Uudestaan raskaana

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hemppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea Hempalle :) Kuulostaa kivalta tuo synnytyksen loppuvaihe ja se oma huone!! Alku ei ollut kovin lupaava ;)

Tweety, vieläkö sä niin kauan joudut sinne ultraan oottelemaan? :/ Meillä on viikon päästä ke. Kaikki kyselee ja utelee ja mä oon ihan että en tiiä haluunko ees mennä sinne :D Joku ihme paniikki taas iskemässä! :/

Kyllä mä sen vauvan voisin ottaa sitten myöhemmin, mut tää välimaasto ei maistu mulle..

Isot onnittelut Hemppa ja koko perheemoticon

Tosi helpon kuuloinen synnytys, jos ei lasketa tuota mahatautia. Harmi vaan, että jouduit ravata ees taas.

Täytyy teidän kertomusten mukaan laittaa joku puoli kiloa lisää painoa vauvaan, jos sitä pääsee/joutuu painoarvioon. Huomenna se ratkeaa, kun on neuvola. Täytyy varmaan kirjoittaa joku lappu mukaan, kun on niin paljon valitusta kaikista vaivoista eikä niitä muuten kuitenkaan muista. mm. leposyke huitelee koko päivän ihan heräämishetkestä lähtien 100-120 paikkeilla. Jotenkin pöllö olo muutenkin.

Ihana Hempan tarina! emoticon Lukuunottamatta sitä vatsatautiosiota.. Mutta onnea ihan hirmuisesti!!

Meilläkin homma on "edistynyt": eilen oli np-ultra ja sillä kaikki hyvin! emoticon Iso HUH!! SItä kaikkea ennättää välillä murehtimaan.. mutta pikkuinen möyri siellä ja koko vastasi viikkoja 13+6, joten lähellä tuota la:ta mennään. 17. päivä olis tän koon mukaan, mutta eiköpä se vielä tarkennu sit rakenneultrassa viimeistään. Nyt oli kokoa "jo" sen verran, että näki aortan, aivot, vatsanpeitteet jne. Oli se niin iso helpotus taas kuulla, että kaikki hyvin. Ja jännää, miten se konkretisoituu, kun näkee möykyn livenä..  Ja ihan ihmisen näköisenä. Vaikkakaan en ole epäillyt, etteikö siellä joku asuisi: tänään taas itketti mm. sanomalehden yksi yleisöosastokirjoitus.. emoticon

Paljon onnea hempalle :) Kivalta kuulosti tosiaan tuo sinun synnytys, vaikka tietenki tuo mahatauti olisi varmasti saanut jäädä pois :)

Onnea Hempalle ja koko perheelle! :) Ihania uutisia :) Ja tyttöhän oli hienosti kasvanut mahassakin! 

Toivottavasti isoveli ei ala mustasukkaiseksi :) Hugo on ainakin edelleen tosi hienosti vauvan kanssa, ei ole kertaakaan yrittänyt satuttaa. Kun vauva on sitterissä niin Hugo vaan kyykkii vierellä ja silittää varovasti pikkuveljen päätä <3 vaipanvaidon aikaan kyllä vähän joskus kiukuttelee mulle. 

Ihana, että kaikki meni hyvin (jos ei mahataudista puhuta ;) !!!!

No ehän mä ollu ees myöhässä tätä juttua lukemassa!!! En oo käynykkään pariin päivään ja yht äkkiä iski mieleen HEMPPA!!?!??! Ja ihan melkein siis uunituoreita uutisia sain tulla lukemaan . Meitsi tilaa tollasen synnytyksen kans. Meidän naapuri sai vauvan viikkoa ennen joulua ja ponnistusvaihe oli yhtä lyhyt ja ilman repeämiä. Kiitos tänne kans!! Voi vau!! Mulla ihan tietty täs itku pääs ku luin tuota sun tekstiä. Harmillista vaan toi ravaaminen ees taas, eikä se mahatauti ennen synnytystä ollu varmasti kovin mukava. (maailman kauhein tauti). Mut aatella et kaikki meni kuitenkin siis noin hienosti ja ihan turhaan olet joutunut murehtimaan niitä painojakin. Ihan hyvän kokoinen tyttönen sieltä tulla tupsahti. Voi vitsit Mä oon taas ihan hileissä .  Onnea siis sinne ihan jokaiselle.

