Hiton selkä on niin kipiä aina välillä et ei voi olla oikein missään asennossa. Ärsyttävää ku muuten tosiaan olo alkaa olla ika hyvä niin sit selkä on paskana.
Mulla muuten sotiaan olot on vihdoin helpottanu. Mutta..... AIna iltapäivästä alkaa sellanen inhottava vaihe ku väsyttää ihan hirveesti ja on paha olla muutenkin.
Huomenna lääkärineuvola. Eniten mua tässä mietityttää toi nivelpsorin tilanne. Niska ollut tässä viimeaikoina taasen kipeä ja varvaskin vihotellut enemmän. Tosin mähän olen kipulääkkeet jättäny pois jo vähä aikaa sitte kokonaan. Mut tilanne oli parempi. Nyt en oikeen tiiä ottasinko lääkettä vai en. Ku sekin gynegologi millä kävin silloin varhaisultrassa suositteli kipulääkityksen lopettamista jos se vaan on mahdollista. Se on ärsyttävää ku toisaalta tuntuu et pärjää ihan ok mut sit taas toisena hetkenä on sellanen olo et voi kun olis sitä lääkettä ottanu.
Ja sit mua on alkanu hirvittään se kun tää raskaus loppuu. Niin loppuu sen tuoma apu ja suoja tätä tautiakin vastaan. Mitäs sit jos se taas äityy niin pahaks ku viime keväänä? Miten ihmees mä voin selvitä ykskätisenä vastasyntyneen ja puoltoista vuotiaan kanssa?
Kävin kyllä viime viikolla kontrolli labroissa ja kaikki näyttäs sen suhteen hyvältä. HB on pitänyt kutinsa ja noussut normaaliin mulle. Tulehdusarvot on kaikki hyvät. Mut jotenki tuntuu et huomenna ku meen neuvolaan lääkäriin niin mua eniten mietityttää tää taudin tilanne ja kulku ku koko raskaus. Uskon siis raskauden kulkevan omalla painollaan mut tän sairauden tuovan ongelmia.
Töihinkin pitäis palata parin kolmen viikon päästä enkä ollenkaan tiedä kui käsi kestää työntekoa. Kyllä se tässä kotona koneella naputtelun on kestäny ihan hyvin mut ihan eri mittakaavassa sitä töissä konetta paukuttaa. Ja sit ku mun pitäs välillä tuurata kipsimestaria. Kyllä se kipsien tekeminen varmaan onnistuu mut niiden pirujen poistaminen sillä saakelin panavalla sahalla
.
En oo vieläkään uskaltanu kellekkään työkaverille kertoa raskaudesta. Mulle on työ luvattu suullisesti, eikä mitään paperia ole vierallisesti tehty. Ihan normaali käytäntö alalla. Ja määräyskirja tulee sit joskus. Usein parin kuukauden päästä työn alkamisesta. No kunhan saan sen määräyskirjan nyt alkuun siihenv uoden vaihteeseen. Enempää en tietty tarttiskaan. Olis vaan kiva saada pidemmälle niin vois saada palkkaa niiltä parilta ekalta äippälomakuukaudelta. Mut se taitaa olla liikaa haaveiltu.
OHHOH. Romaani näin maanantain ratoksi.