Uudestaan raskaana

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hemppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
On teillä naiset nyt kestämistä!! Mitä oireita Madie sulla oli, jotka liittyikin sitten tuohon tilaan?

Mä ajattelin nyt virallisesti myös tänne ilmoittaa, ettei kukaan loukkaannu ;) , että meille on tulossa niin selvä poika kun voi vaan olla, se oli kepakko pystyssä jalat levällään ultrassa. Kuulemma on pyöreäpäinen :D ( ihan hyvä ettei mikään laatikkokaan.. ?) :D Istukka on takaseinässä ja siksi oon tuntenu niin hyvin noi liikkeet ja loppuvaiheessa tuntuu sitten vissiin vielä kivemmin ;)

Kätilö oli superihana ja ihan hölmö, nauroin melkein kokoajan ja se tietysti auttoi ultraamista ihan hiiiirveästi! ;) Se kysyi myös siitä mun viime kerran SYPE käynnistä ja totesin vaan, että emmää sinne nyt mee, mutta esitän pari toivomusta. Sitten se nauroi, no että ei sulla kovin kummoset ja vaativat toiveet ole, jos kerran jälkeisiä ei tartte esitellä ja lapsi pitää pestä iskän kanssa ensin, ennenkö lykkäävät syliin mulle ;)

Nyt mä oon ihan hoomoilasena, että aijaa poika täh ja toisaalta ihan fiiliksissä :) Luulin oikeasti, että tyttö tulloo, mutta nyt sitten meillä tuleekin Ava ja Oiva <3 Ihanaa!!

Anteeksi itsekeskeinen viestini, mun kupoliin ei just nyt muuta mahdukaan kuin tää hämmästys :D Ensi kerralla huomioin teitä muita paremmin!!

Voi Miu, mä olen vieläkin ihan hämilläni siitä mahdollisuudesta että meillekin voi tulla poika. Ei ole kyllä edes käynyt mielessä. Olisipa itselläkin kiva kätilö ultraamassa, siihen vaan on vielä niin pitkä aika...

muoks. Miullahan on tänään puoliväli, onnea!

Mä en ymmärrä miten olen näin väsynyt koko ajan. En ole tehnyt koko viikkona mitään ihmeellistä, nukkunut päikkäreitä jne ja silti tuntuu että voisi ryömiä peiton alle ja nukkua vaikka kevääseen. Sitten vielä Elsalla on joku läheisriippuvuus viikko ja se olisi koko ajan sylissä - selkä huutaa hoosiannaa. Kivat viikonlopun työt tulee taas, viime lauantaina 11 tuntinen työpäivä alkoi siinä 9 tunnin jälkeen tuntua ihan sietämättömältä ja nyt olisi samanlaiset pe ja la edessä emoticon

Kaikki tuntuu olevan kipeänä, kurjaa. Pikaisia paranemisia! Madie miten oireettoman tulehduksen sitten bongasit, oliko sulla muutakin kun kuumetta? Onneksi vauvalla on kaikki hyvin =)

Kiva kuulla, että Eemin perheessä voinnit alkaa olla parempia :)

Hahaa, Miun viestit saa kyllä aina hyvälle tuulelle. Mahtava ultrakäynti teillä takana ilmeisesti :D

Tweety, Voisko sulla olla arvot alhaiset? Vaikka mullakin on kyllä ollut koko raskauden ihan älytön väsymys. Jaksamisia töiden ja väsymyksen kanssa! Saikkuahan voi myös aina hakea? ;)

En mä sitä pissatulehdusta pongannutkaan. Olin ihan yllättynyt, kun sanoivat, että mulla on sellainen ja pitää jäädä osastolle tippaan. Ihan pieniä vihlaisuja oli välillä tuntunut pissatessa, mutta ei niistä tulehdusta osannut päätellä kun mun mielestä mulla vihloi viimeksikin loppuraskaudessa :D

Isoimmat oireet, mitkä sitten ilmeisesti johtui tuosta tulehduksesta oli iso supistusten määrä (ei vielä kuitenkaan kivuliaita, kun vasta sairaalassa) ja sellainen inhottava paineentunne alavatsalla virtsarakon täyttyessä. Mä luulin, että sekin johtuu siitä, että vauva painaa rakkoa :D Ehkä myös yleinen heikko vointi johtui sitten tuosta, kun ainakin olo on parempi kun pari viikkoa sitten.

