Uudestaan raskaana

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hemppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jos se oli ginessa enne uni.  Ehkä sun tosiaan kannattais levätä eikä rehkiä hullunlailla. Pysyis verenpaineetkin ehkä kurissa ja saisit kerättyä voimia tulevaan. Tekee vaan ne mitkä on pakko saada tehtyä. Ja kun sulla on noinkin isoja lapsia niin ehkä voisit delegoida niille jotain hommia vaikka pientä palkkiota vastaan.

SUPPAREITA!!! PUUUH..

Plääh..olin Taaas eilen- kolmatta kertaa sairaalassa kääntymässä...verenpaineet neuvolassa ziljoona, sairaalassa sitten hetken levättyä -hyvissä lukemissa.
Välillä paineet ollut kotonakin sitäsun tätä.
Vauva voi hyvin ja painoarvioitakin heitelty suuntaan ja toiseen.
Uudelleen mitattuna oli n.4,0 g ja hetkeä ennen 3700 g(koneella)
Käsikopelollakin sanoi että vois olla 3700 MUTTA, joillain voi olla niin syvä ja hyvä lantio että osa jää sinne uppeluksiin.Tietty tällä naperolla n.viikkoa pienempi pää joka myös vähän heittää mittauksia suuntaan jos toiseen.
Kaikki paikat kypsät ja edelleen sen 3 cm auki ja sentti kaulaa jäljellä.
Tutkimuksen jälkeen tuli veristä vuotoa,vieläkin hailakan punaista pyyhittäessä.
Joku punertava klimppikin tullut.(Limatulppaakos :))

Suppareita..joo,semi kipeitä silloin tällöin.
Sanoi että milloin tahansa voi lähteä tulemaan,tai sitten myöhemminkin :)
Ultrasi vielä sukupuolenkin ja samaa kuin viimeksikin.
JA niinhän mä sanoinkin että tyttö tulee -omien olojen tiimoilta näin päättelinkin.Khih,
TODELLA mukava kätilö,ei voi muuta sanoa.!!!!

Uh, mä niin odotan tätä tyttöä jo syliin..ois ihanaa kun tulisi tosiaan jo...kahdesti kuitenkin mennyt jo yli edellisten kanssa.
NO sen näkee sitten .

Mukavaa viikonloppua kaikille !!!

Ginessan H-hetki lähestyy. Ihan jännityksellä odotan kuulumisia, josko olis lähteny supparit käyntiin ku ei ole pariin päivään mitään kuulunu. No jos ei tule viel laskettuna nii se tulee 22. pvä. Niinku kerroin se on hyvä päivä synnyttää meilki vietetään 8v synttäreitä just silloin. Ja toivotaan itse synnytys on yhtä "helppo" kuin viimeksi. Jos synntytystä nyt voi koskaan helpoksi kutsua.

Eiks ollu niin et viimeks synnytit veteen? Ja ite nostit vedestä? Luin jostain neitin sivustoilta vesisynnytyksestä. Siellä oli ohje et vauvan päähän ei sais koskea et ei aspiroi vettä. Ja siis siinä jos ja kun nostit vauvan ite vedestä niin näitkö oikeesti sen ekan hengenvedon? Mä olen alkanu haaveileen siitä (ekan hengenvedon näkemisestä). Ku en mä ainakaan tähän asti puoli- istuvassa asennossa synnyttäneenä ole sitä ite nähny. Josko ne kivulievitykset jää taasen saamatta mut kerkeis sen ammeen täyttämään?

Moi Eemi, eiii en oo vieläkään puhjennut..voisin kyllä mennä jo ihan millä sekunnilla tahansa synnyttämään.

Juu altaassa olin ja Unna nostettiin rinnalle,ja kyllä näin sillä hetkellä kun Unna veti ensimmäisen henkäyksen.
Tytyllä oli napanuora löyhästi henkseleinä syntyessään.

meen 21.10 perjantaina kättärille ja ne sit kattoo taas jotain siellä..kun on ne paineet ollu vähä korkeita välillä.
Mahdollisesti käynnistävät..?
Neuvolan täti ainakin luki eilen niin koneeltaan,ellei sit synny ennen sitä jo :)
Aika hurjaa että joku päättää päivän jolloin lapsi syntyy...siitä katoaa pikkanen osa viehätystä  ja sitä arvaamattomuutta :)

Mun supparit tulee ja menee,
aika outoa kun ne on tulleet jo joitakin päiviä..eikä oikein ota tulta alleen... tänään siis tulista ruokaa naamariin  ja katellaan sitten :)
(tehdään tortilloja ja tulista itsetekemää salsaaaaaaaa ;))

Eilen istuin päivällä saunassa ja kyllä muutamat supparit tuli..mut ei muuta.
Ostin jopa vadelmanlehtiteetäkin ja tein kannullisen... ja ihan samaan tahtiin/tahdittomuuteen tulee suppareita kuin ennen sitäkin :D

Mä ilmotan teille ihanaiset heti kun vaan jaksan /ehdin koneelle synnytyksen jälkeen :)

Ootte ihania <3

Juu, aivan saletisti tänne kirjoitan aivan ensimmäisenä, KYLLÄ !!!

