Uudestaan raskaana

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hemppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lidia10: kyllä täytyy sympatiat antaa sinne jos todella aiot pärjätä pääasiassa yksin kahden pienen kanssa. Mulla ainakin alkaa nyt pikku hiljaa juuri kypsyttään tämä sama jatkuva arki kun ukko töistä tullessaa on on sisällä tunnin ja sitten loppuillan ulkona tekemässä hommia. Ja Tuo meidän aurinkoinen mukula kun jaksaa osoittaa tuota mieltään lähes jatkuvasti. Sit tähän päälle viel toinen ruttunaama niin voih! Noh. Sit siinä vaihees on oltava jo melkin valmista ja ukko todella saa olla myös apuna. Talossa ei onneksi enää paljoa ole tekemistä muutama lauta vain ja terassin ja sisääntulon rappuset. Mut autotalli on edelleen runkovaiheessa katto päällä.

Teillä vielä toisen tullessa taloprojekti pahasti vaiheessa. Eli voimia ja valmiiksi kovaa asennoitumista. Kyllähän siitä selviää mut pitää silti muistaa välillä antaa itelleenkin aikaa. Multa on päässy unohtumaan.Varsinki tätä pahoinvointia kestäessä sitä vaan meni päivästä toiseen väkipakolla.

Huoh. Ehkä huono hetki mulle. Eikä varmasti ole ihan niin kamalaa kuitenkaan. Ite vaan just vähä tosiaan kyllästynyt tilanteeseen ja jokapäiväiseen "yksinhuoltajuuteen".  Onneksi kuitenkin tätä kestää vain niin kauan ennekö talo ja talli ovat valmiit. Eli se loppuu jossain vaiheessa. Jihaa!!!

Onnea kaikille uudelleen raskautuneille!

Oon taas pitkästä aikaa käynyt lukemassa elokuisten juttuja, sillä täälläkin ollaan taas raskaana! LA suunnilleen huhtikuun puolessa välissä. Aika alussa siis raskaus on ja vähän ihmeissämme ollaan, että näin helpostiko se kävi. Viimeks yritettiin puoltoista vuotta nyt ei oikein ehditty ees yrittää. Aika pieni ikäerohan näillekin sitten tulee, jos masussa oleva nyt vaan malttaa pysyä matkassa. :) Hauskaa lueskella muiden samassa tilenteessa olevien juttuja.

Onnea bobolle! :-)

Täälläkin taidetaan olla pieniin päin, sain haamuplussan tänään aamulla :-) Nyt on mietintä päällä, että hakisiko vielä apteekista toisen testin ja testaisi muutaman päivän päästä uudelleen. Laskettu aika on menkkojen mukaan 27.4., enkä usko, että se ultrassa kauheasti tuosta aikaistuu..

Aaaaaaaaaaaaa, ihanaa!!
Onnea Bobolle ja Sukeylle- tee uus testi ihmeessä,digitaalisella?? !!!

Aamu, kyllä tein vielä uuden testin. Ei siihenkään tullut yhtä vahvaa viivaa kuin kontrolliviiva, mutta kyllä täällä odotetaan vauvaa :-) Esikoisesta tein testin vasta, kun menkat oli useita päiviä myöhässä, eikä silloinkaan viiva ollut yhtä vahva kontrolliviivan kanssa.

Että tuo 4+2 tuntuu "masentavalta", kun on koko pitkä odotusaika edessä kaikkine vaivoineen ja syömisrajoitteineen. Eikö vois vain odottaa 9 kuukautta ja sit haikara tois vauvan oven taakse? Ensi viikolla pitäis soittaa neuvolaan, ja sit pitäis kyttäillä varhaisultraan aikaa (varaan ajan netin kautta, joten siksi voi rauhassa katsella, että millaisia aikoja on tarjolla ja mikä sopisi itselle parhaiten..) Ongelma on vaan ar-ultran ajankohta. Kun neuvola kuitenkin laskee lasketun ajan 28 päivän kierrolla, ja itse uskoisin lasketun ajan olevan suunnilleen viikon myöhemmin. Mennäkö siis neuvolan antaman viikkomäärän perusteella vai itse arvioidun viikkomäärän perusteella? Esikoisesta kun lääkäri sanoi, että ar-ultraan kannattaa mennä vasta yhdeksännen viikon puolella, kun kahdeksannella viikolla muodostuu loputkin sisäelimet ja siten keskenmenon riski pienenee kyseisen viikon jälkeen..

