Ultrat

Käytiin tänään varhaisultrassa (7+1) ja siellä näkyi kaverilla minisyke :Heartred Näkyi myös toinen sikiöpussi, mutta siellä ei ollut ketään kotona :c Onneksi kuitenkin on yksi rakkauspakkaus matkassa mukana ja toivotaan sen siellä pysyvän vielä pitkään :Heartred
Täällä Oulussa kuuluu raskaudenajan seurantaan kaks ultraa, np ja rakenneultra. Neuvolasta varaavat tuon ekan ja siellä ultrapaikalla varataan sitten se toinen.
Ite ainaki haluan trisomiaseulonnan, koska jos vauvalta löytyy downin ssyndrooma niin ainakin osaan varautua tulevaan ettei synnytyksessä sitten tule yllätyksenä. Mutta kukin tyylillään :)
Ja edelleenkin niin onnellinen meidän pikku kolmosesta :Heartred
 
Tammi3, mulla oli ekassa raskaudessa sama juttu, että varhaisultrassa näkyi 2 raskauspussia, mutta vaan 1 syke. Olin tosiyllättynyt, mutta on ilmeisesti aika yleistä.

Onnea kuitenkin yhdestä elävästä lapsenalusta :)
 
Kiitos Mel :) Oon kans nyt lueskellu vastaavia juttuja ja tunnostaa olevan aika yleistä. Saattaa olla, että enää np-ultrassa ei ois näkyny tuota toista pussia ja oisin autuaan tietämätön koko asiasta. Mutta nyt tiietään, että yks kaveri on matkassa ja ootellaan sitä nähtäväksi, meijän ruuhkatukka kolmonen :)
 
Ultrassa näkyi pikkuinen sykkivä sydän :Heartred viikot olis tänpäiväsen mukaan vasta 7+4 että pieni oli vielä. Kumma kun kaks edellistä kiertoa oli 27 ja 28 päivää ja tää olis sit ollu lähemmäs 40 päivää? Täytyy se nt-ultra nyt sit varata sillä ajatuksella et jos kuitenkin on vähän pidemmällä.
 
Matti, ihan uteliasuudesta kysyn mikä oli toukan koko tänään mm? kävin ite myös samaisilla viikoilla ja luulin kans et olis ollu 8+1 mut vastasi 7+4 :)
 
Sehän voi olla että on ollut vain myöhäinen kiinnittyminen :) Mulla oli myös viikon pienempi kuin kuukautisten mukaan laskettuna vaikka on aina ollut tarkka kierto. Maksimissaan päivällä heittänyt.
 
Mä epäilen että mullakin meni siinä kiinnittymisessä pitempään. Jo ekassa raskaudessa siirtyi la viikolla, eikä se yllättänyt tällä kertaa yhtään että ultran mukaan on viikko vähemmän kun neuvolan laskelmien mukaan :)
 
Mä epäilen että mullakin meni siinä kiinnittymisessä pitempään. Jo ekassa raskaudessa siirtyi la viikolla, eikä se yllättänyt tällä kertaa yhtään että ultran mukaan on viikko vähemmän kun neuvolan laskelmien mukaan :)
 
no mullaki oli kierto sen 36 päivää, kun oli epäsäännöllinen, ja neuvolassa lasketaan aina 28 päivän mukaan.
 
Tällä taas pitkästä aikaa pulinoimassa, pahoinvointi on vienyt kaiken puhdin normiarjesta, joten ei oo koneellakaan tullut hilluttua. =) Mä taidan olla niitä aikaisempia tässä ketjussa, la 2.1.14, ja ens viikolla niskaturvotus-ultra. Ton yhdistelmäseulan verikokeessa olin jo pari päivää sitten. Vähän jännittää, kun muutoin hyvinkin optimistisena ihmisenä en osaa raskauksiini suhtautua muutakuin koko ajan pahinta oottaen.. Toivotaan kuitenkin, että tulokset olis hyviä. =)
 
