Uudestaan raskaana

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hemppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siis tosi hurjaa, että me kolme mennään suunnilleen samoilla senteillä tuon sf-mitan kanssa, vaikka kaikilla LA eri kuussa :D

Kiitoksia muuten masukehuista! Eemille sen verran, että en mä tosiaan kovin pitkä ole, 164cm, eli ehkä toi kuva vaan valehtelee tai mun epäryhdikäs seisoma-asento :D Tuli mulla tosiaan joululomalla sellainen olo, että maha on kasvanut ihan hirveästi eli odotinkin aika isoa lukua sf-mittaan. En kyllähään ihan noin isoa, mutta varmaan se lääkäri oli mitannut pienemmäksi viime kerralla.

Hemppa, kiitti tuosta hemoglobiini-informaatiosta. En jaksakaan kyllä olla siitä huolissani, kun mulla on aina niin alhaiset luvut muutenkin. Stressatkoon neuvolatäti jos huvittaa ;) vointikin on ollut ihan hyvä eikä väsytä tai heikota normaalia enempää.

Minäkin haluaisin päästä tästä masusta jo eroon! vaivaa on vaikka millä mitalla. Mutta ajattelin kyllä odotella ensin, että te kaksi jakaannutte. En nyt viitsi etuilla ketään :D tänään ja eilen on kyllä supistellut ihan koko ajan ja vähän mietityttää.. No on kyllä tullut pyörittyä ja hyörittyä vähän joka paikassa tällä viikolla niin jos se vaan rasituksesta supistelee. Uuden vuoden tinasta mulle tuli niin selkeä kala, että oon ihan varma, että tämän lapsen horoskooppimerkki on kalat. Eli vielä saa siis sen reilun 6 viikkoa ainakin odotella.

OH! Mä en ole ollenkaan tullu ees ajatelleeksi koko horoskooppiasiaa. Mitäs horoskooppeja tuossa helmikuussa on ees menossa?

Niin ja Lidia!! Mähän olen sua hurjat 2,5cm pidempi! Ainakin sen joskus otetun viimesen mitan mukaan. Ja niinpä muuten ollaankin kaikki samoilla senteillä vaikka eri aikaan syntyvät, hassua.

En mäkään kyl ole ajatellu tota horoskooppiasiaa aiemmin.. Itse olen vesimies ja oon syntyny 28.päivä tätä kuuta. Mies on kalat ja on syntyny 21.päivä helmikuuta joten jossakin tossa välissä vaihtuu :D En tiiä millon.. 

Samoilla senteillä kaikki mennään tosiaan.. Huomenna mulla aika Kysiin äitipolille, siellä kuulee painoarvion, istukan tilanteen ja kohdunsuun tilanteen.. Sit ollaan viisaampia omasta tilanteesta.. Oireita ei ole suuntaan  eikä toiseen mutta ei tarviis nyt tullakkaan vielä.. Mies on nimittäin oksennustaudissa joten ei kiitos nyt! Onneks ollaan pojan kanssa säilytty vielä ainakin siltä taudilta ja en todellakaan halua tähän mitään tautia enää!

Madie, sulla on mun mielestä tosi "tyttömaha" muodon puolesta. :D Mutta sehän nyt ei kerro mitään!

Mä olin tänään sokerirasituksessa, oli kyllä tällä kertaa tosi mukava hoitsu joka oli itsekin raskaana. Litkukin oli vaihdettu ihan sokeriliemeen, sitä muka-colaa ei onneksi tarvinnut juoda.. Mulla on nyt ollut koko illan tosi huono olo, veikkaan että on tuosta 15 tunnin juomattomuudesta kun olen tottunut muuten juomaan vettä litrakaupalla pisin päivää.

Hempalla on huomenna LA, toivottavasti säästyt taudilta ja mies ehtii parantua ennen kun synnäri kutsuu!

Mä en ollut myöskään yhtään ajatellut tuota horoskooppiasiaa, meidän tulokas on mitä luultavimmin sitten rapu, mä en edes tunne ketään rapua!

Ja kun toisilla on pientä ja siroa, niin mun mahan kasvu on melko villiä..  Elsasta rv22 oli suurinpiirtein saman kokoinen kumpu..

No joo on aikas villi masu noille viikoille Tweetyllä! Mut noinhan mullakin tuli tosi aikasessa vaiheessa ulos masu niin Siinasta kun tästä nylyisestä viel aiemmin. Mut ei se nyt loppuakohden ol emikää suuri masu. Ihan vois melkein pieneksi kutsua .

