Uudestaan raskaana

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hemppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lidian perheelle suurensuuret onnittelut pienestä prinssistä!

Mä jotenkin aavistelin että oot synnyttäny ku et käyny kertoo kuulumisia perjantaina taikka lauantaina. :)
Onhan se varmasti pieni vaikka Hugo oli aika samankokoinen syntyessään. :)
Mulle terkka arvioi tosiaan tuota 2700g syntymäpainoks jos tulee laskettuna aikana.

Eemille tsemppiä turvotuksien kanssa. Joskus se suolanen ruoka vaikuttaa todella paljon niinkun mulla Aleksia odottaessa. Mut nyt saa syödä mitä vaan, kuinka paljo vaan, ni ei tuu turvotusta.

ONNEA Lidian perheelle pienestä prinssistä! emoticon

Mun poika oli myös pieni syntyessään (2,7 kg ja 46cm) ja muistan sen fiiliksen, kun näin ekaa kertaa, että ompa se pieni!!! :D

emoticon

Onnea Lidialle vielä tätäkin kautta! :)

Oli niin ihanaa nähdä kuva pienestä. Tuli sellainen olo, että mä en jaksa odottaa enää yhtään viikkoa, että saan sen oman pikkuisen kanssa!

Kiitos kaikille onnitteluista <3 On se niiiin ihana <3 Ja oli kyllä mukava tulla kotiin, pe-la yönä vauva syntyi ja lähdettin sunnuntaina lääkärintarkastuksen jälkeen kotia. Hugo ei oikein sairaalassa viihtynyt ja mitäpä me siellä lorvimaan :) Mies jäi heti isyyslomalle niin tää on ihan luksusta meille :D Hugo on ollu ihan positiivisesti kiinnostunut vauvasta, haluaa tuijotella ja olla "aii" :) Vähän on otteet rajut vain. Mut saa nähdä kuinka pärjätään kun jäädään kolmistaan. 

Hemppa tsemppiä viimeisille viikoille! Toivottavasti vauva pysyy masussa ja kaikki menee hyvin. 

Täytyy kyllä todeta, että on se spinaalipuudutus aika taivaallinen juttu :) Mentiin aika ajoissa sairaalaan kun päivällä oli jo 2cm auki. Ei haluttu Hugoa tiputtaa kiireessä hoitoon ja muutenkin vähän pelottelivat päivällä, että voi tulla vauhdilla. No eihän se ollut edennyt yhtään kun mentiin ennen kuin teki edes kipeää. Sit tunnin "lenkkeilyn" aikana alkoi kyllä tehdä pikkuhiljaa todella kipeää ja siinä vaiheessa kun pääsin saliin niin meinas kyllä jo epätoivo iskeä kun supistuksia tuli ihan jatkuvaan ja tuntui, ettei ole taukoa ollenkaan. Avautu siis siinä kävellessä 6cm. Mut salissa sain spinaalin ja sen jälkeen kipuja ei ollut juuri lainkaan :) :) Oli kyllä ihmeellinen olo! Ja ponnistusvaihekin kesti vain 10 min, tosin tuntui hassulta, ettei ollut oikeastaan ponnistamisen tarvetta edes aluksi. Hugon synnytys meni kuitenkin vähän eri tavalla, vaikka aika nopeasti sekin. Tsemppiä kaikille koitokseen vain :) Jossain vaiheessa ajattelin, että on tää ihan hullujen touhua, mutta äkkiä ne kivut unohtuu :D 

Kuulostaa ihan mukavalta synnytykseltä Lidia! Siis jos synnytystä vpi muakavaksi kutsua. Mulla on tullu joka synnytyksessä sama fiilis et hullun hommaa. Mä voisin kans haluta joskus kerrankin sellasen kivulievityksen, joka todella toimii. Olen vaan kuullu kuinka ihania ne on. Just tälleen. Vaikka se on just noin, että kivut unohtuu ihmeen nopeesti.