Mä kävin tänään neuvolalääkärillä RV 36+3. Eikä siis niin mitään ihmeempiä. Mulla taas tuntuu tää raskaus menevän saman vanhan kaavan mukaan. Ei ongelmia ja sf-mittakin pääs nyt siis siihen ihan samaan lukemaan ku kaikissa edellisissäkin just näillä samoilla viikoilla eli33cm. Nyt näyttäs siltä et tuolla mun lantiossa on niin paljon tilaa et se vauvan pää on alhaalla ku mä olen pystyssä ja kun menen makuulle niin se ei olekkaan niin alhaalla. Kohdun suukin oli aivan kiinni, kaulaa oli vielä 2cm mut ihan pehmeää tavaraa jo oli. Eli siis ei niin mitään ihmeellistä ollut mun käynnilläni. Ja en kyllä nyt osaa sanoa juuta enkä jaata miten tämän kanssa käy. Koska syntyy? Joku tuolla sitä jo kysyikin et miltä tuntuu. No kahen viikon päästä huomenna on jo se päivä ku Siina syntyi. Mut jotenkin kuvittelisin et tää ei tulis ihan niin aikasin. Vaikka eihän sitä tosiaan koskaan tiedä. Nyt saakin sit ravata urakalla siellä neuvolassa ku tän viikon torstaina on Siinan 1,6v neuvola ja sit taas tiistaina omalle käynnille.

Onnittelut Mirdelle hienoista ultrauutisista!!! Ja toivotaan nyt et täs ei tosiaan mitään radikaalia pääse tapahtumaan lähiaikoina et päästään Haniböökin kanssa teille piipahtamaan ens torstaina. Uih!! Miten kiva nähdä teitäkin pitkästä aikaa!.

Paljon onnea Hempan koko perheelle! emoticon

Mäkin voisin ottaa seuraavalla kerralla tuollaisen 2 minsan ponnistuksen. Esikoista ponnistin 50 minsaa.. Meillä ainakin painoarvio piti aika hyvin paikkansa. Yliaikaiskontrollissa lääkäri ilmoitti vauvan painoksi 3500 - 3600 grammaa ja syntyessään tyttö painoi 3780 grammaa. Ei se siis hirveästi heittänyt.

Joo, tuoreimman tytön ponnistusvaihe oli minuutin,
ilman repeämiä..eihän niitä koskaan oo mulla ollutkaan.
Painoarvio oli 3600-3700..tyty painoi 4436.... että joo....
Huh kun Eemikin on pitkällä.Ihana pieni ja siro masu :)

Lumista keskiviikkoa kaikille !! :)

Onnea Hemppa ja koko perheemoticon

Meillä mies eilen havahtu;"eikö meillä ole yhtään ultraa enää?" :)Näin hyvin on perillä että kunta tarjoo vaan ne 2 ja loput ollaan maksettu itse aiemmissa raskauksissa ja nyt en ollut ajatellut mennä...
No kaipa hänkin sitten ajattelee tulokasta jos kerran on utelias vielä näkemään kuvaruudulta.Ehkäpä sitten kuitenkin vielä ultraan...

Kiitos kaikille rakkaat! <3 En nyt jouda lukemaan kaikkia viestejä uudelleen, olen käyny niitä pikkuhiljaa lukemassa mut en muista kyl yhtään mitä piti kommentoida.

Kotona sujuu hyvin. Tai no, onhan tää välillä raskastakin kahden pienen kanssa mutta mihinkään en näitä päiviä vaihtaisi <3 Inhottavat hormonit jyllää ja itkettää ihan hölmötkin asiat! No, jospa tää menis kohta ohi.
Esikoinen on todella alkanut ymmärtää että tämä uusi pikkuinen vie äidin huomiota paljon... Ihan itsellekin itku tulee kun imetän ja esikoinen tuo jotain isoa autoa minulle että täytyisi leikkiä ja kun äiti sanoo ettei voi nyt leikkiä, tulee hirveä itku. :( :(
Mies on meidän auton kimpussa, siitä hajosi moottori, joten se täytyi "rakentaa uudelleen" pala palalta.. Olen antanut siihen luvan ja tottakai hän tulee sisälle autotallista jos vain tarve vaatii mutta haluan että tuo auto on äkkiä kunnossa, päästään liikkumaan turvallisesti koko perhe. Sekin siis itkettää kun mies on autotallissa :D Mut tällasta tämä.. Toivottavasti auto on tänään kunnossa, toivoa sopii....

Eilen käytiin typykän kanssa neuvolassa, painoa oli tullut 4päivässä 50grammaa eli ei paljon mutta täti sanoi että pääasia että on noususuunnassa. Ens pe uudestaan sitten.
Ja tänään ikää onkin jo viikko, hurjaa että aika juoksee! <3

Niin ja pitää vielä ihmetellä ääneen että missä mun jälkivuoto? siis eilen on tullut viimeksi, koko kotona oloaikana se on ollut todella niukkaa, tänään ei ole tullut enää mitään siteeseen.. Saattaahan se alkaa vuotaa uudestaan mutta ihmettelen kyllä todella vähäistä vuodon määrää..

Kiva lukea Hempan arkikuulumisia:)
Pikkuhiljaa alkaa varmasti sujua aina vaan paremmin!

