Uudestaan raskaana

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hemppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on tän toisen raskauden kanssa selkeesti enempi huoli tulevasta. Ehkä ekan kanssa oli vaan niin jännää ettei osannu pelätä, mut nyt jokainen vihlasu tai paineen tunne aiheuttaa kauhuajatuksia mun päässä. Ja jotenkin sitä "ihan sama kumpi tulee, kunhan tulee terve" -lausettakin osaa nyt enempi arvostaa. Tokikin haluan selvittää kumpi sieltä tulee, sehän ei muutu mihinkään tässäkään tapauksessa:) Nyt jopa ajattelin et voisin käydä varhaisultrassa (vissiin yksityisellä pitää käydä?) ihan vaan katsomassa et kaikki hyvin.

Sama juttu Dessa, en mä ekassa raskaudessa edes osannut pelätä mitään.

Mun oli pakko käydä varhaisultrassa, se 80€ oli kuitenkin aika pieni raha siitä mielenrauhasta kun sai tietää ettei ole esim tuulimuna.

Nyt vielä 15 päivää nt-ultraan sitten mä olen päättänyt alkaa lopettaa tämän tyhmän ja turhan stressaamisen.

Dessa ja Tweety, mulla taas on ihan toisinpäin. Tällä kertaa ei ole dopplerit käsissä ja tärinä päällä päivästä toiseen - plus se helvetin marmatus, että sillä on kuitenkin joku vikana. Nyt oon vaan, että jaajaa, tulee mitä tulee sitten kun tulee. En odota mitään näitä "etappeja", mutta toivon tietysti, että kaikki seulat menee ok ja rakenneultrassa kaikki jees. Sitten vaan levoks ja valmistautumaan siihen hlvetin tuskaseen synnytykseen, joka on mulle taas se EN HALUA MENNÄ SINNE - projekti ;) Tuoreessa muistissa ne infernaaliset kivut.. ja supparit - tällä kertaa ei 36h, jookos kookos??????

Mäkin oon jatkuvasti huolissani.. emoticon Tosi monta (kolme on monta.. ) keskenmenoa lähipiirissä ja viimeinen niistä viime viikolla.. kaikilla just tässä alussa.. niin miettii, että miten kaikki voiskaan mennä taas hyvin..

Mä kävin viimeksi varhaisultrassa viikolla 7+0. Nyt mietin, että meniskö taas vai jaksaisko oottaa neuvolaan, joka on 16.12. Ultraa siellä.. ehkä.

Mä melkein kyllä mielummin ottaisin tällä kertaa 36 tuntia suppareita kun 12 finninaamaista kandia tuijottamaan metrin päästä kun makaan leikkaussalissa reva levällään ja maha auki emoticon

Onneksi tässä on vielä yli puoli vuotta aikaa valmistautua henkisesti. Pitäisköhän alkaa vaikka joogaamaan, olisin sitten tosi rauhallinen ja valaistunut synnytykseen mennessä..

Ihana Tweetyn kokemus!! Huhhuh!! Prkl mun toosaa ei ainakaan tuu mitkää junnut tuijottelemaan - tai sanoja en säästele ;) Jooga ei tuu mua auttamaan, oon sen verran merimies-verta täynnä, että perus kiroileminen ja raivoaminen on ainoat apukeinot ;)

Mirde, mä kävin varhaisultrassa, koska oli ruskeaa vuotoa ja jälkeenpäin kadutti vaan siksi, että se lasku oli tähtitieteellinen. Minusta kaikki menee hyvin jos on mennäkseen ja jos se menee kesken, on hyvä, että menee kesken ajoissa, eikä sitten vko 20+. Tottakai laiha lohtu, mutta mielestäni ei kenenkään pitäisi syntyä huonoin eväin maailmaan, se ei ole edes sen lapsen etu!

Osaako joku neuvoa? 
Miten saan muutettua excel-tiedoston "kuvaksi"? Tai siihen muotoon minkä pystyy liittämään tänne.
Tein tuon taulukon excelillä ja nyt en saa sitä tänne :S 

Hemppa, printscreen ja rajaa se pelkkään taulukkoon? Mutta eikös tässä olet tuo "insert table" kohta myös?

Tuo olemassa oleva "taulukko" on tehty just tällä "insert tablella" mutta jää tuo tyhjä kohta tuohon alkuun jotenkin eikä sitä saa mitenkään pois. :/ Siksi olisin liittänyt sen excel-tiedoston tänne. :) 

