Ultrakuulumisia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamsi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meilläkin oli tänään rakenneultra. Kaikki oikein mainiosti :) painoarvio 416g 21+0. Just kattelin et esikko oli samoilla viikoilla 419g eli aikas samaa kokoa tällä hetkellä! <3 mahtavaa!! Sukupuolesta saatiin varovainen ehkä tyttö veikkaus, mutta saattaa olla poikakin :D arvottiin vielä ultran aikanakin että aiotaanko kysyä mutta nyt se vähän päätettiin meidän puolesta kun ei vauveli suostunut haaroväliään oikeen esittelemään :)

Meillä oli eilen rakenneultra ja virallisen laskun mukaan piti olla 21+2 mutta pään mitan mukaan viikot olis enemmänkin 23+ ja korttiin merkattiin keskiarvo mittauksista 22+5 ja siltikään la ei muuttunut? Painoarvio oli 500g+ ja johan alkoi jännittämään :D esikoinen kuitenkin oli syntyessään jo aika iso niin nyt jos luvassa olisikin isompi niin harkitsen sektiota vaikkakin haluan synnyttää alateitse mieluusti... mutta en lähde kyllä tiettävästi alapäätäni repimään jos on vaihtoehtoja. :)

Mamia, tuosta repimisestä.. Mä olen monta kertaa jo ulissut tuota synnytys-/kokopelkoa. Tänään sitten sain hirveät itkupotkuhysteeriraivarit neuvolassa, kun taas mentiin siihen "joo-o, jutellaan tästä sitten myöhemmin, jos vielä pelottaa..". Noh, sainpahan ajan pelkopolille ja vihdoinkin terkkarinkin uskomaan, että mulla pelottaa oikeasti.

Siitähän se on kyse, että mitä ne siellä toisessa päässä sanovat. Nehän voi vaan taas taputella päälle, että kyllä se mahtuu tulemaan eikä mitään hätää. Eli skeptisesti vieläkin etenen, mutta valoa tunnelin päässä. :)

Kannattaa siispä tirauttaa itkut, jos jotakin haluaa! :grin

Ultrassa kaikki hyvin. 340g poika veikkaus <3 :D Viikot vastasi vähän pienempää ja siksi käydäänkin vielä ensiviikolla uudestaan. Nyt mietinkin, että paljonko tuolla painolla on osuutta viikkoihin? Kirsikka sanoit, että teillä näyttäisi olevan pitemmällä viikkoihin verrattuna, kun taas meillä toisinpäin samalla painoarviolla. Viikkoja meillä ultrassa 20+3.

Mamsi, tuo on kyllä totta, että itkujen tirauttaminen saa lääkärit/hoitajat toimimaan. :D Muuten, tilannetta vain seurattaisiin ja seurattaisiin.

Painoarvio yhdessä muiden mittojen kanssa kertoo vauvan kasvusta. Siihen vaikuttavat pään mitat, reisiluun pituus, vartalon pituus.. Tuskin siis pelkän painoarvion mukaan arvioivat tulokkaan "ikää" ja kasvua :)

Nebula, Violet87 ehtikin jo vastata eli meillä verrattiin niihin kaikkiin mittoihin mitä kätilö sai :) ja erikseen tuli lääkäri myös ultraamaan kun kätilö ei saanut pikkuaivoja näkymään, niin lääkäri katsoi että ne on kunnossa ja hän myös sanoi, että mittojen perusteella 20+4 :) La ei kuitenkaan muutettu.

Mahtavaa Mamsi, että sait vihdoin lähetteen. Hieno juttu. Mutta en vieläkään ymmärrä miksi odottavan äidin mielipiteitä ei voi ottaa tosissaan neuvolassa noin niin kuin lähtökohtaisesti.

Eilen oli maaginen 9.1. ja meilläkin 2.ultra. Kaikki oli hienosti. Ja tyttö tulossa :love7

Ultrassa kaikki hyvin. 340g poika veikkaus <3 :D Viikot vastasi vähän pienempää ja siksi käydäänkin vielä ensiviikolla uudestaan. Nyt mietinkin, että paljonko tuolla painolla on osuutta viikkoihin? Kirsikka sanoit, että teillä näyttäisi olevan pitemmällä viikkoihin verrattuna, kun taas meillä toisinpäin samalla painoarviolla. Viikkoja meillä ultrassa 20+3.
Siis meillä oli ultrassa vkoa 20+4 ja painoarvio 345g mutta koko vastasi viikkoja kun huomioon otettiin muut mitat! Eli ei oo pelkkä paino mikä vaikuttaa..