Toi olikin kiva kuulla ku sanoit et ottivat vastaan sinut vaikka ei siis vielä edes kipeitä supistuksia. Ku mä olen täs tuumannut tuota et kuinka aikasin viittin sinne lähtee sit ku alkaa tuntumaan vai uskallanko odottaa kuinka kauan? Et sit ei tule sitä vastaan et sanotaan et mee kotiis odottamaan. Vaikka pitäs kai niidenkin ymmärtää jos edellisen avautumisvauhti oli sen 3cm ->10cm puol tuntii, et ei siinä hirveen kauaa uskaltais kotona ootella. Mut kyllä ne viimeksikin kipeitä oli sen kolme tuntia mut snääkkölisiä ehkä sen tunnin. Mä täs heti palaan omaan asiaani vaan, se vaan jtoenkin tässä on alkanu jännittään taas uudestaan. Siinan synnytystä en jännittänyt juuri ollenkaan etukäteen.

Missä asennossa Lidia meni ponnistusvaihe? Ku mä sitäkin olen täs ajatellu, et ei missään nimessä enään ikinä selälleen halua ponnistamaan.

Onnea vielä kerran!!!

"Ihanalta" kyl kuulostaa Lidian synnytys kaikinpuolin. Tuollaisen kun saisi itsellekin. :) Ja nopeasti kaikki alkanut sujua kun olette kotiin päässeet hetimiten.

Huomenna meno Kysiin, rapostoin sitten kuulumiset. Toivottavasti pääsen vielä kotiin ja vauva saa kasvaa kasvuaan masussa niin pitkään kun siellä viihtyy!

Joo mäkin voisin ottaa samanlaisen synnytyksen kun Lidialla. Ihanaa, että sujui nopeasti eikä silti tullut kiire!

Hemppa, toivottavasti nyt joulun saisit vielä rauhassa olla ainakin :) Ei olisi kovin kiva joulu, jos joutuisit jo synnyttää ja vauva joutuisi jäädä sairaalaan. Kuulumisia odotellaan!

Täällä on ollut aika hiljaista viime päivät. Kaikki varmaan jo joulukiireissä :)
Itsellä oli tänään neuvolalääkäri ja ei mitään erikoista eli kaikki hyvin. Paino vaan stressaa, kun ehti kesällä tulla inhottavan monta kiloa imetyksen loputtua.

No, ei se siinä vaiheessa tuntunut ihanalta kun käveli käytävällä, alkoi pikkuhiljaa sattumaan ihan kunnolla eikä tiennyt onko yhtään edennyt ;) No, ette varmaan niin tarkoittaneetkaan ;)  Mutta oli kyllä sit helpottavaa päästä saliin kun kivut laantu spinaalin jälkeen muutaman supistuksen jälkeen semmoiseksi lyhyeksi menkkamaiseksi juilimiseksi :DVähän kun hengitteli niin meni nopsaan ohi supistukset. Kätilö kehotti silloinkin ottaan ilokaasua, mutta ei ne sattunut niin enkä kauheasti ilokaasusta tykkää. Ja se oli kyllä ihanaa siinä, ettei kivut koko ajan yltyneet. Ja kalvot puhkaistiin vasta sitten kun spinaali vaikutti, muistan Hugon synnytyksestä, että sittenhän ne kivut vasta yltyivätkin kun kalvot puhkaistiin, nyt siitä ei seurannut oikein mitään.  

Mutta huonekaverin synnytys kesti yli 16h, joten oli ihana juu :) 

Eemi: ei ne mulle ainakaan murisseet kun sanoin ihan tutkittavaks mentäessä, ettei vielä ole oikeastaan kivuilaita, mutta tulin kun päivällä käskettiin lähteä ajoissa. Tosin jälkikäteen ajateltuna jos olis menny vähän myöhemmin, ei olis ehkä tarvinnu kahdesti maata käyrillä, se on jotenkin ärsyttävää :) 

Hemppa: toivotaan että masuasukki vielä pysyy joulun mahassa!

Madie: kyllä ne kilot sit lähtee kun juoksee kahden perässä :)

JEE, tyttö saa kasvaa masussa eikä sitä tarvii hätistää pois!

Kaikki oli hienosti. Virtaukset normaalit. Painoarvio tällä hetkellä 2440g joka on todella paljon kun kaksi ja puoli viikkoa sitten se oli 1711g!!! No mä kyl luotan enemmän tähän Kysin arvioon kun aluesairaalan mittaukseen. Joten aika lähellä tuo 2440g on! Eli ei siis mikään hirmu pieni enää. Aleksi oli synnytystapa-arviossa rv 36+2 2610g eli vaan 170g isompi mitä tää tyttö nyt on! Huippua. Ja istukka on kalkkeutunut ja lohkottunut mut sille ei tehdä mitään, hyvin toimii ja synnytys saa käynnistyä itsestään sit kun käynnistyy. Laskettuna aikana on viel Kysiin käynti, tarkistetaan vauvan hyvinvointi, muita erikoisia käyntejä ei enää ole. Normi neuvolakäynnit viikottain.

