Uudestaan raskaana

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hemppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No ei tää tonttu-ukko ollu viä päästään kiinni . Ku ny sen pää on tossa oikeessa kylkikaaressa ja pylly vasemmalla kyljessä ja jalat tuolla alhaalla, öh! Ja suunnilleen joka kerta kun ukkeli on hereillä yrittää vissiin kääntyä ku on poikittain. Very, very very nais.....

Tän masu kuvan otin aaton aattona ku oli siis 32+9. Ei mitään kasvua edelliseen kuvaan. Ja siis en sit laitakkaan, koska eivät taaskaan näy........ Plääh.

Mut oikein ihana joulut kaikille!! Mä viel valmistelen tässä vikat jouluruoat pöytään ku miehen isä vaimoineen tulee kylään. Sit seuraavaks jotain muuta syötävää...

Joulut on vietetty ja hyvin on syöty ainakin täällä talossa. Vieläkin jotain jouluruokia jäljellä, jospa ne loppus äkkiä niin pääsis normaaliin arkeen ja terveelliseen ruokaan. :)

Neuvolassa kävin tosiaan torstaina rv 37+1:
Paino 60.6 (+650/vk) alusta tullu noin 11kg. Terkka anto siunauksen syödä jouluna suolasta ja makeeta, niin paljon kun maistuu kun ei ole painoa tuon enempää. :D Ja tulikin syötyä kyllä. Saa nähdä mitä vaaka näyttää ylihuomenna.
Turvotus -
RR 102/58
pissa puhdas
Hb 127 (korkein lukema tässä raskaudessa)
Sf 29
syke 130-140
liikkeet ++
RT

Nyt siis viikon välein neuvola. Torstaina kuulee joulun herkuttelun määrän tuloksen. ;D

Pidätte varmaan mua hulluna, tai no, mun äitiä paremminkin mut uskooko teistä kukaan ennustajiin? Kerroin sillon joskus aikoja sitten että äitin kaveri (on tietynlainen ennustaja) ennusti että tää tulokas on tyttö, niinkuin onkin. Mutta nyt hän oli saanut mieleensä päivämäärän koskien tätä vauvaa kun olivat äitin kanssa jutelleet puhelimessa. En kerro teille sitä päivämäärää koska se ei siis todellakaan välttämättä pidä paikkaansa mut itselle se päivämäärä on tällä hetkellä semmonen "määränpää". :D Onko kellään kokemuksia ennustajista ja onko niiden ennustukset pitäneet paikkaansa?

No, jotkut osaa ennustaa.. uskon siis.
Hän kenellä kävin on edesmennyt jo..
Tuleppas kertomaan sitten milloinkas tulokas tulee :)
Mä heitän sulle 12.1.12

