Uudestaan raskaana

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hemppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eemille poika onnittelut

Hempalta kysyisin tästä reuma jutusta,onko sulla ollut siis jo kauan?Kun mulla taas kesän aikana kädet ja jalat särkeneet,oikean jalan ukkovarvas välillä tunnoton ja nyt lääkäri heitti reumaepäilyn ja olen menossa otattaan miljoona verikoetta ym.
Mietin miten raskaus ja mahdollinen reuma sopii yhteen?

Eli tosiaan vilkutusta täältä suunnalta vaan!Alku järkytyksen jälkeen,uskallan jo itselleni sanoa että raskaana ollaan.Odotusaika pelottaa ihan kamalasti(muistanette odotukseni viimeksi)ja synnytys sitäkin enemmän(neukkutäti lupasi lähetteen pelkopolille)
Ajatus uudesta raskaudesta oli lähinnä sellaista vaalean punaista unelmaa,ei niinkään oikeaa tarkoitusta ja näin siinä nyt kävi...
Tää on tullut ehkäisystä huolimatta vaikka meillä olikin kerta ilman ehkäisyä koska yhdyntä ilman ehkäisyä tapahtu 5 päivää ennen plussatestiäemoticon Ja ollaan kyllä oltu aivan ihmeissämme,miten tää voi olla mahdollista oikeasti!!!!

Mun la on hyvin epäselvä,luulen että huhtikuun loppu-toukokuun alkupäivät .Neuvolan täti lupas että kartalle päästään

Ihan aiheen ohi.Mun vanhat tunnukset oli kadonneet(siis salasana)ja järjestelmä lähetti uuden,mutta missä saan vaihettua sen salasanan omanlaiseksi?
Kun en mistään löydä sellaista kohtaa omista tiedoista.
Tosi vaikea kirjautua kun aina saa etsiä lappua jolla vaikea salasana on

Onnea Eemille pojasta! 

MamaMilano: Valitse omat sivut sitten Omat tiedot vasemmasta reunasta ja sitten valitset käyttäjätilini välilehden.. Siellä onnistuu tuo salasanan vaihto. 

Huomenna selvii että onko kyytiläinen mukana, odottaa innolla ja kauhulla ultraa.. Mut kiva ku pääsee nyt jo ja sitten ens maanantaina eka neuvola..

Eemi eihän tosta tosiaan voi erehtyä. Onnittelut pojasta! :) Niinhän sä ounastelitkin että poika on tällä kertaa.

paukke toivotaan et huomisessa ultrassa kaikki on hyvin!

