Uudestaan raskaana

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hemppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos naiset,voisin jo ihan oikeesti kahden viikon päästä synnyttää.
Ois kyllä hurjan kiva vaihteeksi saada vähän etuajassa kuin kolmannen kerran jälkijunassa

Millonkohan ittellä alkaa näkymään tä raskaus??  Pitäs kaivaa viimeraskaudesta kuvia muistitikulta ja kattoo millo tost esikoisest o näkyny.. Tosin eipä näitä viikkojakaan viellä mitenkään hurjasti oo..

Ei taaskaan onnistu kuvan laittaminen. Se muka lataa sen kuvan. Otsikko ja nimi näkyy mut ruutu jää valkoseksi. En jaksa yrittää. FB:hen laitoin jo eilen. Kattokoon sieltä ken tahtoo.

Eemi, mulla toimi kuvanlaitto sitten, kun tajusin laittaa ruksin siihen, kun se kysyy overwrite if file exists? Ihana masu sulla kyllä on jo, kun facebookissa katsoin :) Ja onnea puolenvälin rajapyykistä!

ginessa, sinulla on kyllä aina niin mielettömän ihana masu! Mietityttää vaan, että miten tosiaan sun selkä kestää tuon vatsan painon, kun oot vielä (muistaakseni) melko pienikokoinen! Mutta kohta sieltä  se pieni jo syntyy :)

paukke, eiköhän sunkin maha ala kohta näkymään :) mulla alkoi viimeksi hirveän myöhään, kun vasta puolen välin jälkeen ja nyt tuli niin tosi aikaisin. Paitsi jos oot treenannut vatsan superhyvään kuntoon ;)

Kiitokset muuten masukehuista! Ihanaa, kun ei tällä kertaa tarvitse jatkuvasti miettiä, että näytänköhän noiden ihmisten mielestä vaan lihavalta...

Noh on niitä vatsalihaksia kyl tullu treenattuu mut ei ne missää superhyväs kunnos oo kohtalaises kai kuitenkin... Ja vähän on jääny se treenauski vähemmäl täs parina kolmena kuukautena... Lähinnä on läskii ja löysää nahkaa.. Varmaan näytän vaan kohta entistä lihavammalta enkä raskaana olevalta.. Tosta esikoisesta ku jäi kilot täytyy ny vaa toivoo ettei nytte tulis paljoo lisää -> koittaa kattoo mitä syö..

Kauhea, kun olette ahkeria kuvien ottajia. Me ei otettu esikoista odottaessamme mun vauvamahasta kuin neljä kuvaa, ja nekin kaikki rv 37.

Enkä ole edes varma, et kehitettiinkö niistä oikeita valokuvia. Jos ei, niin tällä hetkellä ne ovat kadoksissa vanhan koneen muistissa. Kyseinen kone kun päätti lopettaa toimimisen ihan yhtäkkiä ilman minkäänlaista varoitusta..

Sukey: mulla ei ekasta raskaudesta ole myöskään kuvia kuin ihan pari viikolta 35. Se harmitti mua jälkikäteen ihan hitosti ja otin jo viimeraskaudessa asian niin, et sitä masua sit tosiaan kuvattiin.

Paukke mulla tuli tässä kolmannessa masu näkyviin omasta mielestäni jo viikolla 12. viikolla 11 ei ollu viel mitään. Siina ei tullu ihan niin aikasin mut olis siitä muistaakseni jo siin 13-14 viikoilla jotain esillä. Ekassa tais tulla vasta viikon 20 jälkeen.

Kävin siellä rakenne ultrassa tänään. Vauveli voi ja kasvaa hyvin. vastasi viikoja painoa oli 347g.
Mut sit toi istukka. Ku niit oli kaks!!! Siis istukoita!! Oli se missä vauva oli kiinni niin isompi selvästi ja kiinni etuseinässä. Ei ollut varma ultraaja et onko ne kiinni toisissaan mut se toinen oli takaseinässä. Ja minä mietin siellä et mistäköhän se johtuu et siellä on kaksi istukkaa mut en saakeli avannu suutani ja kysyny!!! Mut todennäkösestihän siinä on kolme vaihtoehtoa. Joko siellä on alunperin ollut kaksi vauvaa ja siksi kaksi istukkaan tai sitten alun kehitysvaiheessa on vain jostain syystä kehittynyt kaksi istukkaa tai sitten tää on vaan sitä samaa istukkaa mikä jostain syystä on vain tosi suuri ja kaksi jakoinen. Mut siis sanoi et ei pitäis aiheuttaa mitään ongelmia raskaudelle eikä vauvalle. Vain sit synnytyksen jälkeen pitää varmistaa et se kaikki istukkakudos tulee varmasti pois. Ei vaikuttanut olevan missään vaiheessa ollenkaan huolissaan tilanteesta ja tuntui et se olis jotenki ihan tavallistaki. Siis tämän luin "rivien välistä".