Rupee vähän jo turhauttamaan..mut eipä siinä mittään..toinen viihtyy masussa

ginessa, ajattele että se on sitä valmiimpi maailmaan mitä pidempään hän siellä yksiössään tahtoo olla! Vaikka juu, tiedän että ne viimeset inhottavat päivät tuntuu silti ärsyttäviltä.

Ginessalla alkaa olemaan jännät hetket käsillä,voimia synnytykseen!

Täälä nt-ultra käytynä ja kaikki hyvin.4,5cm sikiö vilkutteli kohdusta.turvotus 1.3mm ja sydämen syke vahva,179 krt min.Eli kaikki kivasti.
La:ta veivattiin taas toiseen suuntaan,on nyt 5.5 ja siinä lie pysyvänkin nyt loppuun asti...
Viikon verran jännitystä kuitenkin ilmassa,kun verikokeiden tuloksia odottelen.

Nyt olen huolesta sekaisin.....

Kävin tänään äippäpolilla kasvukontrollissa jossa vauvan reisiluu ja maha vastasi viikkoja 27+3 (saman verran heittoa kuin rakenneultrassa viikkoihin nähden) MUTTA pää vastasi ekalla mittauksella 25+3 ja tokalla mittauksella 26+0 eli reilun viikon-kaksi viikkoa noista muista vartalon mitoista pienempi pää.
Lääkäri kyl sano että nyt puhutaan milleistä, voi heittää suuntaan tai toiseen. Sain uuden ajan kolmen viikon päähän jossa uudestaan katsotaan miten vauva kasvaa.. Onko muilla ollu samanlaista "ongelmaa" ja mistä tää vois johtua? Hetihän mä mietin kaikki kehitysvammat sun muut jotka voi olla mahdollisia mut voiko tää olla normaalia???

Ja miten mä jaksan oottaa kolmen viikon päähän uutta aikaa? Apua. Muutenkin olen stressaava ihminen! Tää on hirveetä.

Eikös ginessan nyt tulevalla vauvalla ole vähän pienempi pää kuin muu vartalo vai muistanko väärin? Mitä sulle on sanottu siitä?

Hemppa: mulle tuli heti ennemminki mieleen just se mitä mittajakin oli sulle sanonu et kyse on milleistä ja siis se mitthan on kiinni tasan tarkkaans iitä mihin se mittaaja se ruksisna napsauttaa. Siis sen käden liikkeestä. Älä ole kauhean huolissasi. Ja sitä paitsi onhan sitä lapsilla eroja pään koossa. Eihän kaikki voi kasvaa just ja just samalla millillä. Mut ymmärrän huolesi. Koita silti jaksaa ja ajatella jotain muuta. Lapsi oli kuitenki muuten terveen oloinen ja kasvanut hyvin. Niin en uskoisi, että mistään vakavasta on kysymys.

Mua taas huolettaa noi harjotussupparit. Tai siis vähä samanlainen fiilis ku viimekski oli mut silloin vaan viikoilla 33-34, et ei ihan tarkkaan ole varma siitä et onko niit likaa vai onko ne normaaleja. Siinaa odottaessahan niit olis sit ollu silloin liikaa. Ja se tietty lisää huolta. Mut silloinhan oli kyse selkeesti siitä et tein liikaa hommia raksalla. Mut tänäkin iltana olen ollu kuitenki suht rauhassa. Mitä nyt ruokaa tehny ja pyykkiä laittanu mut en mitään kummenpaa. Ja ihan vaan paikallaan istuessakin niit on. Mojovia pitkään kestäviä, eivät nyt satu kuitenkaan mut tuntuvat tosi kireiltä. En ole mitenkään kuitenkaan laskenu niitä. Eivätkä tietenkään säännöllisiä. Tiiänhän mä et pitää mennä näyttäytymään ja kysymään asiasta et siihen saa varman vastauksen. Mut ku tätä illalla pähkii niin pitää jollekki paasata. Ja kelles muulle mie paasaisin ku teille :D.