Niin arvelinkin, etteihän pelkkä paino voi vaikuttaa, mutta sittenhän kun paino kuitenkin lasketaan näitten mittojen perusteella( mäin olen käsittänyt) niin olen ihan sekaisin :D Onko tässä vielä joku juttu mitä en nyt ymmärrä ?:D

Tällä ultraajalla tuntui olevan niin kiire, etten ymmäryänyt sen puheesta kunnolla milä tarkoittaa mitäkin, mutta ensviikolla toivottavasti selviää.

Istukka etuseinämässä eli se on hyvä paikka. Ja toi etuseinämä tarkoittaa kuulemma, et se on oikeesti siis tuolla takana.... ?? Siksi olen tuntenut hyvin liikkeitä jo pieniltä viikoilta :)

Ai tarkottaa?? o_O Mulle kun sanottiin et istukka etuseinämässä jäi vaan sellanen mielikuva et se on siis edessä, ei takana :grin liikkeet oon kyllä tuntenu mut esim. mies ei tunne kädellä niin oon koko ajan ajatellu et se istukka vaimentaa...

Kyllä se minun käsittääkseni on niin, että etuseinäistukka on edessä eli vauvan ja mahan pinnan välissä. Takana se on taas sitten selän puolella. "Etinen" istukka on sitten osittain kohdunsuun päällä ja voi olla huono juttu, ei välttämättä voi synnyttää alakautta.

Haha en tiedä mitä se kätilö sekoili tuosta etuseinämän istukan takapuolelle sijoittumisesta?? :D
No minulle pääasia, että istukka on kunnossa ja toimii, ei sen sijainti :) Ja mulla siis etuseinämässä istukka ennemminkin sijoittuu yläosaan, joten ei siis ole etinen istukka.
Oli se istukka missä tahansa mulla tuolla masussa, niin liikkeet näkynyt ja tuntunut hyvin :)

Minulla on istukka funduksessa(kohdunpohjassa "yläpäässä") ja kaartaa etuseinämään, eli navan puolelle. Tai näin kertoi kätilö nyt tuossa ultrassa. :) tosiaan olkoon missä vaan kunhan ei kohdunsuulla. Mulla on joku istukkapakkomielle, kun se pirulainen oli viimeksi niin tiukasti kiinni!

Ja tosiaan silloin jos ei liikkeitä meinaa tuntea niin haluaisin ehdottomasti tietää sen johtuvan istukasta ettei olisi turhaan huolissaan! Mulla oli alkuun se esteenä, mutta nyt ei enää haittaa liikkeitä kun se on sen verran enemmän funduksessa. Ekassa
Ultrassa sanoi et olis suoraan tos edessä, mut luotan enemmän tähän rakenneultraajaan kun hänen kanssaan oon asioinut ennenkin :)

Muokattu viimeksi:
Istukkapakkomielle, enpä ole ennen moisesta kuullut :D

Itseä hippusen jännittää kun sanoi ultrassa istukan olevan todella matalalla, ja sanoi että soitto tulee perästä jos se on lääkärin mielestä liian matalalla. Ei ole soittoa kuulunut mutten kyllä luota kännykkääni näin tärkeässä asiassa :D

Lapussa myös lukee että olisi istukka takaseinämässä, mutta hämmentää se että miksi se tunki sitten koko ajan sikiön eteen ultratessa? Olisin itse päätellyt että olisi lähestulkoon suoraan navan alla :think005 Plusmiinus tunnen liikkeet kyllä todella selkeästi etupuolella mikä nyt puhuu sitä vastaan että olisi tuohon eteen niinkään sijoittunut.

Mulla istukka vatsanpeitteiden alla eli ihan tuosa mahan päällä, vaikea oli saada välissä tarkkaa kuvaa. Nyt se ei liikkeiden tuntemusta estä yhtään, tosi terävinä potkuina tuntuu ja näkyy.

Piti ihan googletta et kyl se etuseinämä tarkottaa et se on edessä eikä takana ;D mäkin oon tuntenu rv16-> vauvan möyrintää ja nyt rv22 alkaa potkut olee aika teräviä :P mielestäni tunnen ne päältä käteenki mut vaikuttaa varmaan se et tuntee sen samaanaikaa sisäisesti...kun mies ei tunne vaikka on pitäny kättä mahalla ja oon sanonu millo on tullu potku.

Takaisin