Uudestaan raskaana

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hemppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos Madie ja Eemi, mä toivon, että tää menee nyt ohi :) Ainakaan ei ole pahentunut yhtään, samaa ruskeaa tuhrua edelleen ja kävin maailman kalleimmassa ultrassa torstaina, kun menin periaatteessa gynelle poissulkemaan tulehduksen niin se perkele ultras ja kirjotti papereihin alkuraskaus, kun sanoin että tulin TULEHDUKSEN takia, että saan sen käynnin vakuutukseen. No, mulla on nyt 160e kuva semmosesta 6,6mm ötökästä. Jee. Ei naurattanut, nyt vähän ehkä hymyilyttää :D Mutta siis joo, minkäs sille voi, jos kesken menee, mutta ei ainakaan vielä tällä finninaamalla ole viitteitä siihen suuntaan.

On ihan utopistista olla uudestaan raskaana! Tuliko kenelläkään muulla sellaista fiilistä, että mitä mä olen mennyt tekemään? Mä olen joka toinen päivä uudelleen paniikissa, koska vastuu lapsesta on aina todella suuri. Eniten mun tekee pahaa ajatus siitä, että joudun jakamaan huomioni kahden lapsen kesken ja se tuntuu epäreilulta Avaa kohtaan. Mutta ehkä mä tästä vielä järkiinnyn :) Pitu on auttanut ajatusten sorttaamisessa.

Mutta mutta, ultran mukaan näyttää vahvasti siltä, että meillä on Pitun kanssa sama LA :D

Hiljainen viikonloppu oli meilläkin, lepäiltiin ja kyläiltiin + Avalla oli värikylpy :) Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille ihanille äideille <3

No hyvä Miu että kaikki hyvin.

Mä olen yrittänyt pysyä tosi rauhallisena (muka) ja olla ajattelematta vielä kauheasti (huonolla menestyksellä) raskautta kun olen vielä niin alussa. Sitten mä herään keskellä yötä paniikissa kun näen unta että hävitän toisen lapsen tai Elsa heittää vauvan parvekkeelta jne.

Kaikkein ahdistavammilta tällä hetkellä musta tuntuu kaikki käytännön asiat, vaikkeivat vaikeita hoitaa olekkaan. Meillä ei ole turvakaukaloa. Mä tarvitsen lastenhuoneeseen vaatekaapin että molempien lasten vaatteet mahtuu. Tarvitsenko mä jotkut sisarusratassysteemit? Vauva on kyllä varmaan ekan vuoden aika paljon liinassa. Miten mä ulkoilutan koirat kahden pienen kanssa?

Hienoa Miu että kaikki hyvin. Itsellä ei ole kokemusta alkuraskauden vuodoista mutta tietysti keskenmenneessä raskaudessa. Mut tosiaan aika yleistä se on, noi vuodot siis.

Eemi, hui, helmikuisista joku jo synnyttäny. Toivottavasti tyttö jaksaa nämä vaikeat ajat ja pääsee tosiaan "elävien kirjoihin" sitten kun sen aika koittaa.

ginessakin voisi käydä huikkaamassa kuulumisia kunhan kerkeää ja jaksaa. :) Varmasti ihanaa, tuhiseva nyytti siellä kotona <3

Täällä on todellakin levätty viikonloppu. Viime ke-iltana alkoi todella raju oksutauti mulla joka kesti to-iltaan asti, mikään ei pysyny sisällä, ei edes vesi. Oksensin ja istuin pöntöllä samaan aikaan. Eikä hajuakaan mistä tää tuli. Sit perjantai oli jo parempi mut lauantaiaamuna oksensin taas! Todella inhottavaa. No n yt alkaa olo olla jo parempi mut ei vieläkään ennallaan. Välillä tulee sellasia huononolonaaltoja mut en oo kuitenkaan oksentanu... Yäk! Ei koskaan enää tämmöstä tautia. Onneks mies ja poika pysyny terveinä kuitenkin.
Ja viikonloppuna tuli vessassa käydessä jotain ihme limaa pyyhkiessä (ihanaa, ällöjuttuja), tuli mieleen limatulppa mut sitä tuli kuitenkin aika vähän ja ei oo nyt jatkunu joten toivon ettei se ollu mitään limatulpan paloja! Mä pidän tän mahan ens vuoteen!!! Mielellään tammikuun loppuun!

