosta, en siis yhtään osaa ajatella, mitä tunteita siinä käy läpi, kun vauvaa ei kuulu ja kiertokin heittää häränpyllyä. Toivottavasti asia ratkeaisi kuitenkin pian johonkin suuntaan, joko positiiviseen testiin tai tädin kurvaamiseen paikalle. Tsemppiä!

Madie, mä niin voin kuvitella noi sun tunteet. Sillon kun  mulla alko se keskenmenovuoto siitä pikkukakkosesta niin vaivuin ihan epätoivoon että miten tässä nyt käy ja koko pikkukakkonen tuntui niin kaukaiselta ajatukselta sen jälkeen että laskin tunteja suunnilleen seuraavaan mahdolliseen ovikseen ja siitä päiviä seuraaviin kuukautisiin. Siinä kerkesi jo ajatukset mennä ihan sekaisin.

Tehän ette hyvin montaa kiertoo oo vielä yrittäny vai  oonko ymmärtäny väärin? Voihan se olla että  mahdollinen ovis  on ollutkin myöhemmin  ja plussa tulee testiin jo loppuviikolla. Munkin mielestä voit ihan rauhassa lähtee juhlimaan viikonloppuna, alkoholi ei vielä niillä  viikoilla vo mitenkään vaurioittaa  pientä jos on matkassa koska ei äidin ja vauvan verenkierto tosiaan oo  sillon yhdistyny.

Kiitos, kun jaksoitte vastata mun valitukseen :) Olis tuolla tosiaan ollut tuo "Uusi raskaus haaveissa"-ketju, jonka Sukey oli kaivanut esiin, mutta annettakoot mulle anteeksi ;) Nyt on jo parempi mieli. Hemppa ei meillä tosiaan oo vasta kun yk 2 ja siis yk 3 alkamassa, jos nyt alkaa joskus. Se on vaan se, kun viimeksi vauva tuli heti, kun pistettiin tilaus menemään, niin nyt ei jaksais olla kärsivällinen. Täytyy kuitenkin yrittää olla, kun eikös puoli vuotta oo sellanen keskiarvo kauanko yleensä menee.

Joo kyllä mä aattelin nyt mennä juhlimaan :) Jos ehdin sittenkin sen plussan saada, niin sitten juhlin vaan selvinpäin. Hyvä tietää, ettei tarvii murehtia vaikka tilanne ei oliskaan selvillä, kun ei mulla vielä niitä viikkoja olis kun se 4-5 maksimissaan. Luultavasti vähemmän, jos ei vielä testissä näy. Toivottavasti oli ovis myöhässä, mutta en nyt siitä vielä innostu vaan odottelen rauhassa miten asiat etenee :)

Sait mut Hemppa kyllä miettimään vähän itteeni, kun kriiseilen täällä jo tässä vaiheessa. Sulla oli kuitenkin pikkasen eri juttu ja suurempi "oikeus" tuntea nää tunteet, silloin kun jouduit kokea keskenmenon. Eli jospa rauhoittuisin ja tuun sit reilun puolen vuoden päästä vasta uudestaan, jos ei oo vauvaa vieläkään masussa :)

Madie, sulla on kyllä ihan täysi oikeus sun tunteisiin. Jotkut on kärsivällisempiä mut sinä oot samanlainen ihminen kuin minä että "hetikaikkimulle" tai muuten elämä ei mee eteenpäin. Oonko ihan väärässä? No meillähän nää kaikki kolme raskautta on onnistunu suht helposti. Esikoinen sai alkunsa yk 1-2, en muista tarkkaan kun päätettiin vaan että saa tulla jos tulee.. Toinen tärppäs sillon tammikuussa niin ettei menkat olleet edes alkaneet synnytyksen jälkeen ja sit tää kolmas raskaus alko keskenmenon jälkeen yksien kuukautisten jälkeen. Että meille tää on ollu helppoo. Mut en oo olettanu koskaan että tää vois näinkin helposti käydä ja kaikki ne piinapäivät km:n jälkeen tuntu todella pitkiltä!

Eli todellakin saat purkaa täällä tunteitas, me kuunnellaan ja ollaan sitä varten! Halusin vaan kertoo oman tarinani jos siitä olis  ollu sulle vähän edes apua että joku on ollut samassa tilanteessa! :)

Hemppa, aika hyvin mut analysoit ;) Oon todellakin "mullekaikkihetinyt"-tyyppiä ja se on varmaan meidän parisuhteenkin ainoa ongelma. Jos kärsivällisyyttä vois jostain ostaa niin heti ostaisin! No kärsivällisyyden sijaan ostin tänään ovulaatiotestejä niin jos niillä sitten ens kierrossa yrittäis paikantaa ovista kerta kierrot on ihan sekaisin. Jos se kierto nyt ikinä alkaa :D

Joo sun tarinasta oli kyllä paljon apua ja on niin kiva tietää, että on tällainen paikka missä purkaa tuntoja, kun ahdistaa :) Kiitos siitä!

Yks isoimpia syitä, miks olis kiire raskautua, on sosiaaliset paineet. Mulla kun on vaan ylioppilastutkinto alla, niin kaikki painostaa kouluun ja ei voi jäädä vuosiksi kotiin vaan yrittämään lasta. Ei taas oo järkeä aloittaa koulua ja keskeyttää heti raskauden takia. On se kumma, kun alle 1-vuotiaan lapsen äitinä olis muka aivan pakko vaan heti viedä se lapsi hoitoon ja lähteä opiskelemaan! Joo nyt vähän off topic ;)

Eipä oo täällä tullut käytyä piiiitkään aikaan, kun meidän vauva-arki on tuntunut niin kovin erilaiselta kuin suurimmalla osalla täällä....

mutta.. meillä kävi pieni puolivahinko, eli plussasin sopivasti tytön 9kk päivänä! Ei olla yritetty (kolme kertaa kyllä ihan tietoisesti ilman ehkäisyä), imetän yhä 8-10 kertaa päivässä (joista 3-5 kertaa yöllä) eikä kuukautiset kerenneet alkaa.. Ultran mukaan vieläpä sai alkunsa siitä ensimmäisestä ehkäisyttömästä kerrasta! Yhtäaikaa tosi onnellinen ja peloissaan ja hämmentynyt!!

Onnea Pupsu! :) Ihanaa, että joskus käy noin hyvä "tuuri"!

Kirjoittelisit vaan useammin. Kyllä me ihan mielellään kuullaan erilaisestakin vauva-arjesta ;)

Takaisin