Mä vähä sillä Hemppa tulin tänne tänä iltana viel kattomaan et joskohan sä jo olisit jakautunu? Ku sit mä olisin seuraava!!! APUA!!! Mut joo tsemppiä huomiseen käyntiin ja toivotaan et todellakin säästytte muut taudilta! Mut jos pääset pois sieltä sairaalasta niin tulehan kertomaan mitä näkyi.

Ja mä tulin kattoneeksi noita horoskooppeja ja vesimies taitaa olla aikalailla ainoa vaihtoehto meillä. Kun siinä on varaa molempiin suuntiin niin paljon. Siinaa kuvitelun Ravuksi aiemmin mut nyt ku tuota horoskooppia katsoin niin siinä se 22.7 on merkaatu ravun loppupäuväksi ja sama päivä leijonan alkupäiväksi. Niin kumpikohan se nyt siten on? Varmaan molemmat? Pitää kattoa joku muu horoskooppi ku niissäkin tuntuu olevan pieniä heittoja päivien suhteen.

Lisäsin meidän nimilistaan uudelle tulokkaalle yhden uuden nimen paripäivää sitten ja mitä enemmän sitä olen makustellu sitä paremmalta se tuntuu. Ja taas ihan uus nimi ja ennemminkin ehkä erikoinen. Sopis tähän mun sakkiin . Sille sopis toiseksi nimeksi mun isävainaan nimikin mitä ehkä tuumattiin toiseksi nimeksi. Tosin Mun isän nimi oli Pertti ja musta se on oikeesti aikalailla ruma nimi. Mut sillä on tunnearvo. Ei olla kuitenkaan vielä mitään päätetty ja joku Elmeri sopis todella paljon kauniimmin mun suuhun. Siis toiseksi nimeksi. En nyt vielä sitä julkaisen kun ei olla viel päätetty. Sitä etunimeä mut noi on aika lailla vaihtoehdot toiseksi nimeksi. Mut en aio laittaa kolmea nimeä musta kaksi riittää.

Ihania masuja <3
Ja hempalla tosiaan H-hetki ihan käsillä,hui :)

Auttakee nyt siskot mua.
Itkua täällä väännän kun paino nousee ja nousee.Painan nyt rv 24 saman verran kuin kaikista 8:sasta aiemmasta synnyttämään mennessä ja se käy kovin mielen päälle:(
Oikeasti vetää koko naisen aivan alas!!!Mun pylly senkun levii ja reidet myös.Ja mä tuskin syönkään mitään?????

Onko se nyt ikä vai mikä??

Kurjaa kun tästä tulee huono fiilis,ihan kokonaisuutena.

Niisk.
Mamamilano rv 23+5 kait

On ihana masu Tweetyllä! :) Samoin se meni täälläkin, että maha tuli tosi aikaisin esiin verrattuna viime raskauteen. On se kyllä vieläkin huomattavasti suurempi, kun viimeksi.

Hempan uutisia odotellaan täälläkin :) Jännittävää, kun nyt saa taas jännittää sekä Hempan että Eemin h-hetkiä, kun ei taida Eemilläkään montaa viikkoa enää mennä..?

Hemppa, niin on kaikki mun kaveritkin sanonut, että tyttömahalta näyttää. On munkin mielestä ihan erilainen, kun viimeksi. No ehkä siinä näkyy vaan ylimääräiset lisäkilot, joita on tällä kertaa tullut vähän enemmän.. Vaikka en mä ole vieläkään täysin hyljännyt sitä tyttö-vaihtoehtoa.

MamaMilano, en nyt osaa kauheasti auttaa, mutta kohtalotoveri löytyy täältä! Oon myös painanut nyt jo reilun kuukauden enemmän, kun viimeksi synnärillä. Reidet ja takapuoli on leveät kun ladonovi. Toosi hehkeä olo :(

Tänne ei muuta ihmeellistä. Paitsi oon nyt viikon noudattanut terveellisempää ruokavaliota ja olo on parempi :) Toivon mukaan näkyy vaa'alla ensi viikolla. Supistuksia tulee ihan älyttömiä määriä päivässä, mutta kun ei kuitenkaan kivuliaita ole niin en ole mihinkään yhteyttä ottanut.

Siis Hemppa ei ole ollut kirjautuneena koko päivänä, jokohan siellä olisi vauvauutisia?