Hihi, no onnea sitten vaan kovasti Sukeylle! Se tuntuu tooodella pitkältä ajalta se 9 kk noin alussa, vaan eiköhän sekin hujahda nopeasti. Kohta olet jo puolessa välissä.

Mulla on pahin vauvakuume jo vähän laantunut, kun saa suunnitella Suomeen muuttamista ja on muuta mietittävää :) Ja heti kärkeen olis mun kahden parhaimman kaverin kolmekymppisyhteisjuhlat, ja haluan kyllä olla ihan täysiä juhlimassa mukana, heh! En ole ollut kahteen vuoteen missään juhlimassa, että ois jo aikakin!

emoticon

Onnea raskautuneille!! Itse joudun kärvistelemään vauvakuumeen kanssa hamaan tulevaisuuteen..Pakko ois olla jonkin aikaa töissä, ennen seuraavaa äitiyslomaa, muuten kerkee unohtua kaikki asiat, kun valmistumisen jälkeen en oo ollu töissä kuin yhden kuukauden . Työpaikka tosin hakusessa vasta nyt..mut tavoitteena ois, että muksuille tulis max 3 vuotta ikäeroa. Mutta eipähän siinä, ootettava on..Mut sillä välin miusta tulee ekaa kertaa täti! Isosisko oottaa esikoistaan <3, saan nyt vuorostani vieressä seurata raskautta.

Vautsi, onnea Sukey ja bobo! Mahtavat plussatuulet täällä puhaltelee :)

Sukey, täällä ainakin tää toinen raskaus menee ihan älyttömän nopeasti! Vastahan mäkin olin 4+0 ja ens viikolla on jo np-ultra ja tulee maagiset 12 viikkoa täyteen. Ihan hullunnopeaan menee, kun ei ehdi samallalailla miettiä, kun ensimmäistä raskautta.

Voi ny ärrin murrin on väsymys ja kuvotus tipotiessään.. Vessassa saa rampata kyl aika usein mut mut heti tulee olo että onkohan se kehitys sitte pysähtyny ku ei äklötä yhtää... Mahtokohan mulla olla tota esikoista odottaessa päiviä et oli ihan normi olo?! Kauheeta ku asiat unohtuu nopeeta...

Älä vielä heitä toivoa. Mulla on ollut tässä raskaudessa kahteen kertaan 4 oireetonta päivää putkeen ja vielä kai raskaana ollaan :) raskaudet voi olla erilaisia niin ehkä sullakin on vaan helpompaa nyt. Ja viikotkin on vielä niin pienet, että onko sitä ällötystä tuossa vaiheessa jo päivittäin?

Toivottavasti kaikki on ok!

Kyllä mulla on ollu semmosta suht tasata kuvotusta joka päivä yleensä pahentunu syömisen jälkeen.. sit vähän tasaantunu mut ei loppunu paitsi tänään.. Ei mitään ihan hirveetä kuvotusta mut kuvotusta kuitenki.. sitä tossa jossai vaihees miettisinki et jos ny jo kuvottaa joka päivä ni millane ollo o parin kolmen viiko pääst.. noh ehkä tä on vaa tyyntä myrskyn edellä.. Kuvotus ja väsymys alko 4+0

Vautsi miten sikiävää sorttia näyttäis nää elokuiset olevan!!! Onnea vaan Sukeylle, Bobolle ja Paukkelle!

Mulla pahoinvointi alkaa aina vasta 6 viikon alkupuolella. Elä nyt vielä heitä toiveita romukoppaan paukke. Eikähän se siellä pysy. Mä len käyny varhaisultrassa aina joko viikon 7 tai 8 aikana ja ihan hyvä on ollu. Mut mulla meni ton lasketun ajan kanssa niin, että gynegologi ei muuttanut sitä la:ta vaan antoi vain oman arvioinsa. Ja sanoi et sit NT ultrassa kun vauveli on isompi niin ottaa tarkemmat mitat ja sitten laittaa LA:n kohdalleen. Ja näin kävi. Mut se mun la meni siihen niiden kahden päivän väliin mitä se gyne silloin alku-ultrassa mittas. Et aikas tarkka sekin oli.