Kyllä se kierto on varmaan ollu oikeesti pidempi, koska tein ovulaatiotestejä viikon ajan eikä ovulaatiota näkynyt. Se on siis ollut myöhemmin. Edellisessä raskaudessa meni ihan oppikirjan mukaan, hedelmöittyminenkin oli tiedossa, kun tärppäs heti kun jätettiin kumi pois, ja testi oli selvästi plussa sinä päivänä kun menkkojen olis pitänyt alkaa. Mä varasin tänään ajan nt-ultraan, se olis sit 15.7. ja viikkoja viimesimmän tiedon mukaan 12+3.
 
Käytiin toissapäivänä varhaisultrassa, siellä näkyi 0,56 cm pitkä katkarapu ja sykkivä sydän! Ja sitä taas oltiin ihan varmoja ennen ultraa, että ei sieltä mitään löydy. Hyvä näin :)
 
Meillä oli tänään np-ultra! Kaikki hyvin, laskettu aika pysyi samana kuin minkä neuvola kk-kierron mukaan laski! Heittoa sikiön koossa oli vain 3 pv, joten siksi ei ruvettu muuttamaan LA:a :)
Eli ultran mukaan viikkoja 11+4, mutta eletään silti sen 12+0 mukaisesti :D
Kaikki oli oikein hyvin, niskaturvotustakin vain 1 mm :) Pituutta pikkuisella oli n. 5cm.
Tämä kaveri liikkui ja heilui kovasti, esikoisen np-ultrassa jouduttiin tökkimään ja herättelemään, että saatiin edes vähän kääntymään :D
Istukka näytti olevan vielä takaseinämässä. Rakenneultraan sit 12.8. :)
 
Täällä oli eilen np-ultra, ja siellähän tuo 5-senttinn toukka köllötteli, kovasti oli liikkeessä, eli kauan haettiin kaikkia tarvittavia juttuja, löytyivät kuitenkin. Ihanin ylläri oli, että äitiyspolille on tullut uudet laitteet, ja nyt saatiin perinteisen epäselvän kuvan lisäks 4d-kuvaa, ja sehän oli kun olis animaatioelokuvaa katsellut, tuli paljon todempi olo koko raskaudesta, kun näki sen pienen, ihmisen näköisen otuksen heiluttelevan käsiä ja jalkoja niinkun olis ollu kamera kohdussa. =) Mieli on siis aavistuksen kevyempi, rakenneultra on varattuna elokuun vikalle viikolle, sitä ennen heinäkuussa yks neuvola. Kyllä tää tästä etenee, tuntuu että yks suuren suuri virstanpylväs ylitetty, kun tänään tasan 12+0 viikkoa. Enää puoli vuotta!
..ja tää tais olla mun positiivisin postaus tähän mennessä.. =D
 
Tänään tuli aika ekaan ultraan, tasan kahen viikon päästä eli 9.7.. Jotenki on koko ajan semmonen olo et ei siel mitään elämää oo :/ mut pianhan se nähdään ja ainaki oon varautunu pahimpaan :/


-Milka
 
Mulla on kanssa samat fiilikset,ettei sielä kuitenkaan ole mitään. Vaikka terkkari viimeks sano löytäneensä sydän äänetkin, niin en vaan jotenkin usko :D
 
Mulla oli myös fiilis, että kesken olis menny kun oireet oli parin viikon ajan melkeen olemattomat.. Eilen kuitenkin nt-ultrassa mahasta löytyi vilkas asukas :) Jännä tunne!! Siellä se oli, vaikka itse en sitä varainaisesti edes tiedä. Kaikki tarvittavat osat löytyi lopulta ja turvotusta oli alle milli, pituutta kaverilla oli 4cm. Viikot pysyi täysin samoina kuin varhaisultrassa mutta LA:aa ei muutettu vaikka heittoa oli 5 pv.
Taemppiä kaikille!
 
Takaisin
Top