Mamamilano älä nyt syömistä lopeta, joissain raskauksissahan ne hormoonit vaan kerää sitä painoa, vaikka söisit ihan samalla tavalla kun aiemmissakin. Sä olet varmaan vaan ollut tähän mennessä onnekas kun olet säästynyt isoilta painon nousuilta. Jospa sun kroppa katsoo että tarvitsee tällä kertaa sitä ylimääräistä että jaksaa sitten synnytyksen jälkeiset rasitukset, imetyksen, valvomisen jne. Tuollaisen iso perheen kanssa olet varmasti vanhoissa mitoissasi ennen kun huomaatkaan, koita olla murehtimatta emoticon

Madie tyttömahaksi mäkin sun mahaa sanoisin. Mä luulen että tämä minunkin palloni ottaa vaan nyt jonkun alkukirin, ja sitten rauhottuu kasvamisen tahti. Tai siis toivon niin ainakin.

ON kävin eilen sokerirasituksessa ja tänään sain arvot 4,6/5,6/4,8 eli ihan tosi hyvät, jee. Varmaan se laittaa mut vielä uudestaan siihen myöhemmin silti.. Mä lueskelin Elsan äitiysneuvolakorttia ja siellä mulla oli alkupainosta mennyt yli vasta rv30 kun alkuu tippui useampi kilo. Perjantaina näkee missä tällä kertaa mennään, veikkaan että olen kyllä plussalla jo. Tosin kun on tällainen pullukka muutenkin, niin ei ihan muutama kilo suuntaan sun toiseen oikein hetkauta millään lailla.

Voi äly kirjoitin pitkän pätkän ja hävitin sen

Kiitos erityisesti Tweetyn sanoista!Kai se tosiaan vaan on niin että kroppa tarvii nyt vaan enempi lihaa selvitäkseen tämän raskauden rasitteista!!
Mä vaan kun oon hiukan turhamainen tämän asian suhteen,oon ollut ylpee että kaikkien näiden raskauksien ja lasten jälkeen oon pysynyt hoikkana ja nuorekkaana ja nyt pelkään että kaikki tämä levähtää nyt käsiin.
En tiedä onko se sitten ikä vai se ettei tätä raskautta ollut ollenkaan suunniteltu ja se vaikuttaa "minäkuvaan"...?

No yritän olla postiivisempi täst eteenpäin:)

Kiitos kaipailuistanne! :) Ja anteeksi etten eilen kerinny käymään täällä päivittämässä tilannetta..

No käynti takana siellä äippäpolilla.. Olisivat mut ottaneet suoraan käynnistykseen jos olisin itse halunnut. Sanoin kuitenkin ettei mikään kiire mulla ole.

Vauvan painoarvio 2,7kg eli ei mikään jättiläinen. Verenpaineet koholla mut ne nyt oli luultavasti jännityksestä. Käyrääkin otettiin, hienoa käyrää piirtyi. Sisätutkimuksen teki lääkäri aika ronskisti, ihan tarkotuksella jos synnytys olis käynnistyny ja aika lähellä se lähtö yöllä oli. Kohdunsuu auki 1,5sormelle ja kaulaa jäljellä 1cm eli jotain siellä on tapahtunu.

Illalla kun kotiin tultiin, tuli veristä limaa ja kipeitäkin supistuksia tuli muutama.. No mehän sit lähdettiin viel lenkille että saatas vauhtia tähän hommaan. :D Ja kyllähän se vähän autto. klo 22-01 kellottelin supistuksia joita tuli 3-15min välein, ei kuitenkaan säännöllisesti ja olivat tosi lyhyitä vaikka napakoita. Ajattelin että pakko yrittää nukkua jos ei lähdetä näytille, en jaksa muuten aamulla nousta pojan kanssa ylös kun mieskin meni töihin. Ja siihempä ne oli sit kolmeen mennessä loppunu.

Eli yhdessä koossa siis.. Ja lääkärin kanssa sovittiin että ens tiistaina rv 40+6 mennään suoraan synnärille, päästetään pikkuinen kasvamaan kohdun ulkopuolelle kun ei kasvu enää hirmuista ole vatsassa. Eli ens tiistaina käynnistetään ja lääkärin puheista ymmärsin että ilmeisesti kalvot puhkaistaan jos tilanne on sellainen, osastolle eivät laita enää vaan suoraan saliin.. Eli tiistaina se on viimestään menoa sitten :D Hui!

Tweety ihana masu sulla! Onhan sillä kokoa mutta siellä on semmonen aarre kasvamassa että se vaatii tilaa :) Ja onnittelut hyvistä sokerirasitustuloksista.