Vähän hömppänä olen aina pitänyt tuota ennustamista. Mutta sitten taas yksi ennustaja mikä mun äidille on ennustanut niin on osannut sanoa monia asioita täysin oikein jo muutamaa vuotta etukäteen. Se on musta aika pelottavaa. Se ennustaja oli siis sanonu mun äitille jo syksyllä 2008 ku minä olin kesällä muuttanu takasin vaasaan, et meillä aletaan rakentamaan ja sit tulee tyttövauva. Äiti oli ollu et hei justhan se osti oman asunnon ja just vasta muutti. Et ei hän usko et niin voi käydä. Ni niinpä sit kuitenkin kävi. Se samainen ennustaja ennusti aikoinaan mun isän sydämen ohituksen ja sen jälkeen vakavan sairauden ja kuoleman. Aika tarkalleen oikein. Vaikka siis nehän eivät sano kuolemaa suoraan, koskaan mut antavat kuitenkin ymmärtää. Ja siis tämä ennustaja on ollu sellanen puhelimen välityksellä ennustava, mistä mä ainakin äitille olen sanonu et ei voi pitää paikkaansa niinku millään. Mut sepä samainen eukko sanoi aikoinaan myös Eemin syntymän, vieläpä silleen et ensin siellä vaihdetaan sormuksia ja sitten sinne tulee poika. Eemiä tehtiin kaksi vuotta ja mun ja mun exxän sormuksissa luki olikohan ae 13.1.2003 ja vikat kuukautiset mistä laskettiin Eemin LA alkoivat 14.1.2003!!!! Ja äiti on kertonu mulle nää asiat aina vasta sitten kun ne on jo tapahtuneet. Eli en ole tiennyt ennustuksista ennenkö ne ovat jo tapahtuneet. En siis haluaisi uskoa, koska se on hyvin pelottavaakin. Mut en sit osaa myöskään selittää sitä miksi tämä yksi ihminen on tiennyt meidän elämästä niin paljon ja etukäteen. Nyt sitä eukkoa ei enään tavoita. Äiti on yrittänyt muutaman kerran soittaa ja sieltä vastaa joku muu ja kertoo sen edellisen olevan eläkkeellä. Mutta siis ennustajiakin on varmasti moneen lähtöön, jotkut oikeasti osaavat ja toiset huijaavat. Mut mikäpä tavalliselle pulliaiselle kertois et kuka on sit oikeessa?

Ja uh just täs vähä aikaa sitten hokasin et ne kintut on taas tuossa oikeassa kylkikaaressa. Viihtyi siis aika tarkalleen 2vrk perätilassa. Ja heti jo taas on tuo häpyliitos kipiä. On tää orottaminen vaan sit niin autasta. Mut siis jokatapaukses tää tilanne on paree ku se et se pää on tos mun keuhkojen paikalla. Näinpä ne olivat muistaakseni Siina ja Eemikin. Eli jos kävivät pää ylöspäin asennossa niin olivat juuri sen noin 2vrk ja sit taas pää alaspäin. Ja ny koputan puutä et tää ei kuule ja ota ja käänny sit koko loppuajaksi perätilaan. Taikausko

Huhheijaa Hemppa ku aika on sit vilistäny!!! Sähän olet jo ihan valmis synnyttämään kohta, eikä tartte enää pelätä et tulis liian ajois kuu vikkoja jo noin paljon.6pvä siihen et ei katota millään lailla ennenaikaseksi.

Ollukki hiljaset joulunpyhät tällä foorumilla. Mut eivätköhän kaikki taas palaile pätkittäin kuhan arki alkaa.

Tuosta ennustajasta sen verran että se ei oo siis mikään tavallinen puhelimen kautta ennustaja. Se tapaa nää ihmiset yleensä kasvottain kenelle ennustaa ja ennustaa jotenkin ihmisestä itsestään asioita. En osaa selittää kun en itsekkään tarkalleen tiedä. Mut se asuu niin kaukana meistä ettei äiti näe sitä kuin todella harvoin niin siks nyt puhuivat puhelimessa kun on äitin kaveri muutenkin. Ja se oli siitä päivämäärästä sanonu ettei yleensä saa päivämääriä päähänsä kun niihin vaikuttaa niin monet asiat joten siksi tää ei oo mitenkään varma että "se just syntyy sinä ja sinä päivänä".

Eli kerron teille sen päivämäärän vasta sit kun se on ohi ja jos se syntyy sillon nii sit syntyy ja jos ei, nii sit ei :D

Eemi: aika hassua että vielä pyörii siellä noin kovasti että käy välillä perätilassa. Sulla on niin tilava kohtu että mahtuu pyörimään :D Sullakin kuitenkin viikkoja ihan kivasti jo.
Täällähän tää tosiaan voi tulla koska vaan. Toivon sydämestäni että menee kuitenkin sinne ens vuoden puolelle, ei mulla kyllä oo minkäänlaisia tuntemuksia joten en uskokkaan että tää ihan heti tulee ulos :D Ainut on se istukka minkä takia vois aiemmin tulla. Koon puolesta sais olla viel pitkään masussa.