Ei vaan yhtään kiinnosta se oman terkkarin lekuri. Tai sit aion vaatia sen naisen et eivät laittais sille ällö miehelle. Olinki täs jo ajatellu et ku seuraava lääkäri neuvola 15.11 nii mähän en sit sille limanuljaskalle römpsääni levitä. Jos saa sitä naislekuria, joka ei juuri sekään asioista tienny mitään mut oli sentään kiva muuten niin kieltäydyn tutkimuksesta ja meen sit vaikka yksityiselle. Ohhoh olipahan selkeetä tekstiä. Taitaa taas hormoonipyörä olla vähä heilahtanu

Mulla ei kyllä oo kokemusta asiasta mutta ihmisethän on yksilöitä toisilla on isompi pää ja toisilla pienempi. Josko se pääkin kuitenkin kasvaa kokoajan niin vois ajatella ettei välttämättä oo mitään hätää. Ja sanoihan se lääkärikin että on kyse vain millimetreistä, eli voi olla vaan mittaus virhe. On kyllä varmasti kamalaa ja stressaavaa miettiä ja vain odottaa seuraavaa ultra aikaa. Koita saada paljon ohjelmaa siihen seuraavaan kolmeenviikkoon josko se sitten menis vähä nopeemman olosesti. Super hali! Ja paljon voimia! 

Joo, on sanottu että 4 pv pienempi ja nyt sit kun viikko sit ultrattiin sanoi että viikon verran pienempi pää..olenkin miettinyt että onko se sentin pienempi syntyessään (päänympärys) vai mitä hittoo se tarkoittaa? Ei kuulema pitäis olla huolissaan mut sillon rakenne ultrassa sanoi että jos ois siinä ollut viikon tai yli sit ois puututtu asiaan ja otettu uutta aikaa...muusta en tiijjä :(

Odottelen suppareita...missä mun supparit viiiiipyyyyyyyyyyyy ??

Hemppa: ei o kyllä kivaa stressaaminen! Tsemppiä! Mutta jos kaikki muuten ok niin luulisi, että on vain mittavirhe. En tiedä noista ultramittauksista, että kuinka tarkkoja yleensä ovat, että riippuuko vähän mittaajasta ja vauvan asennosta ym. Mun sf-mittaa mittasivat eri terveydenhoitajat ihan eri tavalla ja siks näytti välillä aika oudolta mun käyrät. Tai yks ei edes merkannut mitään kun sai niin pienen mitan. Miks sulla muuten oli kasvukontrolli? Toivottavasti kaikki kuitenkin ihan ok. Voihan se olla, että kasvaa vähän eri tahtiin eri kropan osat eri viikoilla vai voikohan? 

Eemi: Toivottavasti ei mitään kummempaa noi sun supparit. Hugosta mä en edes tienny mitä harjoitussupparit on, ennen kuin neuvolassa terkka sanoi, kun rupesi mittaa ottamaan mahasta, että odotetaas että toi supistus menee ohi. Blondi, mutta en ollu huomannut mitään itse. Nyt kyllä huomaan! Lauantaina olin raksalla siivoamassa ja ryhdyin sitten nauloja keräämään maasta. Ei ollut kyykkiminen mitenkään hyvä idea, loppuajasta alkoi supistella ja sattu ihan. Eikä menny ohi vain seisoskelemalla, vaan piti istua alas. Ei sitten kyllä kotona enää tullut mitään. Mut eilenkin illalla, vaikka en tehny mitään raskasta niin oli aika kireänä maha välillä. Hugo ei vielä kävele, niin pitää sitä kannella ympäriinsä. Mulla oli paikat lääkärintarkastuksessa vähän pehmenny, mutta kuulemma ihan ok. Maanantaina neuvola niin pitää kysäistä. 

Mutta toivottavasti ei mitään ihmeempiä ja toivottavasti pääset mukavammalle lääkärille! 

Ginessalle tsemppiä synnytykseen :) Eiköhän pikkuinen pian kyllästy yksiössä köllöttelyyn! 

Moikkamoi. Me oltiin melkein viikko mummulassa ja paljon tekstiä tullut sillä aikaa.

Ginessalle tsemppejä loppurutistukseen! Toivottavasti se lähtö tulee nyt pian :)

Jospa tuo pään pienuus ei olis mitään vakavaa Hemppa. Varmasti on kyllä inhottavaa odotella 3 viikkoa uuteen ultraan.. Muistan miten kamalaa oli viimeksi odotella viikko, kun lapsivettä oli muka liian vähän ja kauheat kauhuskenaariot siitä. Ei onneksi ollut mitään hätää :)

Täällä puoliväli lähestyy ja maanantaina vihdoin ultra, jipii!

Juu siis kiitos kaikille tsempeistä!

Ja mulla oli alunperin kasvukontrolli reuman ja sen lääkityksen takia. Ja reuma voi kyl pienentää vauvan kokoa, siis että syntyy hieman pienikokoisempana mut tuo ei ilmeisesti tuo pään pienuus johdu siitä. Tai mistäs sitä tietää. TOIVOTTAVASTI vaikuttaa sillä sillon tietäs että mitään ei ole ns. vialla.

