Ultrakuulumisia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamsi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Terkkuja ultrasta. Mun olot meni ihan metsään! Olin ihan varma et tyttö tulis, mut ei kyllä tää nyt on ihan selkeesti poika. Näin ihan omin silmin ultrassa heilurin koipien välissä. Mun pasmat meni ihan sekasin :D Nyt nimiä miettimään.. Ainiin ja vastasi viikkoja et eipä oo radi vaikuttanut vauvan kasvuun ja koko arvio oli n.420g

Että semmonen ultra.. Todellakin vain rakenneultra. Itse en saanut mistään kuvasta oikein mitään selkoa, kun täti katseli sitä tosi hyvällä suurennoksella. Kätilö oli kyllä hirmu ystävällinen ja selitti hirveästi. Toukka kuulemma hymyili kuvassa. ☺
Kaikki oli paikoillaan jne. MUTTA meidän uimamaisteri ei sitten kirveelläkään suostunut näyttämään sydäntä. Aortta löytyi ja kammioiden väliseinä sekä paikka oli oikea, muttei sitt mitään muuta. Soitettiin lääkärikin paikalle ja mä kävelin ja hyppelin sen aikaa. Toukka kyllä joo vaihtoi asentoa, mutta selkä mahaan päin! Lääkärikään ei sitt saanut kuvaa sydämestä.
Yritin jossain vaiheessa kysyä, että näkyikö jalkovälissä mitään, mutta kätilö vain totesi, että "katsotaan tää sydän nyt ensin.." kun lekuri oli mennyt niin varovasti yritin taas kysyä sitä sukupuoli asiaa, niin vastaus oli töks: "meill on seuraava jo vartin myöhässä" uusi aika ensi viikolle ja näkemiin!
Jäi vähän karvas maku suuhun tuosta lopusta. Mieskin sanoi, ett olisi halunnut kuulla vähän enemmän mm. Niistä mittaustuloksista.
Ens viikolla sitt takaisin erikoislääkärin pakeille, jospa tuo sitt suostuisi sen pumppunsa näyttämään. Tosin, me ollaan Brunolle menossa 1,5 vkon kuluttua joten eiköhän silloin kaikki viimeistään selviä.
Ai juu, sen verran saatiin mittaustuloksia, että toukka on 400 g:aa eli meikäläisen radin huomioiden tosi hyvä.

Muokattu viimeksi:
Hei, onko kellään tietoa, kun rupes kiinnostamaan et kuinka isoksi ois voinut vauveli kasvaa radin takia? Meillä muistaakseni mitattiin nyt 408g, et samoissa lukemissa mennään, ja sanottiin et paino ok. Viime raskaudessa (insuliini hoitoinen radi) tais olla arvio n.420g.

Jestas, onko grammojen kanssa noin tarkkaa?? Mulla ei pitäisi mitään diabetekseen viittaavaakaan olla (tietääkseni), ja meillä kokoarvio oli viikoilla 21+1 424g. Joten ehkäpä meidän minivauvat (41+6 3250g sekä 40+6 3030g) saavat oikean brontobabyn veljekseen;)

Normaalipaino toi meidänkin oli, ei sanonut et olis mitään syytä huoleen radin kanssa ja lapsen painon suhteen. Normaalin kokoinen möykylä toi 420g. Koitin kaivaa esikoisen äitiyskortista samaa tietoa, mut ei löytynyt ollenkaan, joten en pääse vertailemaan.

Ultrassa kaikki hyvin, pikkuinen viikon vastasi jo viikkoja 20+4, vaikka nyt kätilön merkintöjen mukaan olisi vasta 19+6.
Mutta ei lähdetty laskettua aikaa muuttamaan.
Lasken itse vielä neuvolan laskujen mukaan eli nyt 19+5, koska sen mukaan olen laskenut alusta alkaen :)

Painoa oli 330g.
Oli kovin liikkuvainen tyyppi, potkunyrkkeili koko ajan :Heartred Ultraajalla oli vaikeuksia saada hyviä kuvia, kun koko ajan heilui menemään :)