(.)Oma napa pullistuu ja alan olee aika kypsä raskauteen jo.Kuinkas muutenkaan:)
Ei nää raskaudet mulle sovi ollenkaan.
Mut vauvaa odotan jo kovasti!

Turvotus kanssa kiusaa ja oon nyt yrittänyt juoda vettä paljon.Sillä seurauksella että saa juosta jatkuvasti pissalla...

Vauva tuntuu tosi hyvin läpi,pienintä piirtoa myöden,se on samallaa jännää mutta hiukan epämiellyttävää myös.

Eemin kuulumisia käyn täällä joka päivä kattomassa jos sattuis vaikka olemaan synnyttänyt!! Ihan koska vaan voi siis tulla kun eikös kummatkin aiemmat oo tullu etuajassa?

Hemppa jo kyselikin mut ihan yhtenä kappaöeena ollaan. Jos siis ei lueta tuota äskeistä oksentamassa käymistä. Siinall aalkoi ripulitauti lauantaina. Se oksensi onneksi vain yhden kerran eikä niitä paskoja siivottu ku vissiin 4-4 kertaa päivässä. Mut siis kahtena päivänä. Ja sit se oli aina kertapierasulla kaikki vaatteet ja lähellä olevat huonekalut/ tavarat ym. No sillä masu on rauhottunut mut sillä on sit flunssa ja kitisee koko ajan. No nyt sit kaiken kivan päätteeksi Eemi, mies ja minä ollaan kaikki taudissa. No kukaan muu ei oo oksentanu ku mä. Miehellä on vähä lämpöäkin. Eemi nyt näyttäs voivan parhaiten.

Ku ny vaan kerkeis toipumaan tästä ennenkö pitää synnyttämään mennä. Hempan kokemusta en kyllä taho et ensin oksennetaan ja sit synnytetään. Ei varmaan ollu ihan paras happi vielä päällä.

Laitoin Siinalle tunti sitte supon ja nyt vissiin vähä piristyny ku kauhee meteli ja kolina ja mekkala ku se paiskoo tavaroita tuolla huoneessaan.

On täs ny viikko vielä siihen päivään ku Siina syntyi. Ja sais kyllä niin kauan masussa pysyäkkin. Tänään olis ollu neuvola mut siirrettiin perjantaille. Toivottavasti sit pääsenki sinne.

Koitahan Hemppa kestää tunnemyrskyt. Eiköhän ne siitä tasaannu aikaa myöten.

Aaapuaaa, kohta sä Eemi meet  <3
Juu,toi raskaana vatsataudissa ei ole kivaa, koettu on :(

Mulla meni viime torstaina selkä ja Mummi ollut täälä auttelemassa,särkylääkkeiden voimin tässä.Kiva kiva.
Viikon päästä pääsen niskarangan ja rintarangan tuloksia kuulemaan...täytyykin sitten valittaa tästä alaselästä samalla....

Tsemppiä kaikille :)

Paranemisia Eemille ja perheelle!

Kiva lukea Hempan kuulumisia!

Mä olin 6 päivää ensin kuumeessa kunnes mut käskettiin lääkäriin ja nyt makasin 4 päivää Taysissa, kun oireeton pissatulehdus oli mennyt munuaisiin. Mulla on kyllä vieläkin lämpöä, mutta sanoin ettei ole kun en jaksanut enää siellä maata. antibiootit olis muutenkin vaihtunut tänään suoneen laitettavista tabletteihin niin kivempi täällä kotona maata. On kyllä nyt jo paljon parempi olo, kun oli kaikkia kummallisia oireita, joita ei vaan osannut yhdistää mihinkään. Että tällaista tänne :)

Vauvelilla kaikki ok, vaikka sunnuntaina ja maanantaina supisteli 4 minuutin välein. Ultrassakin pääsin käymään ja painoarvio oli 1830g. Pää vastasi viikkoja, reisiluu oli viikon pidempi ja vatsan ympäryys 2 viikkoa jäljessä. Eli pitkä ja hoikka vauva olis tulossa :) Ei siis varmaan tarvii enää stressata sf-mitasta..

No hurjaa Madie!! Kaikkee sitä kans tulee. No onneks nyt siis jo parenpaan olet menossa ja kotona. Toipumisia sinnekkin.

Täällä onneksi itellä jo paree päivä. Just söinkin koko sämpylän päällisineen ja jois ison lasin Gefilusmehua. No nyt tuntuu et meni vähä liikaa ku alko ällöttämään. Siina on vaan tosi räkänen ja ruoka maistuu huonosti. Lämpöä sillä ei enää onneksi ole. Eemikin menee huomenna kouluun mut mies on vielä kotona ku sai saikkua viel huomisen.

Takaisin