Tosiaan on hiljasta. Jospa tänne kohta tulis vaikka uudestaan raskautuneita lisää ja loputkin palais joululomiltaan ;)

Mä tunsin joulupäivän iltana liikkeitä emoticon Oikein pitemmän aikaa, olipa ihanaa.

Nyt sen jälkeen en ole tuntenut, mutta enpä toisaalta ole oikein ehtinyt rauhoittumaan niitä kuulostelemaankaan.

Äitiyshousut oli sitten pakko ottaa käyttöön jo pari viikkoa sitten, en kestä yhtään jos joku puristaa mahaa. Toivottavasti vaan mahtuisi talvitakeista edes joku päälle kevääseen asti.. Toppahousuihin pitää kyllä keksiä joku viritys, ne äitiystoppiksen on ihan rikollisen hintaisia (siis jos tänne joskus tulee kylmä ja lunta).

Mä menen 10.1 sokerirasitukseen ja sitten 13.1 on toinen neuvola, mä jotenkin luulin että uudelleensynnyttäjää tarkkaillaan vielä vähemmän. Tulee mulla sitten 2 neuvolaa ja nt-ultra käynti ekalle puolikkaalle.

Ihanaa kun te saatte jo ihan kohta vauvoja - voiko olla vauvakuume vaikka on raskaana? emoticon

ginessalle vielä että katsotaan, osuuko tuolle 12.1. päivälle ;) Ennustajan päivä ei ole tuo sama. Itse veikkaan 23.1 päivää.

Tweety, oi, ekat liikkeet! Haikeana muistelen alkuraskautta ja sitä kaameaa pahoinvointia! Ja muuten, raskaana ollessa voi potea vauvakuumetta!! Meidän lähipiiriin synty joulukuun alkupuoliskolla kaksi vauvaa, sanoin miehelle sen toisen syntymän jälkeen että tässähän ihan tulee vauvakuume kun kuulee muiden uutisia. :) joten täälläkin sitä on podettu. Outoa kyllä kun itselläkin synnytys on aika lähellä. :D

Ja toisessa raskaudessa seurataan vähemmän, ainakin täällä. Muistelin tässä että rv 30 asti olin käyny 4 kertaa neuvolassa + ultrat. Että ei turhan useesti!

Tweetylle vinkkinä noista toppahousuista: mä olen käyttäny ihan normi toppahpusuja. Ne on vaan ollu auki ja kun sain Haniböökiltä lainaksi masun tukivyön niin olen sen laittanut housujen päälle niin pysyvät hyvin ylhäällä kun vyö on sen verran napakka.

Hemppa: jännä nähä miten sen päivämäärän kanssa käy.

Neuvolassa käyty taasen rv 38+1:

pissa puhdas
paino +400/vk (terkka kehui painon maltillista nousua :D)
RR 112/60
Sf 30cm
syke 140-150
liikkeet ++ (sanoin että liikkuu normaalisti, neuvolakäynnillä ei liikkunut yhtään)

No niinpä sitä Hemppa ollaan siis jo turvallisilla vesillä tuon syntymän ajankohdan kanssa. Yli 38vk jo selvästi. Nyt voit ottaa rauhallisin mielin. Eikä muuta kuin tsemppiä siihen loppurutistukseen.

Mullekki alkaa tulla ny sellanen fiilis et ku vois jo kohta päästä synnyttämään. No ei nyt tietenkään ihan vielä mut kuitenkin kohta. Tätä LuomuLeevi oli sen 2vrk pää ylöspäin silloin joulun jälkeen ja nyt taasen sit majailee ihan samassa asennossa kuin aina ennenkin. Keskiviikkona olis neuvola seuraavaks. Tuntuu et kasvua on varmasti tullut selvästi lisää viime käyntiin verrattuna. Tää on ollu muuten paljon rauhallisenpi raskaus noiden supisteluiden kannalta kuin Siinan odotus. Ihan tosi harvassa on supistukset. Tai siis sellaiset mitkä mä huomaan. Eikä ole läheskään niin mojovia. RV 36 vissiin olis sit neuvolalekuri. Ihan jännittää nähä sit et voisko olla ku on ollu niin rauhallista, että siellä oliski viel kaikki kaula jäljellä ja olis kiinteekin?