Kiitoksia tsempityksistä, kai tää olo tästä helpottuu, kun niitä vuotoja kuulemma on aika monella, näin ymmärsin lääkäreiltäkin kysellessäni. Mulla vaan ollut solumuutoksia ollut kahdessa viime papassa, niin tuntui, että jos siellä on jotain isompaakin "vikaa".

Hemppa, eikös noita limoja ja töhniä tule noiden viikkojen jälkeen aika tasasesti ;) Mä ainakin muistan, että tuli semmosia hervottomia limaklönttejä välillä ja ihmettelin, että mitähän tää nyt sitten on. En usko, että on limatulppaa vielä noilla viikoilla?

Tweety, älä ressaa, menee hetki niin sen jälkeen järjestelet noita asioita innolla :) Mä itse olen valmistautunut jo etukäteen, ennenkö tiesin edes toisen saavani, ostamalla Phil & Teds Sport sisarusrattaat, ja hehkuttanut niitä kaikille! Aivan ihanat, niin kätevät ja niiiiin hyvät :) Kyllä koirat menee niiden vaunujen kanssa hienosti ulos! Montas koiraa teillä olikaan? Meillä on vielä nuo 2 kiituria ulkoilutettavana :) Mun hankintalistalla on ainoastaan Stokke ja vauvan kehto. Niillä ei ole kiire pitkään aikaan. Mites se Elsa nyt vauvan alas heittäis? :D Mä pelkään vaan, että Ava puree vauvaa :D

Katos enhän mä osannut vielä edes pelätä tuota puremista ja nipistämistä...emoticon

Mä lähinnä mietin että tarvitsenko niitä sisarusrattaita oikeasti. Kun mä käytin/käytän Elsallakin paljon liinaa. Eli jos mulla olisi toinen liinassa ja toinen vaunuissa/rattaissa. Ja mahtuisinko mä niiden tuplien ja koirien kanssa hissiin, koska jollei se onnistu niin sitten menee turhan vaikeaksi.

Miu, meilläkin kuonoluku väheni kolmesta kahteen syyskuussa.

Kiva kuulla, että Miulla on vielä pieni matkassa :)

Täälläkin on tosiaan hiljaa oltu viikonloppu. Oltiin taas anoppilassa, jossa en käy ollenkaan koneella niin ei tule siis kirjoiteltua. Ehkä ihan hyvä, ettei mene kaikki päivät koneella notkumiseen.

Vähän raskauspaniikkia on ollut mullakin ilmassa pitkin raskautta. Alkuun pohdin silloin, kun pahoinvointi oli kovaa, että miksi ihmeessä halusinkaan tämän toisen lapsen ja nyt välillä tulee pelkoja, että miten sitten pärjääkään.. Synnytyskin jotenkin jännittää paljon enemmän kun viimeks. Ehkä se johtuu siitä, että tietää mitä odottaa :D Mua myös välillä ärsyttää ihan hirveästi olla raskaana. Suurimmaksi osaksi sen takia, että istukka on tällä kertaa takaseinämässä ja tää ipana potkii koko ajan ja nyt jo todella lujaa. Vois välillä nukkuakin :D joo on mullakin valituksen aiheet.

Eemi, siis hui, joku helmikuinen synnyttänyt! Mä ainakin toivoisin, että tää vauva pysyis sen 4 kuukautta vielä masussa. Sitten saa jo tulla. Ja varmaan tuleekin, koska en usko, että tämäkään laskettuun aikaan menee, kun ei viimekskään mennyt. Mä muuten synnytin viime yönä unessa :D olin jo 9 senttiä auki ja supistukset ei sattunut yhtään ja mietin vaan, että kohta alkaa ponnistuttaa. Sitten kyllä kakkasin vielä siinä ennen kun synnytin. Ihana uni todella...emoticon

Hemppa, toivottavasti ei tosiaan limatulppaa. Eihän sulla supistuksia ole tullut? Voishan se olla, että kova oksentaminen olis voinut aiheuttaa limatulpan irtoamista, mutta jospa kuitenkin jotain normaaleja limoja vaan :) Mahatauti on kyllä hirveä rääkki kropalle.

Mäkin jotenkin vierastan tuota ajatusta tuplarattaista. Saatiin kyllä yhdet tosi hyväkuntoiset Briot 40 eurolla(!), mutta vaikka nekin on aika kapeahkot niin on ne silti isot! Toivottavasti ei tarvii kauheasti käyttää. Haluaisin pärjätä vaan noilla normivaunuilla. Jos minäkin opettelisin liinailuun :) Täytyy kysellä vinkkejä sitten lähempänä ajankohtaa.