Nyt pitää sitten vielä jännäillä huomisia verikokeita ja toivoa, että arvot on ok eikä tarvitse palata takaisin sairaalaan. Toivottavasti ei tarvitse enää ikinä ottaa supistuksenestopiikkejäkään, kun niistä tulee aivan karmea olo. Hirveä tärinä ja tykytys ja päätä särkee 2 päivää putkeen sen jälkeen...

No ompas täällä ihmisillä ollu ikäviä juttuja! Kaikki sairastelut on todella inhottavia.
Eemin perheelle paranemisia, toivottavasti voitte jo koko perhe paremmin! Inhottavaa vielä kun kaikki sairastaa samaan aikaan... Ja yritäppä siinä itse kipeänä pitää talo pystyssä ja muut ihmiset hengissä ja puhtaana :D

Madien tulehdus kuulostaa kyllä todella pahalta. Onneksi se on kuitenkin nyt taltutettu? Miltä tuntui olla erossa pojasta?
Ihan kysyin sen takia kun itse kun olin synnyttämässä ja osastolla niin olin erossa pojasta vain sen kaksi päivää niin kun mies ja poika tuli hakemaan niin heti osaston ovella hyökkäsin ottamaan pojan syliin ja itkusta ei meinannu tulla loppua. :/ Tietty hormoonit sekotti vielä enemmän mun päätä mutta kyllä ikäväkin oli ihan järkyttävä!

ginnessalle jaksuja selän kanssa. Toivottavasti säkin saat hyviä uutisia!

Miulle onnittelut ultrauutisista! Ja poikalupauksesta :) Itsekään en voinu käsittää että tää toinen on tyttö. Osastollakin vielä kun vaihdoin vaippaa, tarkistin aina muka että pippeli on hyvin ;D En osannu ollenkaan suhtautua tyttövauvaan. Nyt on jo onneks iskoutunu päähän että tyttö se on! Nimikin kai pitäis kuulostaa edes vähän tytöltä :D

Tweetylle jaksamisia töiden kanssa. Itsekin mietin, onko sulla hb miten matala jos olet kauhean väsyny? Sehän vaikuttaa ainakin...

Tänne ei ihmeellisempiä.. Normaalia arkea. Eilen käytiin Typyn kanssa neuvolassa, viikossa oli tullu painoa 240g eli todella hyvin! Ihanat jalkamakkarat jo kasvanu <3 Ristiäisiä on suunniteltu sen verran että pidetään ne helmi-maaliskuun vaihteessa. Nimi on vielä hakusessa, samoin kummit!

No kaikki muut alkaa olla paremmas kunnos. Siina on vielä tosi räkänen ja yskii mut vointi on selvästi parenpi. Mulla taas itellä taita olla ollu pahin päivä tähän asti. Niin hirvee flunssa nyt sit päälle. Nenä on niin tukossa ja keuhkoputki tuntuu olevan aika täynnä. Sitä ei vaan taho saada yskittyä kunnolla ku tuntuu et ei saa kunnolla voimaa yskiä. Varmaan vauva vie tilaa niin paljon et keuhkotilavuus ei taho riittää. Nii ja sit toinen tosi kiva puoli. Sit ku vähä saakin yhtäkkiä yskittyä nii lirahtaa aina tippa housuun joka yskäsyllä. Meneekin pikkuhousunsuojia ihan sit sen takia. Voimat on siis ihan totaalisen loppu. Oon nukkunu kahet päikkäritki tänään ja silti on väsy.

No mä uskon nyt siihen et luonto osaa hoitaa tän asian kuitenkin niin, että se ei laita äitiä synnyttämään täysin puolkuntosena. No onneksi ei mitään oireitakaan kummemmin ole ollu et synnytys ees ois alkamassa. Eikä sen viel pitäskään nyhän on vasta tasan 38vk.