Eemi, äkkiä se aika tosiaan on menny. Sullakin hyvältä jo näyttää tuo tickeri. Ja Madien tickerin näin kanssa, silläkin kasassa jo keskiviikkona 30 viikkoa!
Toivottavasti se LuomuLeevi pysyis nyt pää alaspäin eikä vaihtelis enää asentoa.

Täällä ei kyl oo minkäänlaisia synnytykseen viittaavia oireita. Eilen ja tänään on vihlonu vähän tonne alamasulle mut sehän nyt on ihan normaalia näillä viikoilla, tuskin tarkottaa siis mitään. Mun puolesta sais kyl syntyä jo. Torstaina on taasen neuvola, nekin viikon välein, vaikka kiva kun on jotain tekemistä mut inhottaa aina pojan kanssa sinne raahautua jos on aamupäivällä!

Tässä nyt siis olis kuvaa 34+2. Mä en kyllä ymmärrä miks nää joskus näkyy ja joskus ei vaikka teen siis ihan samalla lailla jokakerta. Tää kuva tuli nyt vähä sumee mutku en viittiny kauheesti yrittää kuvailla ku ei taas tienny et toimiiko vai ei.

Ihana masu Eemillä!

puuh ja plaah, täällä voidaan tosi paksusti :D oli joululoman aikana tullut masuun ympärysmittaa sellaiset 3-5 cm, kun yritin saada villakangastakkia kiinni ja jäi aika reilusti menemättä. Kyljissä kiristää joka  päivä siihen malliin, että ei vatsanahka veny kohta enää. Ihan älytön on tämä vatsan koko verrattuna viime raskauteen, mutta silloin vatsa olikin tosi pieni. Mietityttää joka päivä, että miten voi poika olla tulossa, kun maha on niin erilainen, mutta kait sieltä sellainen pitäisi tulla :D Yritän laittaa kuvaa joku päivä, kun ollaan taas asetuttu kotiin. Tuntuu, että viikot olis laskettu jotenkin väärin, mutta eihän ne voi olla. Mutta ei tämäkään vauva taida yli ainakaan mennä.

Hui mitkä viikot Hempalla! Niklas kun synty 38+5 niin sulla olis se huomenna ;) Minä ainakin olen sellainen hupsu, että uskon ennustajiin. Eli varmaan ottaisin melko tosissani tuon päivämäärän. Ainakin suuntaa antavasti. Eemilläkin ollut sellaisia ennustajakokemuksia, että pakko kai joidenkin on osata ennustaa oikeasti..

Toivottavasti kaikki voi hyvin! :)

Mä olen jotenkin unohtanut sen että olen raskaana. Jospa noita liikkeitä alkaisi olla säännöllisemmin niin olisi jotain mikä muistuttaisi.. Ensi viikolla on sentään neuvola ja sokerirasitus, niin on jotain konkreettista.

Ihana maha Eemillä ja kiitos toppahousuvinkistä! Nyt jos vielä sitä lunta saataisiin..

Ihana masu Eemi!

Laitahan Madiekin kuvaa. kiva nähdä muiden isoja masuja kun itsellä niin olematon :D

Voi että ihminen osaa olla kärsimätön, viikko vielä laskettuun aikaan jä mä oon jo ihan valmis! Kolme viikkoa voi mennä vielä ja se tuntuu todella pitkältä ajalta!

