Uudestaan raskaana

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hemppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moikka Kaikille pitkästä aikaa oon nyt pitäny vähän taukoa täältä!

Mutta mulla oli eka neuvola viime viikon torstaina ja vähän kyllä petyin kun tk:ssa on ultra laite ja vielä ihan uusikin juuri uusittu niin neukku täti ei silti ultrannut vaikka tiesi että minulla ei ole hirveenä hajua mitkä viikot menossa ja millon la! =/ JA rahatilannekkin sattuu tietenki juuri nyt olemaan vähän huonohko joten kai se on pakko odottaa sinne nt ultraan joka on maaliskuun puolen välin tienoilla! Neukku täti sitten laski 28pv kierron mukaan viikot ja LA:n mulle jotka olisi sitten tänään rv 8+1 ja LA 26.9 mutta laskurin mukaan 27pv. 
No mutta saan tarkat viikot ja LA:n sitten nt ultrassa! 

Voinnit on ihan hyvät. Väsymys on pahin oire mulla! Kuvotusta on aina kun nälkä iskee. Kertaakaan ei oo tarvinnu oksentaan pari kertaa tosin lähellä on ollut! 

Vähän ahistaa kun mies lähtee reilun viikon päästä rukalle töihin viikoks ja minä jään yksin pojan kanssa tän kauhean väsymyksen kanssa. Tosin ajattelin mennä pojan kanssa vanhempien luokse niin helpottaa kun saa hoito apua, sillä olen nytkin illalla aivan puhki rikki poikki kun olen päivän ollut pojan kanssa ja touhunnut kun mies ollu töissä..

No onpas tyhmää Heisku ettei ultrannut! Toi väsymys on niin tuttua.. Mähän olen hoitovapaalla ja teen keskimäärin 4 vuoroa viikossa ravintolaan. Pahimpina päivinä me vaihdetaan tyttöä jossain keskellä toria.. Välillä tuntuu että kuolema korjaa kun ei jaksaisi mitään ylimääräistä, Elsa hokee koko ajan että äitti mennään mennään, ja jollei toimi niin tulee seuraavaksi painokas äittiUP!  Mä juuri katsoin että olen ollut viimeksi viikonloppuna vapaalla jouluna, onneksi lopetan työt jo huhtikuun lopussa ja siirryn lomailemaan emoticon

Mulla oli tänään rakenneultra, se täti väitti ihan vakavalla naamalla että mun mahassa on mies. Ei tunnu kyllä vieläkä siltä, mä olen edelleen henkisesti saamassa toista tyttöä emoticon Onneksi oltiin joka tapauksessa päätetty mennä 4D-ultraa, nyt on ainakin pakko mennä katsomaan että siellä tosiaan on pallit.

Mä en tiedä miten paljo nuo painot vaihtelee,  mutta Elsa oli täsmälleen samoilla viikoilla ultrassa 397g, tämä 437g - ei kai se nyt ainakaan ISOMPI voi olla??

Tweety, meidän neiti oli rakenneultrassa rv 21+3 440 grammaa. Mutta eihän tuo paino kerro mitään tulevasta syntymäpainosta.. Tai ainakin niin olen aina ajatellut.

Heips!
käyn yt vain piaksesti teille kirjottamassa kun silmät ei tahdo jaksaa mitään. Ees telkkua ei oikein pysty kattomaan.

Ali siis niinku varmaan jo facesta olette tietoonne saaneet poika syntyi 12.2.2012 klo 17.02.
Ihan yhtänopsaan ei tullut kuin Siina mutta eipä tuokaa hirveesti ootellut. Eli klo 13 aikoihin olen ekan kerran katonut kelloa et minkähänlaisia välejä näissä  supistuksissa on? silloin oli sellasta 15 min. Ei kovin pitkiä kestoja ja hyvin siedettäviä. Kolmen maissa menimme sairaalaan ja siellä ensin käyrillä makoilin sisäänotossa n. 20 min, jonka aikna ja siihen ihan loppuun supistukset voimistuivatkin jo ihan hyvin. Ja taas sama kuin Siinalla 3cm auki siinä vaiheessa kun siirryttiin synnäriin. Sen aikaa kun amme valui istuskelin/ kuljeskelin synnytyssalissa ilokaasun kanssa. Sitten n. puoli tuntia ammeessa (ilma ilokaasua) Nii sit olikin jo kiirus takasin. 8-9cm auki kun päästiin synnäriin. Gynegologi sattui olemaan paikalla juuri ja hän sai tuupattua juuri ja juuri toiselle puolelle kohdunkaulan puudutteen. Sanoi vaan et tää häviää silmissä kun supistus alkoi. Ja smantein sai lekuri vedet päälleen sponttaanisti kun vasta ajatteli et puhaksee kalvot. Noh, sen puudutteen avulla sain 2 aivan taivaallista taukoa supistusten väliin ,jolloin ei tuntunut kipua yhtään. Sitten olikin aika nousta ponnistusasemiin. Tällä kertaa siis kokeilin polvillaan, nojaten pystyyn nostettuun sängyn päätyyn. Ja piru viä et se ponnistusvaihe oli tällä kertaa kaikkein pahin ja kipein. Et nyt olin selvinnyt siitä avautumisvaiheesta mielestäni parhaiten tähän mennessä. Taas samoin kailla aiemmillakin niin saan sen pirun pään siihen puoleen väliin ja sit loppuu supistus ja pitää odottaa seuraavan alkua kun se pirun pää on siinä puoles välis. Hyi saatana! suoraan sanottuna. Siinä kohas kyllä huusin täyttä kurkkua ku piti vaan odottaa et us supistus alkais. No sit sai sen pään pihalle ja tuudittauduin jo siihen et se loppu tulee perästä niinku aina ennenki. Mut eipä tullukkaa kovin helppoon. Käsi oli poskella ja poika suuri niin sitä piti ponnistaa sen pari kolme kertaa koko supistuksen ajan ja tuntui et ne kätilöt väänsi sitä silleen kummallisesti ja oli pakko vähä hengenvedon välilläki kirota. Mutsiätlä se sit tuli 9min ponnistusvaiheen jälkeen. Poika 4070g ja 50.5cm pituutta.

