Ultrat

Joo, ihan rauhallisesti vaan :D miks mä täpisen niinku sisko sais kaksoset, mua aivan itkettää onnesta, oon jotenki niin onnellinen yhtäkkiä :D oliskohan mun tunne kaksosista ollu sun omat, ku mä oon vähä sellainen noita :D mulle tulee välillä kaikkee tunteita tai ajatuksia mitkä tapahtuu myöhemmin niin että ne vaikuttaa muhun :) nään myös paljon enneunia, tosin tajuan vasta kun uni on käyny toteen että näin siitä tosiaan unta. Mut meidän perhees mun äiti ja äitin äiti on samanlaisia "noitia". Oon ollu äitin kaa vähä riidois mut se haki poitsuu vähä kaupungille ja ensimmäisenä ku se näki mut se sano että odotanko, oli vähä pokas pitelemistä, mut luulen et sain puhuttuu itseni ulos siitä :D
 
Onnea mahdollisista kaksosista, Amalia! :) Saitko ajan kontrolliultraan, kun ei sykettä vielä ilmeisesti näykynyt, kun olet vielä niin alussa?
 
Minzey, mullakin on ollu tuntemuksia et 'varmaan kaksoset tulossa' joten en ollu sillä hetkellä kauheen yllättynyt kun gyne hämmästeli että kaksi alkiota löytyi. Viimeks keskiviikkona sanoin kun sain sen hcg-arvon, et varmaan kaksoset :) mut se shokki iski sit jälkikäteen :D
Ja raskaudenkin aavistin jo ennen kuin testi sitä kertoi. Tuntemukset tuli tyyliin 'pitää tämäkin asia nyt tehdä ennenkuin maha on iso' :)

Mel, olen menossa kontrolliin, gyne suositteli että parin viikon päästä. Aikaa en vielä varannut, kun täytyy soittaa ensin neuvolaan ja kysyä että alkaako ne seuraamaan tätä raskautta nyt aiemmin julkisella puolella, kun selvisi että on kaksosraskaus, vai menenkö vielä omalle gynelle :)

Viime yönä ei paljon nukuttu kun ajatukset pyöri kaiken tämän uuden tiedon ympärillä, mutta ehkä sitten ensi yönä sitäkin paremmin..lähinnä mietin tuota hedelmöitystä, kun gyne sanoi että olisi alkioiden viikkojen mukaan pitänyt tapahtua vasta toukokuun 10. päivän tienoilla, ja mulla näky testissä jo 12. päivä plussa. Ja viimenen yhdyntäkin oli 4.5. ( ennen plussaa). Mutta toivotaan että kaikki on kuitenkin hyvin :)
 
Onnea kovin kaksosista amalia! Huijui, kun on jännää! Menee ihan kylmiä väreitä. :D Mun suvussa on kaksosia, ja oon päässytkin melko läheltä seuraamaan elämää kahden vauvan ja myöhemmin taaperon kanssa. Voimia ja jaksamista siinä ainakin tarvitaan! Mutta kyllähän se on palkitsevaa, kun lapsista on myöhemmin sitten niin paljon enemmän seuraa toisilleen.

Jännä homma tuo viikko-kuvio. Miksiköhän se on noin?
 
En tiedä tuosta viikkohommasta enkä saa lisäselvyyttä ihan vähään aikaan. Soitin tänään neuvolaan, ja eka käynti on juhannusviikolla ja sitten vasta varataan aika ultraan. Sekin selvisi että ultra on 90km päässä, joten kovin usein ei kyl tekis mieli siellä juosta. Taidan varata uuden ajan omalle gynelle jonnekin parin viikon päähän. Täytyy vaan yrittää unohtaa huolet pariksi viikoksi, vaan vaikeetahan se varmaan on tällaselle hätähousulle :) Mut ne alkiot oli kyllä ihan yhtä kehittyneitä, että erikoista ois jos molemmat ois yhtäaikaa keskeytyneet. Tiedä sitten todennäköisyyttä tuommoiselle, mutta yritän olla miettimättä.

Meillä ei ole kummallakaan suvussa kaksosia joten vähän jännää on :)
 
ÄÄÄÄ ihanaa AMALIA kaksoset :Heartred :Heartred Varmasti "shokki", jos ei suvussakaan ole mutta sehän on vaan tuplaonni :Heartred Ah,, voi jumpe en malta oottaa että meillä ois jo se face ryhmä ja kuvia kehittyvästä kaksosmahasta, ah :Heartred Tuttaville on muutamalle kaksoset siunaantunut ja kyllähän se mahakin on sitten ollut suurempi kuin yhden kanssa :wink
Itsellä olisi eka ultra ensi maanantaina 6+5...aika matelee :/ Jännittää että onkohan kaikki hyvin.. oireiden perusteella siellä on elämää, but you never know.
 
Kiinnittyminen voi jokus viedä odotettua pitemmän aikaa, normisti se on kai sen 6 päivää hedelmöittymisestä mutta voi mennä 10- 12 päiväänkin mitä oon lukenut. Eli siitä voi johtua suurelta tuntuva ero jos osaa tarkasti sanoa milloin on yhdyntä ollut, siittiöthän säilyvät myös parikin päivää eli aikaa voi siinä kertyä yhdynnän ja kiinnittymisen välille jos ovulaatio ei ole heti yhdynnän aikoihin ollut vaan paripäivää sen jälkeen.
 