Miu ja Tweety: Mullekki  on sanottu et onneks on se 9 kuukautta aikaa totuttautua ajatukseen uuden vauvan tulosta. Ja ainakin mulla tuntuu et nyt jo on olo parenpi ja levollisempi mieli ihan kaikkien asioiden suhteen. Sitä ei kyllä tiedä etukäteen ollenkaan miten vanhempi sisarus suhtautuu uuteen tulokkaaseen. Mut sen näkee sitten. Ongelmia ihan varmaan tulee enemmän tai vähemmän mut ei ne kuitenkaan taida toisiaan tappaa, ehkä. Mut eiköhän sekin kaikki kuullu lapsen kasvuun ja oppimiseen ja menevät sit omalla painollaan. Toisilla ottaa tiukemmalle ja toisilla menee helpommin tuo äidin jakaminen toisen sisaruksen kanssa. Kyllä e muakin vähän hirvittää mut olen jo päässy siihen vaiheeseen et mitään en asialle voi etukäteen vaan sen näkee sitten. Ja kaikki mitä raskaudessa tulee vastaan tässä ajassa ja loppumetreillä ja synnytyksessä ym ym ym kaikkee sitä on tullu mietittyä tosi paljon. Mut onneks aikaa tosiaan on paljon ja kaikki tuntuu jo helpommalta. Mut ihan todellakin samat fiilikset silloin alkuun oli, et voi helevata mitä hittoa sitä on tullu tehtyä???!!! Eikä ollu ees tarkotus...

Hemppa mulle kans tuli vähä mieleen se et raju oksentaminen voi kyllä tehä aika paljon painetta vatsaan ja irrottaakkin limatulppaa. Mut jos sitä ei paljoa ole tullu nii eiköhän sitä osa ole tallellakin. Mut myös samat aatokset Miun kanssa siitä et mulla ainakin molemmissa aiemmissa raskauksissa siellä viimesellä 10 viikolla oli aika paljon erinäistä ja erilaista vuotoa. Mut en uskois et on mitään syytö huoleen jos vointi on muuten hyvä. Mut siis joo kaikki sympatiat sinne. Vatsatauti ja monta päivää kestävänä on jotain maailman kamalinta. Kualemaa siinä jo ehtii toivoa ku olo on niin hirvee. Onneks olet jo hyvässä lykyssä parantunut.

Mä oon kans varannu tuplarattaat mun kaverilta. Ne on ratasmalliset ja aion käyttää niissä tuota samaa pehmeää kantokoppaa mikä on Siinalla ollut noissa tavallisissa vaunuissa. Kaveri oli tehnyt ihan sillä samalla lailla ja pitäisi hyvin mahtua se pehmeä koppa sinne. 80 e lupasin niistä pulittaa. Ja nyt aion ottaa alusta lähtien käyttöön enemmän sitä liinaa mikä jäi Siinan kanssa vähän vähälle käytölle. Ja sit saan Haniböökiltä lainaksi babybjörnin rintarepun ja toivon et sen käyttö helpottaa arkea vauvan ja touhutytön kanssa.

Mä olen maailman huonoin ja hätäisin kirjoittaja, huomaan sen nyt :D

Tweety, voi itku, karvaturrien taivaaseen siis pääsi taas yksi kirmaaja lisää :)

Siis nää mun tuplat.. mä selitin huonosti! http://babypinkco.files.wordpress.com/2010/04/sports-phil-teds-11.jpg

Tuossa on nuo minun maailmanpelastaja rattaani, jotka ovat kultaakin arvokkaammat!! Aluksi pikkuvauvan saa makuupussissa myös noihin makoilemaan näin :

http://www.mamasworldwide.com/wp-content/uploads/2009/04/phil-teds-sport-with-doubles-kit.jpg

Eli tuo ensimmäinen kuva vasemmalla, vauva on tuolla takana "luukussa pussukassaan, ja eteen tulee tuo sisarusistuin "päälle", eli edelleen ollaan yhden rattaan leveydellä liikenteessä.

