Uudestaan raskaana

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hemppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihana masunen Eemi
Niin pieni ja siro vielä....
Madie ,noh äläs sit syö niitä omppuja enempiä jotta tiiät mistä johtuu..

Madie,ehkä se tosiaan on närästystä ja ylävatsan ärsytystä.
Jos muistatte miten paljon mulla oli viime raskaudessa niitä ylävatsakipuja joita tutkittiin ja tutkittiin ja ainut selitys oli kova närästys(vaikka itse olin kyllä toista mieltä)epätyypillinen närästys.
Mutta mene ihmeessä lääkärille,jos kivut jatkuu!!!!

Mulla on to neuvola,josko saisin lähetteen ultraan kun en tosiaan tiedä kuinka pitkällä mennään.Jännittää ihan kamalasti,meneekö kaikki hyvin tällä(kin)kertaa!Syntyykö terve lapsi keväällä?

Iiiik Eemi, miten ihanat ultrakuvat ja ai että toi masu! Mahakateus nostaa ihan väkisin päätään ;D Onnittelut poikalupauksesta <3 Ja hienoa et Paukken pikkusella myös kaikki kunnossa :) Tsemppiä myös jatkoon! Madie, toivottavasti noi todella inhan kuuloiset kivut selviää pian. Peukkuja täältä! MamaMilanolle myös tsemppiä :) Ja kaikille muillekkin jaksamista!

Sit jotain ihan muuta kun uudestaan raskaana emoticon
Me päätettiin eilen miehen kanssa jättää tää lapsentekopuuha nyt hetkeksi. Ja täytyy kyllä nyt sanoa, että tästä tuli ihan omituinen tunne, sellanen helpottunut jopa! Tuntus et sellanen onnellisuuskertoin nousi ;D Oon niin innolla odotellut sitä pikkukakkosta, yli puol vuotta odotusta, vai onkohan sitäkin jo paljon enemmän, en enää edes tiedä! Tää on ollut jotenki sellasta yhtä odottelua koko elämä, joka kuukautista pettymistä!! Mut ei enää, tuntuu että kun kivi olis vierähtänyt sydämeltä. Omituista! Liekö sit ollut kohtaloa, että näin sen alunalkaenki olis kuulunut mennä, ettei vielä toista. Mä oon tällanen kohtaloon uskoja, ja siihen et asiat tapahtuu syystä ja että kaikki tapahtumat liittyy jotenki toisiinsa ja johtaa johonkin tiettyyn asiaan, emmä tiä!! emoticon Tuntuu että niin paljon on nyt tulossa kaikkea, et tuntuu paremmalta ajatukselta siirtää tätä, siis kaiketi uusien tulevien asioitten vuoksi. Että jos nyt olis jo pulla uunissa, niin sille ei sit mahtais mitään. Mutta jos olisinki ollut nyt raskaana, en mitä luultavammin olis hakeutunut kouluun, minne siis hain, joulukuussa sit selviää pääseekö sisään vai ei.  Meiän firmassa on sellanen tilanne just, että mun isä (eli mun pomo) on parin vuoden sisällä jäämässä eläkkeelle, eikä jatkosta ole ollenkaan varmaa tietoa, siispä nyt on paras mahdollinen aika kouluttaa siitä mitä teen itselleni ammatti, vielä siis kun on tää työpaikka! Ja sitäpaitsi, mä luulen että jos nyt tekisin tähän vauvan, ei varmaan enää sen jälkeen tulis lähettyä koulunpenkille, vuodet kun vierii vaan ihan vahingossa, varsinki noitten lasten kanssa... Joulukuussa on myös muutto uuteen ihanaan isompaan (lue: myös kalliimpaan, luonnollisesti) asuntoon (en malttais odottaaaaa!!!!!) eli siinä talous sit taas horjahtaa hetkeksi, kunnes sopeudutaan!

