Äippäpolikuulumiset rv 33+5:
RR 96/52
Sydänkäyrä normaali, syke 130-140
Painoarvio 1711g eli pienikokoinen edelleen.
Ultrattiin siis. Vauva kasvaa hienosti, nyt reilussa kahdessa viikossa tullut 400g. Mutta, sitten lääkäri pamautti että istukka kalkkeutunut ja sanoikohan hän että "halkeillut"! Kysyin mitä tämä meinaa, sanoi ettei ulkonäkö kerro mitään mutta voi johtua tämä pienikokoisuus tästä kalkkeutumisesta. Virtauksia yritti katsoa, vauva liikkui niin paljon ettei saanut virtauskäyriä ollenkaan. Näimpä mennään keskussairaalaan äippäpolille 2-3viikon päästä. Alakautta yritti saada aivojen virtauksia näkyviin kunnolla muttei saanut, en tiedä miksi. Vauvan pää laskeutunut, ihan lantiossa on jo. Pää kuitenkin heiluu vielä, ettei ole onneksi kiinnittynyt.
Kohdunsuun tilanteen tarkisti samalla kun sanoin ettei sitä ole vielä kertaakaan katsottu. Kohdunkaula 3-4cm, ulkosuu sormelle auki. Mutta tää on normaalia uudelleensynnyttäjällä.
Ja minähän tietty menin googlettamaan tuon istukan kalkkeutumisen näillä viikoilla niin usealla oli käynnistetty synnytys lähempänä laskettua aikaa ja mä kun toivoin niin että vauva saisi kasvaa kohdussa eikä otettais ennenaikojaan pois sieltä. :/ No seuraavalla käynnillä selviää sit että onko todellakin ne virtaukset huonot kun vauva ei vastaa viikkoja yms.. Vitsailin jo miehelle että kun Kuopioon ajetaan se reilu 100km niin samahan se on jäädä jo synnyttämään sillon. :D
Mirde olikin samaan aikaan kirjottanu kun minä. Hyvä että pystytte olemaan stressaamatta, sehän on vauvallekin hyväksi. Täällä se ei vaan tässä raskaudessa oo menny ihan niinkuin oppikirjassa sanotaan. Eka raskaus oli niin helppo ja "normaali" kaikinpuolin, tää on taas joku painajainen. Niin monta eri asiaa on tullu vastaan ja kaikki tietty huolettaa. Ja en tiedä, olin no nt-ultran jälkeen huolissaan vauvasta vaikka kaikki oli hyvin. :/ Vaikka en normaalisti ole edes mikään stressaajaihminen, nyt vaan on niin kova huoli jokaisesta pienestäkin asiasta.