Mut oon jo ehkä hieman rauhottunu. Yö oli kyl ihan hirvee. Pyörin ja hyörin ja aina kun heräsin, mietin asiaa. Mut nyt jo mieli on valoisampi. Toki se monesti on tänäänkin mielessä käynyt mutta toivon ja luulen että tää voi olla ihan normaalia.

Tottakai guugletin asiaa, siellä oli kyl vaan sellasia tarinoita et joitakin oli seurattu ja tutkittu kahden viikon välein jopa rakenneultrasta asti ja silti syntynyt terve lapsi ja pääkin normaalin kokoinen. Ja joku oli kirjoittanut että jos vauva on raivotarjonnassa, sekin voi joskus vääristää mittoja. Ja nyt kun olen miettinyt, se inhottava mieslääkäri vaan "hutasemalla" otti ensin ne mitat jolloin sai 25+3 pään mitaks ja vatsan ja reisiluun mitat se vaan nopeesti otti. Joten voi olla et tosiaan mittauksessakin ollu vikaa.. Ainakin mä toivon niin.

Mut nyt yritän olla mahd. paljon ajattelematta asiaa vaikka se vaikeeta onkin. Onneks tyttö liikkuu kuitenkin tosi paljon yleensä.

Nyt en kerkee enää muille kommentoida, täytyy poika lähtee viemään nukkumaan.

Muoks. Just mittasin oman pään ympäryksen ja se oli 54-55cm joten ei ilmeisesti iso pää ole mullakaan :D

On tullut suppareita koko viikonlopun epäsäännöllisesti ja masua särkenyt pirusti, keltaista kananmunalimaa (nam) tullut erittäin runsaasti eilen ja nyt aamulla veristä limaa plumpsahti pönttöön..
Oiskohan se menoa tänään? -hope so !!!!

Ginessa, toivotaan toivotaan!!! :)

Tulin tänne selittämään mun unta. Huhhuh kun näen sekavia unia raskaana. No näen kyllä yleensäkin. Nyt näin siis unta, että olin Eemin ja Miun kanssa jollain juna-asemalla, jossa oli hirveästi raskaana olevia naisia. Me odoteltiin sinne saapuvaksi muumien Mörköä. Mua pelotti ihan hirveästi ja menin vessaan piiloon, jossa Eemi ja Miukin oli, mutta ei siis piilossa. Selitin kuinka mua pelottaa ihan hirveästi ja Eemi vaan nauro mulle ja sanoi, että sittenhän pelkään vaan itse pelkoa. Vähän syvällistä :D Se Mörkö oli siinä unessa joku testi, mikä kaikkien raskaana olevien piti suorittaa ennen kun voi synnyttää. Että tällaista..

Tässä aiemmin näin myös unta, että olin Ginessan luona kylässä. Se uni ei kyllä ollut noin outo. Sitten näin unta, että olin synnyttänyt jo tämän vauvan ja se oli joku parin kuukauden ikäinen ja mä olin taas raskaana. Hirveä painajainen...

Ihan sen takia oli pakko tulla piaksesti käymään ja kattomaan onko Ginessasta kuulunut mitään? No eiköhän tuo ole jo siel laitoksella. Toivotaan ainakin. Ja toivotavasti kaiki menee just niinku kuuluukin. Jännää .

Ai härre gyyd suoraan sanottuna Madie!!! Sain kyllä vkl:n ihan parhaat naurut.

Tämon ny jo taas kuvannu itteensä. Ja täs olis tulosta 24+2 RV

Ihana masu Eemillä :)

Ginessalta saadaan kuulla varmaan uutisia ihan lähipäivinä, jipii :)

Täällä käyty rakenneultrassa ja kaikki ihan niinkuin pitää. Vauvelilla löytyi haarovälistä pippeli eli pikkuveli tulossa meidän taloon! :) Mulla oli ihan hetki sulattelua sen asian kanssa, että miten mun tuntemukset on joka kerta väärässä :D jos joskus tuun vielä raskaaks ja luulen odottavani tyttöä niin tiedän siis, että se on poika ;) Mutta muuten siis poikauutinen oli ihana asia ja aivan mahtavaa, kun on kaksi poikaa niin pienellä ikäerolla niin on leikki- ja tappelukaveria.

Mä oon jo ehtinyt katsoa kaikki vauvanvaatteet läpi ja heittää kaikki tyttömäiset ja ne joista en tykkää pois, kun päätin, etten ala säästellä montaa vuotta vaatteita näiden poikien jälkeen siltä varalta, että ehkä tulee joskus lisää lapsia. Ja nyt on hyvä syy mennä shoppailemaan ;)

Takaisin