Ongelmana siis oli aiemmin vaan se, että mies oli liikkeellä asenteella et mahd. nuorena muksut, ettei sit toinen jalka ole haudassa jo kun ne muuttaa pois. Mut sain onneks sen vakuutettua siitä, että 50 ei oo mikään vanha :D Tuntuu että miehenki onnellisuuskertoin nousi kohisten, siitäki jotenki ihan näki sen helpotuksen määrän. Se on tietty ajatellut rahaa, mitä miehet yleensäkin näin lastentekopuuhissa, että pärjätäänkö me. No tossa laskeskeltiin ja tultiin siihen tulokseen, että parin vuoden päässä taloudellinenkin tilanne näyttää huomattavasti valoisammalta kun nyt, siispä siksikin siirreettiin se nyt sinne. Kaikki jos menee niinkuin puhuttiin, vois tossa kevät/kesällä 2013 alkaa yrittämään sitä toista ihanaa, ei tulis mitään liian isoa ikäeroakaan sit lapsille, aika mukavakin oikeestaan :) Sellanen tunne että seksielämäkin alkaa kukoistamaan paljon paremmin kun ennen. Ei painetta siitä että "hitto, mulla on just ovis ja toi vaan riitelee". :D Ai että mitä ihanuutta <3 Täällä mä vaan omanapailen.

Paljon on tullu tekstiä viime käynnin.

paukke, suuret onnittelut sykkeistä, mahtavaa! Jospa teidänkin pikkuinen jaksaisi keväseen. :)
Madie, todella kurjan kuuloiset kivut sulla. Vaikka  nyt pitäisi olla seesteinen vaihe ettei mitään oireita koko raskaudesta ole mut silti se keho jotain aina keksii. :/ Tiedä sit johtuuko raskaudesta vai jostain muusta mut ehdottomasti lääkäriin jos kivut jatkuu.
Eemi, ihana masu. Mullakin torstaina neuvola, pelottaa todella paljon miten on painoa tullut. Kotona en oo uskaltanu vaakalle edes astua ja eipä oo pahemmin tullu liikuttua kotitöiden lisäksi.
Mamamilano, kyl niiden pitää neuvolasta tehdä lähete ultraan jos et tiedä millä viikolla olet. Ja toivotaan et kaikki hyvin sielläkin masussa ja  terve lapsi syntyy ensi keväänä. Ja noista sun kivuista, nivelreuman kivut tuntuu siis vain nivelissä et toi jos sulla on koko käsivarret kipeenä niin  sekin viittaa kyl johonkin muuhun. Ja kun sanoit että sulta on otettu verikokeita hirveä liuta, niin mullakaan verikokeissa ei koskaan ole näkynyt reumatekijöitä ja silti reuma on, sekin siis mahdollista.
ginessalla hurjat viikot, kohta sää jo synnytät!
Minnikristiina, hienoa että saitte miehen kanssa asiat puhuttua ja vielä hienompaa toi miltä susta nyt tuntuu. En kai osaa muuta sanoa kuin että hyvä päätös ton sun tekstin perusteella. :)

En muista pitikö muille vielä kirjottaa jotain mut lisään sit jos tulee mieleen. :)

Täällä kaikki ok. Masussa käy hirvee vilske. Päivällä en niinkään tunne liikkeitä kun itse liikun mut illalla nukkumaan mennessä on jokakerta masussa juhlat. :) Torstaina tosiaan neuvola, saan laput kelalle täytettäviksi. Ihanaa saada sit joskus päätös paljonko rahaa tulee aina ja millon. Äitipolille mulla on aika vielä kasvukontrolliin rv 28 (oliko se nyt 19.10) niin sillon pääsee kurkkaa viel pienokaista.

Voisin kirjottaa et Hemppa vei sanat suustani noilla kommenteilla:)

Mä pidin eilen kaverin pientä vauvaa sylissä, se ei kyllä saanu minkäänlaisia "tuntemuksia" aikaan. Kaipaan kuitenkin omaa raskautta, pahoinvoinnista huolimatta, synnytystä ja omaa vauvaa. Eli peukkuja pidellään pystyssä raskautumiselle!