Kiitos kaikille onnitteluista, kyllähän tää ihana uutinen on :) tänään tuli taas tippa verta valkovuodon seassa, mutta yritän ajatella että se tulee jostain muualta kuin kohdusta.. Ja jälleen ainoa mitä olen tänään tehnyt on pyöräily, että kai sitä nyt pitäis sit tajuta heretä pyöräilemästä :wink
 
Tuota myöhäistä kiinnittymistä minäkin veikkaan, ja testi näytti aikaisin plussaa ehkä sitten tämän kaksosraskauden ansiosta.. Näillä on hyvä omaa mieltään rauhoitella :) sen verran optimisti olen että kävin tänään jo ostamassa langat toiseen vauvan haalariin :wink
 
Helmiliina: Otan osaa! Toivottavasti teitä seuraavalla kerralla onnistaisi paremmin!

Amalia: Oikein paljon onnee kaksosraskaudesta =)

Mäkin kävin Salossa ultrassa yksityisellä, ku oli vaan pakko saada tietää, että oliko aidosti raskaana vai ei. Viikkoja oli silloin 6+3 ja sydän siellä vahvasti sykkis =) Homma maksoi muistaakseni n. 95e.
 
Moikka! :) Pakko joulukuisista 2013 kommentoida tota varhaisultran hintaa. Itse olisin halunnut mennä rv 7+6 kouvolan terveystalolle,varasin ajan ja kaikkea mutta myöhemmin kyselin hintaa,olisi tullut maksamaan 173,50€,peruin ajan. Vähän harmitti,mutta ensimmäinen virallinen ultra edessä 1 viikon ja 5 päivän päästä,jos jaksaisi odottaa sinne :wink Onnittelut teille kaikille! Katsotaan syntyykö mun nappula tammikuun vai joulukuun puolella,kun la 31.12.2013 :____D
 
Milli79, missä kävit? Mäkin nimittäin kävin Salossa, Mehiläisessä alkuraskaudenultrassa viime perjantaina ja maksoin 150,30e. Halusin myös nähdä että matkassa oikeasti on joku :)
Etukäteen sanottiin että maksaa 150-250e joten sinne mennessä jännitti itse ultra ja mitä tulee maksamaan :D
Onnistunut käynti kuitenkin oli, sillä kyllä siellä sydän sykki reippaasti ja laskettu aika siirtyi 9.1 -> 14.1. Toimitus oli supernopea (itkupillinä en ehtinyt edes liikuttua) ja kun oltiin maksettu niin näin kun lääkäri lähti puolijuoksua kotiin...
 
Mä kävin kunnallisen puolella ekan kerran 6+1 ja siellä näkyi 4mm pieeeeni alku, jolla sykki silloin jo sydän hienosti. nyt kävin sitten kun olin varannut ajan jo aikaa sitten ajan VU ja mulla myös näkyi tällä kertaa 14 mm alkio, joka vastasi viikkoja 7+5, eli LA siirtyi 13.1. hienosti on siis kasvanut vii.kossa 1cm :P :Heartred ja ultraaja sanoi että kaikki näyttää normaalilta ja hienosti sydän pamppailee. on se vaan niin mahtavaa :Heartred
 
Mietin sellaista,että pitäiskö tohon ekaan viestiin lisätä lista, että milloin kaikillaon ultria, niin tietäis, että ketä pitää jännätä koskakin?
 
Ultrassa käyty ja sielä se köllötteli ja sydän sykki :Heartred aivan mahtavaa :Heartred nyt ei tartte enää peljätä tuulimunaa :)
 
Kyllähän googlaamalla löytyy netin syövereistä vaikka mitä.
Aattelin silti tulla tänne kysyyn. Ja koska kukaan ei raskaudesta tiiä niin oottehan te täällä ainoo vaihtoehto.

Mutta siis, me ei esikoiselta käyty ollenkaan np-ultrassa. Joten tässä raskaudessa se käynti on mulle ekaa laatuaan. En siis tiedä kokemuksesta.
Jos siis teidän omia kokemuksia saisin. Tehtiinkö vatsanpeitteiden läpi vaiko alakautta? Löytyikö tarvittava helposti?
Kyllähän siellä neuvotaan ja selitetään varmasti mut mulla on jotenki niin tyhmä olo itsellä kun vaikka lapsi mulla onkin niin ei oo siitä ultrauksesta kokemusta :D
 
Mulla on menny ohi kokonaan mikä tää lyhennys np-ultra edes on? Mulla on ollu vaa 2 ultraa esikon aikana. Se eka joka oli joskus viikolla 12+jotakin ja sit tää rakenneultra joka oli vähän pidemmällä sitten. Ja molemmat oli masun päältä ja katottiin vaa et siellä se on, tosin rakenneultras vähän tarkemmin
 
Niskapoimu-ultra.

Mitataan sitä niskaturvoketta. Tutkitaan siis onko vammaisuutta. Ja varmaa ihan sitäkin että on normisti kehittyvä.
Näin mä käsitin. :D

Mulle tulee aika jonnekkiin 11 viikon tietämille. :)
 
Jaa niin se, eikös se eka ultra oo aina se? Kyllä mun mielestä tosiaan mittasivat samalla sen sillon 12 viikolla
 
Takaisin
Top