Mamamilano, koitan lyhykäisesti selittää mun tarinan reumasta. Eli mulla on todettu ihan ekaa kertaa reuma mun ollessa 2v. Siitä 12-vuotiaaksi söin lääkkeitä ja välillä hain kortisonipiikkiä polveen ja sormien niveliin kun tulehtui niin pahasti. No sit reuma todettiin parantuneeksi ja mulle "luvattiin" ettei reuma kuulu enää mun elämään. No toisin kuitenkin kävi. Ekan raskauden aikana eikä synnytyksen jälkeen tullu mitään mut sit kun lopetin imetyksen tän vuoden tammikuussa, alkoi sama polvi oireilla samalla tavalla kun sillon lapsena. No terveyskeskuslääkäreiden kanssa oli siinä taistelua kun eivät uskoneet että mä tunnen oireeni ja tää on reumaa mitä on ollu lapsena. Huhtikuussa sain sit lähetteen reumapolille ja toukokuussa sain diagnoosin. Reuma siis uusiutunu. Tässä vaiheessa olin jo niin kipee että olin valmis antamaan kaikkeni et saan kunnon lääkkeet ja nopeesti vaikuttavat, tietty uusi raskaus huomioon ottaen (tuolla ekalla käynnillä oli rv 7).Tässä vaiheessa mulla oli polvi, molemmat nilkat ja molemmat leukanivelet tulehtuneet. Sain lääkityksesksi Salazopyrinin joka on todella turvallinen lääke raskauden aikana. Hitaasti alkaa vaikuttamaan (nyt olen 3kk syönyt ja oireet hävinneet kokonaan, tähän asti oireet seuranneet lievänä, nyt siis vasta kunnon vaikutus lääkkeellä) mutta teho on kyllä sitten riittävä ainakin mulle näin raskausaikana. Mulla on muutenkin lievä tää reuma niin sen takia näinkin vähäinen lääke saa oireet pysymään poissa. Alkuraskaus oli siis hirveää niiden kipujen kanssa mutta en halunnut alkaa syödä särkylääkkeitä ollenkaan ja pärjäsinkin ilman vaikka välillä piti syödäkin itku silmässä. Mut nyt tosiaan ei ole oireita. Näimpä saan lopettaa lääkkeen syönnin joulukuun alussa. Reumahan on siitä paha että hormonit myös vaikuttaa siihen. Eli synnytyksen jälkeen kun hormonit heittelee, saattaa reuma iskee kauhealla "voimalla" päälle ja oireet tulee hetkessä todella koviksi. Mut niihinkin saa sit tietty apua kortisonista ja särkylääkkeistä. Itse en pelkää tuota synnytyksen jälkeistä aikaa, se menee sit niinkun se menee. Sit mulla on sovittuna helmikuulle (la 11.1.) uusi aika jolloin katotaan onko tullut oireita ja minkälaista lääkitystä aloitetaan jos aloitetaan ollenkaan.

Mut toi sun ukkovarpaan tunnottomuus ei kyl viittaa reumaan. Ainakaan en ole koskaan kuullu. Kipu ja turvotus ja kuumotus voi olla oireita reumasta joten voi olla et se on jotain muutakin. Mut toivotaan parasta että asia selviää parhain päin.

Ja multa saat koska vaan kysyä mitä vaan tohon reumaan liittyen jos joku askarruttaa.

Tulipa tosiaan lyhyesti! No siinä nyt kuitenkin pääpiirteittäin. Toivotaan että saat jotain irti tästä! :)

Ja onnea odotukseen!

Eemi!!aivan mahtava kuva :D Onnittelut pojasta! Mulle just tiistaina sanottiin, että jos lapset tulee pienellä ikäerolla niin melkein aina ovat samaa sukupuolta. Pah. Täällähän näyttää vähintään puolella tulevan kyllä eri sukupuolta.

Paukelle tsempit huomiseen ultraan! Toivottavasti saatte hyviä uutisiä :) Ihanaa, kun on nyt jotain mitä odottaa, kun taas on jollain ultra ja saa niitä uutisia odotella. (Joo mulla ei ole elämää.)

Vaik eihän sen pitäs olla 100% varmaa mut kyllä noi niin erehdyttävästi ihan oikeilta palleilta ja  pippeliltä näyttävät. Et jos tää tulokas on tyttö niin sit ei kannata ikinä uskoa ultrakuviin. Ja se ultraajaki sanoi et vaikka ei ammatilainen sikiöiden ultraamisessa ole niin omasta mielestään sai erotettua napanuoran ja nämä vehkeet . Et olivat eri kohdassa.

Onkohan meille tulossa toinen tyttö, kun ainakin alkuraskaus on mennyt ihan samalla tavalla kuin esikoisen kohdalla? Ei siis edes itse huomaa, että olisi raskaana, kun olo on täysin normaali.

Onnea Paukkelle ultraan, toivottavasti sieltä löytyy sydämen syke :-) Itsellä ultra on vasta reilun viikon päästä, 19. päivä. Ja ensimmäinen neuvola on nyt tulevana maanantaina.

Hemppa,kiitos kokemuksen jakamisesta!