Täytyy yrittää tuota sinun neuvoa Miu, en tiiä vaan onnistuuko :D 

nimimerkki  laskettu aika  sukupuoli   syntynyt  pituus paino   elokuussa syntynyt pituus  paino 
 wimppu  2.9.11  tyttö  23.8.11(38+4)          
 myrsky  8.10.11  tyttö  11.10.11(40+3)          
 ginessa  20.10.11  tyttö  23.10.11(40+3)  51cm 4436g   tyttö 6.8  52cm  4230g
 Lidia10  14.12.11  poika        poika 21.8(39+4)  49cm  3080g
 asali  21.12.11              
 Hemppa  11.1.12  tyttö       poika 23.8(40+5)  50cm  3360g
 Eemi03  11.2.12  poika       tyttö 22.7     
 Madie  14.3.12  poika       poika 17.8(38+6)  51cm  3350g
 Essi83    poika            
 paukke  20.4.12              
 bobo                
 MamaMilano                
 Miu82  14.6.12          tyttö 16.8(40+4)  47cm  2530g
 pitu86  15.6.12         poika 2.9(42+1)   52cm  3906g
 tweety  26.6.12          tyttö 20.8(42+1)  53cm  4520g
 Mirde  19.7.12              
 Dessa  25.7.12           poika 11.8(40+4)  52cm  3370g

No nyt se onnistu tällä vau:n taulukkohommalla :D Vaan nyt tää pitäis tehä uusiks tonne ekaan viestiin ;D 

En ymmärrä, miks se tulee tonne ekaan viestiin ihan eri tavalla vaikka ihan samalla tavalla tein kun tähän viestiin tän taulukon. Ärsyttää :D 

Täydennystä tietoihin.
La 5.5.12 ei vielä tietoa kumpi mutta oma arvaus on poika.
Ja elokuinen 2010:
syntynyt 29.7,poika,3380/50 rv 37+6
:)
Kiva tää listä,kiitos hemppa

Lista tietoa siis täältäkin
eli la on laitettu jo oikein ja sukupuoli tulevasta kans
sinne perään siis 49cm 3490g tyttö 22.7(38+4)
No ei nyt tullu ihan samassa järjestyksessä ku sattui näkymään tuo ginessa rivi just ruudun yläpuolella.

Hulda syntyi 13.8. viikoilla 41+2 ja painoi 3750g. Pituutta 51cm.

Ja meidän syöminen on tosiaan VIHDOIN alkanut sujua.. ;) Ehkä viimeinen kuukausi on mennyt "kuin elokuvissa". HUH. Kasvanut on muutenkin nyt kovasti.. tiedä sitten johtuuko syöminen siitä vai siitä, että imetys on vähnetynyt oleellisesti. Vai onko vaan ikä tehnyt tepposensa. :) Samapa tuo, pääasia, ettei ole enää ahdistuskokemus mulle..

Ja oon Miu sun kanssa ihan samaa mileltä, mutta silti.. kun on omalla kohdalla tää alkuraskaus menossa, ei järki paljon äänellään paina.. on huoli vaan olemassa. Mutta onneksi päivät kuluu koko ajan ja viikkoja tulee lisää. Mä oon päättänyt, ettei mennä tällä kertaa siihen varhaisultraan. Meillä olis siitä sit seuraavalla viikolla neuvolan oma ILMAINEN ultra.. joten ehkä mä viikon jaksan elää kauemman epätietoisuudessa ja säästän sen satasen tms. Koska tää nykynen tulotaso (hoitovapaa..) on niin huima.. emoticon

Äippäpolikuulumiset rv 33+5:

RR 96/52
Sydänkäyrä normaali, syke 130-140
Painoarvio 1711g eli pienikokoinen edelleen.

Ultrattiin siis. Vauva kasvaa hienosti, nyt reilussa kahdessa viikossa tullut 400g. Mutta, sitten lääkäri pamautti että istukka kalkkeutunut ja sanoikohan hän että "halkeillut"! Kysyin mitä tämä meinaa, sanoi ettei ulkonäkö kerro mitään mutta voi johtua tämä pienikokoisuus tästä kalkkeutumisesta. Virtauksia yritti katsoa, vauva liikkui niin paljon ettei saanut virtauskäyriä ollenkaan. Näimpä mennään keskussairaalaan äippäpolille 2-3viikon päästä. Alakautta yritti saada aivojen virtauksia näkyviin kunnolla muttei saanut, en tiedä miksi. Vauvan pää laskeutunut, ihan lantiossa on jo. Pää kuitenkin heiluu vielä, ettei ole onneksi kiinnittynyt.

Kohdunsuun tilanteen tarkisti samalla kun sanoin ettei sitä ole vielä kertaakaan katsottu. Kohdunkaula 3-4cm, ulkosuu sormelle auki. Mutta tää on normaalia uudelleensynnyttäjällä.

Ja minähän tietty menin googlettamaan tuon istukan kalkkeutumisen näillä viikoilla niin usealla oli käynnistetty synnytys lähempänä laskettua aikaa ja mä kun toivoin niin että vauva saisi kasvaa kohdussa eikä otettais ennenaikojaan pois sieltä. :/ No seuraavalla käynnillä selviää sit että onko todellakin ne virtaukset huonot kun vauva ei vastaa viikkoja yms.. Vitsailin jo miehelle että kun Kuopioon ajetaan se reilu 100km niin samahan se on jäädä jo synnyttämään sillon. :D

Mirde olikin samaan aikaan kirjottanu kun minä. Hyvä että pystytte olemaan stressaamatta, sehän on vauvallekin hyväksi. Täällä se ei vaan tässä raskaudessa oo menny ihan niinkuin oppikirjassa sanotaan. Eka raskaus oli niin helppo ja "normaali" kaikinpuolin, tää on taas joku painajainen. Niin monta eri asiaa on tullu vastaan ja kaikki tietty huolettaa. Ja en tiedä, olin no nt-ultran jälkeen huolissaan vauvasta vaikka kaikki oli hyvin. :/ Vaikka en normaalisti ole edes mikään stressaajaihminen, nyt vaan on niin kova huoli jokaisesta pienestäkin asiasta.