Lapsivuode aika ihan normisti ongelmitta ja autuaasti kiittäen tikittömyyttä. Tiistain apääsin kotiin ja keskiviikko iltana piipaa autolla takasin sairaalaan. Sain jonkun pirun "hyvänlaatuisen kiertohuimaus kohtauksen" Voi hvyä jumala se oli kamalaa. Koko maailma pyöri kaks tuntia ympäri ja kaikki tuli ylös siinä silmänräpäykses ku se alkoi. Amppari miehent joutuivat ihan nostamaan paareille ku jalkoja ei ollu.

Pääsin takasin lapsivuode osastolle sa siellä sitten kaksi yötä toipumassa. Tänään tulin tkasin kotiin ja täss nyt pikku hiljaa uudelleen alotellaan kotitutumista, mutta tällä kertaa todella rauhallisesti. En saa kantaa lapsia ollenkaan. Ja Siina tykkä tosi hyvää ku olen ollu pois. On ollu tosi kiukkunen ja ihan selvästi vaan protestoi sitä ku olen ollu poissa. Vauvaa katselee ja ihan lempeästi koittaa mut eipä taida vielä ymmärtää tuon jäävän meille. Et protestoi vain mua kohtaan.

Kuhan jaksan ja silmät kestää niin palaan lueskelemaan ja kirjoittelemaan. Mut nyt riittä koneella olo. Jos kauheesti virheitä niin voi syyttä sitä et en tainu lukea tekstiä juurikaan. Katsoin vaan näppäimistöä kun kirjoitin.

Eemi,ihana synnytyskertomus.Ihan kyyneleet tuli silmiin <3

Ikävä tuo kiertohuimaus ja lanssikyyti..pelottavaa.Onneksi nyt kaikki vissiin on vähän paremmin.
Mistäköhän johtui tuo?
Kerrot sitten myöhemmin kun jaksat kuulumisiasi..mulla on tässä viikon päästä muutto,ja oon ollut 3 vkoa kipeenä, eka se infulenssa ja nyt jälkitautina vissiin angiina..johon ei oikein viikossakaan oo nää lääkkeet purreet... ihan peitteissä nielu edelleen.... täytyy vaan jaksaa..

Woimia kaikille <3

Heisku ompa kurjaa etteivät ultranneet! Mutta eipä sulla kauhean pitkä aika ole enää ultraan vaikka tuntuuhan se pitkältä :D

Tweetylle poikalupausonnittelut! :) Minusta kans tuntu etten osaa tyttöä edes hoitaa kun olin tottunut poikaan. :D

Eemi, kivan kuuloinen tuo sinun tarinasi ja hyvä ettet revennyt tai tarvinnut tikkejä. Mutta todella kurja tuo huimausjuttu, toivottavasti menee ihan levolla ohitte! Tuu tosiaan kertomaan lisää kuulumisia kunhan jaksat ja vointi antaa... Niin ja hyvänkokoinen poju on syntynyt. :) Onnea tuhannesti <3

ginessalle jaksuja ja paranemisia!

Tweety, onnea poikalupauksesta! Tuohon painoon voisin sen verran kommentoida, että meillä tämä jannu oli rakenneultrassa huomattavasti isompi kun Niklas ihan kaikilta mitoiltaan myös sen painon lisäksi, mutta nyt kai pitäisi olla pienempi tai ainakin hoikempi. Eli tulevat viikot sen syntymäpainon vasta määrittää, älä ole huolissas :)

Olipa ihanaa lukea Eemin kuulumisia! Onnea vielä kamalasti pienestä pojasta!emoticon
Todella ikävä kuulla, että jouduit uudestaan sairaalaan. Minäkin mietin, että mistä tuollainen huimauskohtaus voi johtua? Toivottavasti toivut nyt nopeasti elämäsi kuntoon ja pääset kunnolla nauttimaan vauva-arjesta.