Me onki saatu ainakin yks kummi päätettyä ja nimi on mull amielessä ja paperilla mut ei olla siis yhessä sitä vielä päätetty. Päätin vaan tilata sellaset ihana servetit nimellä ja syntymäpäivällä ristiäisiin niin pitää sen takia hyvissä ajoin päättää se nimi.

Mitäköhän Hemppa teidän pikkumies tuumas ku sää sileen vollotit? Vai huomasko se?

Toivottavasti Tweetyn vkl menee hyvin ja jaksaa tehä työnsä. Tai sit jos ei jaksa niin pitää varmaan saikulle mennä. Et älä turhaan yritä rehkiä enempää ku jaksat vaan hae saikkua. Kyllä sitä saa.

Heh, mä taas jotenkin ajattelinki et Miu saa seuraavaks pojan.

Kiitos huolenpidosta naiset emoticon Viikonloppu takana, hip hei. Mä tein töihin nyt hoitovapaan ajaksi extrasopparin, eli teen 2-4 vuoroa viikossa. Koitan nyt tehdä sen verran kun vaan jaksan, ei mulla ole käynyt edes mielessä että saikkea voisi hakea siksi että on väsynyt. Kun pitkät vuorot seisomatyössä väsyttää ihan perustilassakin.

Ei mulla pitäisi olla arvoissa mitään kummia, hb oli 135 ja viime raskaudessa ainakaan ei laskenut alle 130 ollenkaan.

Madie oliko nyt sitten testit ok, että saat olla kotona? Ja loppuiko ne supistukset kokonaan?

Hemppa pelkään tuota samaa, että varsinkin jos joutuu olemaan pitempään sairaalassa, niin tulee typyä ihan hillitön ikävä. Meillä onneksi sairaala on samassa kaupungissa, eli Elsa pääsee siinä tapauksessa iskän kanssa kyläilemään...

Oliko Eemi sun mies sentään viikonlopun vapaalla, ettet noin huonossa kunnossa joutunut koko kotisirkusta pyörittämään? (Ja miten se edes onnistuu?)

Onneksi meillä on vielä puolet jäljellä, ollaa tällä kertaa ihan hukassa noiden kummien suhteen ja nimistä tulee vaan kädenvääntö..

On joo mies onneksi kotona ja se jo kerkes ite toipumaan. Kiitos vain huolenpidosta sinnekkin Tweety.

Hemppa, oli se kieltämättä rankkaa olla erossa 4 päivää pojasta. Vaikka kävi ne mua joka päivä katsomassa, mutta eihän Niklas kauaa siellä jaksanut olla. Itkussa oli pitelemistä aina kun lähtivät. Mä oon sellainen salassa itkijä niin itkeä tuhrutin aina sitten iltaisin sängyssä. Olin ennen sitä mieltä, että oon kyllä muutaman päivän ihan rauhassa sairaalassa, että saan levätä, mutta tuo sairaalajakso sai mielen muuttumaan ja varmaan aika pian lähdetään kotiin, jos vaan päästään. En ihan polikliinistä synnytystä sentään halua, mutta seuraavana päivänä vois jo kotiin lähteä. Oli Niklaksellakin ikävä ollut, kun oli niin sanonut usein jo autossa, kun lähtivät kotiin ja sitten iltaisin sängyssä.

Tweety, arvot pitäis olla nyt ihan ok, kun ei kukaan sairaalasta soitellut :) Hyvä niin ja olokin on jo paljon parempi. Jaksaa jopa tehdä jotakin.

Meilläkin on jo kummit ja nimi suunnilleen selvillä. Ajattelin pitää ristiäiset mahdollisesti jo pääsiäislauantaina. Tajusin kyllä myöhemmin, että pääsiäinen onkin tänä vuonna jo huhtikuun alussa niin kiire voi tulla, jos vauva meneekin yliajalle. Sitten täytyy päivää muuttaa. Ja voi olla, että papit on tuona päivänä ihan varattuja muutenkin.