Mua alkaa jo kans mietityttään ku ei niit liikeitä vieläkään tunnu. Vaikka siis silloin viikolla 11 jo oli ne tuntmeukset hyvin selvästi yhtenä päivänä. Mut sehän on nyt laitettu sen piikkiin et k oksensin rajusti niin paine vatsan sisällä on täytynyt työntää kohtua lähemmäs vatsanpeitteitä hetkellisesti. Ja se aiheutti sen, että liikkeet tuntui silloin niin selvästi. Nyt ei ole ihan varmaksi sanottavia liikkeitä tuntunut vieläkään. Viikoja siis nyt 15+2. Siinan muistaakseni tunsin joko vk 15 tai 16 ja silloin istukka oli edessä. Ku jotain niinku tuntuu mut ku ne tuntuu niin ylhäällä et ei se vois olla se. Tai sit ku istuu niin tuntuis sen takia ylempänä. En tiä mut nyt vois antaa merkkiä olemassa olostaan et ei tartte huolestua. Oon mäkin yks kärsimätön.

No voi sun per.. Joko mä olen tulossa kipeäksi tai sitten... Viime yönä alkoi kamala pahoinvointi joka kovin tutulta vaikutti jotenkin... Mieskin päivällä ihmetteli, että eikaivaan... Mä en nyt kyllä yhtään tiedä miten tällainen vahinko, tai siis tietenkin tiedän, muttamutta. Nyt on kyllä ajatukset NIIN sekaisin. Voi luoja.

Pakko tulla tänne lukemaan, että miten te muut pärjäätte yksivuotiaiden kanssa mahoinenne..

Oho Louvre- teeppä testi niin tiedät  varmaksi.Digitaalisella :)

Joo yhtyy Eemin sanoihin..onpas meiän elokuisten sakki sikiävää...

Monikohan meistä on raskaana..en nimittäin pysy laskuissa :)

Kiitos lohdutuksista! Mä vaan oon niin ikunen pessimisti raskauksien suhteen.. Mulla on kans ultra 7+3 helpottaa oloa ees hiukan et sillon saa tietää onko kaikki kunnossa. Niin tai toi 7+3 on oletettu viikko oviksesta näin oon laskenu mutta neuvolasta laitto lähetteen raskaudenkeston määritykseen..

Onnea bobo ja sukey :) 

Louvre --- itseäni mietitytti pääsiäisen alla, kun oltiin lähdössä reissuun, että onko tulossa mahatauti vai voisinko tosiaan olla raskaana - Hugoa odoteltiin yli neljä vuotta, joten oli aika vaikea uskoa, että tulin niin helposti ja vielä imetysaikana uudelleen raskaaksi :) Testillähän se selviää! 

Itsellä on tämä mennyt mahan kanssa helposti, kun ei ole pahoinvointia ollut ku kaksi viikkoa alussa ja muutenkaan ei mitään suurempaa. Mutta hermot menee kaupassa käymiseen, kun jos menen autolla, niin ostan aina ihan liikaa tavaraa ja sitten onkin mukava raahata sylivauvaa ja ostoksia kerrostaloon (eka kerros vain tosin) ja miettiä, että onkohan tämä ihan terveellistä... Kun Hugo oli pienempi niin vein kaukalon ja laitoin syömään maissinaksua ja lähdin hakemaan ostoksia, mutta nykyään ei ole oikein muuta paikkaa kuin sänky mihin voisi laittaa kun itse menee käymään parkkipaikalla hakemassa tavaroita. Ihan turha mun kuvitella sitten kahden "vauvan" kanssa, että voisin selvitä autolta sisälle ilman rattaita. Nytkin tekee jo tiukkaa välillä. No, se on järjestelykysymys vain :) Niin siis pakko hoitaa nämä kauppareissut itse aina kun mies on iltakymmeneen asti vähintään joka ilta raksalla. 

Eemi: Välillä jos Hugon unille meno venyy ja sit venyy myös tietty omat iltahommat, kuten tiskien laitto niin menee kyllä niin hermot vaikka tätä yksinhuoltajuutta on kestänyt aika lyhyen aikaa vasta...Joten saa nähdä miten mielenterveys kestää oikeasti sit vauva-ajan varsinkin!  Meillä on autotallista tehtynä vain pohjat. Saa nähdä milloin se tehdään ja miten. Ajateltiin tehdä talo kokonaan ensin, vaikka tietty olis ollu ehkä järkevämpää tehdä samalla, olis varmaan säästänyt. Mutta jos menee kaikki rahat taloon niin tehdään sitten autotalli eläkkeellä :) Toivon vain, että saisin vauvan rytmin käännettyä mahdollisimman pian suunnilleen samanlaiseksi kuin Hugon rytmi on! Siis, ettei valvoisi illalla yli puolen yön, niin kuin Hugo pienenä... 

Minäkin...Hui!Ei pitänyt mutta siltikin :)
Uudella nikkillä,kuka sitten mahtaa yhdistää henkilöön :D

Takaisin