ginessallekin paranemisia! Ei todellakaan kuulosta mukavalta nuo sairastelut :(

omaa: Täällä supistaa jatkuvasti. Maitopurkin nostaminenkin kauppakassista jääkaappiin saa aikaan supistuksen. Johtuu varmaan siitä, kun vähän "kuntoiltiin" eilen tuon Heiskun kanssa :D Mun moka, kun mentiin väärällä bussilla ja jouduttiin tarpomaan lumihangessa ties kuinka monta kilometriä. (ehkä 1km, mutta tuntui ainakin viideltä)
No kyllä tää vauva mahassa vielä pysyy, kun keskiviikkoon asti ainakin pidän jalat ristissä :D

Onnea Eemille tätäkin kautta pojasta! =) ikävä että jouduit takasin sairaalaan =/ 

Joo me madien kanssa eilen vähän kuntoiltiin =D

Hemppa: Kyllä tuo aika tuntuu matelevan tällä hetkellä kun odottaa ekaa ultraa ja ekan kolmanneksen täyttyväm =) Lisäsitkin tuonne listaan mun LA:n ilmoitan sitten jos La muuttuu ultrassa =) ja tässä olis nää esikon tiedot: Poika 10.8 (41+1) 52cm ja 3600g

Madiekin synnyttää kohta, ihanaa, lisää vauvoja :D

Heisku lisäilen nuo esikoisen itedot vielä, niitä pitikin jo viime viestissä kysyä mut arvaappa muistinko. :D

Meillä on sunnuntaina ristiäiset, niitä valm istellessa tässä aika menee... Jotenkin hirvee stressi koko juhlista. Argh!

Onnea Sukey! Paljon tarrasukkia matkaan, jotta pieni pysyisi tällä kertaa mukana matkassa <3

Onko teillä Hemppa isot ristiäiset tulossa? Mäkin stressaan jo ristiäisistä vaikka lapsi ei ole vielä syntynytkään. Lähinnä vieraslista tuottaa ongelmia, kun tuntuu, että jos haluaa kutsua jonkun niin täytyy kutsua aina joku muukin, joka on ns. "sukuhierarkiassa" samalla tasolla. Mä kuitenkin haluaisin, että voin kutsua ristiäisiin keitä haluan ja tosiaan muutaman ihmisen lapsen isovanhempien, omien ja miehen sisarusten ja kummien lisäksi. Mutta silti en halua kutsua koko sukua :D

Mulla on nyt opiskelustressi ohi ja sen puolesta vauva sais nyt tulla koska vaan. Tietty kaikki synnytykseen viittaavat oireet on taas kadonnut niin eiköhän tässä posoteta eteenpäin vielä useampi viikko.

Sukey, onnea todella paljon ja toivottavasti tämä yksilö jaksaa olla mukana loppuun asti. Teille niin kovin toivoinkin sitä plussaa kaikkien vastoinkäymisten jälkeen. Onnea <3 Laitan sut listalle, jos laitat vielä esikoistytön tiedot niin lisään nekin sit tuonne :)
Meinasitteko muuten käydä varhaisultrassa?

Madie: Meille on tulossa ihan pienet pirskeet, meidän perheet ja kummit ja tietysti pappi. Ja tänään mun ukki soitti ettei pääsekkään, on tullut kipeäksi. :( Sitä niin kovin toivoin tulevaksi, tulee esikoisen kanssa niin ihanasti toimeen, ukki siis on 81v, mut leikkii pojan kanssa eikä poikakaan vierasta häntä yhtään. Sit miehen veli ei pääse kans joten ihan pienet juhlat todella tulossa. Vieraita noin 15.. Noi on kyllä niin vaikeita juttuja noi vierasasiat, jotkut kun saattaa suuttua jos ei saa kutsua, eivät ymmärrä että vanhemmat päättää itse ketä kutsuu ja ketä ei. Sinuna en kyllä ajattelisi muita vaan kutsuisin ketä haluaisin :D

Jospa pikkuinen sais teillä vielä ainakin viikon sinnitellä masussa vaikka on nyt jo täysaikainen, saisi vielä kuitenkin kasvaa. :)

Kiitos onnitteluista

Hemppa, meidän tyttö syntyi 16.8. viikolla 42+1. Pituus 53,5 cm ja paino 3780 g.

Varhaisultraan varasin ajan samana päivänä kun plussasin Nyt vaan pitää toivoa, että saataisiin vauva syliin loka-marraskuussa..

Ristiäisistä sen verran, että me ei kutsuttu esikoisen ristiäisiin kuin kummankin vanhemman perheet, isovanhemmat (siis vauvan isoisovanhemmat) ja mun paras ystäväni perheineen. Vieraita oli siis suunnilleen 20, eikä tähän kämppään kyllä enempää mahtuisikaan kerrallaan.

TOdella paljon onnea sykeylle! =) Sinähän se sitten menit teit tärpit tästä kierrosta niinkuin sinne oliko se nyt toista lasta haaveilevat keskusteluun kirjoitit =)

Takaisin