On kyllä oikeesti hurjaa ajatella, et näille meidän pienokaisille alkaa jo syntymään pikkusiskoja ja veljiä! Hulinaa tulee riittämään, ihan kuin sitä ei jo nyt riittämiin olis:)

Minnikristiina, tarkkana sit sen ehkäisyn kanssa ;D Monesti, just kun lopettaa yrittämisen, niin sitten se napsahtaa!

Välillä kyllä pistää ihmetyttämään, että miksi ihan kaikki on kiellettyä raskaana olevalta.. Raskaus ei ole sairaus, mutta silti siitä yritetään kovasti tehdä sellaista

Mulla on ollut kurkku kipeänä nyt muutaman päivän, ja ajattelin, että olisin hakenut apteekista Strepsilsiä. Kävin katsomassa netissä tuoteselosteen, ja siellä luki suurin piirtein "ei ole näyttöä, että aiheuttaisi sikiölle vaurioita, mutta ei silti suositella käytettäväksi raskauden aikana". Eli ainakin meidän lähiapteekista on ihan turha mennä kyselemään.. Pitääkö tässä siis mennä Mynthoneiden kanssa, jotka ovat ihan yhtä tyhjän kanssa?

Ja noita rajoituksia on muissakin ihan "jokapäiväisissä" tuotteissa, esim. Bepanthenin tuoteselosteessa lukee, ettei tule käyttää ilman lääkärin suostumusta. Ja allergialääkkeitäkään ei pitäisi ottaa ennen kuin on ihan pakko (niin kuin ne siinä vaiheessa enää auttaisivat)..

Kyllä vaan mielialalääkkeitä saa syödä ja ryypätä ja tupakoida, jos vaan haluaa. Ei kukaan tule sanomaan, että nyt lääkitys saman tien poikki, ei saa vaarantaa vauvaa. Ja jos neuvolassa toteaa, että kun on niin kova stressi, ja puoli askillista tupakkaa päivässä pitää järjissä, niin ei neuvolan täti määrää pakkovieroitukseen..

Olis varmaan sopinut paremmin tuonne jurputusketjuun. En vaan ihan käsitä, että mitä yli-ihmisiä raskaana olevat naiset ovat? Ja miksi ihmeessä lääketehtaiden on pakko säästää siinä kohtaa, kun pitäisi selvittää, voiko jotain tuotetta käyttää raskausaikana?

Ehkä kukaan ei halua testata niitä lääkkeitä raskaana? On joidenkin lääkkeiden kiellot kyllä ihan naurettavia. Niinkun just vaikka nuo Strepsilsit. Nehän on imeskeltäviä, niin ei niiden luulis vaikuttavan sikiöön kamalasti.
Mua kyllä välillä oikein hirvittää millaisen määrän pillereitä vedän joka päivä naamaani. Tai vetäisin, jos viitsisin. Vaikka kärsin järkyttävistä päänsäryistä niin en viitsi enää ottaa panadolia noiden närästys- ja pahoinvointilääkkeiden lisäksi. En yleensä käytä hirveästi lääkkeitä niin raskaana ollessa tuollaiset coctailit vähän hirvittää.

Eemillä on niin ihana masu :) vähän mahakateus iskee. On mullakin kokoa, mutta vähän vielä meinaa olla kaksiosainen, niin ei oo niin kivannäköinen. En ees taida viitsiä laittaa 14+0 kuvaa. Ehkä sit 16+0..

Täällä on mahakivut tiessään eli on se cuplaton ainakin aikuisille tehokasta ;)

Meillä on nyt eka ultra takana! Kaikki oli loistavasti. Vastasi viikkojaan täysin eli nyt on menossa 11+6.. =)

Madie, oodi cuplattomalle!! Ihme ainetta... :)

Essi, muistan tuon ekan ultran jälkeisen tunteen... Ihanaa!