Nyt pomppas Eemi mieleen..josko se Luomuleevi lähtis tulee??

kauhias yskässä ja kuumeessa ollaan täällä, puol perhettä.Mites muut voitte?

Täälä mitään tapahu . Kiitos Ginessa kysymästä. Luomu Leevillä ei tunnu olevan kiirusta mihinkään.

Flunssa alkaa onneksi pahimmilta osin hellitämään. Eikä sitten niin minkäälaista tuntemusta masussa tai muuallakaan et vois jo syntyä. Huomenna ois jo se päivä ku Siina syntyi. Mut LA:n on vielä viikko ja 3 vai 4 päivää. Ku en ny osaa laskee.

Ny kyllä väsyttää niin, jotta. Taas. Ku jos ei vauva tai raskausvaivat vaivaa yöllä niin sti on nenä nii tukossa et ei tiä mitenpäin hengittäis. Mut aina siis joku syy miksi sitä voi keksekn yön valvoa pari tuntia.

Koskas oot ollu tai meet tutkittavaks?Onko sellaista aikaa enään sulla?
Eipä kai jos kaikki hyvin muuten on...
Leevi, tee Siinat ja alahan tulla,huomenna on siis tosi hyvä päivä ;)

Jaksuja Eemi, minäkin juuri nukuttamasta tulin yläkerrasta Aawaa, niin itsellä henki kuplii ja narisee ja sitten tulee taas yskökset suuhun,Unnalla ei yhtään sen paremmin o asiat.Prkl.

Koristaan taas ;)

Mulla mitään aikoja oo mihinkään enää. Muutaku neuvolaan terveydenhoitajalle.

Mihinkähän tuo mun hyvä kärsivällisyyteni on kadonnu. Pitäs keksiä jotain tekemistä et aika kuluis. Nyt ku on muka pitäny alkaa odottamaan sitä et joo nyt se kohta tulee ku Siinakin oli jo täs vaihees pihalla niin aivanku ei ois enää yhtään mitään muuta mieles. Pitäs vaan tehä jotain eikä jäädä odottamaan. LA:n on kuitenki viel viikko ja pari päivää. Et eihän sen pitäskään viel tulla. Miks sitä on niin malttamaton? Tähän asti olen ollu ihan ok. Ei ole ollu mihkään kiire. Mut ku toi strateginen päivä Siinan syntymästä on ohitettu nii eipä oo kärsivällisyydestä enää tietoakaan.

Tahtoo jo nähä miltä tämä vauveli näyttää ja tahtoo tietää miten synnytys menee. Vaikka nyt musta on alkanu tuntumaan siltä et tästä tulee kaiki puolin pitkäveteinen, eikä synnyts tule tenemään läheskään samalla vauhdilla ku Siinalla. Sitä muka toivoo et ois helpompaa ku on jo kolmas ja vähä aikaa edellisestä. Katotaan niin tää onki vaikeenpi. HAH!! Täshän alkoi nostamaan ikuinen pessimisti päätään . Alkaa itteeki naurattamaan.

Tää olikin hyvä avautumiskerta. Tuli hyvälle mielelle ja potku omiin persuksiin et koitahan ny akka olla .

Nii joo ja PS. olen keksiny uuden nimen nii toi Leevi on jotenki vanhalta kalskahtava. Mies ei sitä kyllä ole viel hyväksyny lopullisesti, enkä oo ees kysyny muutaku et mitä tykkää. Eikä oo sen mielestä huono. Mut jos mä saan päättää nii se siitä tulee

Eemillä on h-hetki ihan käsillä... Sitä tulin tänne kurkkimaan.. Käyn kyllä lukemassa melkein joka päivä mut aikaa ei sit kskaan jää kirjottaa kun täytyy käydä myös tammikuisissa. :/
Enkä nytkään kerkee enempää kirjottelemaan, Aleksi pyörii tuossa jaloissa.