MamaMilanolle en osaa sanoo ku tsempit "muuttuvan kropan" kanssa.. Uskon kyllä siihen että sun kilot tulee lähtemään samalla tavalla kun muistakin synnytyksen jälkeen.

Hienoja uutisia Hemppa! Teillä on siis lähes satavarmasti viikon päästä vauva :) Vaikka aika lupaavia oireitakin jo on eli ei sitä tiedä vaikka olisi jo hyvinkin pian. Tsempit loppurutistukseen!

Kiitti Madie! Jotain ihme limaa vieläkin tuli tänä aamuna, tiedä sitten mitä tää meinaa.. Satunnaisia supistuksia. Mua ei tosiaan haittaa vaikka menis sinne tiistaille, pojalle olis varma hoitaja ainakin. Mummo pääsis sillon tulemaan. :) Ja viikonlopunakin ois toinen mummo mut tänään ei saisi tulla :D

tässäpä tuore masukuva 40+1 ja rakas mussukka kurkistaa myös siellä :

Ah Hemppa! Aivan ihana kuva. Sulla jotenkin tosi kaunis tuo masu. Mulla kuule tulee vähä mieleen mun viime synnytys tuosta sun tekstistä. Enkä siis usko et voisit ootella ens tiistaihin. Tollasen romplaamisen jälkeen se Siinakin syntyi. Siis reilu vuorokausi siitä. Ja sitä ennen piti suppareita yllä sen tunnin välein koko illan ja aamun. Eivät siis kovia olleet mut sellasia et ei voinu olla rekisteröimättä. Ja tuota limaa tuli kans. Sit tuli eka oikein kova supistus ja sen jälkeen toinen ja sit tuli oikein kunnon limatulppa. Eikähän tuokin siitä käynnisty pikkuhiljaa. Tsemppiä rutistukseen!!! Niin ja ihana tuo teidän mussukkakin on.

Mammamilano: En voi sanoo muuta kun et ikä..... Se on vaan yksinketanen tosiasia ja sen kans pitää oppia elämään. Mä kans koitan luovuttaa nuista itelleni asettamista kovista tavoitteista. Sitä voi sit laihduttaa myöhemmin. Ja kyllä ne kilot saa pois, se vaan vaatii enemmän työtä. Ei lähe enää ihan ilman mitään.

Vähäks hyvät sokerit Tweetyllä. Nuohoan on jo aika lailla ihanne lukemat.

Mä en tiä miten tää mun vika vauveli menee ihan ees takas. Lähtökuopis siis oltiin jo ennen joulua, kunnes joulupäivänä pyörähti ympäri ollen sit jonkin aikaa taas aika ylhäällä. Mut nyt sit on parin viime päivän aikana käynykki näin:
Toi mun paloni on käyny tosi pieneks ja taitaa olla ihan kinttujen välis sen pää koppa. Häpyliitos on ihan järkyttävä lähes koko ajan. Mä siis kyllä painan vähä tuosta masusta mis vauvaa ei ole et näkyy paremmin kui alhaalla se on. Ei se masu siis ole ihan ton mallinen ku kuvassa näyttää .

Ihanat masut taas Hemppa ja Eemi! Te näytätte kyllä kumpikin siltä, että ei oo tullut lisäkiloja mihinkään muuhun kropassa, kun tuohon vatsaan. Kateellinen olen!

Mitä Eemi veikkailet, että kauanko menee kun teidän vauva syntyy? On tosiaan sen verran maha laskeutunut. Voisko olla, että jo parin viikon päästä tulis..?

Hempalle voimia loppu rutistukseen! :)
Eemin masu todellakin tipahtanut.. :D
Mä oon kans kyl niin kade ootte molemmat tosi hoikan näkösiä... :)

Olitte kerenneet jo kaipailla mua tuolla toisessa keskustelussa...

No, kotona ollaan... Vauvan kanssa! :) <3
Kirjotan lyhkäsesti nyt, myöhemmin sit lisää kunhan kerkeän, nyt ei malta ;)