Istukka etuseinämässä eli se on hyvä paikka. Ja toi etuseinämä tarkoittaa kuulemma, et se on oikeesti siis tuolla takana.... ?? Siksi olen tuntenut hyvin liikkeitä jo pieniltä viikoilta :)

Huojentunut olo, että kaikki oli kunnossa ja rakenteet näytti täydellisiltä yms.. Mies on myös aivan täpinöissään, taisi sillä tämä pikkuprinsessa sulattaa isin sydämen täysin, vaikka ensin mies toivoi ja hoki koko ajan että "poika tulee" :love7

Niin ja lisäys vielä että kätilö oli myös aivan mahtava. Ultraus kesti 45 min ja kävi tosi perusteellisesti kaiken läpi ja selitti ja otti satamiljoonaa kuvaa. Harmi, etten muistanut katsoa hänen nimeään, mutta jätin hyvää palautetta infotiskille, mistä he näkevät kuka minun kätilöni on ollut :)

Täällä kans rakenneultra ohi. Helpotuksen huokaus täällä pääs. Kaikki on hyvin. Päivällä meni painoarvio viereen mutta vahvasti keskikäyrällä mennään että näillä laskuilla olis 3500g vk 40. Vähän jännitti ku muistaakseni Mamsi kerto sen kokemuksesta lääkärin kanssa mutta tää oli kyllä mukava. Vaikka tosiasiahan on että hieman noi mun vatsanpeitteet haittaa näkyvyyttä ku matka päältä sydämeen on pidempi ni halus vielä sitä kattoo myöhemmillä viikoilla... plus muuten kokoa mun sfmittaa on hankala (ja varmaan käytännössä ihan turha) mittailla ni katotaan miten kasvaa.

Mulla sama homma Amanita. Vatsanpeitettä on, mutta tällä kertaa huono näkyvyys sydämeen johtui kyllä enemmänkin toukan piruettiharjoituksista. Joten ens viikolla mennään uudestaan kuviin erikoislääkärin pakeille.

Itselle jäi yllättäen vähän pettynyt fiilis ultrasta, kun ei sitä sukupuolta saatu tietoon vaikkei sillä meille mitään väliä ole kumpi siellä on. Pettymys johtui ehkä juuri kätilön asenteesta. Ilmeisesti sillä meni hermo, kun ei saanut sydäntä kunnolla näkyviin. Jos kyse olisi ollut siitä, että jalkoväliä ei olisi saatu näkyviin en varmasti olisi ollut pettynyt. Mutta nyt oli kyse lähinnä siitä, ettei kätilö viitsinyt sitä tsekata, "kiitos ja näkemiin vaan, oon myöhässä"

Onneks teillä ei tohon seuraavaan ultraan oo pitkä aika ni voi palata vielä sukupuoliasiaan...

amanita, siellä on onneksi useampia ultraavia lääkäreitä. :) Mulla oli semmonen vanhempia, hyvin siro ja pieni nainen. Vaalea, polkahko tukka. Sanoisin iäksi noin 60v.

Mutta ihanaa, että kaikilla ultrassa kaikki hyvin! :) Ja veikkaan muuten amanita, että teillä on eri ultraaja ollut, kun meillä, sillä meille ei _mitääään_ painoarvioita annettu, vaikka nt-ultrassa siitä puhuttiin kätilön kanssa. Murrrr.

Meilläkin rakenneultrassa kaikki hyvin, 405g ja hyvin vastasi kaikki mitat viikkoja. Kauhea puuhaus sillä oli, yksi kuvakin on tärähtänyt, kun oli vauhti päällä, mutta sitten hoitajan maanitteluista huolimatta ei millään suostunut kääntymään kunnollista kuvaa varten. Hoitaja oli aivan unelma! Varmisti kaikesta, et nähdäänkö mekin mitä tarkoittaa (myös ei-niin-oleellisista kuin sormet ja varpaat), ja tosiaan yritti hyvän aikaa saada muksua kääntymään vain paremman kuvan toivossa, kaiken oli kyllä saanut jo mitattua :D Sukupuolta ei haluttu tietää, eikä sitä myöskään vahingossa onneksi nähty.

Takaisin