Hiukan harhaanjohtavasti mainitsin varpaasta,se ei varmasti tosiaan liity tähän reumaepäilyyn.Mulla oikeastaan oirehtii kädet.Koko käsivarret jomottaa,molemmat.Ja nyt myös oikean käden ranne on kipeä.Puristusvoima on huon ja aamuisin ei meinaa kahvikuppia kyetä pitämään.Kädet on myös sellaisen väsyneen oloiset,kuin olis punttien nostelun jälkitila...
Hui,alkoi hiukan pelottaa jos se on oikeasti reumaa ja jos se pahenee synnytyksen jälkeen.Mä tarviin todella käsiäni ja nä kaksikin on jo aivan liian vähän!!!!!

Kaikki hyvin. Siellä se köllötteli sydän sykkien koko vastasi viikkoja 7+5. Seuraava ultra on tasan neljän viikon päästä. La siis on 22.4.2012

Hienoa, että Paukke sai hyviä uutisia :)

Täällä on kärsitty järkyttävistä ylävatsakivuista keskiviikkoillasta lähtien. En kohta enää keksi mistä ne voi johtua. Ensin epäilin mahatautia, mutta ei okseta eikä maha ole sekaisin. sitten mietin, että mun närästyslääkkeet ei ehkä sovikaan tässä raskaudessa(kyseessä reseptilääkkeet) ja lopetin ne, mutta ei mitään apua paitsi närästys tuli kipujen päälle. Huomenna olis sitten lääkäriaika varattava, että pääsee näistä kivuista eroon. Yöllä on ihan hirveää enkä ole saanut nukutuksi viime öinä kovin hyvin. Ei jaksais tällaista enää pitkään :(

Ensimmäiset liikkeetkin on tällä viikolla havaittu. Melko aikaisessa, mutta kyllä mä uskon, että ne ihan oikeita oli. Viime yönä oli ainakin niin selvä tökkäisy, ettei se mitään muutakaan voinut olla :)

Onnea paukke hyvästä ultratuloksesta!

Toivottavasti Madien masukivut helpottavat. Aikas aikaseen joo olet liikkeet tuntenut. Mut niinhän mäkin tunsin jo viikolla 11 parina päivänä ja sit menikin monta viikkoa et ei tuntunukkaan mitään. Mut ihan on mahdollista.

Pitää kai nyt omaa napaa esitellä ku tuli kuvakin otettua. Eli tässä vk 18+1 tänä aamuna siis otettu kuva. Eikä tietty turvotuksia tohon aikaan päivästä voi sielä syyttää.

Tai sitten en näytä. Ku ei tää kone ota vastaan vaikka iha samalla lailla laitan ku ennenki. Joku ihmeen koodausvirhe tai vääränlainen pakkaus ???

Onnea teille kaikille uusista tulevista vauvoista :) Meille ei oo vielä tällä hetkellä tulossa perheenlisäystä. Monesti tulee kyllä semmoinen olo et olisi ihana saada Millalle sisko tai veli, mut sitte ajattelee et miten pärjään kahden pienen kanssa.. kun ei meinaa sen yhdenkään kanssa välillä pärjätä. Ehkä tässä ei oo vielä kuitenkaan kiire ja nautimme vielä tuosta yhdestä vauvasta :) Ehkä sitten kun milla on muutaman vuoden vanhempi ja alkaa jo jotain ymmärtämäänkin (esim sanan ei :D ) Ensin hoidan tään yhden vauvan ja sitte katson joskus myöhemmin mitä mies sanoisi toisesta. Mies kyllä ehkä haluaisi, mut sanoo et se riippuu ihan mun jaksamisestani. Eli ei ehkä vielä kuitenkaan.

Madie,
oot vielä alussa, mutta ettei ois mitään raskausmyrkytyksen muita oireita?