Eli kaikki alko perjantaina 13.päivä, sain sen kaamean vatsataudin mieheltä ja pojalta.. Oksensin ja ripuloin koko päivän joka aiheutti satunnaisia kipeitä supistuksia. No illalla supistukset rupes tulee säännöllisesti 19 aikaan. Yhdeksältä lähdettiin synnärille, matkaa kuitenkin oli se 100km! :D No, perille päästiin ja supistukset tuli 4min välein.. Yllätykseksi MITÄÄN ei ollu kohdunsuulla tapahtunu.. Mentiin sit semmoseen lepohuoneeseen ja mulle tiputettiin suoneen 2litraa nestettä kun lääkäri oli sitä mieltä että supistukset on aiheuttanu tää vatsatauti.. No sit lähdettiin kotiin ja oltiin kotona kahdelta yöllä. Supistukset koveni selvästi jo kotimatkalla mut kotiin kun päästiin, mun oli tosi vaikea olla missään asennossa. Ja nää supistukset oli samanlaisia mitä oli kun esikoinen syntyi joten tiesin että nyt se on menoa. Soitin sit itelle ampparin, mies jäi nukkumaan kun oli todella väsynyt ja tiesin että joutuu tulemaan aamulla kuitenkin takaisin. Sairaalaan kun pääsin viideltä, olin 3cm auki, eikun miehelle soittoa että lähtee tulemaan. Menin saliin, sain epiduraalin heti koska en ollu nukkunu yhtään koko yönä enkä edellisenä päivänä. Sain onneksi nukuttua. Mies tuli puoli 8. 9 puhkastiin kalvot, auki olin 4cm. Klo 10 laitettiin oksitosiinitippa, tuntuvat supistukset alko 10.25 ja halusin nousta seisomaan ja käydä portatiivilla.. No jäin siihen keikkumaan kun tuntu että kakka tulee, tiesin kyllä että vauvahan se on mut helppo oli seisaaltaan olla ja "ängätä". No 10.35 sanoin kätilölle että ponnistuttaa, en voi olla enää.. Menin sängylle ja olinkin täysin auki ja eikun ponnistamaan..
Klo 10.37 (ponnistusvaihe 2min) terhakka tyttö syntyi. Äiti ja isi oli myytyjä <3

Jälkeiset tuli 10.47 täydellisinä.
Yhtään repeämää ei tullu ja siltä kyllä tuntuukin. Tai siis tuntuu ettei olis koskaan synnyttänytkään :D Enkä kyllä valita.

Tyttö syntyi siis 14.1 klo 10.37 ja painoa oli 3390g (prkl en kyllä luota yhteenkään painoarvioon tai sf-mittaan enää koskaan jos lapsia tehdään, tää tyttö oli isompi 30g kun esikoinen syntyessään).. Keskiviikkona oli siis tehty se arvio ja sillon oli 2,7kg :D Pituutta tytöllä 49cm.  

Eilen tultiin kotiin, kaikki mennyt hyvin. Rinta maistuu, yhtään lisämaitoa ei ole saanut, edes osastolla ei tarvittu ottaa lisämaitoa. Nyt maito noussut kunnolla, kipeet on ihan tissit. :I
Isoveljellä meni sormi suuhun kun osastolta tulivat meitä hakemaan.. Oli ihan ihmeissään että mikäs se tuo on. Välillä käy vauvaa ihastelemassa ja jos vauva pierasee, poika nauraa :D Mutta hyvin on lähtenyt arki sujumaan. Täytyy nauttia näistä ekoista päivistä kun vauva nukkuu paljon, antaa esikoiselle aikaa kun kohta tilanne taas muuttuu. :) Yksi hyvä puoli oli tuosta mahataudista, sain oman huoneen osastolta jossa sain olla yksin vauvan kanssa, oli oikeasti perhehuone mutta yksi sänky siellä vain oli. Ihana kun oli omat suihkut ja vessat.. aah.. Sai rauhassa tutustua uuteen nyyttiin <3

Nyt tuoksuttelemaan vauvaa kun mies ja poika lähti mönkkärillä ajelemaan. :)

Onnea Hemppa ja perhe!emoticon

Hienosti meni synnytyskin, vaikka varmaan mahatauti veti voimat aika pois. Ihan luksusta saada oma huone kyllä, mä en oikeastaan mitään muuta kammoa tässä koko raskausjutussa kun sitä osastolla oloa tupaten täydessä tyksissä..

Nuo painoarviot on kyllä ihan salatiedettä, painoihan munkin 3,8kg sitten oikeasti sen 4,5..

Ja hienosti ottanut Aleksikin uuden tulokkaan vastaan, hyvä että vauvalla on viihdearvoa pienelle miehelle emoticon

Mä olin itse perjantaina neuvolassa, painoa oli tullut puoli kiloa alkupainoon, pissa puhdas, paineet ok (paitsi miksi mulla nousee alapaine aina raskaana?), hyvät sydänäänet 158/min. Hemppa 135 ja verinäytteissä kaikki ok.
Kuukauden päästä sitten jo rakenneultra!

Takaisin