Essille onnittelut hyvistä ultrauutisista!

Täällä neuvolassa käyty rv 23+1:
pissa puhdas
RR 100/50
Hb 104
paino 55kg (+686g/vk)
Sf-mitta 21cm
liikkeet ++
syke 140

Kaikki ok. Kelaan sain raskaustodistuksen ja vein sen jo postiin ja tein netissä hakemukset. Seuraava neuvola 13.10.

Surettaa!
Tulee jotain vuotoa ja pelkään että menee kesken tai on tuulimuna.
Mä olin kauhuissani kun huomasin olevani raskaana ja ajatuksissani mietin että menispä kesken,olis niin varmaan parempi,mutta nyt ajatukseen totuttuani,olen ihan kauhuissani kun pelkään menevän kesken:(
Huomiseksi sain ar-ultran.Pelottaa ihan megalomaanisesti....

Mistä saa selville,mitä nainen ihan oikeasti haluaa?

MamaMilano, sama täällä.. Eilisillasta asti tullut ruskeaa/rusehtavaa/punertavaa vuotoa. Ei kovinkaan paljon, eikä yöllä tullut ollenkaan. Silti olen ihan varma, että tämä oli tässä, että pieni ei ole jaksanut, vaikka tämä saattaa olla ihan normaalia ja kaikki voi olla ihan hyvin kuitenkin.

Meillä on ar-ultra tänään aika tarkalleen 3 tunnin päästä, ja vähän on ristiriitaiset tunteet. Tavallaan hyvä ja kiva mennä sinne, toisaalta taas pelottaa, että jos vauva onkin kuollut. Onneks mies tulee sinne mukaan kuulemaan tuomion..

Sukey ja Mammamilano: voi toivottoavasti kaikki olis hyvin ja vuoto vain jotain normaalia. Tulkaahan sit kertomaan tulokset oli ne sit mitä olivat. Voimia odottaa ultravastauksia.

Mammamilano: ihan samanlaiset fiilikset olis illoin mullakin alussa et voi kun menis keksen. Mut älä vain itseäsi siitä soimaa. Kaikki ovat oikeutuettuja tunteisiinsa. Olivat ne sitten posititiivisa tai negatiivisia tunteita. Eikä se, että olet alkuun ajatellut jotain ole sinua vastaan. Ei sitä lasta voi ajatuksillaan tappaa. En mäkään onnistunut ;). Toivotaan nyt et kaikki olis hyvin.

Voi ei, tsemppiä molemmille ultriin. Toivotaan että kaikki olisi hyvin vuodoista huolimatta. Ja uutiset haluan myös minä kuulla sit kun kerkeette tulla ne kertomaan.

Sormet ja varpaat pystyssä teidän puolesta!

Isot tsempit Sukey ja MamaMilano! Mullakinhan oli sitä vuotoa just 7-8 viikoilla eli ei se aina tarkoitakaan sitä pahinta :) Toivottavasti teilläkin olis harmitonta vuotoa.

Kiitos kaikille tsempityksistä

Meille ei tule huhtivauvaa, kehitys oli loppunut rv 6+0. Surettaa, mutta luonto päätti asian näin. Lääkäri oli tosi mukava, ja osasi ottaa meidät hyvin huomioon asiassa.

Nyt vaan odotellaan, josko tulisi itsestään ulos, ettei tarvisisi ottaa Cytoteceja. Ja sen jälkeen uutta pullaa uuniin

Voi Sukey! Koittakaahan jaksaa. Suru pitää surra pois, jotta eteenpäin pääsee. Sinulla tuntuu olevan onneksi jo tässä vaiheessa positiivinen mieli. Se ei sitten vissiin ollut tarkoitettu. Mutta paljon voimia, haleja ja tsemppiä sitten uuteen yritykseen.

Takaisin