• korkea verenpaine
  • valkuaista (proteiinia) virtsassa
  • äkillinen turvotus ja painonnousu
  • päänsärky
  • ylävatsakipu
  • silmäoireita (valonarat silmät, erilaisia näköhäiriöitä)
Tai jos vain kokeilet toista närästyslääkettä? :)

Toivottavasti pääset kivuista eroon Madie! 

Mullekin tuli toi raskausmyrkytys mieleen, mutta en tiedä voiko se tulla noin aikaisin. Itselläkin on jotain ohimeneviä ylävatsakipuja joskus, mutta ne on olleet ihan vatsan toimintaan liittyviä. 

Tsemppiä, ei varmasti yhtään kiva olla kipeänä ja murehtia! Hyvä, että pääset pian lääkäriin. 

Oooo, ihanaa Paukke- onnea sykkeistä ja hyvistä uutisista

Madie,voihan pimpulat...tulehan kertomaan sitten mitä ne sun kivut oli?
Toivottavasti jotain ihan muuta ...kuin vakavaa.EI kyl hyvältä kuulostanut,kun sattuu nuin...

Eemi ,ai missä masukuva? Hä?? en näje???

En nyt päässyt lääkäriin tänään, kun kerrankin mä pystyin nukkua yöllä ja Niklaskin nukkui aamulla pidempään niin en jaksanut herätä 7 soittamaan aikaa. Viime yö oli siis kivuton yö niin antaa vähän toivoa tulevaan. Nyt on kyllä vähän kipuja ollut, mutta en usko, että tää on kovin vaarallista.
Tuli mieleen, että mulla on varmaan vaan ilmaa mahassa lievästä ummetuksesta, närästyksestä ja tolkuttomasta omenoiden syönnistä. Omenat ei yleensä kuulu mun ruokavalioon, koska pystyn syömään vaan suomalaisia omenoita. Eli kokeilen huvikseen tuota Niklaksen cuplatonta, että auttaako ;)
Sitten ikävämpi vaihtoehto on sappikivet, mutta toivotaan ettei sitä olis. On kai ilmeisesti melko yleistä raskaana olevilla...
Mut jos ei helpotusta oo keskiviikkoon mennessä niin sitten menen lääkäriin. Huomenna en yksinkertaisesti ehdi, kun miehellä on pitkä päivä enkä halua ottaa Niklasta mukaan.

Mielessä kävi myös tuo raskausmyrkytys, mutta ei kai sitä näin aikaisessa vaiheessa voi tulla. Ja oireita olisi sitten vaan päänsärky ylävatsakipujen lisäksi. Paino on laskenut 2 kiloa, kun ei ole juuri pystynyt syömään eli ei painonnousua onneksi! :)

Onneksi Madien olo on jo parempi, toivottavasti ei enää tule niin kovia vatsakipuja..

ON: ensimmäinen neuvolakäynti takana. Oli sama täti kuin edellisessä raskaudessa, ja hänen ensimmäinen kommenttinsa olikin "onko siitäkin jo niin pitkä aika?" :-D Ei ollut mitään ihmeempiä, passitti sokerirasitukseen heti alkuraskaudesta, muuten ihan samaa settiä kuin edellisellä kerralla..

Painon noususta sanoi, että sopiva määrä mun painoindeksillä olis 15 kiloa. Siinä on kyl jo ihan kunnolla työtä, jos meinaan sellaisiin lukemiin päästä. Viimeksi kun jäin reilusti alle 10 kilon painonnousuun..

No kun se kuva ei Ginessa latautunut. Yrtiän uudelleen uudella kuvalla.

Toimihan se. Piti vaan ottaa kokonaan uus kuva. Ja mikähän ihme niissä eilisissä oli vikana?

No mut neuvolassakin käyty tänään vk 18+2
painoa +519g/vk jäiks!!! Jo 4.2kg alusta, APUA.
RR 100/67
pissa puhas
vauvelin syke 155
kohdun pohjan korkeus 16cm (sama kuin Siinaa odottaessa näillä viikoilla)

Takaisin