Mä voisin itkeä onnesta näiden takia :D

( sori nopea postaus, prkl kiire töissä.. mutta kyllähän te jo tiedätte, millainen härö tämä täti on.. ;) )

Miu: ajattelin ostaa samat rattaat (alkaa muutes olla jo vähän kiire :)) Monella kaverilla on noi sisarusrattaina ja ovat kehuneet. Menee aika pieneen tilaan autossa ja muutenkin. Vähänhän ne on hassusti muksut toinen "alla", mutta näppärästi kuitenkin. Ja lämpöpussilla saa ihan ok tuon "laskuosan". Tosin siinähän ei ole kuin semmoinen muovinen räppänä suojana, mutta kai se pahimmilta tuulilta suojaa kuitenkin ja sateelta. Ei ehkä niin suojaisat kuin emmaljungat, mutta kaikkea ei voi saada :) Mutta me ajateltiin, ettei luovuta noista emmaljungistakaan kun niissä on kuitenkin seisomalauta, jota voi sitten käyttää ja kunhan muutetaan niin haluan mieluummin nukuttaa vauvaa pihalla noissa emmaljungissa kun ovat suojaisammat ja sitten taas vaikka säilyttää autossa noita phil&tedsejä. 

Ovat aika hinnoissaan vielä käytettynäkin Suomessa, mun tutut on tilannu niitä englannista, ajattelin itsekin tilata sieltä. Saa samaan hintaan kuin käytetyt Suomesta. 

Joo varmaan jotain ihan normaaleja limoja noi mitä tuli.. Ei oo onneks enää tullu. Esikoisesta en muista vuotaneeni mitään sitkeempiä limoja nii siksi siihen kiinnitin huomioo... :) Tosiaan mulla oli ton taudin aikana vähän alamaha kipeä, luulisin että se johtu just tosta oksentelusta koska enää ei oo ollu.. Ja toissailtana tuntu että vauva tulee väkisin läpi alakerrasta, ihme painetta tuntu illalla nukkumaan mennessä ja tyttö temmelti niin kovaa että ihan rupes jo pelottamaan. Muuten ei oo ku satunnaisia harjotussuppareita ollu, no tuon taudin aikana oli enemmän, joka oksennuksen aikaan mut ei nekään kipeitä ollu.

Täällä on kans mietitty tota puremista ja raapimista yms.. Luulen että poika ainakin yrittää lyödä vauvaa jos vaan sille päälle sattuu mut en usko että sekään vaihe kauaa kestää kunhan vaan tottuu ajatukseen. :)

Sisarusrattaista: mä olin ensin sitä mieltä että ei tarvita että yritetään pärjätä noilla entisillä mut mies sanoi viime viikolla että haluis saada kummankin lapsen mukaan lenkille kun tykkää sitä harrastaa joten on kai tässä ruettava käytettynärattaita kyselemään ja ettimään. Pitäs ensin tutustua mitkä soveltuis parhaiten tänne hiekkateille ja lumisohjoonkin.

Miu tai tietysti jos jollakulla muullakin on Phil&Teds tuplat, niin voisi vastata..

Mites se jousituksen puuttuminen käytännössä ? Huomaako sen? Meillä on aika paljon metsäteitä mitä koirien kanssa kuljetaan, pärjäisköhän noilla sellaisilla?

Ja sitten mua mietityttää kun me kuljetaan paljon bussilla, onko ne pitemmät kun perusvaunut? Mitenköhän kolmipyöräisessä pysyy balanssi kun niillä nousee bussiin ja pois, varsinkin jos on kaksi lasta kyydissä?

Että aika menee nopeesti.. Ja maha kasvaa pikkuinen liikkuu mutta silti välillä mietin et olenko mä oikeesti raskaana ja että juu meille on tulossa toinen.. Miten nyt on niin vaikee sisästää tätä. 
Laitan tohon linkin kuvasarjaan mun mahasta viimene o tält aamult...
http://aijaa.com/v.php?i=008408997949.jpg

Tweety, mulla ei vielä ole tietysti ihan kaikkia kokemuksia tiedossa näistä ihanista rattaista, mutta itse olen matkustanut niiden kanssa junassa & ratikassa pariin otteeseen, ja kyllä se meni ihan hyvin - mutta tietysti täällä on matalalattia ratikat ja junaan auttoi joku nostamaan. Mä en ole huomannut, etteikö niissä pitäisi balanssi, kysehän on mun mielestä enemmän siitä, että oppii käyttämään niitä. Toki ne on erilaiset, kuin noi perusyhdistelmävaunut ja meni hetki tajuta, että on kolme pyörää. Jousituksen puuttumista en ole huomannut - johtunee siitä, että on 12" hyvät sporttirenkaat ja olen liikkunut metsissä jonkun verran, eikä sielläkään ole ollut ongelmia. Lumen tullen voin raportoida lisää :) Suosittelen menemään kokeilemaan johonkin rattaita, jos mahdollista! Meillekin toki saa tulla testailemaan :D

Luultavasti joku pitempään näitä käyttänyt osaa vastata paremmin kallistumiseen / bussijuttuihin :) Minä en bussia käytä - junaan ja ratikkaan pääsen ja en ole saanut niitä kallistumaan - eli sopivat mun käyttöön täydellisesti emoticon

Kiits Miu.