Ei tää nyt ihan Eemin masun mitoille pääse, mutta isolta tuntuu. Ympäryys oli toissapäivänä 104cm kun viimeksi viimeisellä raskausviikolla oli 105cm. Kökkö kuva, mutta en jaksanut ottaa parempaa. Tää on nyt jurputusta, mutta oon 2 viikkoa vihjaillut todella suoraa tuolle miehelle, että voisko kuvata välillä mua, että saisin nätin kuvat tästä mahasta ihan pärstän kanssa ja sanoo, että joo joo, mutta ei ole vieläkään suvainnut kuvata!

Kuvassa viikot 29+3. Nyt siis vihdoin maaginen 30+0 täynnä!

Ihana masu Madiella!!! En tiä tekeekö kuvan kontrasti vai mikä mut ku vertaa meirän kuvia keskenään niin sä näytät 10cm piremmältä ja sen takii toi masukin mahtuu paremmin oleen sievästi vartalon myötäinen. Vaikka siis mun masuhan ei todellakaan ole mikään iso. Mut täs välissä eli 4 viikossa tulee kyllä aika paljon kasvua sullekkin ihan varmasti.

Tweety: oliski ihanaa jos vois välillä unohtaa olevansa raskaana. Se ei oikein enää onnistu

Mä kävinkin tänään neuvolassa ja SF-mittan oli tullukki lisää +3cm!! Siis kahessa viikossa?! Noh eri mittaajia jatkuvasti niin eihän tuohon voi ihan varmuudella luottaa. Mut siis nyt toisin kuin ennen joulua vauvan pää ei ollutkaan niin syvällä lantiossa. Jäi varmaan vähä ylemmäs sen jälkeen kun oli välillä "väärinperin". Seuraavaks olis sit lääkärineuvola kahenviikon päästä. Meinas eka et otetaan jo viikon päähän mut siel ei ollukkaan aikoja ja täti oli ihan et voi ei! Mä sille et ihan hyvä en mä jaksa siel joka viikko alata viel ravaamaan. Ja kun ei mitään ongelmia ole ollu nii uskoi ja antoi ajan vasta kahen viikon päähän.

Nii ja        painoa oli tullu vain +1100g/vk.   Ristus ku oli hyvää suklaatia joulun aikana ja sitä tais ollaa aika paljo. Ny on jo siis ylitetty se mitä Siinan odotuksen aikana tuli kokonaisuudessaan. Pitäs vissiin vähä kattoo mitä syö.

Eemi, mikä sun sf-mitta tarkalleen oli?

Huhhei, mikä neuvolakäynti mulla oli tänä aamuna. Sähläävä sijainen, jolla oli kaikki tavarat hukassa koko ajan ja aikakin oli vartin myöhässä. Sai sitten sf-mitaksi 30 ja mietti, ettei se voi olla niin paljon! Haki kunnon terkan, joka on tehnyt vuosikymmeniä töitä alalla ja tämä sai mitaksi 33 ja sanoi, että jos ihan vetää mittanauhan tiukalle niin 32. Korttiin laitettiin "kompromissiksi" 31. APUA. 31!! Yläkäyrän yläpuolella aika reippaasti. 3 viikossa olis tullut 8 senttiä lisää. Toisaalta luotan tähän viimeiseen mittaajaan enemmän, kun viime kerran lääkäriin, koska nyt se mittaus oikeasti sattui. Se terkka sanoi, että siitä tietää aina, että lähtee mittaamaan oikeasta kohdasta, kun äiti sävähtää kivusta... Mutta saa nähdä mitä oma terkka saa mitaksi 2 viikon päästä. Se on sitten kasvukontrolliin, jos samoilla lukemilla vielä mennään. Vähän nyt pelottaa, kun on tullut syötyä mitä sattuu.. No painoa ei silti ollut tullut kun +477g/vk eli normaalin rajoissa siis.
Hb oli 107 vaikka syön 200mg rautaa päivässä. Olen kyllä varma, että se sijainen sössi tuon mittauksen. Eihän se voi vaan tippua...

mutta joo nyt oon ihan paniikissa ja päätin syödä vaan super terveellisesti, jos siihen vauvan kasvuun vois vielä vaikuttaa. ai että, kun pääsis sinne kasvukontrolliin niin sais faktoja. Ei se vauva mitenkään hirveän suurelta sen kokeneen terkan käteen vaikuttanut kuitenkaan.