Ette usko et oltiin helpottuneita miehen kanssa kun ulos sieltä lähdettiin eilen. Matkalla sit mietittiin nimeä. Ja mies ehdotti samaa  nimeä mitä olin aiemmin sille ehdottanut joka ei vielä sillon passannut mut nyt ilmeisesti olikin hyvä vaihtoehto. :D Ja kummitkin kävivät siinä mielessä, niitäkin aletaan nyt pikkuhiljaa miettiä. Jotenkin uskaltaa miettiä noita kun kaikki on hyvin. Sitä mietti aluks vaan vauvan hyvinvointia eikä pystyny muuhun keskittymään.

No tulipas pitkä stoori.

Ihana kuulla Hemppa että saitte hyviä uutisia!  Teillä on varmasti ollut tosi stressaavaa viime ajat.. Nyt saa sitten ottaa rauhallisesti loppuraskauden :)

Ihania uutisia Hemppa!!!! Oon niin mielissään teidän puolesta :) Varmasti ollu tosi stressaavaa teillä viime aikoina. Ja hienostihan on vauva kasvanut! :)

Ihana kuulla Hempan uutiset! :) Nyt vaan nauttimaan loppuviikoista ja joulusta siinä samalla. Mä jo säikähdin eilen, että ette kai oo sinne joutunut jäämään, kun ei heti kuulunut mitään samana päivänä. Mutta ihanaa, ettette ollu joutunu!

Miksiköhän ihmeessä mulle ei näy täällä mitään tekstiä? :( Aattelin ny kokeilla et jos rupeis näkyy ku kirjotan tänne.

Jees rupeshan tekstit aukenee mullekkin! :)

Ihanaa kuulla että Hempan vauvalla on asiat hyvin! :)

Mä oon ruvennu pelkään että tä syntyy liian aikasin kun joudun kokoajan nostelee ja kannniskelee tota poikaa ja kun sillä on painookin jo 12.7kg ni ei oo mikää ihan kevyt kannettava. Ei kyllä oo ollu mitään supistuksia, harkka suppareita on mut ei mitään kipeitä.. Mut miettisin vaan et jos toi jatkuva nostelu ja kanniskelu rupee avaan paikkoja, kun eikös raskaiden tavaroidenkin siirtely voi tehä pahaa.. ?!  Sisä tutkimus on tehty joskus 7+5 ja seuraava varrmaan on joskus viikolla 36. :/ No tiistaina on neuvola tarvii varmaan puhua sille hoitsulle, jos vaikka pääsisin oman mielenrauhani takia tutkituttamaan tilanteen...

Tänne onkin näköjään ilmestynyt jokin lista, sinä aikana kun mä en oo nähny täällä mitään tekstiä ni en oo päässy lukeen juttuja. Mulle voi sinne merkitä että tämä tulokas olis tyttö. Ja esikoinen synty 23.8. paino 3500g ja pituus 50cm synty 40+2

Kiitos kaikille, olette ihania! <3

Ja anteeksi Madie etten illalla tullu sit kertomaan uutisia, vaikka oli tarkotus. Mut olin ihan sippi kun tultiin ja poika halusi koko ajan olla meidän kanssa ja tehdä koko ajan jotain. Äiti sanoi että oli ihan selvästi ikävöiny meitä kun oltiin poissa. Apua. Olenkin kauhulla miettiny synnytystä että miten raskin olla pojasta erossa pari päivää. :( Vaikka käyhän ne kattomassa mut nyt varsinkin kun poika tajuaa että äiti on poissa. No onneks isä on kuitenkin lähellä. :)

paukke, laitan listaan sun tiedot ja onnittelut tyttö-lupauksesta. :) Niin ja tuskin se pelkkä nostelu ja kantelu aiheuttaa ennenaikaista syntymistä, jokainen uudelleensynnyttäjä joutuu kanniskelemaan esikoista jos ikäero on pieni. Joten sinuna olisin ihan rauhassa. Minun pitäis vähän rajottaa sen istukan takia nostelua ja kantelua mut omasta mielestä en kyl paljoa ole voinu vähentää eikä tunnu missään vielä että synnytys olis lähelläkään.

Takaisin