Mä luulen kanssa että on ihan tottumiskysymys, onneksi tässä on vielä rutkasti aikaa pähkäillä tätä juttua. Mä hyökkään heti jos näen jonkun sisarusrattailla liikenteessä kyselemään jos saisi koetyöntää pikkuisen... emoticon 

Mä vasta tänään muistin lapsivakuutuksen. Ja aika viime tippaan sit jätinkin. Soitin vakuutusyhtiöön ja sieltä komensi mut konttoriin jos aion viel keritä vakuutuksen ottamaan syntymättömälle lapselle. Ku perjantaina on viimenen päivä   . Hyvä et tuli koko asia viime viikolla mieleen ja tänään ku oli vapaapäivä niin otin ja soitin.

Sitä vaan jäin miettimään et ku nyt poiketen aiemmista raskauksista mulla on todettu psoriaasiarthropatia ja ja siihen on lääkitys. Mut ei sen takia ole mitään erikoista seurantaa raskauden suhteen. Et ei kai se voi mitenkään estää vakuutuksen saamista tai rajaa siitä jotain pois? Miten Hemppa sun kohdalla on ollu? Vakuutusvirkailija ei osannu suoralta kädeltä sanoa kun ei itse tunne sairauksia.

Mä sit päädyinkin ostamaan ne sisarusrattaat mitkä bongasin toissa päivänä fb kirppikseltä. Oli niin mageet. Vaikka olin päättäny ottavani kaverilta yhet toiset mut nää oli sittekki musta paremmat. Mä en vaan ole ollenkaan merkkitietoinen, joten enhän mä ny enää muista minkä merkkiset ne on.:D Mut vierekkäin on paikat. Isot pyörät, kääntyvät etusellaiset. vauvalle on kovakoppa pää menosuuntaan ja ratasosa isommalle kasvot menosuuntaan. Molemmilla oma kuomu. Toinen ratasosa on myös minkä voi vaihtaa sitten kun vaaveli kasvaa. Oli tosi hyvässä kunnossa. Koko mustat. Maksoin 150e. Tarjouksessa kuulemani mukaan tää malli olis uutena 390e. Ja olivat siis olleet tällä yhdellä perheellä käytössä. Nyt mie oon tyytyväinen. Sit ku viel kerkesin eilen käymään yhden uuden tosi hyvän kirpparin Vaasassa läpi ja löysin vinon pinon todella hyväkuntoisia pikkuisia vaatteita alkaakin mulla yhtäkkiä lähes kaikki taas kasassa. Jotain uutta alle 60cm vaatetta pitää vielä saada ja se pienen pieni toppapuku.

Ens viikolla edessä keskiraskauden lekurikäynti. En tiä miks mua jotenki jänkättää et mis kunnos on kohdun kaula? Vaikka ei täs mitään ihmeenpiä supistuksia ole ollu mut vähän väliä kuitenkin jotain. Ei kipeitä mut joskus mojovia. Ja sit ku aattelee et on niin vähä aikaa edellisestä et onko se yhtä vahva ku ennen? Mites muuten muilla jo tässä syynissä käyneillä? Onko paikat olleet silloin hyvin kiinni ym. Eihän teilläkään sen pidempää aikaa ole edellisistä. Itseasiassa suurella osalla viel vähemmän aikaa ku mulla ku Siina oli niitä ekoja elokuisia heinäkuussa :).

Tuo vakuutus onkin hyvä muistaa, mä käyn heti joulukuussa ultran jälkeen hakemassa sen.

Mä alan nyt kallistua kanssa noihin phil&teds sisarusrattaisiin, ne on sitten siitäkin kivat että voi käyttää myös yhden lapsen rattaina. Nyt mä sitten koitan bongata jostain halvalla käytetyt sellaiset ja myyn nuo Zippyni pois.