En itsekkään siis ole kovin huolissani. Olisin vain halunnut tietää asiasta enemmän. Töissä sitten selasin lääkärieden tietokannat ym enkä löytänyt yhtään mitään. En siis yhtään mitään. Googlettanu en ole vielä mut senkin teen kohta. En vain oikein luota googlen kautta haetuihin vastauksiin.

Eemi, no ohhoh! Kerro toki meillekin lisää jos saat jotain asiasta vielä selville. Mut sähän kävit ar-ultrassa, oishan siellä kait pitäny kaiken järjen mukaan näkyä ainakin "jäänteitä" toisesta sikiöstä jos siellä olis alussa semmonen ollu? Ei tietysti välttämättä. Mä oon joskus kuullu kaksijakoisesta istukasta mut en tiedä yhtään mitä se tarkoittaa tai miten se näkyy vai onko se just tollanen mistä kerroit. Mut tuskin tosiaan kannattaa huolestua kun vauva kerta kasvaa ihan normaalisti.

tuliko sukupuoleen 100% varmuus nyt?

ginessa, sä synnytät kohta!

Sukey, mulle äiti sano et kannattaa ikuistaa se maha kameralla odotusaikana, en olis minäkään muuten ottanut varmaan  montakaan kuvaa esikoista odottaessa.

Se posahti sit 25 viikkoo täyteen! Eipä muuta.
Paitsi et näin viime yönä aivan hirveää unta, suorastaan painajaista. Näin että meidän vauva ei olekaan terve, istui siinä pyörätuolissa ja oli kyl vanhempi jo kuin vastasyntynyt. Mutta hirveitä tollaset unet! Näkeekö muut painajaisia?

Hui Hemppa mitä unia, toivottavasti ensiyönä näät prempaa unta <3

Plaah.. joskus sillon tällön on tullu napakampia suppareita..mut nyt taas ei mitään...
Taitaa mennä monta viikkoo myöhemmäks -ehkä ens vuonna synnyttelen

Huhhuh..kun väsyttää.... ei millään jaksais olla pikkusen kanssa juuri nyt, onneksi kohta päiväruoka ja päiväunet.Molemmilla <3

Mulla on supistellu aika paljon tällä viikolla niin ehkä mä synnytän ginessa ennen sua! No ei vaan, vitsi vitsinä :) Eiköhän se teidän prinsessa muutaman viikon sisällä sieltä tupsahda.
Ja mä en toivon mukaan synnytä ainakaan ennen helmikuun loppua.

Eemi, kiva kuulla, että siellä vauva on kasvanut hyvin ja kaikki ok :) Jotenkin heti tuli mieleen, että onko siellä sun masussa ollut kaksi vauvaa alunperin, mutta  onhan niitä tosiaan muitakin mahdollisuuksia. Hyvä, ettei siitä istukasta ainakaan haittaa pitäis olla. Se toinenkin istukka siis yhä kasvaa ja kehittyy...?

Hemppa, en tiedä painajaisista, mutta näin viime yönä unta, että synnytin ihanan tuuheatukkaisen tytön, mutta ilmeisesti Taysissa ei ollut osastolla tilaa niin mut lähetettiin vanhan kotipaikkakunnan terveyskeskukseen, jossa oli vaan yks osasto ja se oli täynnä sairaita, jotka vaan yski mun ja vauvan päälle, kun yritin löytää meidän huonetta. Kukaan ei siis opastanut mua perille vaan piti itse sinne löytää. Kannoin sitten vauvaa vielä punaisessa muovista tehdyssä kassissa ja se vauva oli siellä alasti ja tottakai unohdin vielä imettääkin tytön.. Kumma uni kaiken kaikkiaan.

Voi noita teidän unia. Ei pitäs sanoo mitään ku muuten ite kohta näkee jotain yhtä järkevää.

Löysin vain muutamlla rivillä selostuksen siitä lisäistukasta. Oli sillä joku latinan kieline nimikin. Mut asia oli jotenki näin: lisäistukka johtuu useimmiten istukan epämuodostumasta ja on yhteydessä varsinaiseen istukkaan verisuonien kautta, jotka saattavat kulkea sikiökalvijen ym läpi. Enemmänki oli vain keksustelupalstoilla ihmiset miettineet mikä se on ja suuri osa oli saanut tiedon lisäistukasta vasta kun olivat lukeneet synnytyskertomuksiaan. Joku oli saanut tiedon jo tosiaan ultrassa. Mutta kaikkiaan tieto oli aina samanalaatuista. Ei ongelmaa. Mitään virallista ammatti-ihmisen kertomaa asiaa en löytäny kahdesta kokonaan erillisestä istukasta. Ihmisten omia kertomuksia kylläkin. Mutta luulen, että silloinkin on ollut kyse omista tulkinnoista ja siitä, että se toisen (lisäistukan) olemassa olo aiheuttaa heti sellaisen kuvitelman, että josko olis ollut toinenkin vauva. Mutta tämän tiedon perusteella itse uskon siihen istukan harmittomaan epämuodostumaan. Eikä sillä ole mitään tekemistä kahden vauvan kanssa.