Kylläpäs teillä on mammat isoja mittoja! :D Mun sf-mitta tänä aamuna oli 31cm! Sentin kasvaa viikossa.
Ja aivan ihana masu Madie! Yritin itsekin saada eilen kuvaa tänne mut en onnistunu, eikä nytkään. :( 

Neuvolassa siis käyty rv 39+1:

pissa puhdas
RR 102/70
painonmuutos/vk +1400
turvotus -
sf-mitta 31cm
RT
syke +140
liikkeet +

Enss ke on aika taas Kysin äippäpolille, terkka "uhkaili" että voivat ottaa sisään osastolle, sanoin vaan etten aio jäädä jos ei käynnistää tarvitse. Hyvin oon kotonakin pärjänny ja varmasti pärjään loppuun asti jos nyt ei mitään suurempaa ilmene. Tarkoitti todennäköisesti sitä istukan tilannetta mutta jos vauva kasvaa niin lähen kyllä kotiin.

Madie, toi rauta-arvo voi hyvinkin vaan tippua vaikka syöt paljon rautaa, näin on mullakin ollut koko raskauden! Korkein tulos oli kaks viikkoo sitte 126 koko aikana, sitä ennen tulos heitelly 104-117 välillä ja aina vaan melkein laskenu.. Joten älä siitä ole huolissas, se kyl nousee kunhan synnytys lähenee.

Se mun sf- mitta oli siis 32cm RV 34+4. Mut siis viikoilla 30+2 se oli 29cm niinku se oli myös viikolla 32+4. Mut siis joka kerta eri mittaaja. Sit siinä kahella vikalla kerralla oli myös opiskelija, joka sai kummallakin keralla aina 2cm vähemmän ku itse neuvolan täti. Et kyllä niitä mittauseroja todellakin on.

Hemppa: jos toi sun sf- mitta jatkaa kasvuaan 1cm viikko ollen viikon päästä 32cm siis laskettuna aikana. Mun molemmat mukulat on syntyneet aina sen jälkeen kun on mitattu 33cm. Et ei se nyt mitenkään kauhean pieni ole. Ku en mäkään ole tuon 33cm yli päässy koskaan. Ja sillä 33cm mitalla on tuleet nämä 3810g ja 3490g kokoset mukulat.

Mut on joo Madie aika iso heitto sulla mitassa kolmessa viikossa. Eihän tuo mun 3cm kasvu ole mitään suhun verrattuna. Mut siis mulla olikin itelläkin sellanen tunne et se mitta olis kasvanu selkeesti. Oliko sulla minkälainen oma tuntemus kasvusta. Ku toi 8cm kuvittelis jo itekkin huomaavan ison eron koossa. Tai sit se vaan yksinkertasesti on aikasemmin mitattu tosi pieneksi. Jollain samalla mitä toi mulla ollu opiskelija käytti.

Mun niin jo tekis mieli päästä tästä masusta. Noi lantion liitoksetki ovat olleet niin kipeet nyt jo pari päivää et eivät taida koskaan olla olleet. Ihan pistävät vituttamaan. Nih ja mä haluisin sellasta normaalia ihanaa vapauttavaa seksiäki. Enkä sitä saa nyt. Ku siis toi masu häiritsee tällä kertaa niin paljo et en osaa keskittyä. Asennot ahistaa ja sit ku on niin pitkiä vlejä nii mies on niin herkällä et ei taho saada pidäteltyä ja sit on sitä et toinen meinaa tulla heti ja toinen ei ollenkaan. Plaaaaah. Ja yäk.  Tää kohta olis kuulunu jurputusosioon.

Takaisin