Ristiäiset on päätetty, ne on 26.2, nimi on selvillä ja yks kummi, neljä ilmeisesti tälle tulee kuitenkin.. Maanataina kysyn yhtä kaveriani kun mennään käymään, sit pitäs kaks vielä päättää. :D Vaikeeta.

Mun riesana on toisen rinnan TODELLA paha haavauma ja oon nyt muutaman päivän pumpannu ja syöttäny vaan toisesta rinnasta, sillä seurauksella että tää terve on nyt aivan hellä jatkuvasta imettämisestä. Pullosta typy ei suostu kun huudon kansssa ottamaan jos lisää tarvii ja lisäks vielä tää haavaumarinta meinaa tulehtua koko ajan vaikka oon kyllä lypsäny sen aina tyhjäks asti. En tiiä kuin pitkään jaksan tätä kipuhelvettiä ja pumppaamista.. Nyt tuo haavauma kyllä näyttää jo paremmalta mut vaatii vielä pari päivää jos ei toinen tissi huuda armoa jo ennen sitä! Että ompa kiva! Alkaa mun haaveet vuoden imetyksestä kariutua tähän.......

Moi! Mulla on jotenkin ihan kans jääny tä kirjottelu vähemmälle lukemassa kyllä käyn..
Eemille kosolti kärsivällisyyttä ja voimia loppu rutistukseen kun aika koittaa! :)
Hempalle voimia taistoon tulehdusta vastaan noi on niin ikäviä! Kyllä sä sen viellä selätät! :)

äh nii joo kui sitä jää aina taka-alalle aattelussa noi kaikki tollaset tissi inhottavuudet ym.? Toivottavasti Paukke saat rinnan kuntoon pian.

Kävin tänään neuvolassa ja arvaatkas mitä??
Ekaa kertaa koskaan mun raskauksieni aikana mun paino on pudonnu!!! jopa -600g .
Ja ihan sit sen takia hain tänään iiisoon pussillisen suklaatia, joka ion vetästä tässä jahka Siina menee nukkumaan, jotta ei oo kerjäämässä. Palkinnoks ja varmistukseks, et toista yhtälailla hienoa punnitusta ei tule .

Eikä tällä jäpikkäällä ole mitään aikeita vielä tulla ulos.

Tervehdys kaikille!

Täällä on plussattu alkuviikosta =) Nyt vaan toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun asti. Torstaina meen ekaan neuvolaan jo jossa ultrataan että saadaan selville missä vaiheessa raskaus on ja millon LA! 

Mä veikkaan Heiskun päätyvän lokakuisiin, marraskuisten vuoro alkanee muutaman päivän päästä

Onnea Heisku! Ilmoittelehan sitten laskettu aika ja esikoisen tiedot niin laitan sut listalle. :)

Eemille tsempit loppumetreille!

Mua pelottaa, nimittäin uusi vauvakuume! Vielä ei todellakaan ole mitään kuumetta mutta tiedän että se tulee jossakin vaiheessa. Meille ei ole tulossa ainakaan 4-5 vuoteen kolmatta lasta. Se on nyt miehen kanssa yhteistuumin päätetty, panostetaan nyt parisuhteeseen ja annetaan aikamme noille kahdelle ihanalle lapselle. Otetaan nyt siis kunnon ehkäisy käyttöön kun mulla on jälkitarkastus ettei voi edes lipsua yrittämisen puolelle! En oo miehelle sanonu vielä mitään tästä "pelosta" kun tiedän että se pitää mua ihan höperönä :D Toivottavasti mun sydänkin on sitä mieltä että nää kaks riittää nyt muutamaks vuodeks ainakin :D

No sen verran olen pystynyt laskemaan että LA osuu syyskuun vikalle viikolle jollekkin päivälle! =)Neukku täti sanoi puhelimessa tiistaina että sillon olis ollut joko 5+3 tai 6+3 mutta jää nähtäväksi mitä ultra sanoo tosiaan kun viime kierto oli niin pitkä.

Sukey: eikös nyt ala menemään vasta lokakuulle? =)

Takaisin