Mullakin muuten Madie harjotussuppareita ollut tosi paljon viimesen viikon aikana. J aihan mojoviakin. Mut eihän me nyt vielä synnytetä. Se on Ginessan homma seuraavaks. Me vaan kasvetaan kokoa, ei jakaannuta vielä :D.

Hemppa: Joo eikähän se vauveli poika ole ku ne pallit ja pippelikin on nyt kahteen kertaan.
Aatella 25 viikkoa jo. Se on aika paljon. Masun kasvukin alkaa tuossa vaiheessa oikein todenteolla. Mä kattelin viime raskauden kuvia ja totesin et siinä viikoilla 26-28 masun koko alkas oleen ihan eri mallissa ku sitä ennen.

Kävin tänään siellä Reumalääkärillä. Vihdoin. Olihan se lähete tehtyki jo huhtikuussa. Mut tämän reumatologi oli samalla kannalla sen ekan yksityisesti diagnoosin tehneen reumatologin kanssa. Selkeimmin oireet viittaavat siihen psoriarthropatiaan. Lääkitys pysyy samana. Mutta se huojentava tieto sieltä tuli, että tässä taudissa vain 1 kolmasosa saa selkeän hyödyn raskaudesta ja pahenemisvaihe raskauden jälkeen olisi siis samalla suhdeluvulla. Eli on paremmat mahdollisuudet siihen, että lääke on se mikä auttaa, eikä vain raskaus. Saan ajan reilu kuukausi lasketusta ajasta uudelleen sinne niin sitten katsotaan missä mennään. Siis jos pahenemisvaihetta ei sitä ennen tule. Ihanaa, että nyt sain luvan otta yhteyttä suoraan sinne reumahoitajaan jos oireet pahenevat kun tähän asti olen ollut sen tk-l ääkärin varassa, jolla ainakin meidän sairaalassa on erittäin huono maine. Siis ihan perusosaamisen suhteen. Sen lähetteet on aina ihan sekavia ja se lähettää potilaita ihan väärille aloille ym. No joo mut helpotti selvästi tämä käynti myös tätä raskautta ajatellen niin mielialaan ja pelkoihin tulevasta.

Pakko tulla tänne avautumaan, kun ahdistaa niin pirusti!! Oli siis laskettu aika tammikuulle, mutta keskenhän se meni sopivasti juhannuksena (kokemushan sekin on viettää juhannusta verta vuotaen sairaalassa... :S), viikkoja oli 9+5. Sen jälkeen on yritystä ollut vaikka kuinka, kahdet kuukautiset tulleet eikä siis uudestaan plussattu vielä. Tiedän toki, ettei keskenmenosta ole kovin kauaa vielä, mutta silti tuntuu kuin siitä olisi ikuisuus ja etten ikinä tule enää raskaaksi. :( Koko ajan vaan mielessä se, että nyt oltaisiin jo puolessa välissä ja raskaus näkyisi ja tuntuisi... Törmäsin yhteen tuttuunkin, jolla on samanikäinen esikoinen ja hän kertoi kakkosen lasketun ajan olevan tammikuussa. Meinas itku tulla siinä enkä saanut mitään sanottua, vaikka mieli teki huutaa että meillä oli myös mutta kesken meni! Ilmeisesti pahasti surutyö mulla kesken, kun tuntuu että mitä lähemmäs tammikuuta mennään, sitä vaikeampaa ja ahdistavampaa on hyväksyä, ettei meille silloin synny vauvaa. :( Nyt pitäis palata töihinkin, enkä jaksaisi uteluita työkavereilta siitä, että koskas meille toinen tulee.. SURETTAA ja AHDISTAA!!!

Oi pupsu tiedän niin miltä susta tuntuu. Mutta toivottavasti tammikuussa olisit jo hyvän matkaa raskaana niin ei harmittaisi niin kovin se keskenmeno. Ittellä on ollu pojan syntymän jälkeen kaks keskenmenoo ja ensimmäisestä niistä olis la ollu viime sunnuntaina. mutta kummasti se on helpottanu tuskaa ku onlapsi kuitenkin tulossa. Kyllä se sieltä viellä tulee..