Mirde, kiva kuulla että Huldalle on alkanut ruoka maistua. Meillä imetys tyssäsi pari kuukautta sitten siihen kun aloitin työt, Elsa ei huolinut pulloa tilalle, eikä enää rintaa kun olin useamman illan peräkkäin pois..

Hemppa, eiköhän siellä kaikki ole hyvin, tuskin laittaisiva taikaa vasta viikkojen päähän jos olisi aihetta huoleen. Hyvähän se tietysti vaan on että ollaan tarkkoja ja tutkitaan.

Ja semijurputus - prkleen hiiva. Piti soittaa neukkulaan että mitä hiivaläkkeitä sai ekalla kolmanneksella käyttää ja mitä ei, mutta nukuin läpi soittoajan.. Mulla ois lääkäkaapissa diflucan-tabletti ja sitten canestenin voidetta - sitä voidetta nyt varmaan ainakin uskaltaa käyttää. Pitää varmaan huomenna laittaa herätys.

No kylläpäs Hempalle osuu tähän raskauteen noita stressiä aiheuttavia juttuja :/ Toivottavasti vauva saa kuitenkin olla vatsassa vielä useamman viikon!

Muakin kyllä stressaa tämä raskaus paljon enemmän kun edellinen. On nyt alkanut stressaamaan yhä enemmän. Viikonloppuna potkut tuntui olevan kohti kohdunsuuta ja virtsarakkoa ja menin jo ihan paniikkiin, että nyt joudun synnyttämään perätilassa olevan vauvan! Joo tiedän hyvin, että vauvalla on mooonta viikkoa aikaa kääntyä, mutta kun Niklas oli rakenneultrasta lähtien pää alaspäin ja mä jotenkin käsitin silloin, että koska vauva pääsee niin syvälle lantioon niin ei paljon kääntyilis.. No tää tais kuitenkin jo kääntyä taas niin ehkä turha stressauksen aihe ainakin vielä näin pienillä viikoilla :)

Kiva kuulla Mirdenkin kuulumisia! :)

Onkos Lidialla jo tuntemuksia??? Jännityksellä odotan, että pääsetkö meidän ensi viikon tapaamiseen!

Hemppa: Toivottavasti kaikki pienokaisella hyvin. Hyvä, että tutkivat, mutta tsemppiä uuden ultran odotteluun. Varmasti stressaa kaikki mielessä pyörivät jutut. 

Mun oli Hugosta ihan tosi vaikea uskoa, että kaikki voisi mennä hyvin, tästä en ole ehtinyt stressaamaan niin paljon kun on Hugo ja kaikki raksajutut koko ajan mielessä. Paitsi että oon ihan karseen ylitarkka syömisten suhteen ja käsiä pesen jatkuvasti... joo. En osaa kuitenkaan relata. 

Madie: Mies on tällä hetkellä Ylläksellä työreissulla (keskiviikkona tulee), joten en milläään tahtois synnyttää vielä :) Ei mitään tuntemuksia tai siis ainakaan mitään uutta ole ollut viime päivinä. Toivoisin, että ei ennen ensi viikon loppupuolta syntyis, kun tässä olis kaikkia menoja :) Ja olis tosi kiva nähdä teitä kaikkia! Oon vähän toivonut viikon päästä sunnuntaita syntymäpäiväksi  - sunnuntai tuntuis jotenkin leppoisalta päivältä synnyttää ja olis mies valmiiksi kotona ja eikä Hugon hoitajilla mitään menoja :) 

Viime viikolla tuli tosiaan paniikki kun tajusin, että 37 viikkoa täynnä enkä ollut mitään valmistellut vauvan tuloon - pesin sitten kaikki vauvan pienet vaatteet ja laitoin sängyn ja kaukalon valmiiksi - peitto odottaa kyllä vielä pesua ja toppapuku pitäis hakea siskolta :) 

Mä uskon Hemppa et se istukka oli sen verran kuitenkin vielä hyvässä kunnossa kun laittoivat ajan sen verran pitkälle. Jos olis hätä ja kiire niin ei aikaa olis laitettu väliin niin paljon. Mulla Siinan synnytyskertomuksen oli maininta, että istukka hyvin kalkkeutunut. Mut hyvinpä tuo oli kasvanut sinne 38+4 viikolle asti. Mut se voi olla et oli syynä myös siihen et vauva syntyi jo puol toista viikkoa ennen la:ta. Koitahan olla ressaamata, helppoa tietty sanoa....

Aatella Lidia et sä olet jo ihan koska tahansa valmis synnyttämään. Niin tää aika vaan menee nopsaan. Tsemppiä loppurutistukseen.

Takaisin