Jihuu Tweety!! :D Katso ihmeessä kanssa sitten tuolta britti ebaysta, oon nähnyt hävyttömän halvalla siellä niitä, jos teillä joku tuttu joka voisi hakea ja postittaa? :)

Eemi, valitettavasti en osaa tuohon vakuutusasiaan sanoo yhtään mitään kun ei otettu tälle eikä kyllä sillon esikoisellekkaan sitä syntymättömän lapsen vakuutusta. Mutta järjellä jos ajattelee, ei pitäisi tämän tyyppisillä sairauksilla olla mitään merkitystä siihen vakuutukseen, voin toki olla väärässä!

Itselläkin pitäis alkaa kattelemaan niitä sisarusvaunuja, halutaan siis ihan vaunut eikä mitään matkaratashommeleita. Yhtään en oo tutustunu enkä vertaillu, kai se ois alotettava. Mulla oli jotenkin tää päivä vaan tähän asti mielessä kun oli käynti siellä äippäpolilla et onhan vauvalla kaikki hyvin.

No jos ne äippäpolin kuulumiset sit tähän eli rv 31:
Lääkäri siis ultras, viimeks oli pää siis pienempi verrattuna muuhun vartaloon ja kaikki muutkin mitat oli pienempiä kuin mitä viikot oli. No nyt tilanne oli se, että kaikki mitat vastasivat viikkoa-paria pienempää mitä on laskettu aika. Eli laskettu aika pitäisi oikeasti olla viikon myöhempään. Jo nt-ultrassa joku "pii-mitta" (oliko tää näitä pään mittoja) oli ollut hieman pienempi mitä viikot ja se kertoo jo sen että laskettu aika on mulla liian aikaisin. Mutta sitä ei muutettu kuitenkaan. Ja pää ei ole enää pienempi kuin vartalo, vauva oli siis viimeksi huonossa asennossa tai mitta heitti muuten vaan sen viikon verran vartalon mitoista mut nyt se oli samoissa muiden mittojen kanssa. Huh kun tää tieto helpotti!!!! Voitte ehkä kuvitella että kivi hyppäs sydämeltä. Vauva oli siis kasvanut normaalisti "omalla käyrällään" tämän kolmen viikon aikana. Näin ne kasvukäyrät paperilla ja siinä vauva oli alakäyrän hieman yläpuolella mittojensa puolesta jos vertaa laskettuun aikaan joka on ihan normaalia. Itsekin olen pieni ihminen joten ei kai mun vauvakaan voi kovin iso olla :D Painoarvio nyt oli 1312g ja kädellä kokeiltuna myös sen verran. Vauva oli raivotarjonnassa niinkun on ollut jo tosi pitkään. Kontrollikäynti on viel kolmen viikon päästä ja sit on viel synnytystapa-arviointi.

Eemi, tuosta alakerran tilanteesta. Mulla ei siis ole kertaakaan sitä vielä tutkittu! Ajatelkaa! Viikkoja on 31! Neukkutätin luona oon käyny viimeks 27+1 ja sit oli käynti äippäpolilla ultrassa 28+0 joten neuvolatäti päätti että neuvolassa ei tarvii sit lääkäriä tavata. Joten mun alakerran tilanne on kans todella hämäränpeitossa ja ens viikon neuvolassa aion VAATIA että tutkii mut nimittäin jonkun verran on nyt ollu supisteluja, ei kipeitä kaikki mut napakoita! Joten vähän hirvittää.

Hemppa: hienoa, ettei ollut mitään vialla :) Varmasti helpotti kovasti! 

Eemi: mulla oli lääkäri viikoilla 26+ jotain ja silloin oli paikat kiinni, mutta vähän pehmenny. 

Kahden viikon päästä on lääkäri taas ja maanantaina ultraan katsomaan miten päin tämä pikkumies masussa köllöttelee! Ei terveydenhoitaja neuvolassa saanut tunnustelemalla varmuutta asiasta. Hugoa odottaessa oli kyllä kans vähän epävarmuutta että kuinka päin siellä ollaan. Kuulemma häviää vauva tuonne mun kropan sisään niin, ettei oikein saa selvää. Täytyy kyllä kovasti toivoa, että olis pää alaspäin! 

Paljon nuo phil&tedsit maksaa käytettynä? Näin jollain nettikirpparilla mustat 830€ Aika kallista.... huuiiii.

Takaisin