Tulikin mieleen että  ginessalla on la ihan kohta eikös? tsemppiä paljon kun lähtö tulee.

Mulla olis perjantaina se nt-ultra.. vähän jänskää.. Viimeviikon loppupuolella rupes tuntuu semmosta kipua ei kovin kovaa ihan alavatsassa. Tais kohtu ruveta nousee lantiosta. Paripäivää sitä kesti enää on vaan nivus kipusia välillä.. Isäntä jo on kovasti sitä mieltä että hiukan alkaa näkyy.. Tiiä sitten ku on tota ylimäärästä tossa vatsanseutuvilla.. Mutta ei kun perjantaita ootteleen...

Pahoittelut pupsulle Kyllä teillekin vielä pieni suodaan!

Meillä olisi ollut huomenna nt-ultra, jos kaikki olisi mennyt hyvin.. Kyllähän se vähän surettaa, kun asiaa ajattelee. Miltähän mahtaa huhtikuun lopulla tuntua, kun la olisi ollut silloin? Toivottavasti silloin on jo uusi raskaus meneillään, niin ehkä asiaa ei sitten ajattele (ainakaan niin paljoa).

Paukkelle mukavaa ultrakäyntiä, näin jo monta päivää etukäteen

Pupsulle tsemppiä ja iso hali! En osaa muuta sanoa!

paukke:lle mukavaa ultrareissua!

Mulla olisi ollut huomenna la keskenmenneestä raskaudesta, omat tunteet on ihan tyynet koska uusi raskaus on jo näin pitkällä ja nyt odottaa vain tammikuuta että saa oman tytön syliin <3

Tsempitykset Pupsulle uuden yritykseen.

Paukke tulee sit pe heti kertomaan miten ultra meni

Niin se elämä vaan menee eteenpäin Hemppa. Aattele tosiaan kui pitkällä jo olet sinäkin. Ja Ginessa pullahtaaki jo tässä kuussa , VOI VAU.

Vähä saa itekki potkua ku te muut ootte niin innoissanee raksauksista. Mä olen vaan niin pirun väsynyt koko ajan. Nukun tosi huonosti öisin. Syynä joko Siina, pissahätä, levottomat jalat tai pahat unet. Joka yö yleensä vieläpä noi kaikki. Sit päivisin huimaa aina ku nousee ylös, varsinkin ku on pääpuoli ollut alaspäin. Paineet ovat olleet tällä viikolla 93-95 yläpaine ja alapaine reilu 60. Salmiakilla saa pikkasen lisää painetta mut sit alkaa yleensä pulssikin pompottaan yli 90. tosi kiva. Luulen et ku sais ton nukkumisen laadun parannettua niin se varmaan auttais joka vaivaan. Mut ku ei tuo näytä paranevan vaik kui väsyttää ja odottaa viikosta toiseen et aina seuraava yö olis paree. Hb mulla on hyvä 130, et siitä ei johdu väsymys.

Seuraava neuvola ens maanantaina. Sit pitäs vissiin niit kelan lappuja täytellä. Mut ku ei kiinnostas sekään.

Pupsu,osanotot

Paukke- zemppiä !!!

Noh niin, kotiuduin juuri eilen sairaalasta.
Eli toissapäivänä neuvolan kautta korkeiden verenpaineiden takia yms.päivystykseen kättärille.

Juu en siis mennyt synnyttämään vaikkakin kohdunsuu tutkimuksessa (toissapäivänä 37+4)
3 cm auki ja kaulaa 1 cm jäljellä.( JIPIIIII )

Vauveli oli lähtökuopissaan ,kiinnittynyt ja oikeinpäin.Ilmankos on tuntunut että tippuu juurikin kohta kun temmeltelee kotosalla

Painoa tullut nyt yhteensä itselle 11,4 kg.
Vauvan painoarvio oli 3272g ja jos se olis sen + 10% painaisi (joka oli oma arvioni vauvan painosta) 3600.

Sf mitta oli neuvolassa 34 eli vaikka on iso masu niin ei se sf nyt sitten mahroton ollutkaan

Jippii..ehkä tää tästä ?

Ps: mummi jäi vielä hoitamaan pikkuista tänne onneksi..kun sairaalastakin kysyttiin että oisko kotona apua kun nyt pitäis ottaa iisisti...

Mulle on kovasti iskeny epäusko että tuolla joku olis potkuttelemassa.. Ehkäpä tä johtuu vaan siitä kun ultra on parin päivän pääst ja sittenhän se selvii että kuin on käyny... Miksi mulla ei ole kotidoppleria vois koittaa kuulla sydänäänet mut ei niin ei... No onneks perjantai on jo ylihuomenna.. 

Takaisin